register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Mootoriõli valimine   1 2 3 4 5  
Poster Message
Jesper
 
Mootoriõli valimine
Rustangi puhul oligi probleemi lahenduseks just tehase speci järgimine btw.

Anyway, unustage ära, ma tegelikult ei saa aru miks ma üldse sõna võtsin. Ilmselgelt ma tean autodest vähem kui pool või isegi kolmveerand maailma autofoorumitest. Õlituse kvaliteedi määrab ju õli rõhk mitte kogus, ainuke oluline turbot iseloomustav suurus on selle poolt tekitatav õhurõhk, mitte kogus jne.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
08.11.2012 at 16:38 2 edits. Last edited 08.11.2012 at 16:57 by Jesper
rustang
  
Moderator
Mootoriõli valimine
quote:
Jesper: Rustangi puhul oligi probleemi lahenduseks just tehase speci järgimine btw.

Nii ta oli jah, iseenese tarkusega valitud racing õli antud mootorile ei sobinud. Vähese tuuningu viga arvatavaasti.
08.11.2012 at 16:59
rustang
  
Moderator
Mootoriõli valimine
Kes viitsib süveneda - päris asjatundlik jutt tundub, õlidest:

http://ferrarichat.com/forum/faq.php?faq=haas_articles
08.11.2012 at 22:42
BlueStang
 
Mootoriõli valimine
Kuna endal turbot vahel pole ;), siis oleks üle paari karteritäie jagu Redline 20w50 õli, mis sobib kõrgel temp. töötavatele mootoritele. Kuna endal oleks vähe lahjemat asemele vaja, siis annaks vähe odavamalt ära, kui poest (18 Euro Gallon) osta saab.
20.06.2013 at 11:04 3 edits. Last edited 13.07.2013 at 11:25 by BlueStang
ToomasEesti
Mootoriõli valimine
huvitav teema

____________________________
Minu lemmik Internetipood
20.06.2013 at 16:23
wirx
  
Mootoriõli valimine
Kellegil on palju aega olnud ja teinud pea 100 erineva õliga testi, eeldavasti sõltumatu -
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html?thread=1268787


____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
31.08.2015 at 20:06
lauri_s
 
Mootoriõli valimine
Mis see 100 õli testi pilt näitama peaks kui nüüd enda mootoris oleva õlipudeli üles leidsin?
31.08.2015 at 23:13
Maik
  
Mootoriõli valimine
üldiselt : just use clean samples listed below to keep your engine safe.

lingid olemas piltide alguses kogu testile,pakun,et huvitav lugemine,kui lugeda oskaks :)

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
01.09.2015 at 00:44
jura
Mootoriõli valimine
Kui mul ühel hetkel jälle õlihullus peal oli, siis ka vaatasin seda saiti ja olin oma õlivalikute üle korraks nukker, aga mõni aeg hiljem jõudsin veendumuseni, et neil tulemustel pole mingit seost õli reaalse kvaliteediga ehk sellega, kuidas nad mootoris toimivad.
01.09.2015 at 14:52
Jesper
 
Mootoriõli valimine
Kas ta kuskil üldse seletab ka, miks tema arvates on õli kvaliteedi hindamiseks hea seda 400 kraadini kuumutada ja siis pudelit keerutada? Ma siiralt ei viitsinud kogu seda miljonileheküljelist oopust läbi lugeda.

Imho sama hästi võiks õlisid testida nii, et kastad pahmaka täiskuuöösel surnud kana sulgi õli sisse ja siis keksid nendega ümber maja, samal ajal suuga "uuga-uuga-uuga" tehes.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
01.09.2015 at 15:22
bagiauto
 
Mootoriõli valimine
Ühes teises foorumis kirjutasin sellise jutu kokku, kuna sai raisatud mitu minutit, siis kopeeriks selle siia ka :D

Kommenteeriks seda uuema ja vanema õli võrdlust- et kui täidab palju kõrgemaid norme siis sobib madalama normiga õliga käivale autole ka. Võib juhtuda, et just ei sobi. Õlid ei ole viimase 10 aasta jooksul oma määrimisomaduste poolest mitte ilmtingimata paremaks läinud. Põhjus on väga lihtne: Erinevad heitgaasi ja loodushoiu normid on pidevalt karmimaks muutunud. Kordi on vähendatud näiteks erinevate metalliühendite, nagu tsinkoksiid, sisaldust. Sama aine ei meeldiks ka praegustele tahmafiltritega autodele. Mida uuem õli, seda vähem on sellel varu nn. ekstreemseteks tingimusteks. Kuna õlikile ei talu enam sellist koormust nagu enne, siis on enamus autotootjaid olnud sunnitud üle minema nn. topsidega klapitõukuritelt rulltõukurite/nookurite peale (eks ole ka teisi põhjuseid). Olen natuke kokku puutunud võidusõidu asjadega ja üks tuntud nukkvõlli tootja seletas konkreetselt, et selliseid jamasid nagu praegu nad 10 a tagasi ei tundnud. Soovitas kasutada nn. classicute õlisid- ühtegi konkreetset marki või firmat aga välja ei pakkunud. Võidusõidu õlid ei oma tihti API klassi- eesmärgiks on maks. määrida ja mitte normi täita. (motul, Millers jne.).
Lisan siia kirja, mille saatis mulle üks tõsine võidusõidu tigu-taldriku tootja:

We advise to use Syntix 75W140. This oil is a better alternative for the Castrol SAFX-J. For about 5 years ago the Castrol was the best gearoil to use, but after they have been taken over by BP they downgraded the oil quality. We strongly disadvise the Castrol especially for the short gear ratio's like you have.


Kõigepealt saf-xj muudeti, siis tehti selle asemel Syntrax, mida kärbiti veelgi. Vana saf-xj moodi asja saab nüüd võidusõidu õlina teise nime all (tõenäoliselt veidi muudetud ikkagi) ja mujalt tellides. Eesti maaletooja seda kätte ei saa.
VW grupi tehase koolitustel korrutatakse pidevalt, et õli on sisuliselt konstruktsiooni element ja mootor tehakse vastavalt sellele- enam lihtsalt ei pääse teistmoodi...
Üks näide veel: Ka Porschel oli vaja teha eraldi Classic õli oma vanematele õhkjahutusega autodele- uute õlide seast polnud sobivat võtta?

Aga ega ma ei taha väita, et kõik ainult kehvemaks läheb. Küllap teiset otsast asi ikka edasi ka areneb, lihtsalt loodushoiu nimel muudetakse pigem konstruktsiooni, et ei peaks kasutama kole kallist kõrgtehnoloogilist õli. Ja õli tehakse täpsem konkreetsele vajadusele mõeldes. Olen kuulnud sellist väidet, et API-SG klassi õli oli määrimisomadustelt parim- peale seda on määrimis omadused halvenenud...
05.01.2016 at 13:37
Kren99
 
Mootoriõli valimine
Millist mootoriõli kasutate talvel racing mootorites, selliste külmadega nagu meil täna Eestis on?
10.02.2021 at 12:45
charger
Mootoriõli valimine
Kas praegu on kuskile nii rängalt jõudu maha panna, et õli muutub kriitiliseks? Piiki sõites? Motuli 5W40 pole nagu probleemiks olnud...
10.02.2021 at 14:59
hall
 
Mootoriõli valimine
Piigiga sõitmine on autole päris koormav. Ma olen sama õli (viimasel ajal Shell 10W60) kasutanud ka talvel. Lihtsalt rahulikult tuleb soojendada, mitte kohe pähe anda.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
10.02.2021 at 16:26
HoCi
  
Mootoriõli valimine
10W-60 külmkäivitus on päris valus kuulata sellise külmaga. Kui mootor on mõeldud sellise õli jaoks, siis miks mitte aga ma pigem talvel kasutaks 0W/5W-40 (isiklik arvamus ja kunagine kogemus).

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
10.02.2021 at 22:19
trs200
Mootoriõli valimine
Ikka seda õli, mida on vaja kasutada. Mootoris sees on kõik tavapärane olenemata sellest, et õues on -10C.
11.02.2021 at 14:55
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Mootoriõli valimine   1 2 3 4 5  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.