register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Käigukasti + LSD õli  
Poster Message
HrHunt
Käigukasti + LSD õli
Mazda 3 MPS on käigukasti õli spec SAE 75W-90 ja GL-4/5
LSD (cone-type) on parklas keerates kuidagi väga valjusti jurisema hakanud,
see viis mõttele et kui juba mootoriõli ja pidurivedelik sai "parim võimalik"
pandud viskaks käigukasti õli ka ümber, kui ma ei eksi seal loksub seesama
mis tehases sisse valati... Ise mõtlesin seda:

Castrol TAF-X
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/C3A2CFEA5EF3EA9A80256C4E005B81B5?OpenDocument

Aga seal pole selgelt kirjas kas see on LSDga sõber.
Kas olen õigel teel või on muid soovitusi?

Käigukasti enda käitumine käib tegelikult ka pinda, Type-Ri kast on
teine maailm, short shifti palju tahad, MPSi oma meenutab rohkem
veoauto oma :) USAkad väidavad, et parem õli on olukorda parandanud.
Nemad kallavad nagu 1 mees:

Red Line MT-90
http://www.redlineoil.com/products_gearlubricants.asp?productID=46&subCategoryID=17&categoryID=7

____________________________

01.10.2008 at 16:31 1 edit. Last edited 26.06.2009 at 19:22 by HrHunt
matukas
  
Käigukasti + LSD õli
Ma tõesti ei tea, kuidas teistel autodel on, aga minule öeldi, et õli ei vahetata.
Vajaduse korral tuleb vaid lisada. Ja viimati lisati TAF-X õli.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
01.10.2008 at 16:35
imre
Käigukasti + LSD õli
Lsd´ga type-r kast hakkas paremini liikuma, kui sisse valati Red Line Lsd õli (täpset nime ei tea, oli sinist värvi). Talvel esimesed 5min käib küll üsna halvasti, aga kui õli saavutab töötemperatuuri, siis liigub väga hästi. Red Line õli saab rallyshop.ee
01.10.2008 at 16:50 1 edit. Last edited 01.10.2008 at 16:51 by imre
hents99
  
Käigukasti + LSD õli
quote:
matukas: Ma tõesti ei tea, kuidas teistel autodel on, aga minule öeldi, et õli ei vahetata.
Vajaduse korral tuleb vaid lisada. Ja viimati lisati TAF-X õli.

Paljudel autodel on nö soovitatud mitte õli vahetada. Ka vanematel. Kujutad siis ette, et sõidad nt 20a ühe ja sama õliga?

Muidu TAF-X õli 0.5l - 147.-

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
01.10.2008 at 19:53
matukas
  
Käigukasti + LSD õli
quote:
hents99:...Paljudel autodel on nö soovitatud mitte õli vahetada. Ka vanematel. Kujutad siis ette, et sõidad nt 20a ühe ja sama õliga?...
Ma mootoriremondi ajal, kui koos käigukastiga maha võtsin, valasin täiteavast natuke välja ja midagi murettekitavat polnud. Eestis on see auto olnud 2003 aasta kevadest ja minu käes ning mina pole seal midagi vahetanud. Ketsi saab selle autoga OT üritustel aeg-ajalt antud. Üks kord, kui käiguvahetushoova simmer pikemat aega oli läbi lasknud, siis peale selle vahetust sai TAF-X vaid lisatud.

Seda ma ei tea, kas GER-maal seda õli seal vahetatud oli.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
01.10.2008 at 20:26
hents99
  
Käigukasti + LSD õli
Mitte, et murettekitavat oleks, aga loogiliselt kahanevad õli omadused mingi aja jooksul. Nagu nt pidurivedelik vms. Mitte, et mustaks saaks.

TAF-X peaks sobima ka LSD kooslusega.

Ei mäleta enam, mis oli see veel õigem LSD õli. See nö ise üles roniv ja vahele pressiv.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
01.10.2008 at 21:09
HrHunt
Käigukasti + LSD õli
Tegin veel researchi, Red Line variant tundub siiski õigem olema. USAs on seda väga palju sisse kallatud ja pmst kõik kodanikud väidavad, et kiire käiguvahetus on märkimisväärselt parem. Red Line enda promojuttu ka:
http://www.redlineoil.com/whitePaper/10.pdf
Edit: Käigukast on juba 2 korda lekkima hakanud, just minu autol, teistel polevat sellist asja juhtunud... kui nüüd see panna kokku infiga promojutust "Seal durability is another problem associated with high temperatures. Many seal materials will harden at temperatures above 250°F, causing cracking and the leakage of fluid."+"Petroleum gear oils will form insoluble deposits which can interrupt the flow of oil to the bearings and gears, causing premature failure. These deposits can also be abrasive to the seals and cause leakage.". Hmm... äkki on isegi objektiivne põhjus "parim võimalik" vedel sisse panna, mitte lihtsalt et äge oleks :)

____________________________

01.10.2008 at 21:38 4 edits. Last edited 01.10.2008 at 22:22 by HrHunt
zeke
Käigukasti + LSD õli
Type-r läks see õli->http://www.redlineoil.com/products_gearlubricants.asp?productID=43&subCategoryID=16&categoryID=6 ja ka minu MX-5 kkasti läks sama õli. Vana õli oli ikka jumala must minul. Uue õliga on käiguvahetus igatahes tuntavalt pehmem. Redline maksis loomulikult mingi 375 eeki liiter vms ja oli suht paks nii et peenikest voolikut pidi voolas kkasti umb 1h.

____________________________
MX-5, 116
01.10.2008 at 23:05
HrHunt
Käigukasti + LSD õli
"Thank you for contacting Red Line Oil, in your transaxle I would
recommend the MT-90. The ShockProof gear lubes are not recommended
for synchro equipped transmissions/transaxles as they contain a
friction modifier, so can be too slippery, also the low
temperature/cold flow characteristics would be better with some of
our gear lubes, plus while under warranty wouldn't be advised due to
their unique appearance.
Regards, Dave
Red Line Oil"

Ühesõnaga läheb MT-90.

____________________________

02.10.2008 at 11:51
HrHunt
Käigukasti + LSD õli
Asi läks veel huvitavamaks, esindus ütles, et valab sinna by default kraami, mille kohta kraami (Mobil) maaletooja ütleb et see üldse ei sobigi :D Siis ma tuhnisin igaks juhuks veel ja leidsin sellise asja:

MOTUL GEAR FF-LSD TYPE 2
http://www.motul.co.jp/eg/product_line_up/gear_box/gear13.html

firma on kõva ja see on nii täpselt see asi kui üldse olla saab,
LSDga esiveolistele välja töötatud. Jääb vaid küs et kust saab,
Fallerooni nimekirjast ei leidnud. On keskil mõni muu allikas
või saab soodsalt ärida seda?

____________________________

03.10.2008 at 16:09
matukas
  
Käigukasti + LSD õli
Motoral peaks olema meil distribuutor.
Motul Int lehel oli see info.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
03.10.2008 at 16:21
HrHunt
Käigukasti + LSD õli
Maaletooja ütles, et see on nii uus ja vinge kraam seda ei saa enne järgmise aasta algust ostagi. Ongi siis just uueks hooajaks kohal. Iseenesest lahe, et pikk reserach viis potsikuni kus on suurelt peal kirjas esivedu, 6-käiku ja LSD. Umbes sama nagu osade jaoks 10 racing kirja purgil :D

____________________________

03.10.2008 at 17:58
HrHunt
Käigukasti + LSD õli
MOTUL GEAR 300 on keegi kasutanud? Mazdale sai täna uus kast külge kruvitud (garantii) ja see kraam sisse kallatud. Käitub suht kummaliselt. Madalad käigud lülituvad hästi ja kiiresti. Aga 4-6 vahest "takerduvad" ja ei lähe sujuvalt sisse. Krõksu samas ei käi. Trossides probleem pole (koha peal käivad hästi). Vbla võtab nii ülbe õliga "sissesõitmine" aega lihtsalt? Motuli enda sait soovitas MOTYLGEAR 75W-90. Ma polegi sellest asjast lõpuni aru saanud. Ühest küljest GEAR 300 peaks neil kõige parem olema, samas ma ei suutnud leida ühtegi autot mille jaoks MOTUL midagi enamat kui MOTYLGEAR soovitaks.
See GEAR FF-LSD TYPE 2 mida ma himustasin pole aga meil pmst saadav, peaks kurat teab kust taga ajama, samas lombi taga FWD+LSD vennad kiidavad ja just käiguvahetuse osas.
Mis spetsid arvavad sest jamast?
PS. Orignaalõli oli mu meelest jura kuna vana kast hakkas pikapeale krõkse tegema isegi topeltsidurdamisega ja LSD undas kah nagu homset poleks - jäi mulje et õli on lihtsalt "ära küpsenud". Manuaalkastiga elu aeg sõidetud ja kunagi selliseid jamasid pole olnud teiste autodega.


____________________________

26.06.2009 at 19:22
vvt
  
Käigukasti + LSD õli
Nende LSD õlidega manuaalkastis oleks ma ettevaatlik, sest need sisaldavad mingit ollust, mis õli libedamaks teeb. Kui võtad LSD juppideks, on nende peos hoidmine nagu seebitatud põrsa püüdmine. Probleem on selles, et käigukasti sünkronisaatorid peavad käikude kiireks lülitamiseks hammasrattaid pidurdama (et saada võrdne kiirus). Kui sa kallad sinna mingi libedaolluse kaela, siis see pidurdusefekt hävib ja mingi hetk tekib sama olukord nagu oleks sünkrod läbi (käigud krõmpsuvad sisse pannes või ei taha sisse minna). Lisandite iva on selles, et töötavad LSD kettad kuivalt kokku ei käiks ja läbi ei kuluks.

Samal põhjusel ei soovitata panna manuaalkasti GL-5, mis sisaldab vingelt hüpoidülekande hõõrdumist vähendavaid lisandeid. Ühesõnaga, kõnnid libedal jääl.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.06.2009 at 20:11
hents99
  
Käigukasti + LSD õli
LE1600 (Vana LE600) ja pole mingeid temperatuuriprobleeme.

Edit: Võite ise peale kleepida "professional/racing/super/hyper" vms sildi kui muidu brändi probleemid mõtlema panevad.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
26.06.2009 at 20:58 1 edit. Last edited 26.06.2009 at 20:59 by hents99
HoCi
  
Käigukasti + LSD õli
Ise sõidan siiamaani esinduses sisse pandava käigukasti õliga ringi ja pole mingit probleemi olnud. Saab see käimariõli nii rämedalt vatti seal kastis siis? Tal ju suht pikk vahetusvälp (vist mingi 40 000km). Kui vahetan teda 20 000km järel, siis peaks ju lill olema.

(kas MPS'il on käimar mingi nõrguke?)

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
27.06.2009 at 14:51
hents99
  
Käigukasti + LSD õli
Ma arvan ka, et võib sõita tehase heakskiidetud õli sisse.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
27.06.2009 at 22:55
vvt
  
Käigukasti + LSD õli
quote:
HoCi: (kas MPS'il on käimar mingi nõrguke?)

Tead sa mõnda jaapani esiotsa veoga autot, millel käigukast isalt pojale kestab? Need tavalised autod, millega minul sõita tulnud on, on ilmutanud kasti väsimise märke juba 100kkm kandis täiesti rahuliku sõiduga (kuuldav laagrite vihin, kohati 2. käigu karvane sisseminek).


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.06.2009 at 19:37
HoCi
  
Käigukasti + LSD õli
Tooks näiteks 96-00 civicu, millel 1.6 118kw mootor peal...minuarust vägagi pommikindel tehnika, kui ise just retsidivist pole. Müüsin ära, siis oli läbisõit mingi 215 000km ja kõik käigud lülitusid puhtalt ilma raksudeta ning mingeid laagrihääli ka veel polnud.
Civic Type-R'idel jällegi on nõrk kast. Juba tänavasõidul mõnel käigud raksuvad ja kastid lendavad...mul tänu sellele vist veel on lill, et hoian teda lihtsalt nagu s*tta pilpa peal.

sry4OT

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
28.06.2009 at 19:46
HrHunt
Käigukasti + LSD õli
Olukord järgmine:
"Specified oil grade API Service GL-4 or GL-5 Specified oil viscosity All-season: SAE 75W-90"
Kast kujutab endast 6-käigulist manuaali kus on siis koonus-LSD (ei tea kas see on õige termin), igaljuhul selline jubin kus hõõrdpinnad nühivad vastu difri korpust seestpoolt.
GKN Super LSD
Uurisin igalt poolt ja see LSD väidetavalt ei vaja mingit spetsiaalset libedat möginat.

Minu meelest see kast on kõige saastam asi seal auto küljes. MPSi juhtimine ongi üks lõputu kasti meelitamine ja potitamine. Vaatamata sellele oli 40K läbisõiduks tekkinud olukord kus kang jäi 5 ja 6 vahele vabakäigu peale kinni, LSD undas parklas pöörates juba nii et käis üle maki ja käigud sageli isegi topeltsiduriga tegid vaevukuuldava krõmpsu pea alati.
Seda kasti vihkab minuteada ca 50% antud tüüpi auto omanikest, ülejäänud pole ilmselt Hondadega sõitnud :P Pean silmas just kasti "tunnetust".

Uus kast mis pandi omab kusjuures erinevat tüübi nr ehk siis selgelt on seal mingi bugfix juba tehtud.

Nüüd olen sõitnud kusagil 1000 km selle Motul Gear 300jaga ja tähelepanekud järgmised:
- lülitustunnetus endiselt veidi kummaline, vahest käik igasuguse vastupanuta läheb sisse, vahest siuke kummaline "krobeline" minemine
- krõmpse ei tee
- kui üritada hästi käbeda vahetada käib paremini kui vana kast
- LSD töötab täiesti hääletult

Ma arvan et jätan selle siiski sisse kuna ta 100% vastab tehase nõuetele - 75W-90 GL-4 + GL-5 ja ei sisalda LSD möginat mis sünkrosid segaks.

Ise ma arvan et vana kastiga juhtus see asi et see pidevalt nühkiv LSD lihtsalt hävitas mingi ilmselt poolsünteetilise õli ära ja oligi jokk. Seetõttu ei taha sinna GL-4ja panna, see ei ole ju mõeldud taluma seda valu mis differ ja LSD näevad kiirel sõidul kui 380nm seljas elavad.

PS. "Kasuta tehase möginaid" antud auto juhul ei kehti kuna tehas ilmselt majanduslikel kaalutlustel soovitab samu möginaid mis tavalisele 3ele. Ehk siis kiirel sõidul on neil varsti toss väljas.



____________________________

28.06.2009 at 20:13 8 edits. Last edited 29.06.2009 at 13:40 by HrHunt
imre
Käigukasti + LSD õli
Minu arust on civic r´l väga vastupidav kast. Auto, millel 160k+ läbisõit, hakkavad esimesed kulumise märgid tekkima (aeg-ajalt 3ndalt 4dale vahetades lülitub liiga kergelt ning ebakonkreetselt). Selle 160k+ juures on auto pidevalt hagu saanud. Autol lsd ja redline lsd õli, mis teeb käikude lülituse eriti meeldivaks.
28.06.2009 at 20:33
HoCi
  
Käigukasti + LSD õli
Sa võtad praegu oma kogemuste järgi..minul ka siiamaani kogemus positiivne aga ümberringi vaadates see pilt nii ilus pole.
MPS'i kasti kohta küsisin huvipärast kuna tegemist on mootori poolest väga mõnusa pilliga. Hea on kuulda teiste kogemusi ja arvamusi, mitte kõiki neid vigu ja kogemusi kahetseda (kui on muidugi midagi, mida kahetseda).


____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
29.06.2009 at 00:28 1 edit. Last edited 29.06.2009 at 00:32 by HoCi
sfinx
 
Käigukasti + LSD õli
Oma kogemus selline, et kunagi golfi käigukasti renoveerides läks sisse Redline MTL õli (ka siin figureeriva inimese kaudu ostetud) ja peale seda oli igaljuhul asi väga palju parem.
Golfil kastil mäletamistmööda mingi kala oli teise käigu sünkronisaatoritega (teine käik krõmpsus sisse lükates) - peale Redline sisse kallamist ja pisiremonti igaljuhul oli tunne väga teine.
Käigud lülitusid sujuvamalt ja kast kannatas palju suuremat kuritarvitamist kui algselt :)

edit: ja seda ka, et golfi kastis väidetavalt ei peaks seda õli üldse vahetama kuid minumeelest see väide nagu eriti vettpidav ei ole. Ilmselt ka sama case muude markide puhul, et justkui tehase andmetel ei peaks õli vahetama aga millegipärast õli vahetades läheb asi tuntavalt paremaks. Iseasi muidugi kuipalju õlivahetuses seda platseeboeffekti on ...
29.06.2009 at 23:32 1 edit. Last edited 29.06.2009 at 23:36 by sfinx
HrHunt
Käigukasti + LSD õli
Lõpuks leidis lugu loodetavasti lõpliku lahenduse, teeks kokkuvõtte:
STOCK õli - konarlik ja juustune kasti toimimine (kurdavad väga paljud antud auto omanikud), 40KKM pealt kast erinevate probleemide tõttu vahetusse
MOTUL GEAR 300 GL-4/5 75W90 - uude kasti kohe sisse, kasti toimine "kummaline", mulje nagu võtaks sissetöötamine lõputult kaua, kohati vahetab ülihästi, kohati sünkrod uimased nagu stock õli korral, 2KKM peale otsus õli vahetada
MOTUL MOTYLGEAR GL-4/5 75W90 - kast pole unes ka nii hästi lülitanud, kõlab juustuselt aga sobilik oleks väljendus a la teleturg "now i enjoy changing gears again" :D, õli tutvustuses on kirjas "raskesti lülitavatele kastidele" ja tundub et toode vastab tutvustusele

____________________________

14.07.2009 at 16:55 3 edits. Last edited 14.07.2009 at 17:29 by HrHunt
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Käigukasti + LSD õli  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.