register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Formula 2  
Poster Message
Jesper
 
Formula 2
FIA ja Williams F1 on pead kokku pannud ning leiutanud uue monoklassi, eesmärgiga teha odavam ning võrdsem klass "hüppelauaks F1-te" kui praegused F3 ja GP2.

Auto peakonstruktoriks on Patrick Head, mootorid on Mountune poolt ulatuslikult ümber ehitatud 1,8 liitrised Audi turbomootorid, millel on tavaseades 400 ja "overboost" nupu vajutusel 450 hobust. Kõik mootorid dünotakse üksteise vastu ja lubatud väljundi erinevuseks on kõigest 1,5%, lisaks käivad mootorid tiimide vahel ringi, et võrdsust hooaja lõikes veelgi juurde tuua. Mootori elueaks rebuildide vahel on arvestatud terve hooaeg, kui lendab siis antakse muidugi uus, aga vastupidavus on väga tähtsal kohal. Huvitav fakt on näiteks, et kulude kokkuhoiuks kasutatakse elektroonikaühenduste jms juures "OEM grade" ehk autotööstuse komponente muidu sellisel tasemel tavaliste aeronautiliste ühenduste asemel, umbes samas võtmes on tehtud kõik asjad: korralikud, aga mitte ülepingutatud kosmosetehnoloogia.

Käigukast on poolautomaatne nagu F1-s, samuti käib sidur nupuga jms.

Monokok vastab 2005.a F1 turvanõuetele, aerodünaamika osas on huvitav lüke Venturi düüsid, kuna autod on kõik täpselt ühesugused ja alustati puhtalt lehelt, siis panustati rohkem maaefektile ja vähem tiibadele. Lisaks on esitiiva kõverus juhi poolt sõidu ajal reguleeritav, seda vabadust on küll mingite reeglite ja vastava kontrolleri programmiga piiratud.

Üks hooaeg "kinnaste ja kiivriga raja äärde tulles" maksab 195 tuhat naela ehk jämedalt 3,5 miljonit krooni (GP2-s vist oma 5-10 korda rohkem?), kuna kogu tehnilise toe tagab üks firma, Motorsport Vision, siis ega seal suurt mingit muud varianti polegi, samas lisakulusid vast ka ei ole. Oma taustajõudude kaasamine pole keelatud, aga kommunikatsioon nendega on sõitude ja testide ajal rangelt piiratud, iga sõitja räägib eelkõige talle määratud peamehaanikuga. Seadistada saab stabikaid, tiibu, vedrustust, sillaseadeid ja rehvirõhke.

Sarja üldvõitja saab testida Williamsi F1 autot, kolm esimest saavad FIA superlitsentsi.

http://www.formulatwo.com/

Ahjaa, üks leedukas võtab ka osa: http://www.formulatwo.com/drivers/kasim-vasiliauskas.aspx

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
27.04.2009 at 10:19 3 edits. Last edited 27.04.2009 at 10:29 by Jesper
uzzac
 
Formula 2
lisaks veel huviatavate nimedega osavõtjaid seal...nagu Clarke ja Brundle...lisaks ka üks naissoo esindaja (Buemi nõbu)
27.04.2009 at 10:31
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Formula 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.