Poster |
Message |
Jesper |
Muutuva pikkusega sisselase
Ma siin vahel loen ikka f1technical.net-i foorumit ja seal üks kutt seletas et tema sättis oma autole muutuva pikkusega sisselaske ning tulemused olid väga amazing. Mingit muud infot asja kohta muidugi ei andnud. Kas keegi on kuskil netis näinud mõnda DIY projekti, kus selline vidin peale aretatud on? Ma põgusa otsimisega leidsin ainult palju ülistuslaulu ja seeriaautosid, millel seda tehnoloogiat kasutatakse, aga mitte midagi sellist mis räägiks asja praktilisest konstruktsioonist.
|
07.03.2007 at 20:32 |
2 edits. Last edited 07.03.2007 at 20:35 by Jesper
|
peep Moderator |
Muutuva pikkusega sisselase
Ilmselt pole asjal aftermarketina lihtsalt sedavõrd pointi. Pigem orienteerutakse maksimaalse performance peale. Pole kuulnud, et mõni mootorijuhtimise süsteem toetaks sisselaske juhtimist. |
07.03.2007 at 21:08 |
|
matukas |
Muutuva pikkusega sisselase
quote: peep: ...Pole kuulnud, et mõni mootorijuhtimise süsteem toetaks sisselaske juhtimist.
Ega tavaliselt seda sisselaset juhibki mehhaanika, mis seotud gaasiklapi ja mootori koormusega.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
07.03.2007 at 21:41 |
|
Silwer |
Muutuva pikkusega sisselase
quote: peep:Pole kuulnud, et mõni mootorijuhtimise süsteem toetaks sisselaske juhtimist.
Kindlasti on see võimalik - paljudel ajudel on progetavad väljundid olemas.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
08.03.2007 at 00:12 |
|
peep Moderator |
Muutuva pikkusega sisselase
Selge see, et võimalik, lihtsalt tal pole ilmselt erilist mõtet performance application'ite jaoks. |
08.03.2007 at 08:44 |
|
BlueStang |
Muutuva pikkusega sisselase
quote: peep: Pole kuulnud, et mõni mootorijuhtimise süsteem toetaks sisselaske juhtimist.
Ma ei ole kindel, kas läheb teemasse, aga minu autol pidi selline sisselaske juhtimine olema:
Below 3,250 rpm, the secondary runners 34mm port throttles are closed, thus blocking airflow to the secondary valves. With only one valve feeding each combustion chamber at low revs, airflow velocities are higher, and the mixture motion is faster, resulting in better cylinder filling and quicker, more complete burning of the fuel-air mixture. The curved lip around the inlet of the primary intake valve initiates and directs the mixture of the intake charge in the combustion chamber. This results in lower exhaust emissions and increased low-end torque.
From 3,250 to 7000 rpm, the engine computer commands two things to happen: cables actuated by an electronic motor flip the port throttle butterflies, allowing a nearly unrestricted flow of air through all 16 intake valves at mid and high rpm; and the injectors provide more fuel to the cylinders. The port throttle design helps provide ample torque down low, while taking full advantages of the engine's high-end capabilities from the four-valve head design.
|
02.04.2007 at 23:36 |
2 edits. Last edited 03.04.2007 at 08:41 by BlueStang
|
Garfield |
Muutuva pikkusega sisselase
quote: BlueStang:Ma ei ole kindel, kas läheb teemasse, aga minu autol pidi selline sisselaske juhtimine olema
See on niipalju teemasse, et päris ringrajaautol ei ole vaja pööretevahemikku alla 5000rpm (bensiinimootorite puhul). Sisselasketrakti muutmine on vajalik ikka tänavasõidu autodel, mis peaks ka kuidagi "sportlikud" olema. Ehk madalatel pööretel oleks mootor ökonoomne, väheste heitgaasidega ja kompromissina natuke väänet ka. Ja et sportik pool päris kaduma ei läheks, tehakse mootor, mis kõrgematel pööretel ka natuke edasi käiks.
____________________________
Focus RS |
03.04.2007 at 09:24 |
|
Silwer |
Muutuva pikkusega sisselase
Natuke teemast välja aga kas on olemas mingeid lihtsaid arvutusi sisselaske runnerite pikkuse ja läbimõõdu kohta?
Teemaks siis minu BMW R6 2,8L mootorile uue sisselaske tegemine. Pööretevahemik jääb 5000-8000rpm.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
03.04.2007 at 12:13 |
|
Lembit |
Muutuva pikkusega sisselase
quote: Silwer666: Natuke teemast välja aga kas on olemas mingeid lihtsaid arvutusi sisselaske runnerite pikkuse ja läbimõõdu kohta?
Teemaks siis minu BMW R6 2,8L mootorile uue sisselaske tegemine. Pööretevahemik jääb 5000-8000rpm.
Kui lihtne on lihtne?
Mingile ühele konkreetsele pöördele arvutada on üsna lihtne (sry, ise valemit ei tea, aga kusagil on mul on programm, mis arvutab). Võimalikest pikkustest sellise pikkuse väljavalimine, mis kõige paremini kokku sobib sinu mootori muude detailide häälestusega, on juba veidi keerulisem.
Kas sul ei oleks kõige lihtsam need pikkused M3 S50 mootori pealt mahaviksida?
|
03.04.2007 at 12:29 |
|
ardi |
Muutuva pikkusega sisselase
Üks varjant: http://www.billzilla.org/engineintro.htm |
03.04.2007 at 16:11 |
|
python |
Muutuva pikkusega sisselase
quote: Silwer666: Natuke teemast välja aga kas on olemas mingeid lihtsaid arvutusi sisselaske runnerite pikkuse ja läbimõõdu kohta?
Teemaks siis minu BMW R6 2,8L mootorile uue sisselaske tegemine. Pööretevahemik jääb 5000-8000rpm.
Endal sai arvutatud ITB pikkus selle tabeli järgi http://www.bgsoflex.com/intakeln.html
ja läbimõõt umbes selle juttu järgi http://www.team-integra.net/sections/articles/showArticle.asp?ArticleID=484
Ei tea kas õige aga 2,3 4cyl tuli läbimõõt 45mm ja pikkuseks 330mm, kuna ITB standard mõõt oli 118 siis sai trompeti pikkusega seda pikkemaks.
Sai sihitud seda 2nd harmonic kuna nagu aru sain siis see efektiivseim. Igastes minu nägemus |
03.04.2007 at 21:58 |
|
mart154 |
Muutuva pikkusega sisselase
Oskab keegi ka sama mure kohta mingeid tarku raamatuid soovitada, millega Silwer siin teemas maadles
Ühesõnaga, mingit lugemist sisselaske ehitamise kohapealt? |
19.10.2008 at 00:28 |
|
vvt |
Muutuva pikkusega sisselase
Kui natuke asjasse süveneda, siis muutuva pikkusega sisselaskega autosid on päris igapäevaautode hulgas. Üks neist on nt VWA 2.8 30V mootor. See pole näiteks sportlik kuskilt otsast. On rohkem V-kujuliste mootorite teema, sest siis saab selle klapimajanduse pakkida ära silindriridade vahele. Seeriautodel see nii päris ei ole, et venitame sisselasketoru pikemaks, vaid samsse kollektorisse pakitakse ära topelt torustik iga pordi jaoks, madalatel tuuridel käib õhk pikemat torustikku pidi, x pööretel avatakse lühemad torud.
Lühemad torud on siis suurtele pööretele ja pikad väiksematele. Lühemates torudes istuvad eraldi seguklapid sees, mis teatud pööretel lahti lükatakse. Et seda pikkust kuidagi sujuvalt muuta - ei tea, kas tasub vaeva ära...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.10.2008 at 15:01 |
|
Varuratas |
Muutuva pikkusega sisselase
Leidsin arvutist sellise pildi:
Kahjuks on see siin vedelend juba pikemat aega ja päritolu teadmata, seega juttu, ega viitavat linki kõrvale panna pole. Mingid voolikud värgid sinna sisse jooksevad - ilmselt pneumoajamiga. Miinuspoolena vajab see variant miskit laadi kompressori olemasolu. Ehk oleks lihtsam kasutada mõnd sammmootoriga hammaslattajamit, elekter peaks ju igas autos olema. Üleüldse, selline puhkpilliorkester näib eeldavat väga suurt ruumi ülejääki.
Oleks tore näha mõne masina before/after jõukõverat. |
20.10.2008 at 11:07 |
|
MacMaster |
Muutuva pikkusega sisselase
Peaks olema eeloleval pildil kujutatud mootori lühike kirjeldus.
R26B 4 Rotor
700 PS/9,000 rpm
62kg-m/6,500 rpb
Features:
Intake (TIMS)
Peripheral port. An intake system that features stepless, linear control of the intake flow throughout the engine RPM range. It includes a funnel that slides up & down on a conventional slide-valve type fuel injection manifold. The funnel is stretched long at low RPM and is shortened at high RPM to maintain flat torque characteristics. The 175mm funnel in it's 175mm stroke by a motor through a wire responding to varying engine RPM.
Injection
Semi-direct injection
Ignition (TPIS)
Triple plug ignition system
Apex Seals
Ceramic
Üks pilt lähemalt neist trompetitest
|
20.10.2008 at 12:40 |
2 edits. Last edited 20.10.2008 at 16:59 by MacMaster
|
xjan |
Muutuva pikkusega sisselase
veidi lugemist: http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=1653
____________________________
BMW 1M ... |
21.10.2008 at 10:36 |
|