register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri   1 2 3 4 5  
Poster Message
Henri_
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Tervist! Otsustasin, et nüüd vist on aeg ka minul oma esimene postitus ja ühtlasi ka teema teha. Olen jälginud opentracki foorumit juba pikemat aega ning eriti suure huviga veel ka 325 cupi loomist ja tegutsemist. Rinkakogemust mul põhimõtteliselt pole, paar korda olen vaid käinud omaette sõitmas, ilma ajavõtu ja teiste autodeta.

Kuidagi juhtus aga siis eelmise aasta lõpupoole nii, et tekkis võimalus ka minul hakata ehitama oma esimest võidusõiduautot.
Kõigepealt sai ostetud endale üks 316 sedaankere, millel oli peal 318 tehnika ja osa keredetaile veel lausa puudu. Kahjuks on tegu katuseluugiga variandiga, kuid see saab kindlasti kinni pandud. Aga kere on hea, roostet pole kusalgi mujal kui ainult ees vasakus rattakoopas ühes kohas (äkki oli logar katki ning täpselt ühte kohta lendasid nii vesi kui kivid). Kuid see saab kindlasti ka korda tehtud. Autot, millel alles ~9 kuud tagasi on tehnikat peale lapatud on päris hea lammutada. Ükski polt ja mutter pole kinni roostetanud.
Keredetaile on siiamaani tegelikkuses veel puudu, kuid bmw foorumi ülestulekul peaksin ka need ostma.

Nüüd pisut hiljem olen hakanud ka kokku ostma 325 tehnikat. Esiteks siis e34 pealt pärinev nonvanos mootor. Samuti sai hangitud uued pidurisupportid, mis ootavad puhastamist, remontkomplekti kui ka värvi.
Tehnikast on puudu veel LSDga differ ja kardaan ning väljalasketorustik.

Loodan nüüd viimased lammutustööd sel ja järgmisel nädalal ära teha ning viia auto ka puuri tegemisse. Samuti peaks otsustama, kelle juurde ja kuhu viia mootor tegemisse (tahaks ikka originaalilähedased 141kw kätte saada). Oleksin väga tänulik igasuguste kontaktide, soovituste koha pealt. Nii mootoritegijatest, diffri kokkupanijatest kui ka kasvõi väljalaske ehitajatest. :)

PS: Kuidas kurat küll teie saite oma pigimati välja, mina võtsin ja siiamaani võtan seda peitliga. Jube vastikult tüütu ja aeglane töö on.

Panen ka pilte siis, kui midagi pildistada on. Hetkel lammutusjärgus olev auto vast ei huvita kedagi teist peale minu enda.

Loodaks ehk auto sõitma saada maikuu opentrackiks, kuid seegi pole veel eriti kindel vaadates minu tegutsemiskiirust. Esimese võistluse eesmärk on juunikuine Sauga. Bikerniekesse ega Ahvenistosse ei julge veel suhteliselt võõra autoga sõitma tulla. Seinad tunduvad olema jube kurjad ning väga lähedal.
19.01.2010 at 21:27 2 edits. Last edited 06.04.2014 at 22:20 by Henri_
Jesper
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Jõudu ja tere tulemast!

Pigimati saad ära nii, et ajad selle ehitusfööniga parajalt soojaks, nii et veel päris vedel pole a samas pehmeneb juba, ja lükkad pahtlilabidaga maha. Ventilatsioon tasub veidi läbi mõelda, muidu võib pärast kodus natuke imelik hakata :) Mõistlik on pigi eemaldada enne puuri tegemist, pärast saab ka, aga paras kondiväänamine on.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
19.01.2010 at 21:37
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Pigi saab paremini välja kui teda kuumapüstoliga soendada ja siis laia peitli või kitsa pahtlilabidaga. Hiljem jäägid lakibensiiniga maha.

Mootori "tegemine" on täiskomplektis päris kallis lõbu, mõõda esialgu surved ära ja kui normaalsed, siis ma näppima ei kipuks või piirduks kaane ülekäimisega. Ega need kümmekond hj. mis sealt halvimal juhul puudu esialgu suuremat rolli ei mängi. Hiljem mõõdad pingis ära ja siis saad juba täpsemalt aimu millega tegu ? Odavam on neid mootoreid vajadusel lihtsalt vahetada kui ehitada ja kulunud alumine ots tuleb pigem kasuks, käib vabamalt.

Edu ehitamisel !
19.01.2010 at 21:41 1 edit. Last edited 19.01.2010 at 21:42 by peep
Henri_
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Hehe, päris kiired vastajad olete. Päris loll tunne on endal praegu, et kuumapüstoliga ei teind.
Jesper - pigimatt enne muidugi välja. Enamus sellest on juba ära võetud, tuleseina juures vaid veel alles. Mul kõik plastikud jms juba välja võetud, vaid ahi vaja veel ära võtta.

Peep - mul ongi mõnes mõttes dilemma, et kas teha mootor (olen saanud u 15k pakkumise selleks. Kaanelihv, voolavuse parandamine, kolvid tasakaalu jms) või sama raha eest hoopis coil võtta. Samas nagu tuttav vormelimees leidis, et alguses ma niikuinii seadistada väga ei taipa, kuid sirgel teistest autodest kiirem olek annab kindlasti eeliseid.

Muidugi on variant ka mootor peale panna, pinki viia ja vaadata, mis tulemusi annab. Saab ka auto ära proovida ning pärast hea võrrelda, kui hiljem kõik lubatu ära teha.
19.01.2010 at 23:13
rolantsik
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Suur soovitus,kui moto töötab ja surved on ok ei tasu surkima hakata.Osta parem vedrustus,saad kindlasti kiiremaks,kui moto tuunimisega.
20.01.2010 at 03:59
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
quote:
Kalmistu: Samas nagu tuttav vormelimees leidis, et alguses ma niikuinii seadistada väga ei taipa, kuid sirgel teistest autodest kiirem olek annab kindlasti eeliseid.

Teistest kiiremaks määral, et see edu annaks, on meie klassis raske mootorit ehitada. Seadistada pole seal suurt midagi, keerad niipalju peale, et rattas vastu maad oleks. Slikkidel vormel on natuke teine maailm.

Esialgu määrab Su sirgekiiruse võime kurvist korrektselt väljuda ehk trenn-trenn-trenn.
20.01.2010 at 11:15 1 edit. Last edited 20.01.2010 at 11:16 by peep
Henri_
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Nii, tellisin/ostsin endale täna LSD kah ära. 3,91:1 ülekandega...kuid võimalus oli veel vist ka 3,72:1. Kas see oleks ehk olnud targem valik? Lõppkiirust ma olen aru saanud ei kasuta niikuinii ära, kuid äkki on võimalik selle ülekandega jällegi mõnes kohas mõni käiguvahetus vähem teha?
Muide, mitme kettaga lsd'ga on teil parimad kogemused? Võimalus on veel lukustust suurendada, iseasi, kas sellel autol seda ka vaja on.

Et kui kellelgi midagi selle asja kohta arvata/öelda on siis tulistage. Pean homme lõunaks asja ära otsustama, muidugi saab hiljem veel asja lahti võtta ja muuta, kuid eriti hea oleks ju kohe täppi panna :)
27.01.2010 at 21:46 1 edit. Last edited 27.01.2010 at 22:14 by Henri_
hall
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
quote:
Kalmistu: Nii, tellisin/ostsin endale täna LSD kah ära. 3,91:1 ülekandega...kuid võimalus oli veel vist ka 3,72:1. Kas see oleks ehk olnud targem valik? Lõppkiirust ma olen aru saanud ei kasuta niikuinii ära, kuid äkki on võimalik selle ülekandega jällegi mõnes kohas mõni käiguvahetus vähem teha?


Ega mingit igale rajale universaalset lahendust pole niikuinii olemas.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
27.01.2010 at 22:14
Henri_
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Võtame baasiks Sauga, esimesel hooajal keskendun kindlasti peamiselt sellele ning otsiks seal optimaalsemaid lahendusi.

Ahjaa, on küll rumal küsimus, kuid kas üldiselt võetakse peale pigimati välja ka kõik salongis olev mastiks(või misiganes kummilaadne aine see värvi ja pigimattide all on)? Selle võtmise jaoks on ka ehk mõni parem viis kui peitliga?

Täpsustan, et pigi on väljas, küsin selle kummilaadse olluse kohta, mis värvi all on ja tuleb maha kraapides.
27.01.2010 at 22:18 2 edits. Last edited 27.01.2010 at 23:09 by Henri_
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Pigi on parem ikka välja võtta - justkui esteetilisem ja vist tuleohutuse mõttes on see lausa nõutav ? Kaalu vähendamine pole samas teema, kui Sa ise just 120+ kg ei kaalu.

Mis ülekannet puudutab, siis eelmise aasta esimeses otsas sõideti nii ühe kui teisega, maitseasi. Tagumist lukku ma eriti jäigaks ei teeks, vähemalt mulle see ei sobinud üldse märjal rajal.
27.01.2010 at 22:58
Henri_
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Asjad vaikselt edenevad ehk siis mõned pildid poolikust puurist. Käisin ka istmeproovi tegemas.
Muide, kes teeb või kellel on normaalse hinna eest metallist (alumiiniumist?) mootori ja kasti patjasid?


09.03.2010 at 00:42 4 edits. Last edited 09.03.2010 at 00:49 by Henri_
Trabi
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Muidu nagu ilus aga ma vaatan, et puuri ehitusel nagu tehniliste punkti 2.1.4 on veidi imelikult tõlgendatud. Vaata igaks juhuks asi korra uuesti üle aga muus osas EDU.
09.03.2010 at 10:27
amblik
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
quote:
Kalmistu: Asjad vaikselt edenevad ehk siis mõned pildid poolikust puurist. Käisin ka istmeproovi tegemas.
Muide, kes teeb või kellel on normaalse hinna eest metallist (alumiiniumist?) mootori ja kasti patjasid?

Patjade osas oskan soovitada Dr. Lille, foorumis Jaan Tatikas
09.03.2010 at 10:46
Henri_
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Trabi, puur on veel poolik. Tähendab - alumine pool tuleb ka ikka ja ka vist lisatugevdused. Või kas mõtlesid midagi muud?

Ma nagu saan aru, et tagumiste amordikannudega sidumine on igati ok, ega ma jumala eest ei eksi?

09.03.2010 at 11:30
Trabi
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Ma loll kerisin kohe piltivaatama ja ei lugenud, et asi poolik. Ei mõelnud muud vaid ristide tagumisi alumisi osasi. Ma pole BMW cup tehnilistega väga kursis aga kas mitte ei tekkinud kohustuslikuks mingist aastast joonisel 253-15 olev lisatoru. Ma ei pretendeeri puhtale tõele aga mehed kes asjaga kursis võiksid teemat kommida. Mis puutub aga tagumisi am-kannusi siis mina veaksin küll tugevdused sinna külge .
09.03.2010 at 18:59
Jesper
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
quote:
Trabi: kas mitte ei tekkinud kohustuslikuks mingist aastast joonisel 253-15 olev lisatoru.
Ei.

quote:
Kalmistu:Ma nagu saan aru, et tagumiste amordikannudega sidumine on igati ok, ega ma jumala eest ei eksi?
On küll ok, keelatud on esikannude puuriga sidumine.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
09.03.2010 at 19:08 1 edit. Last edited 09.03.2010 at 19:20 by Jesper
Henri_
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Vaikselt, vaikselt asi edeneb. Ehk siis puur sees ja värvimises. Puuri enda jaoks oleks võinud eelistada siiski pisut paremat ja kallimat värvi, kuid eks järgmine kord teab paremini.
Ühtlasi on värvitud ka juba tiivad ja uksed. Päris kenad näevad ikka äsjavärvitud asjad välja. :)




Kuna ma aga kavatsen kasutada veel oma pead mitu-mitukümmend aastat, siis sai turvalisuse mõttes hangitud ka kiiver Arai GP-5/K.

Vaikselt tulevad ka ükshaaval kohale erinevad jubinad, mida varsti saab hakata kiirustades peale kruttima. Kui mootori ja elektrisüsteemiga probleeme ei teki ning asi venima ei hakka, siis optimistlikumad ennustused lubavad aprillis laagris juba olla.
23.03.2010 at 23:15 1 edit. Last edited 23.03.2010 at 23:19 by Henri_
Umbertto
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
quote:
[b]Kuna ma aga kavatsen kasutada veel oma pead mitu-mitukümmend aastat, siis sai turvalisuse mõttes hangitud ka kiiver Arai GP-5/K. quote]

Aga HANS ? Kas see ka tuleb, kiivril klippe ei paista ?
24.03.2010 at 10:01
Henri_
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Ikka tuleb. Kiivril on klipsid küljes, netis piltidel millegipärast pole jah.
24.03.2010 at 14:52
Henri_
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Vaikselt-vaikselt asi edeneb. Sai tehtud küll tööd vahel ka neljani öösel ja isegi vihma käes, kuid kahjuks Riiaks ikkagi valmis ei jõudnud. Nüüd õnneks muidugi mootor peal ning tööd saab jätkata soojemas garaažis. Järgmiseks tähtajaks sätitud esimene OT.
Mõni meeleolukam pilt siis juurde:

01.05.2010 at 23:08
Ivalo
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Auto valmis, Kaunasesse tuled?
23.05.2010 at 23:53
Henri_
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Auto veel kahjuks valmis pole.

Asjad, mida vaja teha:
Mootorit upitada, et üks käpapolt kätte saada ja uus asemele panna
Summuti paigaldada-keevitada
Istemtaladele keermestatud mutrid/misiganes keevitada
Elektrisüsteem ühendada, kasutud juhtmed välja lõigatud juba
Mootorijuhtmestik ära ühendada, jahutus tekitada (1,8 radikas kõlbab või mitte?), õhufiltrikorpus hankida ja külge panna, üht-teist mootori juures veel kindlasti teha
Kapotikinnituste jaoks augud teha ja need paigaldada
Plekid külge panna ja reguleerida (neeruplekk, stangetala, spoiler ise koos kiirkinnitustega, tuled ette)
Bensiinipaaki alla pannes ilmnes probleem - see paak on kas paisunud või midagi on valesti, aga neljast vitsast kaks ei taha kohe kuidagi ulatuda. Ka bensupumba pealmisel rõngal on mingi plastiktoru pisut murdunud. Selle saaks vast liimiga remontida, pärast voolik üle tõmmata ja metallnipukaga kinni veel. Hädapärast muidugi tuua uue pumba, kuigi olemasolev täitsa töötab.
Tulekustutussüsteem paigaldada
Käiguhoovastiku hankisin romulast, see muidugi ei sobi nüüd, seega ka see vahetada või tekitada
Kindlasti veel nipet-näpet.

Mul endal sai kodugaraažis ehitamisest pisut kõrini. Lihtsamaid töid kannatab teha küll, kuid pärast tööd-kooli enam ei taha seal nokitseda eriti keegi.
Viisin nende tööde jaoks auto töökotta, kuid hetkel seal kahjuks asi ei edene (auto seisab nö järjekorras). Kas keegi tahab ehk pakkuda oma töökoja teenust ja kutsuda mind vestlema, et koos mingi hind välja mõelda? :)
Ja muidugi, et auto saaks valmis juba Juuni alguses, et enne oma esimest võistlust saaks ikka pisut harjuda-testida ka.


Kaunasesse tuleku plaani polnud selleks hooajaks tegelikult üldse. Tahaksin enne pisut autoga harjuda, Bikernieki olevat suhtkoht turvaline Kaunase kõrval.
24.05.2010 at 00:47 1 edit. Last edited 24.05.2010 at 13:07 by Henri_
mart154
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
IMO 1.8 ja 2.5 radikad on samad (väiksemad)
2.8 mudelil on suurem, mida ma tegelikult ka soovitaksin :)
24.05.2010 at 07:33
Jesper
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
Ei ole sellist jaotust, suur radikas võib olla ka kõigi imeliste võrride peal, nagu näiteks 318. Lihtsalt ostagi suur, väike on ebaadekvaatne. Kui ei tea kust saab, anna teada ;)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.05.2010 at 08:34
mart154
 
BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri
quote:
Jesper: Ei ole sellist jaotust, suur radikas võib olla ka kõigi imeliste võrride peal, nagu näiteks 318. Lihtsalt ostagi suur, väike on ebaadekvaatne. Kui ei tea kust saab, anna teada ;)


IMHO lisad nagu aircon või automatic gearbox tõid suure radiatori...
24.05.2010 at 09:19
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW 325 Cup - GM LS driftiauto - Henri   1 2 3 4 5  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.