Poster |
Message |
Raceboy |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Ütlen kohe ette ära, et Mercedese ostmine ei tähenda kuskiltpidi Porschedele seljapööramist
Ostsin auto tegelikult päris pragmaatilistel kaalutlustel, poeg on Porsche tagaistmel turvatoolis istumiseks veidi suureks kasvanud ja oli vaja mingit neljaukselist liikurit. Talvel ei olnud eriti isu Porschega uisutada ka, niiehknaa plaanis suurematsorti modifitseerimine. Aga see selleks.
Konkreetne auto on siinse foorumikasutaja python'i endine, kelle käest see hents99 kaudu minu kätte jõudis. See auto on ka OT üritustel pythoni juhtimisel käinud ja autot on veidi ringrajasobilikumaks kohandatud (elimineeritud SLS (self-levelling system) jäigemad-madalamad Lesfjörsi vedrud, mingid gaasamordid) ja ostu hetkel oli ka salong kõigest rajasõiduks mittevajalikust tühjaks loobitud. Õnneks koos sellega ka auto suurim puudus: K-Jetronic mehaaniline pritse.
Sain aga autoga kaasa imelikku tooni nahksisu, mis vajab veel sättimist.
Esimeseks ülesandeks oli auto EFI-ga (VEMS v3.3) käima panna, mis pärast mõningast meisterdamist ka õnnestus. Originaalis arendab mootor 136 kW, nüüd loodetavasti vähemalt sama, boonusena oluliselt ühtlasem käik ja olematu kütusekulu (talvel linnatsüklis alla 10l/100 km peale).
Mõned faktid auto kohta:
*2,3l Cosworthi konstrueeritud mootor, 4 klappi silindri kohta
*Getragi dog-leg 5k manuaalkäigukast
*tehases paigaldatud lisanäidikud: õli temperatuur, stopper, voltmeeter
*LSD, mis hetkel asendatud 3,46 lahtise peaülekandega (originaal 3,07, mis varsti tagasi läheb ilmselt)
*Tehase kerepakett: esi- ja tagapõll, küljekarbid, tiivakoopa laiendid ja tagaspoiler.
Kevadeks vaatan mingid 17tollised AMG veljed ja pole võimatu, et mõnel korral ringrada ka temaga sõidan.
Mõned pildid:
Suht kiirustades tehtud EFI conversion (talv tuli peale), eesmärgiks oli funktsionaalsus, silmailu jäi kahjuks tahaplaanile:
Porsche 944 pihustid ja MB 3.2 V6 omast tehtud r/v kütuselatt (lõikasin tükkideks ja keevitasin TIG-iga kokku)
VAG poolid, mis sobivad kenasti MB kaande:
Originaal gaasiklapp, mis vajas karmi aretust, et tööle saada, kuna vahelt puudus CIS pritsepea ja gaasitross on lühike:
imeliku välimusega cam sync:
____________________________
www.vems.ee |
26.11.2008 at 13:20 |
|
Jesper |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Hehe, tundub et täna on siin alamfoorumis "DTM classics special" päev. Jääme ootama et keegi Alfa teema ka teeks
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
26.11.2008 at 13:29 |
|
Raceboy |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Tundub küll nii, E30 M3 ja 190E 16v mudelid pistsid DTM'is omal ajal kõvasti rinda.
____________________________
www.vems.ee |
26.11.2008 at 13:32 |
|
hents99 |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Peaks selle LSD jah mingi aeg tagasi panema. Ma paneks omale 3.27 tagasi + keeraks veidi lukku peale. Sulle sobibki sinna ca 30-40% LS, saab naine ka talvel sõita, ilma et roolikeeramine ametiks muutuks.
Sama mootori ja värvilahendusega auto(ka must kapott) on ju Rootsis 100% tänavaseades 9.xx aega sirgel sõitnud, suvel oleks käänulisel rajal ühtteist teha küll.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
26.11.2008 at 14:44 |
|
python |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
quote: Jesper: Hehe, tundub et täna on siin alamfoorumis "DTM classics special" päev. Jääme ootama et keegi Alfa teema ka teeks
Kevadel saab äkki meil siin siis ka vastava sarja käima lükata |
26.11.2008 at 15:40 |
1 edit. Last edited 26.11.2008 at 15:40 by python
|
mart154 |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
quote: python: quote: Jesper: Hehe, tundub et täna on siin alamfoorumis "DTM classics special" päev. Jääme ootama et keegi Alfa teema ka teeks
Kevadel saab äkki meil siin siis ka vastava sarja käima lükata
Sierra ja Alfa veel puudu :P |
26.11.2008 at 15:52 |
|
spark |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
quote: python: quote: Jesper: Hehe, tundub et täna on siin alamfoorumis "DTM classics special" päev. Jääme ootama et keegi Alfa teema ka teeks
Kevadel saab äkki meil siin siis ka vastava sarja käima lükata
siin on Alfa ... http://alfafoorum.pegass.org/viewtopic.php?t=692
____________________________
Seitsekümmend Viis |
28.11.2008 at 17:17 |
2 edits. Last edited 28.11.2008 at 17:19 by spark
|
python |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
quote: spark: quote: python: quote: Jesper: Hehe, tundub et täna on siin alamfoorumis "DTM classics special" päev. Jääme ootama et keegi Alfa teema ka teeks
Kevadel saab äkki meil siin siis ka vastava sarja käima lükata
siin on Alfa ... http://alfafoorum.pegass.org/viewtopic.php?t=692
Läheb teemast mööda aga seda alfat jälginud silmanurgast ning omanikule meeldib vist rohkem kurguauguni mudas raceida kui rajapäeva masinat ehitada. |
28.11.2008 at 22:44 |
|
Raceboy |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Pole pikka aega sellest autost miskit kirjutanud, pole eriti põhjust ka olnud Auto on truult ja tublilt oma tööhobuse ülesandeid täitnud ja selle eest premeerisin teda AMG Monoblock velgedega (ees ja taga 17x7.5, rehvid 225/45).
Kui Porschet valmis esimeseks OT-ks ei saa, on võimalus mersuga proovida.
____________________________
www.vems.ee |
01.05.2009 at 18:42 |
|
hents99 |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Veljed sobivad väga hästi.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
01.05.2009 at 20:47 |
|
otipoiss |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Seda masinat kooli juures tihti nähtud ja imetletud |
03.05.2009 at 21:47 |
|
Raceboy |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Täna panin autole alla kauaigatsetud kiirema peaülekande koos LSD-ga, ülekandearvuks 3,07. Lisaks mõistlikele pööretele maanteel on boonuseks ka vaiksus, eelmine differ undas ikka mehiselt.
vahepeal käis mõte peast läbi, et võiks talvel Lysholmi kmpressori paigaldada, mida USA-st isegi koos transaga suht kommiraha eest saab, aga eks näis. Süsteem tuleks muidu täielikult väljalülitatav, st. kui salongist nuppu vajutan, siis on auto vajadusel vabalthingav, sh. sisselase otse kollektorisse vastava klapi abil ja aju lülitaks kaarte ringi.
Eks kui aega ja viitsimist Porschedest üle jääb, siis teen ära.
____________________________
www.vems.ee |
01.06.2009 at 23:24 |
|
matukas |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
quote: Raceboy: ... Süsteem tuleks muidu täielikult väljalülitatav, st. kui salongist nuppu vajutan, siis on auto vajadusel vabalthingav, sh. sisselase otse kollektorisse vastava klapi abil ja aju lülitaks kaarte ringi...
MadMax
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
02.06.2009 at 00:37 |
|
Raceboy |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Noh, kui sa nii ütled Tegelikult täiesti pragmaatiline lähenemine, kuna pikkadel otstel pole lisatakistust sisselaskesse vaja ja lihtsalt rihmaratta sidurit lahutades jääks ikkagi lisatakistus sisselaskesse.
Kuna see ei nõua mingit märkimisväärset lisaraha, siis võiks vabalt ära teha. Siis juba oleks võibolla põhjust ka traction control välja häälestada
____________________________
www.vems.ee |
02.06.2009 at 06:43 |
|
matukas |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Ei noh, mul lihtsalt selle lülitamise jutu peale terendus Mad Max-i auto, kus tal see lülitinupp oli kompressori jaoks.
Ei midagi halba. Vaid rikastab Eesti spetsiaal-autoteabe pagasit.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
02.06.2009 at 12:09 |
|
vvt |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Sai täna ära nähtud Tallinnas ühes Statoilis, ilus.
Mulle tundub, et see difrite undamise probleem on vähemalt 190 mersudele igiomane, mul on sedasorti masinaid tutvusringkonnas üle kümne olnud ja neist enamus on hädaldanud tagasilla undamise üle. Ja enamasti on uurimisel avastatud, et tagasillas on õli pool vajalikust sees.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.06.2009 at 18:45 |
|
hents99 |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Kusjuures ongi soovitatav kallata rohkem õli sisse, kui tehas seda ette näeb. Tehas annab 0.7l vms väiksele difrile ja 1.3l suure korpusega difrile, seda oleks loogiliselt võttes liialt vähe.
Palju on ka juhtumeid, kus satelliidid jäävad võlli külge kinni, seda siis vähese või kehva õli tõttu.
Õnneks on W201/W124 difreid lademetes saada, W126 ehk S klassi omadega on palju kehvem seis, veel hullem tehasest poolikute ketasplokkdifritega.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
04.06.2009 at 19:37 |
1 edit. Last edited 04.06.2009 at 19:38 by hents99
|
Raceboy |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Nüüd on all W124 suure korpusega differ, millele ette nähtud 1,1 l, aga ma panin 1,2 l. Mingit undamist pole enam.
____________________________
www.vems.ee |
05.06.2009 at 12:55 |
|
Raceboy |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Ei tea, kas põhjuseks liigne keskmise pedaali kasutamine või mis, aga avastasin, et parempoolse tagapiduri klotside katted on eemaldunud metallosast.
Tuleb uute klotside jahile homme minna.
See on praeguseks teine kulosa, mis on vahetamist vajanud (kui undav peaülekanne välja arvata). Esimene asi oli sügisel parempoolne esirattalaager. Igatahes minu kiidusõnad MB inseneridele, praeguseks ligi 30 000 km autoga sõitnud, seejuures end tagasi hoidmata ja vaid kaks tõsisemat jupivahetust.
Kuna autosid on liiga palju vahepeal tekkinud, siis käis Mercedese müügimõte peast läbi. Aktiivselt müüma pole hakanud, aga kui kellelgi huvi auto vastu on, siis võib vabalt kontakteeruda. Kallist raha ei küsi ja müüki läheb nii nagu ta hetkel on, midagi küljest ära võtma ei hakka.
____________________________
www.vems.ee |
23.08.2009 at 19:47 |
|
TCOFF |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
Võid e-mailile hinna panna igaksjuhuks. |
25.08.2009 at 08:27 |
|
Raceboy |
Mercedes-Benz 190E 2.3-16v - Raceboy
See auto leidis endale uue omaniku mõni aeg tagasi. Tänan, oli meeldiv.
____________________________
www.vems.ee |
01.06.2010 at 08:43 |
|