register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Rajal sõitmise reeglitest   1 2  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Rajal sõitmise reeglitest
quote:
peep:Tundub, et meie klassis kujuneb sama stiil mis Läti rahvuslikul, võimalusel on normaalne ikka julgelt küljed kokku panna

Seda annaks ehk ohjeldada kui ilmselgetele romutajatele veidi vastu näppe anda, kohtunikel on selleks võimalused olemas aga siis peaks olema ka vastav "tellimus" sõitjate enamuse poolelt.
14.07.2008 at 11:33
rolantsik
Rajal sõitmise reeglitest
See pleki mõlkimine on nac alguse asi,kuid kohtunikud peaks julgemalt reageerima ja ohtlikke sõite fikseerima.Ei tahaks küll,et BMW-s saaks heaks tavaks Superkrossi style:enne kurvi moodustatakse figuur nimega snake :) ja kurvis möödumisel keeratakse peale.
14.07.2008 at 11:58
peep
 
Moderator
Rajal sõitmise reeglitest
Keeruline teema, nii võrdsete masinatega on eriti meiesugustel algajatel raske puhtalt mööda sõita kui vastane just suurt sõiduviga ei tee. Teisest küljest ringrajasõidu põhimõte on kontakte vältida. Ma FIA lehelt ei leidnud konkreetseid reegleid aga USA sarjade reeglites on väga selgelt kirjas, et tahtlik kontakt on keelatud, nagu ka blokeerimine. Näiteks SCCA punkt 6.8.1. Päris hästi on sõnastatud ka BMW Club Racingu reeglid, vt. General Rules lk 7 ja eriti punkt 2 D, mis räägib blokeerimisest. Muidugi mis on "tahtlik" ja "blokeerimine" on alati väga subjektiivsed asjad. 13/13 reegel, millele viidatakse on samuti huvitav lugeda. Saan aru, et kui mistahes kokkupõrke osapooled ei oma pretensioone, siis mingit karistust ei järgne.

Ma ise muidu arvan, et võiks ikka väike nügimine lubatud olla, lihtsalt paar põhiasja peaks ehk paika panema:

- eesõitja valib trajektoori seni, kuni möödasõdu tegija esiratas on möödasõidetava tagarattast tagapool
- tagant tulija peab kontakti vältima, kui tal pole sõidujoone valimise õigust, st. ta pole eesolija tagarattast mööda saanud
- eesõitja ei tohi muuta sõidusuunda tagantulija blokeerimiseks rohkem kui üks kord raja ühe segmendi (kurv või sirge) jooksul, st "ussi" ei tohi sõita.

Ilmselt on see kõik niigi selge ja kuskil FIA reeglites kirjas ühel või teisel moel aga oleks ju hea, kui suudaks mingis praktikas kokku leppida ja siis on ka kohtunikel selge, millisel juhul peaks võistlejat korrale kutsuma.

Mis teised arvavad ?
14.07.2008 at 13:15
Garfield
  
Rajal sõitmise reeglitest
See, millest Peep rääkis, on peamises osas rajakohtunike teema. Castroli võistlusel oli Soome rajakohtuniketiim, mis töötas nagu kellavärk, pidevalt tuli infi rajalt (peakohtunik ei saa kogu rada ju jälgida) ja kõik läks kirja. Kui keegi juba mitu korda blokeeris, sõitis üle valge joone / kruusal, tegi misiganes-vigureid - siis sai hoiatuse. Kui on hoiatus kirjas, siis järgmine eksimus = must lipp. Horeliks sai näiteks "ussi" eest suht leebe karistuse ehk +30sek, mis viis ta III kohalt 5-ks. Õigemini, lasi pidurdamisel masina vibama, mis on sõiduviga, kui teine sul juba kõrval on. Kerged kontaktid - kui proteste ei ole, siis ei midagi, kerge kontakt võiks olla selliste "lahustiga rehvijälgede eemaldamise" tüüpi. Kui plekk juba kõveraks läheb, on see keskmine kontakt ja sellele peaks järgnema karistus (eeldab protesti ja/või raportit rajakohtunikelt).
Esiratta-tagaratta reegel on hea, kuid eessõitjal on seda suht raske järgida (rohkem tunnetuse küsimus), kuna sellel hetkel peeglitesse vahtida ei ole aega. Üldiselt on nii, et enamus saavad ilma kontaktideta sõidetud ja alati on mõned mustad lambad, kes kohe üldse ilma ei saa. Kui karistusi ei järgne, siis nad oma sõidustiili ei muuda. Kui aga iga kord +30 sekki või stop-and-go saad, küll siis hakkab sõidustiil ka paranema (või valitakse mõni muud hobi).

____________________________
Focus RS
14.07.2008 at 14:12
Jesper
 
Rajal sõitmise reeglitest
Ma küll kontaktide võimaluseni pole veel jõudnud :D, aga üldiselt ma arvan et stop-and-go karistuse kohene ja põhjalik juurutamine oleks päris hea mõte, algajal muidugi on raske aknavõrgu vahelt piiluda ja kõike õigesti teha, aga sedasi kasvabki sõidukultuur kohe p**se kaudu sisse, mitte ei ole hiljem vaja vana vitsa õigeks väänama hakata. Hetkel vast protestidega vehkima keegi nagunii ei hakka, pigem just liikuda sinnapoole et kohtunikud oleks piisavalt adekvaatsed ja algustuumiku sõidukultuur kõrge, kui pärast iga etappi on kõigil plekitööd, siis ei hakka uued tulijad ka teistmoodi sõitma ja hiljem on raske enam asja parandada. Mina isiklikult küll lainetavate plekkidega kuudis superkrossi sõita ei taha, eks 1-2 stanget või liistu kogu pundi peale võistluse jooksul on enam vähem loomulik kadu, aga odavklass ei ole minu isiklikus nägemuses see, et äh plekid on odavad, seega... :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
14.07.2008 at 14:36
rustang
  
Moderator
Rajal sõitmise reeglitest
quote:
Garfield: See, millest Peep rääkis, on peamises osas rajakohtunike teema. Castroli võistlusel oli Soome rajakohtuniketiim, mis töötas nagu kellavärk, pidevalt tuli infi rajalt (peakohtunik ei saa kogu rada ju jälgida) ja kõik läks kirja.

Eks rajakohtunike teema ole veidi valus jah.
Kui mehi oleks stardis piisavalt, saaks peakohtunik olla võistlussõitude ajal üleval posti otsas ning võitluspaaridel silma peal hoida. Seekord nii ei olnud, samuti ei näinud ma starte.
14.07.2008 at 14:45
Garfield
  
Rajal sõitmise reeglitest
quote:
rustang: Kui mehi oleks stardis piisavalt, saaks peakohtunik olla võistlussõitude ajal üleval posti otsas ning võitluspaaridel
silma peal hoida. Seekord nii ei olnud, samuti ei näinud ma starte.
Stardis on stardikohtunikud - kui sealt tuli inf: "auto 40, valestart", siis see vaidlustamisele ei kuulu ja kohe tuleb ka stop-and-go. Ja Castrolil ei jõudnud me isegi 3 mehega tornis (mina, peakohtunik ja rajakohtunike ülemus) kõiki võitluspaare "pealt vaadata".
Aga eks see kohtunike põud on meil tõsine probleem - võistluste läbiviimise kvaliteet kannatab sellega otseselt.

____________________________
Focus RS
14.07.2008 at 14:57
rustang
  
Moderator
Rajal sõitmise reeglitest
quote:
Garfield: Castrolil ei jõudnud me isegi 3 mehega tornis (mina, peakohtunik ja rajakohtunike ülemus) kõiki võitluspaare "pealt vaadata".


Nojah, teil oli seal neid 3-4 osalejaga klasse vähem.
14.07.2008 at 15:36
peep
 
Moderator
Rajal sõitmise reeglitest
Kahjuks vist ilma kohtuniketa ei saa neid põhimõtteid rakendada, sest sanktsioonide kasutamist saab otsustada ikka vaid selleks pädev sõltumatu isik.

Ulme valdkonnast, käisin Spa raja juhtimiskeskuses - neil on rada 100% kaameratega kaetud ja mistahes situatsiooni korral saab peakohtunik tornis konkreetse case'i kohe suure ekraani pealt üle vaadata.
14.07.2008 at 15:40 1 edit. Last edited 14.07.2008 at 15:40 by peep
Garfield
  
Rajal sõitmise reeglitest
quote:
peep: Ulme valdkonnast, käisin Spa raja juhtimiskeskuses - neil on rada 100% kaameratega kaetud ja mistahes situatsiooni korral saab peakohtunik tornis konkreetse case'i kohe suure ekraani pealt üle vaadata.
Ei ole ulme, vaid nii peakski olema. Miks meil nii ei ole - ei pea just palju pead vaevama.
Meil oli abi ka tiimide poolt salvestatavast - paljudel on autodes kaamerad. Üldiselt võiks olla selline reegel, et kui autos on kaamera, siis on peakohtunikul õigus seda vaadata või ka lausa nõuda, et tiimi esindaja näitab mingit konkreetset kohta (juhul, kui vabatahtlikult ei taheta näidata). Muidugi on võimalik, et "läks rikki", "ei salvestanud" jne. kuid siiski võiks selline reegel olla. Näiteks Horeliksi-Eskelinen juhtumi ajal oleks väga tahtnud näha nende taga sõitnud auto salvestust.


____________________________
Focus RS
14.07.2008 at 15:53
matukas
  
Rajal sõitmise reeglitest
quote:
Garfield:...Meil oli abi ka tiimide poolt salvestatavast - paljudel on autodes kaamerad. Üldiselt võiks olla selline reegel, et kui autos on kaamera, siis on peakohtunikul õigus seda vaadata või ka lausa nõuda, et tiimi esindaja näitab mingit konkreetset kohta (juhul, kui vabatahtlikult ei taheta näidata). Muidugi on võimalik, et "läks rikki", "ei salvestanud" jne. kuid siiski võiks selline reegel olla. Näiteks Horeliksi-Eskelinen juhtumi ajal oleks väga tahtnud näha nende taga sõitnud auto salvestust.

V8 Supercars sarjas on autokaamerad ntx kohustuslikud...

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
29.07.2008 at 02:06
ardi
Rajal sõitmise reeglitest
quote:
peep: Ma ise muidu arvan, et võiks ikka väike nügimine lubatud olla, lihtsalt paar põhiasja peaks ehk paika panema:

- eesõitja valib trajektoori seni, kuni möödasõdu tegija esiratas on möödasõidetava tagarattast tagapool
- tagant tulija peab kontakti vältima, kui tal pole sõidujoone valimise õigust, st. ta pole eesolija tagarattast mööda saanud
- eesõitja ei tohi muuta sõidusuunda tagantulija blokeerimiseks rohkem kui üks kord raja ühe segmendi (kurv või sirge) jooksul, st "ussi" ei tohi sõita.

Ilmselt on see kõik niigi selge ja kuskil FIA reeglites kirjas ühel või teisel moel aga oleks ju hea, kui suudaks mingis praktikas kokku leppida ja siis on ka kohtunikel selge, millisel juhul peaks võistlejat korrale kutsuma.

Mis teised arvavad ?

Peep sa "arvad" õieti:
On olemas "Kiirusalade võistlusmäärused" mille muuhulgas leiab Autospordi 2008 aastaraamat lk 127. Selle punti 5.6.1 Möödasõit lõik c ütleb muuhulgas: ".. Mitme auto üheaegsel liikumisel samal rajalõigul on trajektoori valiku eesõigus eessõitjal. Eessõitja eelisõigus kaob, kui talle järgnenud võistleja auto on jõudnud eessõitva auto kõrvale. Kõrvalejõudmise asendiks on eessõitva auto tagarataste ja tagasõitva auto esirataste jõudmine ühele sirgele. Kõrvutisõitmisel nii sirgetel kui kurvides peavad mõlemad võistlejad tagama kaassõitjale võimaluse rajal püsimiseks (piisava laiusega rajakoridor), liikuda võib vaid rööpsetel trajektooridel."

Kõike ma ei jõua siia tsiteerida aga igasugune takistaine on keelatud s.h "raja ühelt servalt teisele servale sõitmine kaasvõistleja ees, tema möödasõitu nõnda takistades" jne.
Mina loen välja seda, et ei tohi teha isegi "üks kord plokeerimist". Omaette teema on muidugi reaalne elu ja olukordade tõlgendamine.
Kujuures reeglites on muuhulgas kirjas ka see, et rajakohtunik peab võistluste lõppedes tegema kirjaliku ettekande võistluste juhile kõigest tema tsoonis toimunust.
06.08.2008 at 20:54
peep
 
Moderator
Rajal sõitmise reeglitest
See ühe liigutuse põhimõte on vist F1's ka reaalselt lubatud, kui teleülekannetes nähtut meenutada. Muidu, mina nägin seda ühe USA klubi reeglistikus. Tundub loogiline, sest muidu oleks ju jube keeruline sõita, niikui keegi taga on, pead ainult ideaaltrajektooril sõitma aga vahel on ju vaja trajektoori korrigeerida ja lisaks kes seda vahet mõõtma hakkab, millest alates ei tohi "liigutada" ?

USA's tundub üldse karm kord olema, klubivõistlustel kuuluvad kõik kontaktid läbivaatamisele ja osalenud autod ning juhid peavad peale sõitu kohustuslikus korras minema kohtuniku juurde ülevaatusele ja küsitlusele. Esimesel korral määratakse tavaliselt hoiatus aga teisel juhtumil lühikese aja jooksul on bänn paariks võistluseks kindel.
06.08.2008 at 21:14
ardi
Rajal sõitmise reeglitest
Need samad põhimõtted on ka kirjas "Kiirusalade võistlusreeglites".
Näiteks: ".. määrusvastaseid sõiduvõtteid ei tohi mingil juhul lubada...". Lisaks on kirjas et sõitja esimese rikkumise korral PEAB võistluste juht andma korralduse hoiatuseks. Kui sõitja kordab viga samas või järgmises sõidus siis PEAB võistluste juht võistleja peatama musta lipuga. Ehk tegelikult on reeglid olemas aga nende kohaldamine on probleemiks.
06.08.2008 at 22:54
Jesper
 
Rajal sõitmise reeglitest
Mul tekkis EALi reegleid lugedes loll küsimus, et kas sellist nähtust nagu Safety Car Eestis ei kasutatagi? Ja kui ei, siis misasi see sinine suure kirjaga "SC" Porsche B3 võiduajamisel oli? Mingi 2006 vms kui sai käidud Puma racingul lipuga vehkimas, siis oli antud aparaat täiesti olemas, korra isegi käis rajal ja selle puhul sai vastavate tahvlitega vehkida, aga kiirusalade võistlusmäärustikust ma ei suutnud kriipsugi leida ei auto ega tahvlite kohta.

Täpsem küsimus mis tekkis oli see, et kui SC rajalt maha läheb siis mis hetkel võib mööda sõita, kas kohe või alles rohelise lipu peale stardijoonel.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
03.04.2009 at 02:51
hall
 
Rajal sõitmise reeglitest
quote:
Jesper:
Täpsem küsimus mis tekkis oli see, et kui SC rajalt maha läheb siis mis hetkel võib mööda sõita, kas kohe või alles rohelise lipu peale stardijoonel.

Kollase lipu ala lõpeb pärast järgmist rohelist lippu. Pärnu raja puhul on SC mahatulekust järgmine KP stardijoonel, pärast mida on seega lubatud möödasõidumanöövrite tegemine.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.04.2009 at 09:01
matukas
  
Rajal sõitmise reeglitest
quote:
serõi:...Pärnu raja puhul on SC mahatulekust järgmine KP stardijoonel, pärast mida on seega lubatud möödasõidumanöövrite tegemine.
Kas see mitte igal ringrajal nii pole?

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
03.04.2009 at 10:46
matrix
Rajal sõitmise reeglitest
Muudel radadel võib ( kui paneme rõhu sõnale Ringrada ) siis võib SC maha tulla ka mujalt. kus on olemas vastavad mahasõidu kohad.
Mis puutub SC auto olemusse, siis on see eestis rohkem reklaami objekt .
Kui vaadata SC seadusliku poolt siis see on meil puudulik , kui mitte öölda olematu.

03.04.2009 at 10:52
hall
 
Rajal sõitmise reeglitest
quote:
matrix: Muudel radadel võib ( kui paneme rõhu sõnale Ringrada ) siis võib SC maha tulla ka mujalt. kus on olemas vastavad mahasõidu kohad.
Mis puutub SC auto olemusse, siis on see eestis rohkem reklaami objekt .
Kui vaadata SC seadusliku poolt siis see on meil puudulik , kui mitte öölda olematu.



Oskad sa täpsemat kirjeldada, milles meil SC puudused seisnevad?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.04.2009 at 10:56
Jesper
 
Rajal sõitmise reeglitest
No alustades näiteks sellest, et EALi aastaraamatus olevates reeglites, mis võiks idee kohaselt olla aluseks kõigele mis rajal toimub, pole sellest poolt silpigi kirjas. Ma pean küll mainima et mul on aasta 2008 variant, kui uues on täiendusi siis minu viga.

* Mismoodi aru saada et minu ees olev auto on SC, mitte näiteks medical või maeitea mis muu asi?
* Kas SC läheb liidri ette või lihtsalt suvalise auto ette? Kui SC on rajal minu ees ja ma pole liider, siis mis on korrektne käitumine, kas sõita mööda või jääda ootama?
* Kas SC ajal boksi võib tulla? (omab tähtsust kestvussõidus, või siis näiteks kui ma olen üks neist kelle tõttu SC välja kutsuti ja näiteks stange laperdab ees, mida tuleks kähku arstida)
* Kas SC ajal võib boksist välja sõita (kui sinna on enne SC-d sõidetud), kui ei siis kuidas seda signaliseeritakse?
* Kas ja kuidas antakse SC-st signaal ringiga maas olevate autode välja saamiseks SC taga olevast rivist? Milline on protseduur, kas ringiga maas olevad autod sõidavad SC-st mööda või vastupidi, juhtringil olevad autod võivad neist mööda sõita? (vajalik restardi ohutuse tagamiseks)

Kõigile neile küsimustele on eri võistlussarjades vähemalt kaks eri vastust :) seega ma ei räägi lihtsalt norimise pärast.

Ääremärkus: kas on midagi mida huvilised saaks teha, et rajal sõitmise reeglid ripuks ka netis, mitte ainult paberil? Mul ei ole probleem seda paberit koos litsentsiga osta, aga paberi peal ei saa ctrl-f teha.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
03.04.2009 at 11:13 4 edits. Last edited 03.04.2009 at 11:21 by Jesper
matrix
Rajal sõitmise reeglitest
*SC on alati peal silt "SC " Kui On medical siis on MC
*SC Läheb rajale võimalusel Liidri ette , Kui ta seda ei saa siis hakkab ta liidrist eespool olevaid autosid mööda laskma , kuni tema taha jõuab liider, kui liider on ringiga mahajääjast eespool siis seda enam mööda ei lasta.
* Märku antakse võimalusel vilkuritega , vilgutatakse rohelist vilkurit, kui seda ei ole siis näidatase aknast käega, või rohelise lippuga.
alati lastakse mööda üks auto korraga.
* Boksi võib sõita ( kui ei ole ööldud, Või näidatud et boksi tee suletakse SC ajaks). Kui välja sõites lastakse sind sõita SC ette siis saad sõita ringi ja reastuda SC järgi. Signaali selleks annab Boksi kohtunik.

03.04.2009 at 11:30
Jesper
 
Rajal sõitmise reeglitest
Okei, aga kust sa seda loed?

St kujutleme et ma olen uustulnuk kes OT foorumis seda teemat siin ei külasta ja tahab BMW Cupi sõita, noh näiteks rendin kelleltki auto, milline on protseduur mille järgi ma saan teada kuidas neis olukordades käituda?

Ma kujutan ette et omaenese tarkusest suudab enamik mõistusega inimesi need olukorrad jooksvalt lahendada nii, et mingit jama ei teki, aga noh ikka loeks hea meelega reeglid läbi et kindel olla selles kas ma ikka olen mõistusega inimene :)

Edit: sorry Matrix, ma tõestan sulle siin su enda pointi et regulatsioon on puudulik, ma alguses viltuse silmaga vaatasin et Serõi vastas :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
03.04.2009 at 11:39 3 edits. Last edited 03.04.2009 at 11:52 by Jesper
rustang
  
Moderator
Rajal sõitmise reeglitest
http://issuu.com/ealdoc/docs/autospordi_aastaraamat_2009
03.04.2009 at 11:58
matrix
Rajal sõitmise reeglitest
aasta raamat ei räägi sellest midagi ( või ei pannud ma lihtsalt tähele )
Info SC teemade kohta ei olegi eriti kuskilt saada kui, kui just ei viitsi FIA kodulehte külastada.
tegelt on nii et igal võistlusel on on asjad oma moodi vastavalt kuidas võistluste juht asja juhatab.
aga alati saab küsida raja ääres, teistelt võistlejatelt.

03.04.2009 at 12:36
Jesper
 
Rajal sõitmise reeglitest
Ok, ise küsin ise vastan, kaevasin FIA lehel ja leidsin et vastav regulatsioon on täitsa olemas: http://fia.com/en-GB/sport/regulations/Pages/InternationalSportingCodeA.aspx Appendix H peatükk 2.9

Vastus ei ole seal väga selgelt kirjas, aga minu arusaam: rohelised lipud pannakse välja kogu rajale korraga ja võistlus läheb kogu pundile uuesti lahti pärast safety car line 1 ületamist, mis paikneb kuskil pärast boksitee sissesõitu. Läheb jube peeneks vist, aga mis teha, mul ei lasknud see küsimus eile magada :)

Edit: joone osas oli enne ebatäpsus

quote:
At circuits where safety car procedures are to be used, two con-
tinuous, 20 cm wide “Safety Car Lines” should be marked with
non-skid paint, crossing the track and the pit entry and exit roads
from side to side, at right angles to the track centreline, at the following places:

Safety Car Line 1: at the point at which it is deemed
reasonable to allow a car entering the pits to overtake the
safety car or another competing car remaining on the track. It
is also the point at which competing cars can pass the safety
car as it enters the pits at the end of the intervention.
/--/

All the competing cars must then form up in line behind the safety
car no more than five car lengths apart, and overtaking, with the
following exceptions, is forbidden until the cars reach the Line
(or the next race neutralisation end point) after the safety car
has returned to the pits.

Audrus muidugi seda joont pole jällegi, aga noh jah...

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
03.04.2009 at 13:29 3 edits. Last edited 03.04.2009 at 14:04 by Jesper
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Rajal sõitmise reeglitest   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.