Poster |
Message |
Moss |
Lada 2107 1,7i - Moss
Hei
Mõtlesin, et lisan siia teiste masinate hulka ka enda tagasihoidliku sõiduriista, mida tasapisi nokitsen suvistel rajaüritustel osalemiseks. Muretsetud sai see '08 juunis ning tegu '85ndal tehasest väljunud eksportmudeliga. Ostetud uuenda Rootsist, oli ta varustatud 1580cm3'se R4 bensiinimootoriga mis, jättes välja EGR süsteemi, on nagu Ziguli mootor ikka. Küljes on ka 5käiguline käigukast ja tagasillas selle keretüübi kiireim ülekanne 3,9:1. Idee seda rajasõidukiks kohendama hakata sündis juba enne sõiduki ostu, mõneti on selles süüdi ka kollane Kopikas Super1600 klassis ma muidugi sellega sõitma ei hakka, pole lihtsalt sellist eelarvet. Aga tahtmine ehitada ja sõita on.
Kuna sõidukit hoiab teel ennekõike rehv, sai esimese sammuna ostetud kohe veljed millele rehve peale leiaks. Kuigi 16", nagu hiljem selgus, ei ole kasutatud slikkide leidmise seisukohalt just parim mõõt, oli tulemus silmale vägagi meeldiv:
Juba juulis sain seda masinat ka Audrus proovida Ladaklubi SummerCampi raames. Mul esimest korda seal rajal sõita. Koht omasuguste seas kuskil keskel.
Tagasi ei hoidnud:
Järgmine üritus oli sama autoklubiga okt. alguses Rapla rajal. Minus oli tärganud võistlusvaim ja sestap eelnes sõidule nädalane ettevalmistus õhtuti peale tööd garaazis kus muuhulgas sai räigelt vedrusid lõigatud ja paigaldatud sõbralt laenatud hunõus-korviste. Ka Raplas sõitsin esimest korda. Tulemuseks kolmas koht klassis 1,5...1,7liitrit. Kahju, et slickid enne otsa lõppesid ja tuli mingite tänavapastlatega sõita.
Esimesel soojendusringil:
Sellega ka "hooaeg" lõppes. To be continued... |
03.02.2009 at 15:45 |
1 edit. Last edited 05.05.2009 at 16:10 by Moss
|
Moss |
Lada 2107 1,7i - Moss
Nüüd siis lähemalt eesootavast nokitsemisest.
"Ühekomakuuesega" loomulikult väga pikalt väga põnev ei oleks. Jõudu on juurde vaja ja korralikult.
Hakkasin kohe uurima sissepritse võimalikkust. MegaSquirt pidi saama juhtajuks. Probleem tekkis kohe sisselaske kollektoriga, pole just päris romulakaup. Sai otsitud nii siit kui sealtpoolt Soome lahte. Lõpuks õnnestus leida Jõhvist terve Niva mootor. Tegu siis 2003-.... Nivadel leiduvaga. Vastab Euro-3 saastenormidele, omab hüdrotõukureid, automaatset ketipingutit, puudub jagaja ning mis kõige tähtsam: küljes on 60-2 hammastega rihmaratas ja vajalik sisselaske kollektor!
See mootor nüüd ka eelmine nädal peale läks ja tuleval nädalavahetusel hakkan Megasquirti peale vedama. Esmajärjekorras on vaja see mootor sõitma saada ja MS'iga harjuda. Peale seda võtan mootori pilbasteks ja teen väikse ennetava remondi, enne kui turbo peale krutin. Hobujõu siht 190 väntvõllilt @ 6500rpm.
Turbo on pärit S13 kerega Nissan 200SX'i pealt.
Välja tuli vahetada ka veljed, asemel märksa tagasihoidlikuma välimusega 15tollised ATS Cupid.
Et sõites pool energiat enda paigalhoidmisele ei kuluks, sai sebitud üks aegunud homol.'ga Recaro iste:
Esimesel hooajal väga suuri summasid vedrustusse ja piduritesse paigutada ei plaani. Päris tähelepanuta neid mõistagi ka ei jäta.
Ette tuleb Brembo b-osa ketas mis hakkab sõbrustama klotsidega Ferodo DS-seeriast. Vaja läheb ka kuumakindlamat piduriõli. Pidurivoolikud saabusid nädal tagasi Inglismaalt, koos lennupostiga 900 krooni tundus mõistlik väljaminek.
Hetke seisuga that's about it. |
03.02.2009 at 16:22 |
|
uzzac |
Lada 2107 1,7i - Moss
ilus auto ja ilusad mõtted...
tore et sain pisiku sulle sisse aetud...nüüd enam välja ei saa
edu ehitamisel |
03.02.2009 at 16:35 |
|
Moss |
Lada 2107 1,7i - Moss
Tänud. Pisik on sees jah ning enne ei jäta kui Pärnus sama aega sõitma hakkame Mõistagi ei juhtu see tuleval suvel. Mul ei ole mootoriosa reeglitega piiratud, mis on mu ainuke lootus ja lohutus.
Unustasin mainida et sai pilliga korra ka sügisel Maksimi juures rullidel käidud: 59hj ja kuskil 100Nm võlleväänavat pöördemomenti tagaratastelt
Raplas tuli ajaks 1:01,01. On millega tulevikus võrrelda vähemalt. |
03.02.2009 at 17:25 |
|
matukas |
Lada 2107 1,7i - Moss
Ma ei tea, palju meil need voolikud maksaksid. Mina tellisin omale Hydroscand-ist Tallinnas. Väga kirves polnud. Ja otsikuid tundus siin samu olevat, nagu Su pildil olevail.
EDIT: Sa ikka vabalthingavana ei tahaks asja hoida? Kindlasti saab üle 130 HP ka sellisena kätte.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
03.02.2009 at 18:02 |
1 edit. Last edited 03.02.2009 at 18:06 by matukas
|
peep Moderator |
Lada 2107 1,7i - Moss
Lahe projekt, mul oli endal ka kunagi selline auto, mida sai päris palju "moditud". Eriti kõva sõna oli GAZ 53 summutist aretatud tagapott, ehe "rallika" sound.
Kuid ma avaldaks oma arvamust selles osas, mis puudutab projekti arendamise järjekorda. Plaanid standard autole oluliselt jõudu juurde tekitada keeruka ümberehituse kaudu. Mina pööraks eelkõige tähelepanu kaalu vähendamisele, veermiku tugevdamisele ja vedrustusele. Ning seejärel kulutaks enamuse vabast rahast bensiinile ja rehvidele, et võimalikult palju sõita ja trenni teha. Standardi lähedane tehnika annaks töökindluse ja suhtelise odavuse.
Lähenemine, kus garaazhis arendatakse sadu tunde võimsust mootorisse, mille järel saab suve jooksul rajal neli korda neli ringi sõita, ei ole kõige arendavam, kuigi tundub olema väga populaarne kohalike entusiastide seas. Ringiajad sellisel juhul paranevad, kuid siis pigem võiks drag racingut harrastada, seal saad lühikese soorituse ajal adrenaliini rohkem üles. See pole halvaga öeldud, drag on kõva ala, kuid hoopis teine ideoloogia.
Rajal sõitmine OT tasemel on eelkõige juhi arendamine ja ringiajad otseselt midagi ei määra. Võimsa autoga vahel harva sõites jääb juhi areng lahjaks, kuigi ringiajad paranevad. Nõrga mootoriga on kergem õppida, ning siis suudad hiljem võimsa auto potensiaali suuremas ulatuses ära kasutada. Kohe kiire auto peale istudes on selle saavutamine palju raskem.
Loomulikult, tee ikka seda mis plaaninud oled aga vali pigem odavamad ja toimivamad lahendused, hj. numbrid pole määravad, küll aga suve jooksul rajal läbitud km arv. |
03.02.2009 at 18:21 |
1 edit. Last edited 03.02.2009 at 18:27 by peep (Moderator)
|
uzzac |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: peep: Lahe projekt, mul oli endal ka kunagi selline auto, mida sai päris palju "moditud". Eriti kõva sõna oli GAZ 53 summutist aretatud tagapott, ehe "rallika" sound.
Kuid ma avaldaks oma arvamust selles osas, mis puudutab projekti arendamise järjekorda. Plaanid standard autole oluliselt jõudu juurde tekitada keeruka ümberehituse kaudu. Mina pööraks eelkõige tähelepanu kaalu vähendamisele, veermiku tugevdamisele ja vedrustusele. Ning seejärel kulutaks enamuse vabast rahast bensiinile ja rehvidele, et võimalikult palju sõita ja trenni teha. Standardi lähedane tehnika annaks töökindluse ja suhtelise odavuse.
Lähenemine, kus garaazhis arendatakse sadu tunde võimsust mootorisse, mille järel saab suve jooksul rajal neli korda neli ringi sõita, ei ole kõige arendavam, kuigi tundub olema väga populaarne kohalike entusiastide seas. Ringiajad sellisel juhul paranevad, kuid siis pigem võiks drag racingut harrastada, seal saad lühikese soorituse ajal adrenaliini rohkem üles. See pole halvaga öeldud, drag on kõva ala, kuid hoopis teine ideoloogia.
Rajal sõitmine OT tasemel on eelkõige juhi arendamine ja ringiajad otseselt midagi ei määra. Võimsa autoga vahel harva sõites jääb juhi areng lahjaks, kuigi ringiajad paranevad. Nõrga mootoriga on kergem õppida, ning siis suudad hiljem võimsa auto potensiaali suuremas ulatuses ära kasutada. Kohe kiire auto peale istudes on selle saavutamine palju raskem.
Loomulikult, tee ikka seda mis plaaninud oled aga vali pigem odavamad ja toimivamad lahendused, hj. numbrid pole määravad, küll aga suve jooksul rajal läbitud km arv.
+1 |
03.02.2009 at 20:36 |
|
Gsinut |
Lada 2107 1,7i - Moss
Nõustun ka Peebu jutuga, kuid lisan, et näiteks dragil ei tegelenud sel aastal üldse mootoriga ja panustasime vaid vedrustusse ja jõuülekandesse ja saime seki ajast maha. |
04.02.2009 at 10:14 |
|
Moss |
Lada 2107 1,7i - Moss
Jah kahtlemata on teil kõigil õigus: veermik ja pidurid on väga tähtsad komponendid ilma milleta ei tule kiirest rajasõidust midagi välja. Kuid minuarvates ei saa kumbagi arendada tükkhaaval. Terve vedrustuse ja pidurisüsteemi vahetamine on väga kulukas, samuti käib sinna juurde meeletu oskusteabe maht, mis vajab veel omandamist. Eks tuleb autokõrvalt ka ennast arendada. Praegu katsun olemasoleva viia võimalikult heasse tehnilisse seisukorda. Coiloverid, plast/alum. puksid, uniballid on kõik ette nähtud kuid praegune kere ei peaks sellele vastu. Isiklikku keevitusaparaati mul pole niiet esimeseks aastaks teen tugevdused vaid väga hädavajalikes kerepunktides.
Ise tunnen puudust rohkem turvapuurist. Kui suvel võimalikud tagasilöögid vaimu ei murra, tuleb okt. 09 kere kohendamine koos torutööga päevakorda.
Ühe suurema modifikatsioonina kaalun kohe ära teha esimeste alumiste õõtsade ettepoole toomist. Võttena väga populaarne rallimasinatel. Effekt peaks seisnema selles et kurvis muutub välimise ratta camber rohkem negatiivseks ning suuremast caster'ist ja järeljooksust tingituna kisub rool ennast reipamalt sirgeks tagasi. Poolt-/vastuväiteid?
Kaalu võtan kevadel vaatlusealla. Päris läbipaistvaks seda viilida ei saa aga tekstiil- ja pigimatid ei pea mul olema, tagumiste uste, -klaaside, -istme arvelt saab natuke maha, olen saanud kätt proovida klaasplastist luukide valmistamisel jne.
Matukas: 130HP vabalthingavana saaksin ehk isegi kätte aga pole kindel et see soodsam või töökindlam oleks, kui siis ehk siduri saaks ka LUK või Sachs tarviku panna.
Palju Polole voolikud maksma läksid Hydroscandis? |
04.02.2009 at 11:50 |
|
peep Moderator |
Lada 2107 1,7i - Moss
Kui neid plaane lugeda, siis soovitan paar sammu ette mõelda, et mis on perpektiiv ? Võib-olla tahad kahe aasta pärast hoopis võidu sõita ? |
04.02.2009 at 12:13 |
|
Jesper |
Lada 2107 1,7i - Moss
Jah, ja siis veel tekib see miljoni dollari küsimus mingi hetk et kumb sa rohkem tahad olla, peamehaanik/-insener või piloot
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
04.02.2009 at 12:16 |
|
hall |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: Jesper: Jah, ja siis veel tekib see miljoni dollari küsimus mingi hetk et kumb sa rohkem tahad olla, peamehaanik/-insener või piloot
Meie oludes on enamus pilootidest 1/4 kuni 1/1 ka peamehaanikud/-insenerid.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
04.02.2009 at 12:37 |
|
-fred- |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: serõi: quote: Jesper: Jah, ja siis veel tekib see miljoni dollari küsimus mingi hetk et kumb sa rohkem tahad olla, peamehaanik/-insener või piloot
Meie oludes on enamus pilootidest 1/4 kuni 1/1 ka peamehaanikud/-insenerid.
Jesperi püstitatud küsimuse mõte polnud mitte see, kas ja mil määral need ülejäänud rollid on piloodi või mõne muu isiku kanda, vaid millises rollis selle auto omanik kõige rohkem aega veeta sooviks.
|
04.02.2009 at 12:55 |
|
Jesper |
Lada 2107 1,7i - Moss
Jah just, sest kui just täistööajaga asja kallal pole, jääb üks pool ikka vaeslapseks. Sõiduoskuse arendamiseks tuleb hankida töökindel tehnika ning oksendamiseni sõita, tehnika arendamisel samas on pill koguaeg pulkadeks, nina raamatus, käed õlised ja raha otsas
Aga projekt on muidugi äge, ma arvan et esimese hooga ei peagi kõiki asju veermikus nii lakke ajama, tavaline piduriketas, mingi race klots, mingid normaalsed amordid, jäiki vedrusid saab kombineerida mingite teiste Ladade pealt, aeglane tagadiffer jne. Põhiasi on sõidurõõm mis tuleb äkilisest kiirendusest, pidurdusest ja normaalselt pidavast rehvist, GT3RS-ile sellega nagunii tagatulesid ei näita, seega pole sügavat vahet kas ta on sekund kiirem või aeglasem.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
04.02.2009 at 13:07 |
2 edits. Last edited 04.02.2009 at 13:29 by Jesper
|
sfinx |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: peep:
Lähenemine, kus garaazhis arendatakse sadu tunde võimsust mootorisse, mille järel saab suve jooksul rajal neli korda neli ringi sõita, ei ole kõige arendavam, kuigi tundub olema väga populaarne kohalike entusiastide seas.
Tahaks ka hästi sõbralikult soovitada olles täpselt ise see eelpoolnimetatud entusiast, et proovi korra mõelda rajaauto ehitamine tagurpidi läbi. Mis on täiesti lõplik eesmärk selle autoga? Natukene kohendatud tänavauto ilmselt mitte kui plaanis turvapuur / ülelaadimine / korvid jne. Kui race spec auto plaanis siis tuleks kõiki asju tehes arvestada seda, et lõpp-produkti juures ei tuleks midagi topelt ümber teha jne.
|
04.02.2009 at 14:25 |
|
matukas |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: Moss:...Palju Polole voolikud maksma läksid Hydroscandis?
391 EEK (46 cm + otsad) per voolik. Kõige suurem kulu oli vooliku otsad. Mul olid M10x1 sise ja välis. Ehk siis nagu jätkukas.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
04.02.2009 at 15:54 |
|
Moss |
Lada 2107 1,7i - Moss
*Paari aasta perspektiivis ei näe küll end aktiivselt ametlikel võistlustel osalemas. See saaks teostuda vaid sponsorrahade najal. Järgnevad paar-kolm aastat vähetõenäoline. Ühe silmaga hoian reeglitel silma peal küll, kui muud kasu pole siis kasvõi kergem müüa kui toorik juba mingitele nõuetele vastab. Mootor ja turvavarustus väljaarvata siis.
*Ma ei tahaks valida ühe või teise vahel. Ma olen lõpetamata inseneriharidusega autotehnika tudeng kes tahaks kiiresti sõita/õppida sõitma.
*Tõsi, topelttegemine ka hea pole. Lõppeesmärk oleks võimalikult lähedane n.ö. tõelisele võistlusmasinale.
*Inglismaalt 1041.- koos lennupostiga kompl. Polole. Saab 9erinevat PVC viimistlust või carbon-look extra £10. Jääb ära oma aja-, telefoni- ja bensiinikulu.
Ise netist Hydroscandi hinnakirja ei leidnud küll aga ühe kohaliku racing-pudrumudru-müüja oma. Libistasin pilgu üle 100...150 kulli maksvate stutside ja siis võtsin Google'i lahti... |
04.02.2009 at 17:21 |
|
hall |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: Moss: *Paari aasta perspektiivis ei näe küll end aktiivselt ametlikel võistlustel osalemas. See saaks teostuda vaid sponsorrahade najal. Järgnevad paar-kolm aastat vähetõenäoline. Ühe silmaga hoian reeglitel silma peal küll, kui muud kasu pole siis kasvõi kergem müüa kui toorik juba mingitele nõuetele vastab. Mootor ja turvavarustus väljaarvata siis.
Kui vaadata tänaseid Balti rinkaklasse ja analüüsida nendesse sobimise võimalusi, siis järeldused oleks järgmised:
* Bemmiklassist ja vormelite hulgast jääksid vist napilt välja;
* GT klassi silmas pidades oleks vaja väga märkimisväärset arendustegevust ja sellest tulenevalt päris arvestatavat rahakotti, et konkurentsivõimeline olla;
* B2000 ja S2000 klassi vist ei kvalifitseeruks auto homologeeringu vanuse (kui sellel mudelil üldse on mingi homologeering olemas) tõttu. Võimalik, et siiski kohaliku ASNi otsusega saaks rajale. Samas, konkurentsis püsimine on suhteliselt kallis;
* S1600 - mulle tundub reaalne variant. Kusjuures vähemalt kesktasemel sõitmise auto ehitamine ei ole ilmselt kallim kui sinu varasemalt kirjeldatud plaanid turbode jms-ga;
* Läti National - põhimõtteliselt sama jutt, mis S1600-ga. Miinus on selles, et seal sõidetakse tänavarehviga, plussiks aga suurem osavõtjate arv.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
04.02.2009 at 18:18 |
|
matukas |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: Moss:...*Inglismaalt 1041.- koos lennupostiga kompl. Polole. Saab 9erinevat PVC viimistlust või carbon-look extra £10. Jääb ära oma aja-, telefoni- ja bensiinikulu.
Ise netist Hydroscandi hinnakirja ei leidnud küll aga ühe kohaliku racing-pudrumudru-müüja oma. Libistasin pilgu üle 100...150 kulli maksvate stutside ja siis võtsin Google'i lahti...
Mul on erijuhtum Tagatrumlite asemel on ise paigaldatud kettad ja siis oli vaja erimõõtu. Sellist varianti juba GB-st ei riski tellida. Oleks kõik standardne, siis arusaadavalt GB-st. Pealegi asub Hydroscand minust 500 m kaugusel Hinnakirja neil veebis polegi. Ja kui esimese mõttena soovisin racing-pudru-mudru müüjatelt M10x1 pidurikolmikut, siis 'tutkit'. FORSS mehed võtsid riiulist ja 10x (meelevaldne) odavamalt. Teine probleem võib tekkida siis, kui voolik GB-st praagiks osutub ja peab tagasi saatma. Ja kolmandaks, kui kiiresti vaja...
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
04.02.2009 at 18:31 |
|
Lembit |
Lada 2107 1,7i - Moss
Paneks kah mõned märksõnad:
* 190 hj lammutab ära a) siduri, kui selle pidama saad, siis b) käigukasti (lada 5k ei ole eriti tugev) ja kui käigukasti pidama saad, siis c) tagasilla (tagasillatala ei pea seda valu vastu slikiga, plokkdifritest laagritest jms rääkimata).
* Alumise õõtsa sisemisi kinnitusi võid ettepoole ajada küll. Väljapoole on kah vaja neid saada.
* Pidurid toimivad korralikke klotse kasutades kergeks tehtud auto all piisavalt hästi ka ilma igasuguste ümberehitusteta
* Sellest toorikust ei ole mõtet ringrajale suunatud asja teha. Lõppkokkuvõtteks jõuad seisu, kus sul on originaal-ladast ainult esiklaas ja ebaaerodünaamiline kuju. Kõik muu on isearetatud ja kordades kallim, kui mingi muu auto S1600 klassi ehitamine. Kaspar - mis detailid peale esiklaasi sinu autol VAZ2101 küljest pärit on? Esiukselingid?
Mina soovitaks jätta mootori vabalthingavaks, teha kere maksimaalselt kergeks, panna torud sisse, viia sillad jäikade pukside ja korralike amortide peale ning siis ainult sõita. Kui midagi tuunida, siis vedrustuse geomeetriat.
Tagadiffer vaheta kah 4,3 või 4,44 vastu. |
05.02.2009 at 13:28 |
|
Garfield |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: Lembit: Paneks kah mõned märksõnad:
* 190 hj lammutab ära a) siduri, kui selle pidama saad, siis b) käigukasti (lada 5k ei ole eriti tugev) ja kui käigukasti pidama saad, siis c) tagasilla (tagasillatala ei pea seda valu vastu slikiga, plokkdifritest laagritest jms rääkimata).
Bollverki 5-käiguline dog-ring kast peaks vastu võtma kuni 180hj. Igatahes meie 150-160hj vabalthingavad mootorid selle käigukastiga sobisid. Siduriks oli meil tavaline LUK (tehases tugevdatud versioon), tagasillas friktsioonketastega LSD. Torsen LSD-sid lammutasin mina oma karjääri jooksul 2 tk ära. Tagumised poolteljed olid need, mida vahetama pidi, meil oli alati varuks 2 tk kaasas.
quote: Tagadiffer vaheta kah 4,3 või 4,44 vastu.
Audru raja jaoks - 4.44 (kardirajad tahavad 4.7 saada)
____________________________
Focus RS |
05.02.2009 at 13:49 |
|
Umbertto |
Lada 2107 1,7i - Moss
Garfeld - kas ja kust saaks Lada korraliku tagadifri, mis peaks Esfieldi 1,9L BMW ~ max 150 hj vastu. Soovitavalt võimalikult kiire ülekanne (3,9 ?) ja LSD. |
05.02.2009 at 14:43 |
|
hall |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: Lembit: Kaspar - mis detailid peale esiklaasi sinu autol VAZ2101 küljest pärit on? Esiukselingid?
Minu meelest on tal veel kõvasti originaaltükke : esi- ja tagatuled, esimene kapott(no okei, veidi küll lõigutud), katus, võib-olla midagi veel. Need on ju need põhilised kiirust mõjutavad detailid
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
05.02.2009 at 14:48 |
|
Garfield |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: Umbertto: Garfeld - kas ja kust saaks Lada korraliku tagadifri, mis peaks Esfieldi 1,9L BMW ~ max 150 hj vastu. Soovitavalt võimalikult kiire ülekanne (3,9 ?) ja LSD.
Difri - LSD jaoks pead natuke maad uurima, kas venest veel keegi asju toob - äkki uurid Kavorist, kas neil on kontaktid alles. Minu viimane ketastega LSD oli Togliatti tehase toodang ja see toodi Peterburist, hind oli ca' 4400eek aastal 1998 vist.
Kiire ülekanne 3,9 oli vähestel autodel all, ehk 2107 ja 21074 (ehk 1500 ja 1600cc mootoritega). Otsida tasub: alusta Ladafoorumist, romulad jne.
Ja siis soovitus, et difrikorpuse ja tagasilla korpuse ühendus tuleb ümber teha tikkpoltidele ja kasutada isekontreeruvaid mutreid aga mitte neid plastmassrõngaga (kuumus) vaid lennunduslikke.
____________________________
Focus RS |
05.02.2009 at 15:13 |
|
Lembit |
Lada 2107 1,7i - Moss
quote: Garfield: quote: Lembit: Paneks kah mõned märksõnad:
* 190 hj lammutab ära a) siduri, kui selle pidama saad, siis b) käigukasti (lada 5k ei ole eriti tugev) ja kui käigukasti pidama saad, siis c) tagasilla (tagasillatala ei pea seda valu vastu slikiga, plokkdifritest laagritest jms rääkimata).
Bollverki 5-käiguline dog-ring kast peaks vastu võtma kuni 180hj. Igatahes meie 150-160hj vabalthingavad mootorid selle käigukastiga sobisid. Siduriks oli meil tavaline LUK (tehases tugevdatud versioon), tagasillas friktsioonketastega LSD. Torsen LSD-sid lammutasin mina oma karjääri jooksul 2 tk ära. Tagumised poolteljed olid need, mida vahetama pidi, meil oli alati varuks 2 tk kaasas.
Õige jah. Poolteljed unustasin.
Nii sidurit, kui ka kasti lammutab moment.
190 hj madalalt käiva turbomootori moment on palju suurem, kui 160 hj kõrgelt käival vabalthingaval
Rallimeeste kogemus ongi, et torseniga differ kestis kuni ca 150 hj. Ketastega kestavad rohkem.
Samas on ka rallimeeste kogemus, et 190 hj ja slikiga kohalt võttes tekitab peale ühte-kahte kohaltvõttu tagasilda lahkujooksu.
Kui nüüd hakata mõtlema, et bollverk'i kast 20k + friktsioonketastega plokk 8k + turbotamine XXk + megasquirt 4k ... numbrid on juba ületanud E36 BMW hinna, millele ei ole vaja sama aja sõitmiseks neid kulutusi teha + kui puuri sisse paned on ka järelmüügiväärtus palju kõrgem, kui puuriga turbo Lada'l, millele on 50k sisse maetud.
|
05.02.2009 at 15:34 |
|
|