Poster |
Message |
Taavi |
Pidurikettad
Kuidas on OT sõitjatel kogemus aftermarket piduriketastega? Millist tootjat eelistada kui kettad läheksid tänavasõiduautole, aastas ehk 2-3 korda prooviks tõsisemalt rada sõita? Kas on mõtet puuritud või soontega ketastel, või võtta lihtsalt tavaline kvaliteetne tavaketas nt. Brembo? Olemas on juba Ferodo DS Performance klotsid ette ja Premier taha + ATE Super Blue + "braided" pidurivoolikud. Tehasest on pidurid ees 280x30 mm ventileeritud kettad, 4 kolviga sadulad. Taga 258x9 mm ketas. Koos juhiga auto tühimass ca 1280-1320kg, võimsust ca 350hj/450Nm.
Alternatiivid tavalistele Brembo ketastele oleksid:
KVR soontega/puuritud/tavalised (OE replacement) - http://kvrperformance.com/shop/home.php
Powerslot soontega (OE replacement) http://www.powerslot.com/
Kas keegi Eestis on neid kasutanud? |
18.02.2007 at 12:45 |
|
Silwer |
Pidurikettad
Mina paneks tavalised Brembod.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
18.02.2007 at 13:54 |
|
rustang Moderator |
Pidurikettad
Silweriga nõus, puurimine ja sooned on peaasjalikult ketase kosmeetiline omadus, all on näiteks Baeri statement (www.baer.com saidilt):
What are the benefits to cross-drilling, slotting, and zinc-washing my rotors?
In years past, cross-drilling and/or slotting the rotor for racing purposes was beneficial by providing a way to expel the gasses created when the bonding agents employed to manufacture the pads began to break down at extreme temperatures. This condition is often referred to as "green pad fade" or "outgassing". When it does occur, the driver still has a good firm brake pedal, but simply little or no friction. Since this normally happens only at temperatures witnessed in racing, this can be very exciting! However, with today´s race pad technology, ´outgassing´ is no longer much of a concern. When shopping for races pads, or even ultra-high performance road pads, look for the phrases, "dynamic surface treatment", "race ready", and/or, "pre-burnished". When these or similar statements are made by the pad manufacturer, the pad in question will likely have little or no problem with ´outgassing´. Ironically more pedestrian pads used on most streetcars will still exhibit ´outgassing´, but only when used at temperatures normally only encountered on the racetrack. Although crossdrilling and/or slotting will provide a welcome path to expend any gasses when and if they develop, it is primarily a visual enhancement behind today’s often wide-open wheel designs. Crossdrilling offers the greatest gas relief pathway, but creates potential "stress risers" from which cracks can occur. Baer´s rotors are cast with crossdrilling in mind, from the material specified, to curved vanes, behind which the holes are placed to minimize potential crack migration. Slotted surfaces are what Baer recommends for track only use. Slotted only rotors are offered as an option for any of Baer’s offerings. |
18.02.2007 at 14:19 |
|
Garfield |
Pidurikettad
quote: rustang: Silweriga nõus, puurimine ja sooned on peaasjalikult ketase kosmeetiline omadus...
Selles jutus on just põhiline mitte-kosmeetiline ära toodud: kõrgel temperatuuril toimuv klaasistumine. Olen selle probleemiga maadelnud ja sellel juhul sooned aitasid. Probleem nägi välja selline, et Ferodo Performance klots võttis sellise läikiva kihi peale, mis ei pidurdanud. Proovisime nn. vene originaalklotsiga (sõitsin Ladaga ringrada) - sellega tekkisid pidurikettale laiguti mingi ollus - pidurdamisel rabistas ratast (umbes nagu ABS) et päris hull oli kohe. Seejärel proovisime puuritud ketast. Ollus tekkis siis laiguti ketta puurimata osale, peale selle tekkisid 2-3 võistluse järel jahutusaukude juurde pikipraod (tsentrist välja suunas), peale selle pidi kettaid pidevalt puhastama. Lõpuks panime uued kettad soontega ja klotsiks Juridi toodang, mis oli pehme. See komplekt toimis, kuid ühe nädalavahetusega läks 2 komplekti klotse. Pidurduseffektiivsus oli hea, sai ikka palju paremate piduritega masinatele "outbrake" tehtud.
Taavile soovitan võtta esialgu tavaline Brembo ketas (nagunii ventileeritud) ja proovida, kuidas see koos olemasolevate Ferodo klotsidega toimib. Võidusõidupidureid ma autole, mis ka tänaval sõidab ei soovita, sest need tahavad soojenemist - külmalt ei pruugi pidurdusvõimsus hea olla.
____________________________
Focus RS |
19.02.2007 at 10:36 |
|
trackday |
Pidurikettad
http://www.conti-online.com/generator/www/com/en/ate/ate/themes/20_products/flash/flash_en.html
enda autole sai sellised ate "kapsariividega" kettad alla pandud ja ei saa paha sõna ütelda. hoiab ilusasti terve tööpinna puhtana. ilmselt klotsid kuluvad mingil määral kiiremini kui sileda pinnaga ketaste puhul, aga eriti ei põe selle pärast. |
19.02.2007 at 13:54 |
1 edit. Last edited 19.02.2007 at 13:55 by trackday
|
HoCi |
Pidurikettad
Mul Civicul Zimmermanni puuritud kettad, mis on vähemalt minu tutvusringkonnaks nüüd trendiks juba saanud. Olen sõitnud nendega mõned võistlused nii suvel kui ka talvel ja ei ole täheldanud pragusid veel. Klotsiks on tavakasutusklots Ferodo Premier punases karbis. Samuti ei saa ka nõustuda väitega, et see ferodo klots kulub kiiresti. Muidugi tuntavalt kiiremini kulub ta kui "Japanparts" klotsid mida Taketist odava raha eest saab(need kohe üldse ei kulunud) aga minuarust saab nende klotsidega väga kaua sõita.
Minu kettad maksid u. 2000.- paar ja selle raha eest teevad tööd piisavalt. Hätta pole nad jätnud ei Rapla kardirajal ega Sauga suurel ringil kus OpenTrack'l sai vist alati 5-6ringi täiega antud.
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
19.02.2007 at 18:42 |
|
Taavi |
Pidurikettad
Zimmermanni ketastega see paha lugu, et minu autole paraku neid ei saa. Imelikul kombel näiteks S13-le aga küll. |
19.02.2007 at 19:37 |
|
matukas |
Pidurikettad
quote: Garfield:...Võidusõidupidureid ma autole, mis ka tänaval sõidab ei soovita, sest need tahavad soojenemist - külmalt ei pruugi pidurdusvõimsus hea olla.
Vastab tõele, mul nn 'nuclear-track' puhastussoonega kettad ees ja Ferodo DS2500. Sõitu alustades ja eriti vihmase ilmaga on pidurdusjõud märgatavalt väiksem. Aga siiski parem kui originaalis oli.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
19.02.2007 at 20:08 |
|
ardi |
Pidurikettad
Kas ketas väikeseks ei jää? Isegi kui puidurdusjõust peaks piisama - eeldades, et paned alla min. läbvõõduga ratta - siis võib jahutusest väheks jääda.
Enda kogemus ca 250 hp; esiketas 288x25 (viimasega võin eksida), mass ca 1400. Ketta ülekuumenemine oli tõsine probleem, Pärnu suurt ringi sõita ei saanud. Muidugi 30 paksusega kettal air gap (jahutus pilu laius) suurem/jahutus parem (kui on??). Orig mõõdu puhul soovitan leida "curved" ribidega ketta ja vaadata, et air gap oleks max. |
08.03.2007 at 16:51 |
|
Taavi |
Pidurikettad
Ketta suurus ei tohiks probleem olla, tehasest on samad eesmised kettad ja supportid ka 300kg raskemal 300ZX-il. Kui millalgi toll suuremad veljed muretsen, siis saab suht tühise summa eest E36 M3 315x30 esiketaste paigalduskomplekti minu autole. Praegu vaja lihtsalt pidurid võimsusega vastavusse saada |
12.03.2007 at 17:00 |
|
Ivalo |
Pidurikettad
Kas keegi oskab öelda, kui palju võivad pidurikettad kulunud olla, enne kui nende vahetamisele peab mõtlema hakkama.
Hetkel mul originaalid all ja sõitnud 100k km, paksust järgi ~23mm. Uue ketta paksus on ~25mm. Kas 2mm kulumist võiks olla piisav, et uued alla lükata?
Ostsin suure hurraaga uued originaalid ära aga nüüd kui vanu maha hakkasin kiskuma, tundus nagu, et see 2mm pole justkui väga palju. Pind on muidu korralikult ühtlaselt kulunud ja mingeid probleeme vibra ja muu sarnasega pole. (auto '03 accord) |
01.04.2009 at 21:47 |
1 edit. Last edited 01.04.2009 at 21:48 by Ivalo
|
Erik 78 |
Pidurikettad
Tavaliselt on ketta serval miinimum paksus ära märgitud. Kas uutel ei ole mingit graveeringut servas? |
01.04.2009 at 22:36 |
|
raimo_r |
Pidurikettad
2mm peaks piir olema enamikul. Mul X5 puhul on lubatud ainult 1,6mm, kuigi ketas ise on massiivne (356x36).
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
02.04.2009 at 08:03 |
|
uzzac |
Pidurikettad
better safe than sorry... see küllalt odav kuluosa mida vahetada...samas kui vibra pole ja pind okei(pragusid pole) julgeks ise veel edasi sõita...lihtsalt pööraks senisest rohkem tähelepanu kettale peale ja enne kiiremat sõitmist |
02.04.2009 at 09:13 |
|
devilc
Moderator |
Pidurikettad
Tehase käsiraamatus on see info kirjas. Väike kõne esindusse abiks? Aga üldiselt 2-3 mm see lubatud kulumine oli tüüpiliselt. |
02.04.2009 at 09:16 |
1 edit. Last edited 02.04.2009 at 09:17 by devilc (Moderator)
|
Ivalo |
Pidurikettad
Uurisin Vehost, 23mm oligi lubatud piir, ehk siis võib ära vahetada küll juba. Mis hinda puutub, siis kõige odavamad japside a osad ka ei ole, kaks ketast kokku ligi 3k. Samas ei viitsinud midagi muud ka otsima hakata, kuna need originaalid on siiani väga hästi ennast ülal pidanud. Korra uurisin neid kahe osalisi kettaid, mis Peep oma evole alla pani (oli vist Performance Friction) aga originaalmõõtu ei suutnud seda ketast kusagilt välja kaevata, nii et see jäi katki. Muidugi nende ketaste hind oleks vist ligi 10k olnud. |
02.04.2009 at 15:52 |
|
HoCi |
Pidurikettad
quote: HoCi: Mul Civicul Zimmermanni puuritud kettad, mis on vähemalt minu tutvusringkonnaks nüüd trendiks juba saanud. Olen sõitnud nendega mõned võistlused nii suvel kui ka talvel ja ei ole täheldanud pragusid veel. Klotsiks on tavakasutusklots Ferodo Premier punases karbis. Samuti ei saa ka nõustuda väitega, et see ferodo klots kulub kiiresti. Muidugi tuntavalt kiiremini kulub ta kui "Japanparts" klotsid mida Taketist odava raha eest saab(need kohe üldse ei kulunud) aga minuarust saab nende klotsidega väga kaua sõita.
Minu kettad maksid u. 2000.- paar ja selle raha eest teevad tööd piisavalt. Hätta pole nad jätnud ei Rapla kardirajal ega Sauga suurel ringil kus OpenTrack'l sai vist alati 5-6ringi täiega antud.
2008a suveks olid praod tekkinud lõpuks nii, et olin sunnitud nad ära vahetama(2006a. sept. panin külge). Ostsin 500kr kettad ette ning need pidasid pool aastat tihedat rahvasprindi sõitu vastu ära küll. Klotsiks oli kas Ferodo Premier (tänavaklots) või Ferodo DS Performance
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
04.04.2009 at 18:55 |
|
Vigri |
Pidurikettad
Tõstataks siis natukene vana teemat.
Autoks Maserati 222 SR ja probleem selline, et suure tõenäosusega on vaja peale eesseisvat Open Tracki hakata vahetama autol piduriklotse, ning kuna esimesed kettad on kergelt kõverad, siis oleks vaja ka midagi nendega ette võtta. Piduriklotside jaoks kirjutas Peep kuskil teemas hea ülevaate, nii et valin ilmselt selle abil midagi välja. Suurem küsimus on, et mida teha ketastega. Valikuvõimalusi on isegi üllatavalt palju ja seetõttu tekkis ka küsimus, et mida valida. Panen siia mingi ülevaate asjadest mis ma leida suutsin:
3G Brakes – 10 slot discs
http://www.srbpower.com/3g-ultimate-braking/10-slot-discs.php?Make=MASERATI
3G Brakes – 20 slot discs
http://www.srbpower.com/3g-ultimate-braking/20-slot-discs.php?Make=MASERATI
3G Brakes – slotted and dimpled discs
http://www.srbpower.com/3g-ultimate-braking/slotted-dimpled-discs.php?Make=MASERATI
R1 Concepts – erinevad variandid
http://www.r1concepts.com/maserati-biturbo-1989-all.htm
Cquence Brakes – erinevad versioonid
http://www.cquence.net/advanced_search_result.php?1_1=12066_1&2_2=12066_2&3_3=12066_3&osCsid=ngptmuac48nf2qkqi7ljq8hru0&x=25&y=1&extra_field_filter=1
Tarox – erinevad variandid (G88, Sport Japan, F2000 ja Big Brake Kits)
http://www.tarox-uk.com/
Brembo – siledad kettad
http://cgi.ebay.co.uk/FRONT-BREMBO-BRAKE-DISCS-MASERATI-BI-TURBO-SPIDER-87-94-/370264343572?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5635798414
„Originaal“
http://www.eurospares.co.uk/partsListing.asp?M=3&Mo=479&A=1&B=27164&S=&ID4=1122033
Samas oskab keegi ehk midagi ülaltoodud tootjate kohta rääkida? Kas siis isiklik kogemus või muidu teadmised?
Nagu ma eelnevast jutust aru sain, siis korralike klotside puhul on kogu see sooniliste ja puuritud ketaste teema rohkem kosmeetiline. Kuid kui hinnaklass on sama, kumb variant oleks siis mõistlikum?
____________________________
Maserati 222 SR |
13.05.2010 at 10:31 |
|
rustang Moderator |
Pidurikettad
Soonilised või "dimpled" on OK aga läbivate aukudega kettaid ma ei kasutaks - ükskõik kuidas ka need augud tehtud ei oleks on need paratamatult "pingekolded" kust praod varem või hiljem tekkima hakkavad. Krórraliku tootja sooniline ketas oleks minu esimene valik ja samasugune sile kohe sellejärel teine. |
13.05.2010 at 10:38 |
|
uzzac |
Pidurikettad
quote: rustang: Soonilised või "dimpled" on OK aga läbivate aukudega kettaid ma ei kasutaks - ükskõik kuidas ka need augud tehtud ei oleks on need paratamatult "pingekolded" kust praod varem või hiljem tekkima hakkavad. Krórraliku tootja sooniline ketas oleks minu esimene valik ja samasugune sile kohe sellejärel teine.
+1 |
13.05.2010 at 10:41 |
|
joonas |
Pidurikettad
N.ö. siledad korraliku tootja kettad peaksid kõige odavamad ja tugevamad olema.
Kas keegi on reaalselt saanud aru n.ö. sileda ja soontega ketta erinevusest?
Hobiauto ja piiratud ressursside puhul peaks valima kõige tugevama ja odavama.
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
13.05.2010 at 10:59 |
|
Jesper |
Pidurikettad
Imho pole korraliku klotsiga mingit vahet mida sinna panna, bemmil taga on kõige odavamad rohelises karbis siledad kettad ja vastupidiselt netis levivatele hirmu ja õuduse juttudele ei ole nendega mitte midagi juhtunud. Ees lõin vedelaks ja ostsin igaks juhuks Ate-d, kui täna peaks uuesti tegema siis tõstaks selle tonni ilmselt piduriklotside eelarvesse.
Korralik klots antud kontekstis: ilma kompromissideta full race klots.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
13.05.2010 at 11:16 |
|
peep Moderator |
Pidurikettad
Sellele masinale võtaks soontega puht välimuse pärast. Tänavasõidu auto on raske ehk oluline lisakoormus võrreldes võidusõidu autoga. Mul pole küll mingit megasuurt kogemust aga tundub, et kettad võib põhim kaheks jagada - tänavasõidu ja võidusõidu. Nendes kategooriates sisemiselt ilmselt suurt vahet pole olgu tootja kes tahes. Võidusõidu ketas on reeglina kaheosaline ja tuntud tootjalt, Alcon, AP, Brembo vms. Kui raatsid kulutada, siis vali need. Igal juhul on soovitatav ketas korralikult sisse töötada.
Mis klotsi puudutab, siis tänavamasinal on race klots päris suur kompromiss, kuna igapäevasõidus ta sööb rohkem ketast, teeb häält, on kallim ja nii edasi. Pigem ma kasutaks midagi DS2500 sarnast ja hoiaks rajal tagasi või siis kahte komplekti ja vahetaks tänavale tavaklotsid. |
13.05.2010 at 11:34 |
|
uzzac |
Pidurikettad
Saab DS2500-ga rajal ka väga kiiresti pidama. Eelmine hooaeg hakkasime alles DS3000-ga sõitma. Sooned on abiks klotsi puhastamisel. Iseasi palju autoga rajal sõidad, sest tänaval on tegu pelgalt iluasjaga, juhul kui tänav ei võrdu võidusõidu rajaga auto omanikule. |
13.05.2010 at 12:02 |
|
peep Moderator |
Pidurikettad
No pane oma autole 500 kg lisarauda peale ja proovi siis kui hästi DS2500 pidama saab ? |
13.05.2010 at 12:11 |
|