register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita   1 2  
Poster Message
wirx
  
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Et siis shikaani seekord enam pole?

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
03.07.2008 at 10:40
rustang
  
Moderator
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
quote:
wirx: Et siis shikaani seekord enam pole?
Jah. Seekord ei ole.
03.07.2008 at 10:45
agent
  
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
ouch... öelge palun siis algajatele mis oleks turvaline kiirus selles kiires kurvis? Ja mis oleks enam vähem õige külm/kuum rõhk Toyode jaoks (auto+juht=1400kg)

____________________________
S2000 FTW
03.07.2008 at 11:00
wirx
  
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
näedsa, siis kui 911 enam pole võetakse shikaan ära...
Kurvi kiiruste jaoks lausa eraldi teema siin http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=345 (kuigi neid ei tasuks vist kõiki päris tõepähe võtta)
Turvaline on 100 :p aga eks seal tuleb proovida mitmeid-setmeid kordi ja enda piir leida, võrreldes Riia rajaga on Sauga ohtlikus köki-möki

Aga miks muidu ära võeti? Mulle sobib, et võeti, kuna minu meelest oli see shikaan just kõige ohtlikum koht, sest seal sõideti kõige rohkem välja.

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
03.07.2008 at 11:16
peep
 
Moderator
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
quote:
agent: ouch... öelge palun siis algajatele mis oleks turvaline kiirus selles kiires kurvis? Ja mis oleks enam vähem õige külm/kuum rõhk Toyode jaoks (auto+juht=1400kg)

Turvalist kiirust pole olemas. Alustada tuleb sealt, kus ennast mugavalt tunned ja siis järk-järgult suurendada. Spidot pole mõtet vaadata, vaata rada selle asemel ja fikseeri enda jaoks pidurdamise ja sisse keeramise kohad.

Rõhud pane nagu tehas on ette näinud ja kui oled rehvid soojaks sõitnud, siis vaata kulumist ning vajadusel lase natuke õhku välja.
03.07.2008 at 11:29
rustang
  
Moderator
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Ära võtsime sellepärast et paljud avaldasid selleks soovi ning ajapikku on see šikaaan ise ohtlikuks muutunud ehk hakanud töötama algse eesmärgi vastu - seal sõidetakse välja, seal lendavad kurikad, seal surevad pidurid, seal on ohus rajakohtunikud. Kiirused on kasvanud kõikides kurvides ja ohtlik on igal pool.
03.07.2008 at 11:36
matukas
  
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Algajana üritaksin alguses rahulikult võtta ja mitte väga ägedalt pidureid pruukida, vaid järk-järgult kiiruseid tõsta.
Pidurid on ülimalt kavalad asjad. Nad võivad stabiliseerida ja de-stabiliseerida. Aga neid tuleb kasutada õiges kohas ja õiges mahus. Enamasti üritatakse pidurdamine teha auto sirgjoonelisel liikumisel. Alati küll ei saa või siis on pidurdamisega hiljaks jäädud :)
Olen kõigile toonud sellekohase näite proffidest MotoGP sõitudel, kus pidurdatakse kurvides nii, et tagaratas maast 2 cm kõrgusel, mootorratas on kaldes ja esiratas õrnalt blokeerumises ABS moodi ning külglibisemises. AGA selleks peab olema ikka väga proff.

EDIT: peep jõudis juba osaliselt ette :)

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
03.07.2008 at 11:40 2 edits. Last edited 03.07.2008 at 11:42 by matukas
agent
  
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
eelmisel aastal tavarehvidega ja shikaaniga mul oli seal ~160, ja see oli täitsa ok.
Raplas mul on kuum rõhk ees kuskil 1.7, ja tagant 1.9. Ilmselt see on liiga pehme Audru jaoks... ok.. arvan et alustan kuskil 2.2 pealt, ja siis vaatan kuidas auto käitub

____________________________
S2000 FTW
03.07.2008 at 11:52 2 edits. Last edited 03.07.2008 at 11:55 by agent
Silwer
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Mulle vist isegi peaks sobima see ilma šikaanita sõitmine. Šikaanis nikerdamine ei tulnud mul reeglina kuigi hästi välja ja sinna läks alati aega kaduma. Peaasi et lollilt kiiresti ei hakka nüüd kiiret kurvi ründama.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
03.07.2008 at 12:00
Garfield
  
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
quote:
agent: eelmisel aastal tavarehvidega ja shikaaniga mul oli seal ~160, ja see oli täitsa ok.
Jah, hea et parandasid, 180 oli nagu liiast. Teen ettepaneku OT korraldajale, et kiiresse kurvi võiks radari üles panna, kui võimalik. Saaks siin 2 teemat lukku lüüa. Ja kes siin veel lahmivad, peavad sunniviisiliselt oma väljaöeldud kiirusega selle kurvi ka läbima.
Võistlusel oli boksiteel radar (kontrolliti 30km/h täitmist) ja vahepeal vaatas radar ka stardieelsesse kurvi. Mannergutel (kereautode nimetus vormelimeeste kõnepruugis) oli üldiselt kiirus kurvis 100km/h või veidi enam (S1600+BMW Cup+SuperProd ühisklassis mõõdeti).


____________________________
Focus RS
03.07.2008 at 12:16
matukas
  
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
quote:
Garfield:
quote:
agent: eelmisel aastal tavarehvidega ja shikaaniga mul oli seal ~160, ja see oli täitsa ok.
Jah, hea et parandasid, 180 oli nagu liiast. Teen ettepaneku OT korraldajale, et kiiresse kurvi võiks radari üles panna, kui võimalik. Saaks siin 2 teemat lukku lüüa. Ja kes siin veel lahmivad, peavad sunniviisiliselt oma väljaöeldud kiirusega selle kurvi ka läbima...
Tava(sportliku)autoga on 180 ikka meeletu kiirus. Ma oma pisikesega olen üldse 190 sisse saanud Piibe lennuväljal.
Kellel on radarit pakkuda? Ja radari paneme ikka ju enne kiiret kurvi sabasid sihtima? Mina ei tahaks olla pärast kiiret kurvi märklauana :D
5 Hz GPS oleks ka abiks enam-vähem täpse kiirusega.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
03.07.2008 at 12:22
agent
  
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
:D ma hakkasin mõtlema, ja mäletasin et ma 5-da panin ainult sirge lõppus, st et mul oli kurvis 4, mis lõppeb @175 :) my bad

____________________________
S2000 FTW
03.07.2008 at 12:35
hall
 
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
quote:
agent: eelmisel aastal tavarehvidega ja shikaaniga mul oli seal ~160, ja see oli täitsa ok.
Raplas mul on kuum rõhk ees kuskil 1.7, ja tagant 1.9. Ilmselt see on liiga pehme Audru jaoks... ok.. arvan et alustan kuskil 2.2 pealt, ja siis vaatan kuidas auto käitub


Tahad veame kihla, et sa ei suuda tavarehvidega (no need, millega sa väitsid sõitvat) "kiiret" kurvi oma autoga @160 kmh läbida? Mis vahele paneme?



____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.07.2008 at 15:32
hall
 
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
quote:
matukas:
quote:
Garfield:
quote:
agent: eelmisel aastal tavarehvidega ja shikaaniga mul oli seal ~160, ja see oli täitsa ok.
Jah, hea et parandasid, 180 oli nagu liiast. Teen ettepaneku OT korraldajale, et kiiresse kurvi võiks radari üles panna, kui võimalik. Saaks siin 2 teemat lukku lüüa. Ja kes siin veel lahmivad, peavad sunniviisiliselt oma väljaöeldud kiirusega selle kurvi ka läbima...
Tava(sportliku)autoga on 180 ikka meeletu kiirus. Ma oma pisikesega olen üldse 190 sisse saanud Piibe lennuväljal.
Kellel on radarit pakkuda? Ja radari paneme ikka ju enne kiiret kurvi sabasid sihtima? Mina ei tahaks olla pärast kiiret kurvi märklauana :D
5 Hz GPS oleks ka abiks enam-vähem täpse kiirusega.

Miks seda sinu "pisikest" (no on totter nimi...) igas teemas peab sisse tooma?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.07.2008 at 15:34
agent
  
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Serõi - rahu :) sa võid mõelda mida sa tahad, samas kontorllida ju ei saa, sest tavarehvid mul viimati olid all 3 kuud tagasi ja enam neid lihtsalt ei ole. Ja tavarehvi all ma ei mõelnud Nankank-i, vaid ikka 245*40 R17 Potenza RE050 mis oli enne Saugat peaaegu uus :D

____________________________
S2000 FTW
03.07.2008 at 15:38
rustang
  
Moderator
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Laupäevaks ennustatakse üldse vihma niiet kõik saavad tõenäoliselt kiire kurvi libedaid laike külg ees kaifida ;)
03.07.2008 at 15:42
-XR-
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
quote:
rustang: Laupäevaks ennustatakse üldse vihma niiet kõik saavad tõenäoliselt kiire kurvi libedaid laike külg ees kaifida ;)

Castroli üritusel ka koguaeg lubas ja lubas, et kohe hakkab sadama, aga tutkit ;)
03.07.2008 at 15:45
Jesper
 
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Jah muidugi, paneme vahele kui kõvasti keegi oma künaga hullu panna suudab ja siis rullime kenasti 10 korda üle katuse. Igav värk, see aasta polegi OT-l ühtegi märkimisväärset õnnetust olnud :)

Ma muidugi ei tea asju, aga pakuks et näiteks Tiigikurvi õige läbimisega saab ringiajast mitu korda rohkem maha kui kiires hullu pannes.

Sellel ühel korral kui mind on ilma šikaanita rajale lastud tundus parim taktika olevat otsida kõigepealt mingi safe pidurduspunkt ja sissekeeramispunkt ning viimast nii kaua nihutada kuni kurv õnnestub ilma suurema draamata sellisel trajektooril läbida, et rajaserva jääb umbes auto laiuse jagu varu. Siis hakkasin pidurduspunkti kaugemale (st kurvile lähemale) viima ning kiirust tõstma, kuni väljumisel rajaserv vastu tuli. Selleks hetkeks oli pidurdus muutunud üsna marginaalseks, viimase võtmiseks oleks ilmselt pidanud sissekeeramispunkti natuke kaugemale viima ja agressiivsemalt driftima, aga aeg ja julgus said otsa. Autoks Amperi BMW 325, ringiaegu ja kiiruseid ei tea.

Mul on mulje jäänud, et seal kurvis pole nii oluline see, et täiega peale lennata, kuivõrd see, et väljumisel oleks piisavalt pidamise varu sirgele kiirendamiseks - suure kiirusega sisse minnes ja kõvasti kummi vilistades nihkub kiirenduspunkt kaugemale ja sirge pikkusest raiskad olulise osa auto teele kinnistamiseks. Kurvi sisenemise kiiruse asemel ma vaataks hoopis kiirust vahetult enne stardieelsesse kurvi pidurdamist, see on see mis ringiaja puhul tegelikult loeb, kurvis läbitav teekond on sirge pikkusega võrreldes marginaalne.

Muidugi ma ei ole mingi asjatundja ja ei pretendeeri ka sellele.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
03.07.2008 at 15:46 4 edits. Last edited 03.07.2008 at 16:04 by Jesper
peep
 
Moderator
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Te olete siin asja juba nii "teaduslikuks" ajanud, et ma üritan õhtul oma PB seest eelmisel nädalalõpul saavutatud kiiruseid vaadata. Ma pole selle softiga küll eriti sõbraks saanud aga vast leian need andmed üles.
03.07.2008 at 16:21
rolantsik
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Igatahes tulen ma laupäeval vaatama sinna kiire kurvi juurde valli otsa seda "sott kaheksakümnega" kiire läbi sõitmist :)

Castrol Edge üritusel viskasin korra pilgu ka spidole ja seier pendeldas kuskil 170 kandis(slikkidega!!! Cup BMW auto)
Hoogu sai sirge lõpuks nii palju,et 3,91 ülekanne jooksis piirajasse ja ringiaeg oli 1.02 keskele
03.07.2008 at 16:24
hall
 
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
quote:
agent: Serõi - rahu :) sa võid mõelda mida sa tahad, samas kontorllida ju ei saa, sest tavarehvid mul viimati olid all 3 kuud tagasi ja enam neid lihtsalt ei ole. Ja tavarehvi all ma ei mõelnud Nankank-i, vaid ikka 245*40 R17 Potenza RE050 mis oli enne Saugat peaaegu uus :D

Ma olen väga rahulik, aga neid kiirusi, mida siin pidevalt väidetakse, on väga raske uskuda, eriti kui sõidetakse aegasid rohkem kui 1.05.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.07.2008 at 16:27
-XR-
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
poistel on spidomeetrid lihtsalt väga paigast ära :D
03.07.2008 at 16:37
python
 
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Kas vihma korral ka ilma šikaanita?
03.07.2008 at 16:39 1 edit. Last edited 03.07.2008 at 16:39 by python
hall
 
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Pole vaja seda kiiret kurvi nii hirmsasti karta stiilis "kui täiega panen, on ohtlik". Iga kurv seal rajal on ohtlik, kui seda läbida valesti või liiga kiiresti, samuti pole ju vaja "täiega panna" kui ei tundu ohutu - keegi ei keela pidurdada senise šikaani kohal endise šikaani läbimise kiiruseni.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.07.2008 at 16:49
Antti22
Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita
Ei tea kas 2 päeva enne ürituse toimumist on väga asjalik sellest teatada, oleks võinud juba varem sellest rääkida. Ning üldiselt, miks on vaja järsku muuta aastaid toiminud formaati, millega on tekkinud kõigile oma ajast ettekujutus?
03.07.2008 at 17:27
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Audru raja turvaline läbimine ilma šikaanita   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.