register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Moto ajakiri  
Poster Message
peep
 
Moderator
Moto ajakiri
Minu arvates tehti lühikese ajaga väga hea asi valmis, ütleks isegi, et auto- ja autospordihuvilise jaoks parim valik kohalikus keeles. Ise ostsin pea algusest enam-vähem kõik numbrid nii lugemishuvist, kui toetusavaldusena.

Väga kahju, et nii lühikeseks jäi selle väljaande elu. Minu arvates sobis ta päris hästi meie turule, kuid kas seda asja meil pealemaksmata teha kannatab, on muidugi iseküsimus.
15.01.2009 at 13:45
kambu
Moto ajakiri
See oli jah üks parimaid motosporti kajastavaid ajakirju minumeelest. Jube kahju et enam pole seda.
15.01.2009 at 17:27
-XR-
Moto ajakiri
Kruuda paneb ühe minu algatatud ja tema poolt ära ostetud projekti ka kinni.

Aga teoreetiliselt peaks selle Moto saama ju ära osta odava rahaga.
Praegu peaks kõvasti second hand ajakirju jms turule tulema.
15.01.2009 at 20:13
Jesper
 
Moto ajakiri
Mul jälle tekib seda tralli vaadates küsimus, et:
- kui uut ajakirja peab müüma 10kr kaanehinnaga mis tõenäoliselt ei too trükikulugi tagasi, et üldse keegi ostaks
- kui seega võimalik kasum tuleb nii või naa reklaamist
- kui Delfi jt sarnaste lehtede loetavus ületab paljukordselt suvalise päevalehe oma
- kui kõik maakeelsed vastava teema veebilehed on parimal juhul pool-professionaalsed
siis mille ****** pärast 21. sajandil sellist sisu endiselt väevõimuga paberile määritakse?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.01.2009 at 21:41 1 edit. Last edited 15.01.2009 at 21:41 by Jesper
peep
 
Moderator
Moto ajakiri
Ajakirjadel on oma võlu, mugavus ja näiteks ma midagi eriti pikka ei viitsi arvutist lugeda. DR on äge aga ma loen ikka EVO't edasi. Lähiajal ajakirjad välja ei sure, vähemalt mujal maailmas mitte. Meie puhul võib tõesti nii olla, et oleme lihtsalt liiga vaesed ja meid on liiga vähe, et paberil ajakirja endale lubada. Mis konkreetset kalevmeedia ärimudelit puudutab, siis see on pigem kurioosium.
15.01.2009 at 22:18
-XR-
Moto ajakiri
Küll "pärandab" oma kaubamärgid oma tuttavatele ja sugulastele ja ajakirjad lähevad jälle edasi.

Ma tegin oma pakkumise talle. Tundub, et pole eriti probleeme. Eitus tuli kiiresti.
15.01.2009 at 22:24
Jesper
 
Moto ajakiri
No ma olen noorem kah :), aga tänu TopGear.comile ja DR-le EVO-t enam lugeda ei viitsi, rääkimata kohalikest ajakirjadest (jee uus Suzuki linnamaasturi test! Hyndai esitleb väikebussi! Võrdleme TomTomi ja Garminit!). Motokalevit ostsin vahel söömas käies, et kuna nii odav on siis pitsat oodates võib ju sirvida. Ma muidugi ei tea ajakirjaärist midagi, aga kõhutunde ja Priit Veski poolt kuskil foorumis välja hõigatud kogemuste järgi pakuks et sellise Motokalevi eelarvega saaks DR-i tehtud küll. A võib-olla see on lollus ja inimesi tõesti huvitavad Hyndai maasturid rohkem kui Dubai 24h näiteks.

Ahjaa, just for the record, ma olen isegi veebiajakirja eest nüüd korra raha maksnud :) Ostsin sellest tasuta numbrist innustatuna ühe elektroonilise Racecar Engineeringu jõulurahu ajal lugemiseks. Kuigi see ärimudel et maksad pdfi eest mulle eriti ei meeldi, siis võiks juba jah tõesti panna see 25% otsa ja paberi osta.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.01.2009 at 22:35 3 edits. Last edited 15.01.2009 at 22:41 by Jesper
Pierre
Moto ajakiri
quote:
Jesper: - kui kõik maakeelsed vastava teema veebilehed on parimal juhul pool-professionaalsed
siis mille ****** pärast 21. sajandil sellist sisu endiselt väevõimuga paberile määritakse?

paberil on teatud võim, mida virtuaalselt kergelt ei korralda. lugeda võib mõlemat, aga paberil asi on ikka jääv.

olen neid ajakirju ostnud ja ostis neid ka mees enne mind.
nende ostetavusel on ainult 1 põhiline argument - neil peab olema väärtus.
mitte üksiknumbri rahaline maksumus vaid informatsiooniline õigsus tekitab kogu point´i.

kogus mu isa 3A PYLJOM´e, kogusin mina AutoLeht´e.
aga seda päris õiget ajakirja pole Eestis veel tehtud, s.t. et ostjaskond pole piisavalt entusiastlik, et midagi müüdavat teha.

kuni nii on, võib rahumeeli pool ajakirjast prügiks tunnistada. ;)

edit: lõpetasin ajakirjanduse toetamise juba paar aastat tagasi. rahast hakkas kahju. ;)

16.01.2009 at 02:26 1 edit. Last edited 17.01.2009 at 02:32 by Pierre
matukas
  
Moto ajakiri
Õnn ja õnnetus on olnud sündida Nõukogude Eestis ning elada Nõukogude Eestis ja Eesti Vabariigis. Minu ajakirjade teekonnad siinmail on olnud väga kirevad.
Nõuka-ajal lihtsalt polnud meie perel muud varianti, kui 'Tehnika ja Tootmine', 'Za ruljom' jne. Minu inseneriharidusega isa, kes saksa keelt valdas, tellis lisaks veel 'suure raha' eest DDR ajakirju 'Jugend+Technik' ja 'KFT Kraftfahrzeugtechnik'. Kindlasti tulevad need mõnedele siin tuttavad ette.
Välismaal meil sugulasi polnud ja seega kapitalistlikku (aja)kirjandust meieni eriti ei jõudnud.

Tuli tagasi siis meile see - va kapitalismus.
Hakati meil neid (tehnika)ajakirju tegema. Alguses oli huvitav neid sirvida ja lugeda. Aga mida aeg edasi, seda mõttetumaks see ajakirjandusliku paberi pööramine minu jaoks muutus. Ühel hetkel käis klõps (2003 kandis) ja ükski Eesti seeria-levitaja (ajalehed, -kirjad jms) pole minult enam sentigi saanud. Pole mõtet. Kogu minule vajaminev informatsioon on 'digitaalses maailmas' olemas. Ja ei hakka ka tõenäoliselt kunagi pöörduma tagasi. Vaid 'digitaalse maailma' kollaps paneb seda tegema.

See digitaliseerumine ei tähenda, et ma erialast kirjandust ja raamatuid paberi kujul ei loeks. Neid pean vajalikuks omada paberkujul. Neil on minu jaoks rohkem väärtust ja peavad ka paberkujul olema.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
16.01.2009 at 13:14
KaroK
Moto ajakiri
"Tehnika Maailm" ja kõik tema eelkäijad on minu käest küll raha saanud.
Vb tänu sellele, et tegemist ei ole ainult pereautodest kirjutava väljaandega,
vaid kajastab minu arvates objektiivselt ka lennundust, laevandust, fotograafiat, mudelismi ja palju muud.
16.01.2009 at 17:44
shogun
Moto ajakiri
Meediavaldkonnaga seotud inimesena teoritiseerin ka veidi.

Teoorias oli Kruuda Kalev Meedia kontseptsioon vaata et pädev - oma trükikoda, tööjõukulude optimeerimine ajakirjanike ja toimetajate sünergia loomise abil, atraktiivne reklaamimüügi ühispakett kõiki väljaandeid läbivalt, oma telekanalid (Kalev Sport ja Neljas) ajakirjade promoveerimiseks etc.

Samas oli Kruuda nii kärsitu, et soovis kõike ja kohe. Lisaks praegune majandussituatsioon, mille all kannatab ka meedia väga tugevalt. Ja kuna Alta Capital jäi Kalevi Kommivabriku eest tasumisega hätta, on selge, et hetkel taskus olevast mammonast jääb väheks kogu selle krempli ülalpidamiseks majanduslanguse kiuste.

Lisaks on Eesti turg paberväljaannete jaoks tõesti veidi väike. Ka suured meediakonsernid nagu Ekspress Grupp ja Shipsted alandavad järk-järgult paberkandjate mahte. Eestis on internetipenetratsioon ca. 70% ning veebiväljaannete kvaliteet on väga hea. Lisaks on uudisvoog 24/7 ja soovija saab olla pidevalt up-to-date.

Ülikvaliteetse spetsialiseerunud kuukirja väljaandmine on Eestis, arvestades väikest lugejaskonda, kallis ja ärilises mõttes hukule määratud protseduur. Seetõttu kajastataksegi Kia väikebusse, ohutu liiklemise põhimõtteid ja üle-eelmisel nädalavahetusel toimunud F1 etappi. Sellise asjaga saadakse ca. 70% ajakirja mahust kätte. Kunagi see müüs, kuid enam mitte. Kogu sellelaadne info on mõne klikiga veebist leitav ja tunduvalt enne kui uus Auto-Moto-Sport-Umbrau-Estland ilmuda jõuab.

Kruuda ideest ma saan aru ja kuigi ka paberil tundub see asi pehmelt öeldes ekstreemsena, siis olid tal ka teatavad eeldused see asi korralikult käima saada. Kuid äris teatavasti ei lähe kunagi kõik plaanipäraselt. Eriti praegu
17.01.2009 at 00:49
-XR-
Moto ajakiri
quote:
shogun: Meediavaldkonnaga seotud inimesena teoritiseerin ka veidi.

Teoorias oli Kruuda Kalev Meedia kontseptsioon vaata et pädev - oma trükikoda, tööjõukulude optimeerimine ajakirjanike ja toimetajate sünergia loomise abil, atraktiivne reklaamimüügi ühispakett kõiki väljaandeid läbivalt, oma telekanalid (Kalev Sport ja Neljas) ajakirjade promoveerimiseks etc.

Samas oli Kruuda nii kärsitu, et soovis kõike ja kohe. Lisaks praegune majandussituatsioon, mille all kannatab ka meedia väga tugevalt. Ja kuna Alta Capital jäi Kalevi Kommivabriku eest tasumisega hätta, on selge, et hetkel taskus olevast mammonast jääb väheks kogu selle krempli ülalpidamiseks majanduslanguse kiuste.

Lisaks on Eesti turg paberväljaannete jaoks tõesti veidi väike. Ka suured meediakonsernid nagu Ekspress Grupp ja Shipsted alandavad järk-järgult paberkandjate mahte. Eestis on internetipenetratsioon ca. 70% ning veebiväljaannete kvaliteet on väga hea. Lisaks on uudisvoog 24/7 ja soovija saab olla pidevalt up-to-date.

Ülikvaliteetse spetsialiseerunud kuukirja väljaandmine on Eestis, arvestades väikest lugejaskonda, kallis ja ärilises mõttes hukule määratud protseduur. Seetõttu kajastataksegi Kia väikebusse, ohutu liiklemise põhimõtteid ja üle-eelmisel nädalavahetusel toimunud F1 etappi. Sellise asjaga saadakse ca. 70% ajakirja mahust kätte. Kunagi see müüs, kuid enam mitte. Kogu sellelaadne info on mõne klikiga veebist leitav ja tunduvalt enne kui uus Auto-Moto-Sport-Umbrau-Estland ilmuda jõuab.

Kruuda ideest ma saan aru ja kuigi ka paberil tundub see asi pehmelt öeldes ekstreemsena, siis olid tal ka teatavad eeldused see asi korralikult käima saada. Kuid äris teatavasti ei lähe kunagi kõik plaanipäraselt. Eriti praegu

Kruuda ärid pole veel läbi ;)
Eks praegu lihtsalt võeti riigi käest megasoodsat laenu ehk siis maksud jäeti maksmata.

Eesti Vabariigi kodanikel on alati õigus pankrotile ;) Nii juriidilistel isikutel kui ka füüsilistel.
Väga lihtne.
17.01.2009 at 00:55
hall
 
Moto ajakiri
Ma küll ei saa nõustuda sellega, et riigilt laenates (makse mittetähtaegselt makstes) megasoodsalt midagi saab - intressikulu 22%pa pole isegi praegustes rasketes oludes megasoodne. Soodne on küll see, et tegemist on justkui tagatiseta laenuga, kuid tegelikkuses tagavad seda laenu ju laenuvõtja kõik varad. Ja pealegi reageerib praegusel ajal emta selliste laenajate tegevusele päris kiirelt blokeerides/debiteerides võlgniku pangakonto.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
17.01.2009 at 10:47
shogun
Moto ajakiri
quote:
-XR-:

Kruuda ärid pole veel läbi ;)
Eks praegu lihtsalt võeti riigi käest megasoodsat laenu ehk siis maksud jäeti maksmata.

Eesti Vabariigi kodanikel on alati õigus pankrotile ;) Nii juriidilistel isikutel kui ka füüsilistel.
Väga lihtne.


Heh, Kruuda ärid pole kaugeltki läbi. Isegi tema pole nii äärmuslik, et KÕIK oma ettevõtted ühe eesmärgi nimel tanki lasta
17.01.2009 at 11:32
-XR-
Moto ajakiri
quote:
serõi: Ma küll ei saa nõustuda sellega, et riigilt laenates (makse mittetähtaegselt makstes) megasoodsalt midagi saab - intressikulu 22%pa pole isegi praegustes rasketes oludes megasoodne. Soodne on küll see, et tegemist on justkui tagatiseta laenuga, kuid tegelikkuses tagavad seda laenu ju laenuvõtja kõik varad. Ja pealegi reageerib praegusel ajal emta selliste laenajate tegevusele päris kiirelt blokeerides/debiteerides võlgniku pangakonto.

Viimasel ajal on vist tõesti hullemaks läinud asi.
Enne oli igatahes hea lihtne moodus "laenamiseks" kui lükkad maksud näiteks kuu aega edasi.

Jube offtopicuks läheb muidugi.

17.01.2009 at 15:31
Jesper
 
Moto ajakiri
Njah, see on juba tegelt vana uudis aga kuna ma polnud tükk aega vaatama juhtunud, siis mulle jõudis alles nüüd kohale: DR pandi kinni. Väidetavalt küll mitte majanduslikel põhjustel, aga kurb lugu ikkagi. Jama on muidugi veel see et ma oma täiest ausalt välja teenitud kleepekat auto peale panemiseks ei saanudki sealt kätte :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
19.08.2009 at 15:00
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Moto ajakiri  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.