register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni  
Poster Message
indro
  
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
Jutt on mikromootoriga (318IS) E36 kupeest ja hetkel on autol tehasest paigaldatud M-sport (bilsteini amort/ -15 vedrud) vedrustus.
Kuna olemasolev vedrustus on oma eksistensi lõpul, siis mahub minu eelarvesse üks alljärgnevatest vedrustuse lahendustest.

A) Koni Sport Kit (40/20)
B) Bilstein B8 Sprint amort + Kileni vedrud (30/15)
C) Bilstein B12 Kit (35/25)

Vedrustuse osas on plaanis veel kasutusse võtta M3 amordipadjad ja sellega asi esialgu piirduks.
Milline neist kolmest komplektist oleks optimaalne nii rajale kui kannataks ka tänaval liikumist?
17.03.2009 at 15:20 1 edit. Last edited 17.03.2009 at 15:22 by indro
Silwer
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
Eks nad kõik on head lahendused ja ega siin mingit ühest vastust ei olegi. Minu arutluskäik oleks siis selline:
Mulle meeldib Bilsu pööratud amordi lahendus rohkem kui Koni tavaline lähenemine. Samas minu autode all on millegipärast just Koni amordid. Seda siis vist lihtsalt juhuse tahtel. Siiski täna soovitaks Bilsut ja kui ena autole oleks amorti vaja siis võtaks ka Koni asemel Bilsu. B12 komplektis vist ongi B8 amordid? Kui nii on siis tasuks vast võtta B12 Kit - need siis komplektina E36 jaoks ettenähtud ja väljatöötatud.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
18.03.2009 at 00:08
hents99
  
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
B12 peaks olema B8 amort + H&R`i vedru - sobib tänavale, raja jaoks pigem veidi pehme.

Kui sul pole konkreetset kohta välja vaadatud, kust neid soetada, siis ma võiksin ka sulle pakkumise teha.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
18.03.2009 at 00:55
indro
  
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
Mind ennast hakkas ka huvitama vedrude jäikus, kataloogides sellist infot väidetavalt ei pidavat olema.
Auto on praegu ka -15 vedrudega suhteliselt madal, ei kujuta ette mis 35/40 puhul veel ees juhtuma hakkab.

19.03.2009 at 10:52 1 edit. Last edited 10.04.2009 at 10:52 by indro
peep
 
Moderator
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
Ehk tasub kaaluda kahe vedrukomplekti kasutamist ? Hooajal mai - september madal ja jäik, muul ajal kõrge ja pehme. Lisatöö aga 7 kuud aukudes rappuda ja põhjaga maad kraapida on ka töö.
19.03.2009 at 13:33
pprz
 
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
Minuteada pole Indrol seda muret, et ta talvel sellega sõitma peaks.
Indro, aga mis puutub sellesse, et -15mm juures on väga madal, siis kogemus näitab, et eritootjate "mm" võib olla natuke erinev. Samuti on ta juba kindlasti väsinud ja ära vajunud. Pildil on näiteks paberite järgi 40/40mm H&R ja Sachsi "tava"amort. Sinu oma oli minu mäletamist mööda tunduvalt madalam?

____________________________
sergeizjuganov.com
20.03.2009 at 10:07 1 edit. Last edited 20.03.2009 at 10:08 by pprz
indro
  
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
Hetkel külje pealt ühtegi korraliku pilti ei ole, see müügikuulutuse juures olnud pole ka suurem asi.
Kuna see B12 kit sisaldab tõesti B8 amorti ja H&R`i vedrusi, siis kaob nagu mõte selle ostmisel.
Mõistlikum lahendus oleks vist eraldi B8 amordid osta ja natukene jäigemad vedrud.
20.03.2009 at 12:46
tanele28
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
Mul on compactil all h&r(-40) madaldus vedru ja b8 amordid, raja jaoks jääb ikka pehmeks see kooslus.
Aga tallinnas juba sellega suht ebameeldiv liigelda ja tagumised amordi puksid ei taha ka eriti pikalt kesta m3me omad nüüd mõnda aega kestnud.
Kui ainult raja auto siis võta igaljuhul jäigemad vedrud.
20.03.2009 at 13:09 1 edit. Last edited 20.03.2009 at 19:52 by tanele28
hents99
  
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
H&R`ilt saab küsida jäigemaid vedrusid.

"python`il" on sama teema vedrustusega. B12 on ikka täiesti tänavavedrustus. Variant on vaadata H&R`i poole, nende pakutavad kit`id sisaldavad aga lahjemaid amorte kui B8 (vist B6), vedrusid saab vastavalt vajadusele valida. Mõistlik olekski võtta vedrud ja amordid eraldi.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
20.03.2009 at 13:34
hall
 
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
Kuulge, see vedrude madaldus millimeetrites pole ju kuidgi seotud konkreetsete vedrude jäikusega. Sama madaldusega vedrud saavad olla väga erinevate jäikustega.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
20.03.2009 at 15:00
hents99
  
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
quote:
serõi: Kuulge, see vedrude madaldus millimeetrites pole ju kuidgi seotud konkreetsete vedrude jäikusega. Sama madaldusega vedrud saavad olla väga erinevate jäikustega.

Ja selle ümber ju jutt käibki, et B12 komplektis olevad vedrud ei ole piisavalt jäigad. Ja oleks vaja jäigemaid vedrusid + eraldi B8 amordid juurde võtta.
Madalduse mm`idega pole mingit teemat.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
20.03.2009 at 15:18
peep
 
Moderator
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
Arvestama peaks veel asjaoluga, et iga amordi jaoks on kuskil piir, kui jäiga vedruga ta töötada suudab ? Tänavasõidu amortidel on see number suht tagasihoidlik.
20.03.2009 at 15:37
Pierre
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
quote:
peep: Arvestama peaks veel asjaoluga, et iga amordi jaoks on kuskil piir, kui jäiga vedruga ta töötada suudab ? Tänavasõidu amortidel on see number suht tagasihoidlik.

Aga seda numbrit ei ole võimalik alati leida.
Oma kunagisele Golfile panin kah kõik 4 Sahcs´i gaasamorti ning nendega käima -40mm vedrud, mis olid suht jäigad, vaid tiba pehmemad kui ostes allolnud H&R coiloverid.
Ja need aastase garantiiga Sahcs´id kestsid natuke üle 2 aasta. Seda on nagu vähe, ma arvan.
Need vedrud võisid ka amordi töötsooni sedavõrd vähendada, et mitmekordistus nende koormus aga päris kindel ma ei ole kuna auto sai enne müüdud.
Aga toimivus oli muidu hea, juhitavus ja augutaluvus ikka üle keskmise, oli ju igapäevaauto.
20.03.2009 at 23:28
indro
  
Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni
Bilstein B12 kit (eibachi vedrudega) on nüüd autol all ja 30km linna- ja maanteed ka mõõdetud.
Saksast autoga kaasa tulnud 185/65/15 m+s rehvidega kannatab pealinnas liigelda küll.
Peab sobilikumad 205/50/15 rehvid alla keerama ja järgmine nädal tabasalus või raplas korra käima.


18.04.2009 at 21:01
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Bmw E36 kupeele vedrustus - Bilstein vs Koni  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.