register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Pidurikettad   1 2 3 4 5  
Poster Message
vvt
  
Pidurikettad
Pidurdamisel muudetakse auto liikumise kineetiline energia pidurite abil soojusenergiaks. Mida lähemal on rehv seejuures libisemisele (mida kõvemini pidurdatakse), seda rohkem soojust tekib rehvi ja tee vahel ning piduriketta ja klotside vahel tekib samapalju vähem. Ekstreemsel juhul, kui pidurdada kohe blokki, on soojuse teke pidurimehhanismides võibolla paar protsenti ning mingi 90+% tekib rehvi ja tee vahel.

Sestap, kui pidurid ei kanna sooja, tuleb sooja rohkem tee pinnale kanda. Ehk nagu peep ütles.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.05.2011 at 18:09
rookierice
Pidurikettad
Seda peab tõesti proovima, kuna auto on pehme vedrustusega ja üritasin vältida liigset agressiivsust siis ehk koormasingi pidureid rohkem kui vaja. Eks saab proovida äkki sel aastal tuleb juba paremini.

Tänud!
12.05.2011 at 18:41
joonas
Pidurikettad
quote:
rookierice: OT: Ma olen väga algaja ja sõitsin 1:11, täiega nagu anda ei saanudki, sest parema esirehvi välisäär kippus haihtuma. Pidurites ei saanud ka eriti kindel olla, siis sai sirgete tagumine ots üsna lõdvalt sõidetud ja pidurdatud pigem vara ning vähehaaval. Aga see selleks, tore teada, et see auto idee poolest oluliselt kiirem on õige tihendiga.

Küsimus aga piduriklotsi ja õhukese vahepleki osas. Remsa uutel klotsidel on juba mingi kate seal peal, kas topelt ei kärise või pole sealt enam palju loota?

Minu kogemus Remsa klotsidega oli see, et kulusid ülikiirelt ja ei pidanud üldse.

____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
12.05.2011 at 23:48
rookierice
Pidurikettad
Siis on ju hästi, kõige hullem on kui kehv ja odav klots veel kaua kestab ka.

Lihtsalt eelmised olid juba kulunud, vanad ja ei teagi mis firma, võib olla mõni kõige odavamatest. Ei hakanud kohe 200euroseid ferodo vms klotse ostma, küll jõuab veel.
13.05.2011 at 11:07
HoCi
  
Pidurikettad
Mul olid remsad kunagi tagasillal ketaspiduritel. Minu kogemus oli vastupidine...nad polekski vist kunagi otsa saanud. Paljude kuumatsüklite peale ainult ääred murenesid ära aga no krt üldse ei kulunud klots ise.
18.05.2011 at 00:23
MESHUGGAH
  
Pidurikettad
Mul 328l on ka Remsa klotsid. Castroli vedelik, puuritud kettad ja metallist voolikud. Linnas on nendega tore soita, rajal kull mitte aga kolbab kull, 5ringi peavad vastu, kaks voistlust ja 5000 kilomeetrit linnas - umbes sama palju peavad veel. Saaks keegi vorrelda Saugas kui palju aeglasem on "tavaline" klots vorreldes mone "light racing" klotsiga. Ennustan et mitte rohkem kui pool sekundit. Aga hinnavahe on mitmekordne?

____________________________
www.angelar.ee
08.06.2011 at 12:08
Jesper
 
Pidurikettad
Reeglina pärast paari ringi pole tavaklots mitte aeglasem vaid kiirem. Palju-palju kiirem :finger

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
08.06.2011 at 13:21
peep
 
Moderator
Pidurikettad
Arvan samuti, et ringiaegades pole mingit vahet kui sõita paar-kolm kiiret ringi. Aga kui soovida sõita pikemalt näiteks 10+ ringi, siis peaks installima pigem kõige kangemad saadaolevad rajaklotsid, sest üldjuhul on rajasõidu entusiasti tänavaauto raske, mootor väga võimas, rehvina pruugitakse tänavalegaalseid rajarehve jne.
08.06.2011 at 13:50
BlueStang
 
Pidurikettad
Tere rajahundid, äkki on kogemust ja annate rookiele nõu - nimelt uus Pärnu rada sööb mul pidurikettaid :???

Õigemini küll esimest paremat. Sügisel läks stockis all olnud ketas ja nüüd eelmisel teisipäeval treeningpäeval juba äsja allapandud "hypersuper" aftermarket ketas samamoodi.

Asi nägi viimati välja nii, et sõitmisel oli kõik ok, mahatulles tegin korraliku jahutusringi nagu peab ning panin masina raja äärde jahtuma. Ära sõitma hakates nagu keegi taoks vasaraga esisilda - selgub, et samasugune keskelt ääre poole pragu sama poole kettas sees nagu eelminegi kord - andke hea nõu, et iga 10 ringi tagant ketast ei peaks edaspidi vahetama:)
25.06.2013 at 16:01
jura
Pidurikettad
Uus ketas tahab sissesõitu - kohe rajal tuliseks ajamine võibki sisepingete tõttu mõra sisse lüüa. Kui ketas oli kenasti sisse sõidetud, siis ilmselt halb juhus/kokkusattumine. Kui olid aukudega kettad, siis need pragunevadki kergemini.
25.06.2013 at 16:25
peep
 
Moderator
Pidurikettad
Parem esimene on loogiline, suurim koormus. Mu Camaro'l juhtus sama omal ajal BAER'i aftermarket piduritega. Kui ketas on üheosaline, siis võiks mõte olla vahetus kaheosalise vastu. Sissesõit-soojendamine-jahutamine muidugi ka tegurid. Lisaks klotsi materjal ja pidurdustehnika. Ning pane temperatuuri kleeps peale pidurile, näed ära kui puudulik jahutus on probleemiks.
25.06.2013 at 16:34
veekaheksa
Pidurikettad
Ei tea muud öelda kui: Remsa klotsid(ees ja taga) ajavad korralikult tahma ja kui mõistlikult neid piinata, siis pole OEM ja antud produkti vahet märgatagi. Loomulikult on vaja leida balanss igapäeva ja pasa ja saastase talve ja suve ja raja vahel, kuid antud hinna eest on sel tootjal kvaliteeti küllaga.

____________________________
It's not about the result, it's about the emotion.
25.06.2013 at 22:56
Jesper
 
Pidurikettad
Kui ketas soojuspaisumise tõttu tükkideks lendab, siis pole minuarust erilist vahet, kas ta teeb seda piduriklotsi töötemperatuuril või mõnel muul temperatuuril, st ei tahaks uskuda et jahutus midagi päästab. Pigem on sul seal nurgas mingi mehaaniline kala, rattalaager hõre vms, mis laseb pidurikettal ja -sadulal võtta mingi sellise omavahelise asendi, mida pole tehasest ette nähtud. Tulemuseks ketta ebaühtlane soojenemine ja sisepinged. Libisev ketas muidugi peidab selle probleemi ära, aga no vanasti see Mustang ju siiski sõitis ka ilma selleta, äkki pääseb lihtsamini?

Või siis on lihtsalt pool pidurit peal, mis kuumutab ketta ühte poolt rohkem.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.06.2013 at 07:01 1 edit. Last edited 26.06.2013 at 07:02 by Jesper
Erik 78
Pidurikettad
Jesperi jutt puhas kuld. Oma kogemusest lisaks näitena, käändmiku kõverdunud laagri telje, mis põhjustas ühe esipiduri kiiret kulumist ja ebanormaalselt tihedat laagri vahetamist. Ma ei ole küll kursis sinu auto käändmiku ehitusega, aga mina otsiks mehhanilist viga. Olgu siis selleks pidurisadul, käändmik, rumm jne
27.06.2013 at 09:31
BlueStang
 
Pidurikettad
Sai siis uus ketas alla. Aga uuel rajal saavad pidurid tõeti ikka päris palju valu, kui vähegi sõita on soov. Erkki vaatas, et kuumus peab päris kõva olema olnud - käändmike kummikaitsmed olid mõlemal pool ketaste poolselt küljelt põlenud, kuigi on u tolli kaugusel kettast. Aga no eks sai ketta minekule eelnenud sõidu ajal teisipäevasel trennipäeval ka vähe kuuma antud - tavarehviga Mustangi kohta sai vist päris hea aja auto24ring ajavõtusüsteemiga kirja - 1:35,125.

Edit: Esialgu meh. viga ei tuvastatud - peab vist varem ja otsem pidurdama hakkama, et mõlemad pidurid ühtlasemalt koormust saaksid, muidu cobra versiooni abs lubab päris ilusti kurvi sisse pidurdada. No ja pikema jahutusringi ka tegema :)
28.06.2013 at 08:47 1 edit. Last edited 28.06.2013 at 08:50 by BlueStang
peep
 
Moderator
Pidurikettad
Temp on selgelt liiga kõrge sel juhul, kleepsuga saad täpselt teada. Kui nii tõsine sõitmine, siis alla korraliku racing klotsi ma ei kasutaks. See aitaks ka temp'i natuke kontrolli all hoida aga mingit jahutust oleks tõenäoliselt samuti vaja.
28.06.2013 at 11:34
BlueStang
 
Pidurikettad
Mul ongi mingid pärisklotsid ikka - Hawk Performance Plus. ATE Blue ka sees, põhimõtteliselt peaks toimima. Väike tuulutuse upgrade on veel vist vaja ette võtta enne pühapäeva.

Aga mis kleepsud need täpsemalt on ja kuskohast neid saab?
28.06.2013 at 12:58
peep
 
Moderator
Pidurikettad
Kleepsud on sellised:



ja peaks igalt poolt saama kus racing asjadega kaubeldakse. Töötab ühekordselt, näitab max temp'i mis saavutati. Neid võib igale poole kleepida, kus temp huvi pakub ja näidikut pole mõtet panna.

Need Hawk'id on kodulehe andmetel rajapäeva klotsid. Kui pikalt ja pidevalt seljas elada raske autoga võiks midagi radikaalsemat, täis racingu jaoks ette nähtut kasutada. Krigiseb ehk rohkem tänaval aga neid saab ju vahetada kui segama hakkab.
28.06.2013 at 14:38 1 edit. Last edited 28.06.2013 at 14:38 by peep
Märt
Pidurikettad
Olen siin ja sealpool uurinud ja korra küsiks veidi veel nõu.
Täna A24 ringil tuli suits piduritest korralikult välja ja ehmatas korralikult ära, kuna all on originaal kettad läbisõiduga 150kkm, siis tuleks kettad, klotsid ja vedelik uueks teha. Tegu on 1755kg nelikveolise ja 206KW Saabiga, mis enamuse ajast elab tänaval, kuid tänane 5 kiiret ringi pani südame põksuma ja soov oleks veidi tihemini ringi külastada. Kas piisaks originaal ketastest (345mm) või oleks parem hankida slotitud kettad? Visuaalselt on kindasti slotid paremad:) Klotsid vast peaks olema mitte pätris racing, vaid sellised poolkõvad?

Piduriõli soovitus? Any racing kirjaga või peaks midagi eelistama?

____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
17.05.2015 at 21:28
Ivalo
 
Pidurikettad
Uus ketas (ei pea olema soontega, ammugi mitte aukudega, mis kipuvad pragunema), Motul RBF660 ja klotsiks näiteks Ferodo DS2500 või DS3000 ja peaks saama sõita suhteliselt muretult mõned ringid järjest.
17.05.2015 at 21:47 1 edit. Last edited 17.05.2015 at 21:54 by Ivalo
hall
 
Pidurikettad
Meil on kasutusel Motuli kangem piduriõli ja probleeme sellega pole esinenud.
Pidurite jahutus aitaks sul asja paremaks saada, aga ega selle 1755 kg-ga heaks ikka heaks ei saa. Tänast suitsupilve nägin kaugelt, polegi nii ägedalt tossavaid pidureid varem kohanud :)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
17.05.2015 at 21:50
Märt
Pidurikettad
quote:
serõi: Meil on kasutusel Motuli kangem piduriõli ja probleeme sellega pole esinenud.
Pidurite jahutus aitaks sul asja paremaks saada, aga ega selle 1755 kg-ga heaks ikka heaks ei saa. Tänast suitsupilve nägin kaugelt, polegi nii ägedalt tossavaid pidureid varem kohanud :)
Njah, pidur läks pehmeks ja kohe peale seda hakkas suitsema, hea, et auto seest kuivaks jäi... Ma ei ole kunagi varem oma elus suitseivad pidureid tekitanud, loodetavasti oli see ainus kogemus:)

Uurin veidi ka originaalketaste saadavust, on nad ju ometi 150kkm kestnud:)

Tänud!


____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
17.05.2015 at 21:55
Garfield
  
Pidurikettad
quote:
Ivalo:Ferodo DS2500 või DS3000 ja peaks saama sõita suhteliselt muretult mõned ringid järjest.
Lisan siia juurde, et DS2500 kiunub rahulikus tänavasõidus. Kergel pidurdusel on väike vile, kui kõvemini pidurdad, ei ole vilet. DS3000 pole kogemust.
Ketaste osas - originaalketas on OK, kevadeti tee ainult koos rattavahetusega pidurikettal jahutusribide puhastus. Aukudega kettad on nii ja naa, Zimmermanni ketastel tekkisid peale mõningast (sihipärast!) kasutust väiksesed radiaalsed praod aukude serva. Katki ei läinud aga pragu on pragu. Aukude puhastamine (puurisin neid roostest & sodist puhtaks) on ka igakevadine tegevus. Soontega kettad on mõrade osas lollikindlamad, puhastavad klotsi isegi paremini aga jahutus on kehvem. Mina soovitan vaadata rahakotti ja kui kannatab, siis võid korraliku firma kettad ka võtta.


____________________________
Focus RS
18.05.2015 at 10:10
HoCi
  
Pidurikettad
Mul kogemused nii DS2500 kui ka DS3000...ühel autol kiunub, teisel autol ei kiunu. Võta siis kinni, millest see sõltub.

Mina ei soovita ei puuritud ega soontega ketast. Mõlemad kipuvad pragunema sihtotstarbelisel kasutamisel. Mina pole küll aru saanud, et kangem klots vajaks soonte poolt shave'imist. Töötavad koguaeg.

Kõige lollikindlam: tavaline tilu-liludeta ketas, kangem klots ja kange pidurivedelik...töötab alati.

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
18.05.2015 at 11:21
uzzac
 
Pidurikettad
Pole ükski soonitud ketas veel minu autol saba andnud.

Pigem proovi läheneda jahutuse parendamise poolelt. Kallimat ketast osta pole vast mõtet, kõveraks lähevad nad ebapiisava jahutuse tõttu samamoodi. Ferodo poolelt vaata uuemate toodete poole. DS 1.11 tundub selline suht stabiilne klots, DS 3000 külmalt ei pidurda üldse ja on kettale natuke karm igapäevaseks sõitmiseks. Samas selline kuluvuse/pidurdamise osas kõige leebem klots peaks olema DS Uno. Eks pead ise järgi proovima, aga ma alustaks võimalikult tänavasõbralikust klotsist sest ka +5c ja vihmaga peab tänavaauto KOHE pidurdama.

http://www.ferodoracing.com/products/car-racing/racing-brake-pads/ds1-11/

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
18.05.2015 at 11:38
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Pidurikettad   1 2 3 4 5  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.