register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Titaan  
Poster Message
matukas
  
Titaan
Siiski, olgem täpsed, titaansulamist kinnituspuksid :)
MTB maailmast olen kuulnud vastakaid arvamusi titaanjuppide kasutamise kohta.
Palju on soovitusi neid vastutusrikastes kohtades mitte kasutada.
Ehk oleneb vast sulamist rohkem.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
16.02.2010 at 17:30 1 edit. Last edited 16.02.2010 at 17:30 by matukas
kivialune
Titaan
quote:
zeke:
quote:
matukas: MTB maailmast olen kuulnud vastakaid arvamusi titaanjuppide kasutamise kohta.
Palju on soovitusi neid vastutusrikastes kohtades mitte kasutada.
Sry OT. Mida fff***iiii. Lennukil vastutusrikastes kohtades kasutataksegi Ti(a'la 737NG aft flap carriage and track+poldid(est. nime ei tea) jne). Sa ei pea igat jumala teemat kommenteerima.
Aga ilus on korralikku läbimõeldud tööd vaadata. Jõudu ja jaksu.

Wikipediast lause: Commercial (99.2% pure) grades of titanium have ultimate tensile strength of about 63,000 psi (434 MPa), equal to that of common, low-grade steel alloys, but are 45% lighter.

Ära päris niisama lahmi.

Offtopic: AME palgal? :)
16.02.2010 at 20:46
Jesper
 
Titaan
quote:
zeke:
quote:
matukas: MTB maailmast olen kuulnud vastakaid arvamusi titaanjuppide kasutamise kohta.
Palju on soovitusi neid vastutusrikastes kohtades mitte kasutada.
Sry OT. Mida fff***iiii. Lennukil vastutusrikastes kohtades kasutataksegi Ti(a'la 737NG aft flap carriage and track+poldid(est. nime ei tea) jne).
Ma muidugi ei ole mingi asjatundja, aga minuarust titaani põhipoint lennukis on ikka see, et ta on võrreldes alumiiniumiga väsimisele vastupidav, kannatab ilma struktuuri muutmata deformatsioone, praod ei levi kergesti jms. Võrreldes terasega on kergem ja ei korrodeeru.

Samas trikiratta meestel peavad jupid taluma mitte aastatepikkust väristamist, vaid seda ühte ja kõige suuremat maaga ühinemise pauku pärast kõige suuremat ja uhkemat õhus sooritatud lahtise lenksuga kvadrupeltsaltot, mistõttu neile on (CrMo) terasest jupid parem valik, kuna samade mõõtmetega jupp kannatab ilma purunemata kõvemat lööki.

Peebu auto on selles kontekstis rohkem lennuk kui jalgratas, kui ta rallit sõidaks siis oleks vastupidi.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
17.02.2010 at 00:02 1 edit. Last edited 17.02.2010 at 00:13 by Jesper
jaan tatikas
 
Titaan
quote:


Peebu auto on selles kontekstis rohkem lennuk kui jalgratas, kui ta rallit sõidaks siis oleks vastupidi.

Ka ralliautodel on titaan kasutusel ...

World Rally Car rear MacPherson strut arrangement, and MacPherson struts also form the front suspension. Lower 'wishhones' are fabricated steel, the majority of the remainder of suspension components are titanium and include low friction ceramic wheel bearings, which are reckoned to save 5bhp.
18.02.2010 at 12:31
silver
Titaan
quote:
matukas: Siiski, olgem täpsed, titaansulamist kinnituspuksid :)
MTB maailmast olen kuulnud vastakaid arvamusi titaanjuppide kasutamise kohta.
Palju on soovitusi neid vastutusrikastes kohtades mitte kasutada.
Ehk oleneb vast sulamist rohkem.

Matukas- häbened ka või, siit moraal ei tasu kirjutada kohe kui midagi pähe turgatab.
Venelased muidugi titaani kasutamisel on teinud täiesti hulle asju, üks kõige hullem on titaanist allveelaev, mis esimesel reisil kohe ära uppus.
18.02.2010 at 13:21
MESHUGGAH
  
Titaan
Silver, no mis juttu sa ajad? Ara rumalusi usu.

____________________________
www.angelar.ee
18.02.2010 at 15:15
hall
 
Titaan
quote:
MESHUGGAH: Silver, no mis juttu sa ajad? Ara rumalusi usu.

Kumba sa siinkohal silmas pead, kas häbenemist või allveelaeva uppumist? :D

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
18.02.2010 at 15:48
kivialune
Titaan
Splitiks titaani teema eraldi, saab rahulikult igaüks oma arvamuse välja öelda. Ma hästi aru ei saagi mida te matukast trambite, ta ei öelnud midagi väga vale. Titaan oma kaalu ja tugevuse suhtes tugevaim metall. Aga, sama läbimõõdu juures võrreldes terasega võrreldes on ta tugevus tavaline. Seega kui kaal või pöörleva massi vähendamine ülitähtis, siis võib titaani peale mõelda :)

Zeke ütleb, et vastutusrikastes kohtades... 737 eelmiste põlvkondade relsid ongi tehtud terasest. Probleeme tekkis kulumisega ka korrosiooniga, aga mitte tugevusega. Uuel põlvkonnal arvatasti otsustati titaanist teha kuna neid relsse on terve hunnik (on tõesti kolakad tükid) ja saab kaalu säästa ning korrosiooniprobleem laheneb. Kulumise suhtes midagi tarka ei oska öelda: aeg näitab. Eelmise põlvkonna relsse peaks olema nüüd võimalik katta tungsten carbide'ga, mis annab kulumiskindluse.

Mingid suured peapoldid väga vastutusrikastes kohtades, on 737'l küll terasest tehtud.

Jesperi arutlus on asjalik. :)

Ma olen ka kuulnud seda titaanist allveelaeva juttu :lol Aga ei teagi, mis pull selle taga on:)
18.02.2010 at 16:50
Raceboy
 
Titaan
quote:
silver:
Venelased muidugi titaani kasutamisel on teinud täiesti hulle asju, üks kõige hullem on titaanist allveelaev, mis esimesel reisil kohe ära uppus.

Pole mõtet kohe lahmida. Kui pead silmas K-278 Komsomoletsit, siis oli see laev 6 aastat aktiivselt teenistuses, enne kui tulekahju tõttu uppus.

____________________________
www.vems.ee
18.02.2010 at 20:29
jaan tatikas
 
Titaan
http://www.force-racing.co.uk/front-suspension/
19.02.2010 at 23:31
uzzac
 
Titaan
quote:
jaan tatikas: http://www.force-racing.co.uk/front-suspension/

matukas võiks oma sõna levitada ka laiemas maailmas, siis lõpetaks need rumalad insenerid ükskord selle titaaniga jamamise ära.
20.02.2010 at 02:06
MESHUGGAH
  
Titaan
quote:
serõi:
quote:
MESHUGGAH: Silver, no mis juttu sa ajad? Ara rumalusi usu.

Kumba sa siinkohal silmas pead, kas häbenemist või allveelaeva uppumist? :D
Ikka molemaid. Suudistab Matukat ja kohe teeb sama.

____________________________
www.angelar.ee
20.02.2010 at 22:06
Trabi
Titaan
On kellelgi kogemusi kuidas või millega Titaani keevitada saab. Kunagi nõukaajal tegin omale Ladale laia karterikaitse ja siis keevitasin kaks 3mm plekki kokku punktkeevitusega (kontaktkeevitusega) . Nüüd oleks vaja kokku lasta mõned lihtsad vidinad aga pole nagu selle materjali keevitusest ega hilisematest omadustest mingit inffi. Kunagi olla vanad mehed teinud seda tööd roostevabaga aga täpsemad andmed mul puuduvad.
26.02.2010 at 09:48
jaan tatikas
 
Titaan
Titaani saab keevitada AC tig keevitusega , sarnane alumiiniumi keevitamisele . $$
26.02.2010 at 11:02
zeke
Titaan
http://www.azom.com/Details.asp?ArticleID=1245 googlist leitud artikkel.

____________________________
MX-5, 116
27.02.2010 at 16:45
BlueStang
 
Titaan
Ei hakka uut topicut tegema, aga kas äkki on teada, millised firmad meil titaani töötlemisega (lõiketöötlus, keevitus jms) tegelevad?

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
20.01.2014 at 17:00
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Titaan  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.