register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Hobiauto tänavalegaalseks   1 2 3  
Poster Message
Cardo
 
Hobiauto tänavalegaalseks
Ehk pisut arutleks antud teemal, kuidas oma pisut putitatud, nokitsetud ja järeleaidatud neljarattalist sõpra pidada nii, et temaga ei tekiks seadusteees puudujääke.

Teadupäraselt tekib probleeme kohe TÜV-ga, mootor on moditud, vedrustus muudetud, rehvid vale mõõduga, CO ei vasta normidele, istmed ei ole tehase omad, tagumised istmed üldse puuduvad jne...

Siis tahad teha muudatusi tehnilises passis, ARK vaatab hoopis vasakule ja sõimab näo täis jne...

Autospordiliidus arvele, kuid kuidas?

Võistlus/treeningauto TÜV on vaid kindlas kohas, Pirni tn-l
Kas sellisel autol peab olema turvapuur või ei, mõtlen treeningautot näiteks?

Pakuti variant, et võtta arvele kiirendusautona, idee on hea, kuid millised on kohustused ?

Kas keegi on selle kadalipu läbinud, ootaks pisut head nõu.

Enda auto jääls vaid asfaltradade nühkimiseks, istmeteks korvistmed, traksideks vähemalt 4p, klaasid pleksist, muu vist ei olegi nii oluline.
24.03.2008 at 22:53
Silwer
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
Cardo:Pakuti variant, et võtta arvele kiirendusautona, idee on hea, kuid millised on kohustused ?

Veerandmiilil 15 sek sõitval autol ei ole ühtegi sellist nõuet millele sinu auto ei vastaks: http://www.bhra.ee/index.php/page,tehnilisedreeglid2005


____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
24.03.2008 at 23:03
Jesper
 
Hobiauto tänavalegaalseks
Aga mis nõudeid tehnilise kaardiga autol kontrollitakse? Tuled-viled ja muu elementaarne ilmselt, aga kas näiteks kati võib vahelt ära visata?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
25.03.2008 at 00:21
anryo
  
Hobiauto tänavalegaalseks
Aga mida see annab, kui teed talle EAL tehnilise kaardi? Rohkem temaga ikka sõita ei või, kui otse võistluspaika ja tagasi.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
25.03.2008 at 00:34
Silwer
Hobiauto tänavalegaalseks
Garaazi, võistluse, treeningu, ülevaatuse ja remondikohtade vahet võib omal jalal liikuda. Poe, töö, kino jne kohtade vahel siiberdades võib Politsei trahvi teha.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
25.03.2008 at 00:46
Silwer
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
Jesper: Aga mis nõudeid tehnilise kaardiga autol kontrollitakse? Tuled-viled ja muu elementaarne ilmselt, aga kas näiteks kati võib vahelt ära visata?

Oleneb sinu "võistlusklassi" tehnilistest tingimustest. Autorallis on küll osades klassides kat nõutud.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
25.03.2008 at 00:48
Cardo
 
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
anryo: Aga mida see annab, kui teed talle EAL tehnilise kaardi? Rohkem temaga ikka sõita ei või, kui otse võistluspaika ja tagasi.

Arvan, et muudab elu lihtsamaks, kui sinivalge kinni näiteks peab ja tahab millegiga norida. Sellise autoga nagu ju eriti linnavahele naisi lantima ei minda, alati on mingi põhjus miks autoga sõidad, kasvõi ülevaatusele.
Kui kaart ette näidata, siis sellega asi piirdubgi. Kui tõesti tahad parkimisplatsile ringe joonistama minna, siis ...... ei kommentaari, palju selliseid näiteks siin foorumis oleks ?
25.03.2008 at 01:16
mart154
 
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
Jesper: Aga mis nõudeid tehnilise kaardiga autol kontrollitakse? Tuled-viled ja muu elementaarne ilmselt, aga kas näiteks kati võib vahelt ära visata?

Vaatad välja ala/klassi, milles tahad osaleda, või ala, mille tingimused on kõige enam sarnanevad sinu autoga... võtad lahti vastavad reeglid, ajad näpuga järge, mida seal reeglites kontrollitakse.

Kui reeglites on kirjas, et heitgaasid peavad vastama näiteks ARK'i nõuetele, siis ei tohi ära visata. Kui väljalaskesüsteem on vaba, siis kasuta kasvõi "open headers" :)
25.03.2008 at 10:30
anryo
  
Hobiauto tänavalegaalseks
BHRA tehnilised tingimused võistlusautodele:
http://www.bhra.ee/index.php/page,tehnilisedreeglid2005


____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
25.03.2008 at 13:21
vvt
  
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
Cardo: Teadupäraselt tekib probleeme kohe TÜV-ga, mootor on moditud, vedrustus muudetud, rehvid vale mõõduga, CO ei vasta normidele, istmed ei ole tehase omad, tagumised istmed üldse puuduvad jne...

Ma muidugi ei tea, mis sul seal sees tehtud on (kaanest ja sisselaskest nagu ei paista), aga CO paikaajamine ei ole tavaliselt probleemiks. Rohkem probleeme põhjustab HC näit. Kuigi ma väidan, et ütleme sellise 284 Schricki masti nukaga on saavutatav nii CO (kuni 0,5%) kui ka HC (kuni 300 ppm). Sul on ju reguleeritav surveregulaator seal peal, kõigepealt krutid õhukulumõõtja CO kruvi (normaalsurvega) ja kui see ei aita, siis saab natuke survet tagasi lasta).


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.04.2008 at 09:28
Cardo
 
Hobiauto tänavalegaalseks
Minul endal on kõik näidud korras, tõin vaid lihtsa üldise näite :D , Aare, ära võta alati igast tähest kinni !
09.04.2008 at 09:50
vvt
  
Hobiauto tänavalegaalseks
Mulle lihtsalt kumas sealt võrdlus: natuke tehtud, kohe CO paigast ära.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.04.2008 at 13:53
Paap.
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
Silwer: Garaazi, võistluse, treeningu, ülevaatuse ja remondikohtade vahet võib omal jalal liikuda.

Kust pärineb selline info?
Täna küsisin EAL-ist ja öeldi, et ei tohi!
18.04.2008 at 16:59
Silwer
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
Paap.:
quote:
Silwer: Garaazi, võistluse, treeningu, ülevaatuse ja remondikohtade vahet võib omal jalal liikuda.

Kust pärineb selline info?
Täna küsisin EAL-ist ja öeldi, et ei tohi!


Mis tähendab et ei tohi? Milleks siis üldse registreerimistunnistus ja reg number EAL kaardiga autole? Kus ja millal siis võib omal jalal liikuda?

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
18.04.2008 at 22:35
Paap.
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
Silwer:
quote:
Paap.:
quote:
Silwer: Garaazi, võistluse, treeningu, ülevaatuse ja remondikohtade vahet võib omal jalal liikuda.

Kust pärineb selline info?
Täna küsisin EAL-ist ja öeldi, et ei tohi!


Mis tähendab et ei tohi? Milleks siis üldse registreerimistunnistus ja reg number EAL kaardiga autole? Kus ja millal siis võib omal jalal liikuda?

Ainult katselt-katsele tohib. Ainult EAL-is registreeritud treening. <- võib omal jalal liikuda. Nii öeldi mulle.

Kust pärineb sinu info?
19.04.2008 at 09:58 1 edit. Last edited 19.04.2008 at 09:58 by Paap.
Silwer
Hobiauto tänavalegaalseks
Nende meeste käest kes sõidavad EAL kaardiga autoga. Teoorias võib see asi ju sedasi olla et ei tohigi nagu eriti sõita ja kindlasti EAL seda ei propageerigi. Aga kuidas politsei kontrollib kas sinu "treening" on EAL-is registreeritud?

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
19.04.2008 at 13:23
-XR-
Hobiauto tänavalegaalseks
Viimases Autolehes on paar näpunäidet auto legaalse "tuunimise" kohta.

See tuli mulle küll üllatusena, et korvistmed ja neljapunktivööd on keelatud.
Mul ei jõua kohale, miks.
19.04.2008 at 22:28
raimo_r
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
-XR-: Viimases Autolehes on paar näpunäidet auto legaalse "tuunimise" kohta.

See tuli mulle küll üllatusena, et korvistmed ja neljapunktivööd on keelatud.
Mul ei jõua kohale, miks.

Ilmselt selle tõttu, et kui katuse peale maandud, siis korvistme seljatugi ei pandu nii nagu teeks seda tehaseiste.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
20.04.2008 at 15:50
I.V.B
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
-XR-: Viimases Autolehes on paar näpunäidet auto legaalse "tuunimise" kohta.

See tuli mulle küll üllatusena, et korvistmed ja neljapunktivööd on keelatud.
Mul ei jõua kohale, miks.


Peamine põhjendus on ARKil see, et kõikvõimalik ise pandud turvavarustus ei pruugi olla turvaline, kuna tihti on see paigaldatud a'la mingite traktorikeevitajate poolt, kes ei jaga asjast midagi. Ei ole iseenesest rumal põhjendus kui mõtlema hakata. Ja eks ilma puurita autos on neljapunktivööd päris ohtlikud kui üle katuse käimiseks läheb
20.04.2008 at 20:29
hall
 
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
I.V.B: Ja eks ilma puurita autos on neljapunktivööd päris ohtlikud kui üle katuse käimiseks läheb

Kuidas täpsemalt see nende vööde ohtlikus võrreldes tavalistega võiks väljenduda?


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
20.04.2008 at 23:42
hall
 
Hobiauto tänavalegaalseks
quote:
raimo_r:
quote:
-XR-: Viimases Autolehes on paar näpunäidet auto legaalse "tuunimise" kohta.

See tuli mulle küll üllatusena, et korvistmed ja neljapunktivööd on keelatud.
Mul ei jõua kohale, miks.

Ilmselt selle tõttu, et kui katuse peale maandud, siis korvistme seljatugi ei pandu nii nagu teeks seda tehaseiste.

Milleks see paindumine vajalik peaks olema? Kas kellegi pea ja kael suudaks üle elada katuse ja originaalistme vahel olles selle istme painutamist, aga jäiga korvistme ja lömastuva katuse vahele jäämist mitte?


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
20.04.2008 at 23:48
Silwer
Hobiauto tänavalegaalseks
Asi ei olegi istme või seljatoe läbipaindumisest. Asi on selles, et korvistmes traksidega kinni olles on keha nii jäigalt fikseeritud istme küljes et kui auto katusele maandub siis võid suure tõenäosusega saada kaleluumurru ja jääda eluks ajaks ratastooli. Tavalist istet ja turvavööd kasutava juhi keha saab palju vabamalt liikuda ja võib lömastava katuse teelt eest ära liikuda, seega võib juhtuda et kaelaluu jääb terveks.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
20.04.2008 at 23:56 1 edit. Last edited 20.04.2008 at 23:57 by Silwer
xjan
Hobiauto tänavalegaalseks
tõenäoliselt 3-punkti vöödega kinni olles tavaistmes suudab su keha liikuda alla-küljele ja seetõttu ehk saad vähem viga. Traksidega korvis olles väga end küljele ei liiguta. (hüpotees)

____________________________
BMW 1M ...
20.04.2008 at 23:57
I.V.B
Hobiauto tänavalegaalseks
See on mingite usa teadlaste poolt välja arvutatud ja statistikale toetudes tõestatud, et 4-punkti vööd ilma puurita autos on siiski turvalisem lahendus kokkuvõttes kui 3-punkti vööd, kuna enamus õnnetusi ei ole üle katuse käimised ja kokkupõrgete puhul on 4-punkti turvalisemad. Siiski üle katuse käimisel juhtub jah see, et katus väänab kaela kahekorra kui ikka korralikult sisse tuleb, kuna keha on seal nii jäigalt kinni ja ei liigu eest.

Võrdluseks taoline dilemma, et kuigi autosõit on statistiliselt kümneid kordi ohtlikum kui lendamine, on autoõnnetus enamasti leebem kogemus ja oluliselt kergemate tagajärgedega kui lennuõnnetus.


Peaks selle vana Road&Track'i numbri üles otsima, kus see artikkel sees oli antud teema kohta ja siis teaks päris täpselt rääkida...
21.04.2008 at 01:07
Jesper
 
Hobiauto tänavalegaalseks
Üks oluline punkt on veel ka see, et lihtsam on ära keelata kui oma peaga mõelda.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
21.04.2008 at 01:52
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Hobiauto tänavalegaalseks   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.