register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Dataloggerid  
Poster Message
Jesper
 
Dataloggerid
Võiks natuke dataloggeritest ka rääkida. Vaatasin siin ajaviiteks eri variante, esialgsed soovid on logida eelkõige GPS datat pluss paari kolme analoogsisendit sinna lisaks. Tundub, et harrastajate hulgas enamlevinud on:

Traqmate, mind huvitavas konfis (logger ise pluss data input port) on hind 830 taala USAs, ekraan lisab 300 taala.

Racepak G2X, baaskomplekt koos ekraaniga on 950 taala USAs, samas andurid on mingi firmasisese V-net siiniga lahendatud ja seega ei saa neid ühendada lihtsalt kahe traadiga, vaid tuleb osta eriti kirved Racepaki enda andurid

Racepak IQ3, integreeritud ekraan+datalogger, hind 1400 taala. Põhimõtteliselt sama asi mis G2X, ainult et fancy ekraani sisse ehitatuna

Race Technology DL1, hind UK-s 499 naela. Tundub baaskonfis kõige tummisem tükk, 8x12V analoogsisendit, 4 sagedussisendit, 10Hz GPS, kiirendusmeetrid. Lihtsaim ekraan lisab hinnale 100 naela. Muidugi kui tellimusankeeti usinalt linnukesi teha, siis saab asja ikka väga hulluks ajada, vedrustuse sensor maksab näiteks 169 naela ja neid läheb vaja 4tk eksole. Samas neid ei pea tingimata sama firma omi võtma, kuigi ilmselt head sensorid ongi kallid.

Mulle endale meeldib speci põhjal neist kõige rohkem DL1, kuigi jah, hind on ikka suht uhke, aga noh samas näiteks RaceChrono jaoks on mul vaja uut telefoni pluss gps-i ja see kokku maksab ka mingi 4k vähemalt, Performancebox on 7k, selles kontekstis tundub üsna õigustatud hind. Samas äkki keegi teab veel mingeid variante? Põhimõtteliselt ei pea datalogger muidugi üldse GPS-iga olema, aga vähemalt mulle tundub et see annab kõvasti lihtsust ja lisaväärtust juurde.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
13.05.2008 at 18:34 2 edits. Last edited 13.05.2008 at 18:38 by Jesper
hents99
  
Dataloggerid
Ma hetkel tegelen selle asja kallal, et teha üks korralik süsteem, millega toimetada rajal, maanteel jne.
Ühtne meediakeskus.

Äkki kirjutate, mida oleks täpselt vaja nt rajale hilisemaks analüüsiks vms.
GPS, kaamerad, andurid jne oleks kõik ühes koos, mida veel vaja oleks?
Millele tähelepanu pöörata.

Edit: ma siis teen sellist asja, et saaks alati midagi lisada ja külge pookida, ehk nii palju on võimalusi, kui on ideid.
PC baasil, wifi vms, et näiteks rajapäeval ühtselt infot jagada, võrrelda.

____________________________
C126 ; W201 ; W203
13.05.2008 at 20:27 1 edit. Last edited 13.05.2008 at 20:29 by hents99
Jesper
 
Dataloggerid
Kas sinu süsteem tuleb proprietary või open source?

Ma olen ka tinutamise peale mõelnud, aga kulusid paberil kokku lüües tundub, et isegi kui R&D on tasuta, tuleb ühe komplekti valmistamise omahind nii suur, et pole nagu mõtet. Muidugi oleks äge mingi MegaSquirti laadne projekt, tellid jupid ja kärsatad ise kokku. PC baasil datalogger on veel eriti kallis ning lisaks ka ebatöökindel.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
13.05.2008 at 21:42
Lembit
Dataloggerid
Ma ei suuda hetkel üles leida üleskirjutatud loggeri andurite tähtsuse järjekorda.
Mälu järgi olid need midagi sellist:
Kiirus
Kiirendus
Gaasiasend
Rooliasend
Pidurirõhk
Vedrustuse asend
rehvitemperatuurid
jne.
Eks, kui ma selle nimekirja üles leian, siis ma parandan/täiendan.
Juhi tegevuse analüüsimiseks ja korrigeerimiseks peaks autol küljes olema andurid vähemalt kuni pidurirõhuni (kaasaarvatud).
Auto seadistuse analüüsimiseks peaks küljes olema ka vedrustuse asendi ja rehvitemperatuuri andurid.
14.05.2008 at 08:45
hents99
  
Dataloggerid
Kuna mul oma auto VEMSi pealt käib ja ma puutun tulevikus ka rohkem kokku, siis nt megatune(megatunix) programm tuleb kogu asja sisse.
Open source on plaanis. Süsteem tuleb ilmselt linuxi peale, aga see sõltub paljudest lisavidinatest ja linuxi sobivusest.

Need viimased andurid ja andmed oli juba plaanis ära teha. Lisaks saaks nt vedrustuse käigu pikkust kuvada, temperatuuri andureid saaks panna põhimõtteliselt nii palju kui tahaks.
Kontrollereid tuleb lihtsalt rohkem teha. Samuti saab ju rehvirõhku näidata.

Vot kui jada pikeneb, siis on hea. Kõik pöörete andurid saab samuti tööle panna. Aeg on seotud siis kõigi muude vidinatega. Saaks LSD läbilibisemist isegi jälgida.
Seadistada mingid normid, millest üle hakkab süsteem tähelepanu juhtima jne.

Seade ise(keskus) tuleks umbkaudu raadiomaki mõõtmetega, kõrgust umbkaudu poole vähem ja vähemalt 7" LCD ekraaniga (puudutustundlik), põrutuskindel ja korpuse materjaliks kas alumiinium või mõni plast.
Programm tuleb otsast lõpuni ilmselt valmis teha.

Edit: hinnast rääkida on vara veel, aga veidi kallim kindlasti kui driftbox ilma andurite endita.

____________________________
C126 ; W201 ; W203
14.05.2008 at 11:27 1 edit. Last edited 14.05.2008 at 11:30 by hents99
Lembit
Dataloggerid
IMO ekraani küll dataloggerile vaja ei ole.
Seda oleks vaja mingile dash tüüpi seadmele, aga mitte loggerile. Loggeriks oleks vaja lihtsalt A/D sisenditega karpi, mis suudab sisenditest tulevad väärtused mingile üldlevinud meediale salvestada. Sellest juba piisaks.
Kui analüüsitarkvarani minna, siis seal saaks juba teha kõik vajalikud muundamised ja teisendused. Saab kasvõi igaüks ise oma andmeid Exceliga mudida.
14.05.2008 at 13:38
matukas
  
Dataloggerid
quote:
Lembit: ...mis suudab sisenditest tulevad väärtused mingile üldlevinud meediale salvestada...
CF-kaart vastab tööstusstandarditele.


____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
14.05.2008 at 13:50
Jesper
 
Dataloggerid
Noh, mingit täisvärvilist lcd ekraani vast jah ei jõua vaadata, aga kui GPS juba pardal on ja ringi-/splitiaegu võtab, siis tegelt oleks äge kui saaks neid ka kohe näha. St noh ma isiklikult ei näe hetkel turul pakutavate süsteemide puhul väga suurt olemuslikku vahet "dash tüüpi seadme" ja dataloggeri vahel.

Muidugi oleks huvitav teada, mis maksab üks täiesti elementaarne datalogger, et hinnata palju need vidinad hinda lisavad.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
14.05.2008 at 14:15
urmet
  
Dataloggerid
Racelogicul on veel VBox Mini ja sisendimoodul selle jaoks.
14.05.2008 at 15:06
Lembit
Dataloggerid
quote:
Jesper: Noh, mingit täisvärvilist lcd ekraani vast jah ei jõua vaadata, aga kui GPS juba pardal on ja ringi-/splitiaegu võtab, siis tegelt oleks äge kui saaks neid ka kohe näha. St noh ma isiklikult ei näe hetkel turul pakutavate süsteemide puhul väga suurt olemuslikku vahet "dash tüüpi seadme" ja dataloggeri vahel.

Ma ise arvan, et see "äge, kui saaks neid kohe näha" seis, võib sul autospordis üsna kiiresti mööda minna ja asenduda pigem sellega, et analüüsitakse rohkem süviti seda, mis toimub ja kuidas seda muuta. Trajektooride stabiilseks harjutamisel ei ole minu hinnangul eriti kasu ringiaja kohesest teadasaamisest. Ja kui trajektoorid on juba stabiilsed, siis saab juba teiste parameetrite järgi kiirust hinnata ning trajektoori muuta. Seega mina sellise ekraani funktsiooni eest küll liiga palju peale maksta ei tahaks.
Esimestel wheel to wheel üritustel niikuinii ei ole aega mitte midagi armatuurist vaadata. Ammugi siis veel mingit ringiaega või splitte :)

Nendest, esimeses postis väljatoodud seadmetest võtaks vist selle DL1'e.
Andurite hindadest, siis kohati on need vägagi õigustatud just ennekõike meelerahu tagamiseks, et sinu dataloggerisse salvestatavad väärtused on ikka kindlasti andurite väärtused, mitte andurite väärtused koos mingi suvalise müraga.
Kiirendusandur näiteks oleks kaval monteerida takjaribaga - see pidi väga hästi vähendama vibratsiooni ülekandumist.
14.05.2008 at 15:36
Jesper
 
Dataloggerid
Jah, põhimõtteliselt nõustun et mingi a'la 2000 krooni on selle ekraanikökatsi eest üle makstud, ma pigem mõtlesin hents99 jutu kontekstis, et kui juba nullist ehitada nii keeruline asi, siis mingi armatuurile teibitav segmentidega või lihtsam pikslitega display poleks enam teabmis kallis lisa.

Ma arvan et minu puhul oleks nr 1 ülesanne ikkagi enda tegevusest tagasiside saamine treeningul, milleks kõlbab ilmselt ka Racechrono, lihtsalt kuna mul vastavat telefoni pole ja ma selliseid keerulisi moodsaid vidinaid väga ei armasta, siis ma mõtlesin et äkki köhiks tsipa rohkem raha välja ja ostaks kohe asja, millest on tänu anduritega laiendamise võimalusele ka "edaspidises elus" kasu. Et noh stiilis kui Audru on juba nii selge et isegi unes sõitu nähes tulevad ajad kõik ühte auku 0,01 sekundi täpsusega, siis ostan juurde vedrustuse andurid, hunniku läpakaid ja selle baaripukkidega väikese telgi pitlane äärde, nagu päris, ja samas loggerit ei pea uut ostma, sääst missugune :) Midagi sellist.

Mis andurid muidu head on? Kas need, mida loggeritootja müüb, ongi ainukesed mõttekad, või on need rohkem laiskvorstidele ja mingitest industrial elektroonika vms kataloogidest leiab paremaid/odavamaid?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
14.05.2008 at 16:18 1 edit. Last edited 14.05.2008 at 16:21 by Jesper
Lembit
Dataloggerid
Enda tegevustest tagasiside saamiseks on racechrono esimene samm. Racechrono laadseid asju on ka teistele platvormidele, kui Nokia. Mul näiteks kasutuses mingi pocket windows'i variant. Kui sul muidugi on telefon, millega ainult helistada ja SMS'i saata on võimalik, siis jah on vaja aparaat välja vahetada. Kuigi, see oleks ikkagi odavaim lahendus.

Sellist tagasisidet, mille kallal saab süsteemset tööd teha ja mille põhjal sind hinnata saab, paraku racechrono ei anna. Selleks oleks vaja ikka sisendeid, mis sinu tegevusi kah salvestavad, ehk siis rool ja pedaalid. Samuti oleks sinu tegevuse ja auto käitumise analüüsimisest kasu juba tüki maad enne seda, kui ajad sajandiku täpsusega ühte auku kukuvad.

Head andurid on häirekindlad. Mis meetodil see saavutatakse, ei olegi niivõrd tähtis.
14.05.2008 at 17:00
hents99
  
Dataloggerid
Asi on selles, et ma tahan teha midagi rohkemat kui lihtsalt datalogger.
Datalogger on lihtsalt üks lisa. Ideeliselt ei ole ekraan üldse jälgitav, vajadusel saab jälgida, aga mina olen mõelnud nii, et sätid asjad ära, paned aparaadi kasvõi siis maki vms koha peale ja võtad ta uuesti, kui jälle midagi näppida on vaja. Pärast sõitu saab edasi näppida.

Sinna on kõik multimeedia süsteem kah juurde arvatud. Et oleks ka vb reaalset turgu. Muidu ei tasu tõepoolest selline tegemine ära. Meil pole ju reaalselt eriti palju huvilisi selliseks asjaks.

Datalogger on asja üks osa. Kuna ma ei suuda sellele asjandusele mingit sertifikaati saada ilmselt, siis jääb asi ikka harrastaja tarbeks. Eks näis, homme/ülehomme hakkame asjaga tegelema. Mul on praegu seesama arvuti laual (trükiplaat ja LCD), hetkel teen 3D`s korpuse jooniseid.

Ma rohkem midagi kõvatama ei hakka, muidu hakkab endal imelik. Kui asi valmis, siis räägin edasi.
Praegu vaatan lihtsalt, mis võimalusi oleks tark juurde pookida, mis kohe ette ei tule.

Ise OpenTrack`i sõitnud pole ja reaalselt kohe ei oska öelda, mis võimalusi veel juurde tahaks.

Süsteemi saab pidevalt täiendada, selles pole probleemi.

Edit: Ekraan lihtsalt on juba küljes, kellele ei meeldi võib küljest rebida ja teise arvutiga või ekraaniga ligi pääseda.

____________________________
C126 ; W201 ; W203
14.05.2008 at 17:08 1 edit. Last edited 14.05.2008 at 17:09 by hents99
Jesper
 
Dataloggerid
Jäi silma sissejuhatav artikkel sellest, mida teevad võidusõiduautode ümber läpakatega asjapulgad:
http://www.americanlemans.com/index_news.php?contrib=alarnach&n=13303
http://www.americanlemans.com/index_news.php?contrib=alarnach&n=13810

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
30.09.2009 at 16:37
BlueStang
  
Dataloggerid
lugesin siin ühte PW õnnetust puudutaat artiklit ja tekkis küs., et kas Porschedel on trackloggerid või nn. mustad kastid juba tehasest sisse ehitatud?

The three black boxes recovered from the wreck will determine the speed the car was travelling at, whether airbags were deployed or not, as well as throttle and engine readings, Sky News reports.
http://www.independent.co.uk/news/people/news/paul-walkers-cause-of-death-crash-caused-by-speed-alone-9014726.html


04.01.2014 at 16:24
Jesper
 
Dataloggerid
Ilmselt kõigil vähegi kallimatel sportautodel on, garantii pärast.

Viimati see teema rippus suurema kella küljes vist siis, kui Datsuni omanikud avastasid et launch control on ainult raha küsimiseks, mitte kasutamiseks. Asi käis umbes nii, et esinduses pandi juhe taha, tuvastati käigukasti purunemine auto sihtpärase kasutamise käigus ning öeldi et ebaõnn - launch control on tegelikult mõeldud umbes stiilis lumes müttamiseks ja haagissuvila vedamiseks jne. :finger

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
04.01.2014 at 16:41 1 edit. Last edited 04.01.2014 at 16:45 by Jesper
hellraiser
  
Dataloggerid
Muude autode kohta ei tea, aga vähemalt 996 ja uuematel Porsche 911-del on ka kogu selline data kuskil ajus peidus olemas. Ning garantii juhtumite kohal konkreetselt võib (ja tõenäoliselt ka saadab) kurele, kui näiteks mootor kokku on lastud. Üks PPI (pre purchase inspection) teemasid on alati see, et lastakse esinduses ajust väljatrükk võtta, et kas näiteks over rev limiidid on korras või mitte.

____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud
05.01.2014 at 23:53
rustang
  
Moderator
Dataloggerid
05.02.2014 at 14:49
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Dataloggerid  
Log in: Username: Password:
Lost account
 
© tqhq.ee 2000 - 2017.