register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda  
Poster Message
raimo_r
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
http://www.tarbija24.ee/?id=75353


quote:
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tahab lihtsustada liiklusregistris olevate sõidukite ümberhitamise korda ja vähendada sellega kaasnevat bürokraatiat.

Kõigil liiklusregistris olevatel sõidukitel on olemas tüübikinnitus, kuid praegu kehtiva määruse järgi tuleb sõiduki ümberehitamise korral tehaa autoregistrikeskuses (ARK) sõidukile uuesti tüübikinnitus.

Tavaliselt kujutab sõiduki ümberehitus endast vaid registriandmete muutmist, näiteks mootori vahetust või täiendavate istmete paigaldust. Seetõttu ei ole ministeeriumi hinnangul riikliku tüübikinnituse protseduuride rakendamine juba liiklusregistris olevale sõidukile otstarbekas.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium saatis kooskõlastusringile määruse muutmise eelnõu, mille järgi ei pea juba liiklusregistris olevad ümberehitatavad sõidukid läbima uuesti tüübikinnituse kogu protseduuri.

Eelnõu järgi tuleb edaspidi kontrollida ARK-is sõiduki tüübikinnituse nõuete täitmist ainult sõiduki ümberehitatud detailide osas.


____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
28.01.2009 at 23:11
Moss
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Ehk siis keskmise opentrackeri jaoks ei muutu midagi?
29.01.2009 at 14:09
matukas
  
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
quote:
Moss: Ehk siis keskmise opentrackeri jaoks ei muutu midagi?
Defineeri keskmine opentracker.
See, et tavalised amordid reguleeritavate vastu on vahetatud ja vedrud sportlikumad/jäigemad, ei tähenda ju ümberehitamist. Pealegi, kes TÜV sertifikaati tahab näha, siis on need täiesti olemas, kuna tegu korralike tootjate sellele mudelile ette nähtuga. OK, taga on trumlid ketaste vastu konverditud, kuid jupid täiesti VW tootevaliku masinast ning praktiliselt bolt-on.

Põhimõtteliselt ei tohiks see puudutada neid, kes autod käru peal üritustele veavad.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
29.01.2009 at 16:35
raimo_r
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Mõtlesin, et ehk keegi teab asjast rohkem. Küsimusi tekitab see lause "mille järgi ei pea juba liiklusregistris olevad ümberehitatavad sõidukid läbima uuesti tüübikinnituse kogu protseduuri". Huvitav kui suured ümberehitused lubatuks saavad ning kas need kuskil kirjas ka on või hakkab see ARK töötajate suvast sõltuma.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
29.01.2009 at 17:18
Jesper
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Ma ei tea asjast rohkem, aga linnukesed Lasnamäe korteri akna taga laulsid mingi hetk, et seoses üksiksõiduki tüübikinnituse jms protseduuride suhteliselt eduka evitamisega on suund sinna poole, et ümber ehitatud sõiduki tüübikinnitus ei erineks sisu ja vormi poolest näiteks USA päritolu importsõiduki tüübikinnitusest.

Ehk siis Raimo_r, mulle jääb kergelt arusaamatuks, mis su küsimuse sisu on. Selle muudatuse point on, et kui sa vahetad autol mootori välja, siis turvavööde sertifikaate ei pea uuesti esitama.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
30.01.2009 at 14:51 1 edit. Last edited 30.01.2009 at 14:55 by Jesper
mart154
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Ma usun, et selle küsimuse point on umbes selline "kas ma saan oma M3 normaalselt arvele" :)

Tegelikult istun ma kah nüüd kahe erineva autoga sama portsu otsas... ja ootan mingit head lahendust :)
30.01.2009 at 15:22
raimo_r
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Mootorit võis ju seni nende nõukaaegsete reeglite alusel nagunii ilma tüübikinnituseta vahetada? Näiteks kui paned autole asendusmootori, siis peab asendusmootor vastama kehtestatud koefitsentidele. Tüübikinnitust selle puhul praegu ju ei nõuta?

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
30.01.2009 at 15:32
Jesper
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Võib-olla pakub siis huvi fakt, et ARK lehelt on ümberehituse punkti alt mõned legendaarsed laused kadunud ;)

Ma pean tunnistama, et pole viitsinud neid seaduseuuendusi kõiki mõttega läbi töötada, nii et parem rohkem sõna ei võta. Lugege ja harutage ise.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
30.01.2009 at 15:34 1 edit. Last edited 30.01.2009 at 15:35 by Jesper
mart154
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Ma pole ka viimasel ajal viitsinud pügalaid lugeda, aga kõne tehnoosakonda ja märksõna "turboülelaadesüsteemi lisamine mootorile" panid sealsed härrad rahusteid tarbima :)
30.01.2009 at 15:41
Jesper
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Nojah, eks see ole aastatepikkuse treeningu tulemus. Pead mitte küsima vormis "kas ma saan ", vaid "palun vastavalt tüübikinnituse eeskirja punktile kontrollida vastavust sõidukitele esitatavate tehnonõuete punktist tulenevale direktiivile ning positiivse tulemuse korral väljastada tüübivastavuse tunnistus" :) NB see ei ole nõuanne vaid näitlikkustatud lähenemine.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
30.01.2009 at 16:06
anryo
  
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Kellega te seal ARK tehnoosakonnas suhtlete? Ma oma 'Cuda ümberehituse osas olen saatnud mingi 5meile viimase 2 kuus jookusl, ja mitte ühtegi vastust pole tulnud. Kui pool aastat tagasi Camaro osas küsisin, siis 3-nda meili peale vastas Karmo Uusmaa ja siis sai päris asjalikku dialoogi peetud.
Aga nüüd ta ei raatsi vist vastata, sest 'Cuda saab nende jaosk vist jube peavalu olema, kuna originaalsest autost jäävad alles sõna otseses mõttes vaid plekid ja klaasid. Radikaalsemad muudatused on vist õhkvedrustus, 4-link tagasild, ketaspidurid jms. Mootori vahetus on selle kõrval kukepiss vist.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
30.01.2009 at 16:10
Jesper
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Anryo, sa ikka tead mida tüübikinnituse angaaris kutid üksteisele vahetuse lõpus lahku minnes soovivad? Kunstiliselt kokku võetuna võiks see olla umbes midagi sellist et "palju usakaid" :) Kõigil on vihane kopp ees mingitest kräsus peaga Navigatori, Escalade ja US-spec LandCruiseri ärikatest. Kuna ilmselt mailidele vastamine pole ametnikule kohustuslik, siis on filter korralik ja mingit sõbramehe-konsultatsiooni sealt naljalt ei jagata, ise pead mees olema ja ära põhjendama miks saab arvele võtta, mitte küsima neilt et kas saab.

Tähendab, ma ei taha siin nüüd ARKi kuidagi õigustada ega ole nendega kuidagi seotud, aga kui sa tahad ametniku vaatenurka näha, siis kujuta ette et sa vastutad relvalubade andmise eest ning tuleb mingi tüüp US Army camo ülikonnas, kiiver peas ja küsib et "millised jupid ma pean oma AR-15 küljest välja vahetama, et selle saaks jahirelvana Eestis arvele, ole hea vunts ja anna nõu" :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
30.01.2009 at 16:19 1 edit. Last edited 30.01.2009 at 16:24 by Jesper
matukas
  
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Mina üritasin suhelda sellise isikuga - Alar Hansov. Õigemini esimesele kirjale oli tema vastaja. Tundub, et kogu see punt ei viitsigi kaasa seal mõelda vaid ajab mingit oma rida. Andestust, kui nüüd kellelegi väga liiga teen. Aga suhtlemine e-kirja teel on selle Tüübikinnituse ja sertifitseerimistalituse osakonnaga ülimalt vaevaline. Selline mulje jääb, et mine ise kohale ja nuia vastuseid välja. Konstruktiivsest arutelust pole juttugi.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
30.01.2009 at 16:41 1 edit. Last edited 30.01.2009 at 16:42 by matukas
lauri
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
quote:
matukas: Selline mulje jääb, et mine ise kohale ja nuia vastuseid välja. Konstruktiivsest arutelust pole juttugi.
Käisin kohal ja püüdsin küsida. Vastuseks oli, et tee ametlik taotlus paberikujul ja sellele nad vastavad konkreetselt. Muud varianti eriti kuulda ei tahetud. Nii käis see siis paar aastat tagasi. Samas ametlikule taotlusele vastati kiiresti.

____________________________
Porsche 944 '85
30.01.2009 at 17:14
raimo_r
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Noh, ARKi lehelt on mootorivahetuse nõuded kadunud, kuid 'Ümberehitus' kohta on järgmine info:

http://www.ark.ee/atp/index.php?id=501

quote:
Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Nõudeid rakendatakse lähtuvalt sõiduki esmase kasutuselevõtu ajast.

Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama ARK-le sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid.

ARK või tema poolt tunnustatud ekspert kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust kehtivatele tehnonõuetele. Teede- ja sideministri 18. mai 2001. a määrus nr 50 <>

Võtame selle määruse lahti.

quote:
§ 2. Nõuded sõidukile

(1) Teeliikluses osaleva sõiduki tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded kehtestatakse järgmiselt:

1) pärast 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 1;

2) enne 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 2;

Otsime üles 'NÕUDED ENNE 1. JAANUARI 1997. A LIIKLUSREGISTRISSE KANTUD SÕIDUKILE' ning siit edasi:

quote:
Grupp 7
Mootor

Kood 701. Üldnõuded

7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust.

Selge, minu auto nõuetele ei vastama ei hakka. Seega midagi pole muutnud.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
30.01.2009 at 17:47
Jesper
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Nüüd oli nats rohkem aega, lugesin eelnõud ka ja selgub et tehakse just vastupidine lüke, et ümberehitusi ei vaadata üksiksõiduki tüübikinnituse alla käivatena, vaid "nii nagu vanasti". Seega kokkuvõtvalt võib öelda et olukord läheb "keskmise opentrackeri" jaoks viletsamaks, mitte paremaks. Lihtsalt seletuskirja tekst on kavalalt sõnastatud.

Ehk kui eespool ma vihjasin sellele, et tänu tüübikinnituse üldpõhimõttele (tood misiganes imeasja üksiksõiduki tüübikinnitusse, seal tehakse testid-kontrollid ja on go või no go) tundus tekkivat olukord, kus suvalise asja saab legaalseks, juhul kui ta täidab vajalikke direktiive, siis selle eelnõu jõustumise korral topitakse see auk jälle kinni ja jätkub status quo. Või vähemalt selline on eesmärk. Samas ma ei tea mis siis saab, kui sa esitled taotluse vabatahtlikult oma kärule üksiksõiduki tüübikinnitus teha, justkui sa oleks selle näiteks USA-st just toonud, kas see uuendus nüüd välistab selle või ei. Juhul kui ei välista, siis vastavalt https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12965045 lisa 3 tabelile ei kontrollita mootori võimsust. Sama määruse paragrahv 7 lõige 1 punkt 11 justkui jätaks sellise võimaluse lahti.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
30.01.2009 at 19:42 1 edit. Last edited 30.01.2009 at 19:43 by Jesper
raimo_r
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Kus see eelnõu loetav on?

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
30.01.2009 at 20:52
Jesper
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
http://eoigus.just.ee/

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
30.01.2009 at 21:02
anryo
  
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Minu küsimus oli ARK'ile:
Kuidas suhtub ARK '70 aasta auto "kaasajastamisesse" sellisel viisil, et auto saab KINDLASTI palju parem ja ohutum, kui keegi tollal üldse unistada oskaski:
- kere kapitaalremont koos liivapritsimise ja kõigi roostekohtade väljavahetamise ja kandevosade kontrolli ja vajadusel tugevdamisega
- originaalse mootori asendamine tänapäevasema sissepritsemootoriga võimsusega 345 HP ja töömahuga 5735 cm3 (antud automudelile on tehasest suurim paigaldatud mootor võimsusega 425 HP ja töömahuga 7210 cm3). Nii originaalne kui uus mootor on mõlemad V8 tüüpi.
- originaalse 4-k manuaalkasti vahetamine uue mootoriga komplektis oleva 5-k automaatkäigukasti vastu
- originaalsete ketas+trummelpidurite vahetamine suurema läbimõõduga mitmekolviliste "Wilwood" ketaspidurite vastu
- originaalse roolikarbiga roolimehhanismi vahetamine lattrooliga roolimehhanismi vastu
- originaalse vedru+lehtvedru vedrustuse vahetamine õhkvedrustuse vastu
- originaalse näidikutepaneeli vahetamine tänapäevaste digitaaljuhtimisega näidikute vastu
- originaalsete istmete vahetamine tänapäevaste vastu
- veljemõõdu suurendamine originaalselt 15 tollilt 19 tollile plus laiema kontaktpinnaga rehvide kasutamine.
Kõik kasutatavad varuosad on uued ja toodetud spetsiaalselt sellele automudelile ja ei kasutata ühtegi "romulast ostetud sierra-scorpio juppi". Kuna tegemist on ameerika päritoluga autoga siis ka varuosad on sealtmaalt pärit, ehk, ei oma "E" heakskiitu.
Niipalju kui ma olen uurinud, siis üle 25 a. vanune auto peab vaid vastama tolleagsetele nõuetele ning kontrollimine käib samuti nende nõuete piires.
Kuidas käituda nii laialdaste ümberehituste puhul ja kas on vajalik taotleda vastavat luba. Kui seda mitte teha, siis millised võivad olla võimalikud probleemid auto hilisemal kasutusel liikluses.


Nii, et kräsupeaga Escalade'st on asi ikka VÄGA kaugel...
:)
Aga eks ma pinnin neid siis edasi.


____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
02.02.2009 at 13:40
Jesper
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
quote:
anryo:
Nii, et kräsupeaga Escalade'st on asi ikka VÄGA kaugel...

No üldiselt mina näiteks ei oska 100 meetri kauguselt eristada nisupõldu odrapõllust, kuigi kindlasti on inimesi kelle jaoks see on täiesti elementaarne ;) Ma ei viitsi isegi enam seletada, miks see näide siin teemas relevantne on, kui ei ole piisavalt arusaadav siis las ta olla...

Üldiselt Eesti riigis saab legaalselt kasvõi kandilise klotsi läbi ümmarguse augu, kui ainult on kannatust, viitsimist ja matsu jagamist :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
02.02.2009 at 14:52 1 edit. Last edited 02.02.2009 at 14:54 by Jesper
Moss
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
quote:
Jesper: Üldiselt Eesti riigis saab legaalselt kasvõi kandilise klotsi läbi ümmarguse augu, kui ainult on kannatust, viitsimist ja matsu jagamist :)

Mulle piisaks ümmargusest torust oma kandilisse sõidukisse. :) Seeda kõike nõnda et ei peaks teeääres konstaabliga ennast halliks vaidlema.
02.02.2009 at 20:22
Jesper
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Võtad auto arvele mingis riigis kus see pole probleem, lased teha vastava ekspertiisi (UK SVA või analoogi), tood auto tagasi ja võtad ekspertiisiaktiga arvele. Argumente koos seadusepunktidega saab Land Roveri foorumist, seal keegi tõi UK SVA masina ja võitles arvele.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
02.02.2009 at 20:34
Moss
 
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
Päris korralik kabetamine. Ega keegi juhtumisi meie naaberriikide seadustega kursis pole, Lätis/Soomes ka puur tänavaautos keelatud? Mitte et ma fetišeeriks üle torude ronimist aga tahaks muretult E-kategooria juhilube omamata garaazide, dünopinkide, radade ja muu vahet sõita.
02.02.2009 at 22:29
raimo_r
Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda
quote:
Jesper: Võtad auto arvele mingis riigis kus see pole probleem, lased teha vastava ekspertiisi (UK SVA või analoogi), tood auto tagasi ja võtad ekspertiisiaktiga arvele. Argumente koos seadusepunktidega saab Land Roveri foorumist, seal keegi tõi UK SVA masina ja võitles arvele.

Oletame, et on turvapuuriga ja muude modidega auto.
Kui auto on seni olnud mujal EU registris, siis Eestis peab selle automaatselt arvele saama ning TÜV kehtib edasi. OK, saad auto arvele, sõidad aasta ära (või kaks) aga minu arusaamist mööda oled järgmise TÜV ajal lõhkise küna ees, sest auto ei vasta selles toreda 'Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded' määruse nõuetele.
Selle Roveri saaga puhul seda probleemi polnud, sest tegemist oli lihtsalt meie ARKi jaoks ilma tüübikinnituseta autoga, mis oli täiesti stock.

keegi targem võiks kinnitada või ümber lükata :)

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
02.02.2009 at 23:25
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Autode ümberehitamise kord võib lihtsustuda  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.