register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Uued tuuled Maanteeametis  
Poster Message
Jesper
 
Uued tuuled Maanteeametis
Ostsin terve Autolehe, et lugeda ühte lõiku sellest :D Ministeeriumis on menetluses eelnõu, millega lastakse vanemate autode ümberehitus vabamaks.

Lühikokkuvõte:
- kehtib kas 30+ aastat vanadele või enne 1997 Eesti registrisse kantud autodele
- mootori protsendid kaovad ära
- pidureid võib ümber ehitada
- roolisüsteemi võib ümber ehitada
- istmeid võib vahetada

Ridade vahelt võiks välja lugeda, et mingeid väiksemaid vabastusi tuleb veel, aga ajakirjanik on muidugi detailselt asjast rääkimise asemel 3 lehekülge ümmargust mula tootnud... Ma ei ole selle seadusandlusprotsessiga väga kursis, äkki keegi teab, kas sellised eelnõud on kuskil avalikus dokumendiregistris vms ka saadaval, enne parlamendile esitamist?

Igatahes, loodavad sel aastal selle seaduseks teha. Mina ei uskunud enam, et mu silmad sellist asja näevad, ega tegelikult ei usu ka praegu - aga no selle päeva õhtul, kui muudetud seadus jõustub, lähevad küll kõik viinad lahti :smokin

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
07.03.2019 at 21:19 2 edits. Last edited 07.03.2019 at 21:28 by Jesper
Marvin
Uued tuuled Maanteeametis
Kusagilt siit võiks otsima hakata: http://eelnoud.valitsus.ee/main
07.03.2019 at 22:07
Joel
 
Uued tuuled Maanteeametis
Uskumatu!!! Tasus täna ärgata...

Eelnõu on see: Majandus- ja kommunikatsiooniministri 3. juuni 2011. a määruse nr 37 „Auto, mootorratta, mopeedi ja nende haagiste tüübikinnituse, üksiksõiduki kinnituse ja ümberehituse tingimused, nõuded ja kord“, 13. juuni 2011. a määruse nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele“ ja 8. juuni 2011. a määruse nr 39 „Traktori, liikurmasina ja nende haagiste tehnonõuded, nõuded varustusele ning tehnonõuetele vastavuse kontrollimise tingimused ja kord“ muutmine

Leiate sealt Marvini antud lingist

Tsiteerin eelnõu seletuskirja sissejuhatusest:

quote:

Lisaks loobutakse sõiduki mootori vahetusel, vahetusmootori võimsuse ja massi piirangutest.
/.../
Eelnõuga muudetakse 30 aastat ja vanemate sõidukite ümberehituse nõuded ning loobutakse paljudest piirangutest, mis puudutavad selliste sõidukite ümberehitust.


Docx'i ja pdfi ei lase uploadida.

____________________________
2xV8
12.03.2019 at 09:11 1 edit. Last edited 12.03.2019 at 09:12 by Joel
Jesper
 
Uued tuuled Maanteeametis
Panin seletuskirja üles, diagonaalis uurides tundub veel positiivse muutusena, et tahetakse lõpetada see ajude komposteerimine rehvimõõtudega, seda ka uuematel autodel.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.03.2019 at 10:44 2 edits. Last edited 13.03.2019 at 17:51 by Jesper
Marvin
Uued tuuled Maanteeametis
Kust see 1997. aasta number pärineb? On seal mingi seadusandlik taust või on see arhitektuursel meetodil laest võetud aastaarv? Mille poolest on 1989 aasta parem kui 1997 või mille poolest on 1997 etem kui 2007 või 2017 või 2019?
12.03.2019 at 14:38
Jesper
 
Uued tuuled Maanteeametis
Alates 1997 on kohustuslik EL tüübikinnitus, ehk siis ümber ehitamise järel tuleb teha uus üksiktüübikinnitus koos vastavate testide ja mölludega. Enne on rohkem nagu siseriiklik värk, et tule, näita, vaatame, otsustame.

Teoorias peaks see käima nii, et üksiktüübikinnitusele läheb auto "puhta lehena", olgu seal vahel misiganes mootor või rattad vms, sisuliselt oled sa valmistanud uue unikaalse auto ning kasutanud selleks mõningaid või mõne võrra rohkemaid OEM-ide poolt toodetud sõlmi. Võid virutada suure sildi nina peale et "Marvin 3000" kui tahad, umbes nagu Brabus või Ruf või kesiganes teeb. Praktikas on asi segane, kord hakkab midagi uurides jooksma ümberehituse lint, kord jälle üksiktüübikinnituse oma, ilmselgelt seal ahelas mingid lülid ei tea ise ka, mida nad täpselt nõuda või saavutada tahavad.

Aga noh äkki kui nüüd selgub, et rakettmootoriga Sierrad ei ummistagi teid kohe ära, siis jõuab järg otsaga ka uuemaid sõidukeid puudutavate menetluste samas vaimus korrastamisele. Midagi sisuliselt müstilist neis tüübikinnituse normides tegelikult ei ole ja vastavad dokumendid on igale kirjaoskajale vabalt kättesaadavad. Noh ja kuna ilmselgelt keegi ei hakka kodus mingit turvavööd või airbagi valmistama, siis lõpuks taandub kõik ikkagi nimekirjale stiilis mootor, roolisüsteem, pidurisüsteem, vedrustus, müra, heitgaasid, tuled-viled.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.03.2019 at 14:57
Joel
 
Uued tuuled Maanteeametis
Sellest kõnealuse teema seletuskirjast veel mõni oluline punkt:

Määruse nr 42 lisa 1 ja lisa 2 koodi 701 punkt 7 tunnistatakse kehtetuks. Tunnistatakse kehtetuks punkt, millega kehtestati piirangud asendusmootori massile, töömahule ja võimsusele. Asendusmootori töömaht ei mõjuta sõiduki liiklusohutuse taset. Töömahu muutus mootori puhul mõjutab kõige rohkem mootori võimsust ja massi. Seetõttu töömahu alusel mootorivahetuse piiramine ei ole otstarbekas. Samuti puudub otsene seos mootori võimsuse ja liiklusohutuse vahel, mistõttu asendusmootori võimsusele enam piiranguid ei seata. Sõidukile asendusmootori paigaldamisel on oluline jälgida, et uue asendusmootori massi tõttu ei ületataks lubatud teljekoormuseid.

Määruse nr 42 lisa 1 ja lisa 2 koodi 702 punkti 1 muutmine. Täpsustatakse nõudeid mootori toitesüsteemile. Kehtiva määruse kohaselt peab toitesüsteem vastama mootorsõiduki valmistaja nõuetele. Ümberehtise korral võib sõidukile paigaldada siiski erinevaid mootoreid. Kuna erinevate mootorite toitesüsteemid omavahel ei ühildu ning toitesüsteem peab sobima mootorile, mitte mootorsõidukile, siis täpsustatakse, et ümberehituse korral, kui sõidukile on paigaldatud teine mootor peab toitesüsteem vastama mootori valmistaja nõuetele.

Kas see siis peaks tähendama, et aftermarket kütusepumpa ja pritsesüsteeme ei või kasutada?

Määruse nr 42 lisa 1 koodi 706 punkti 1 ja lisa 2 koodi 705 punkti 1 muutmine. Täpsustatakse mootorsõiduki heitgaaside väljalaskesüsteemile esitatavaid nõudeid. Kehtiva määruse kohaselt võib erandina mootorsõidukile paigaldada valmistaja poolt ettenähtule erineva heitgaaside väljalaskesüsteemi toru otsa, kui see on paigaldatud pärast valmistaja poolt ettenähtud heitgaaside toksilisuse vähendamise seadmeid. Käesoleva muudatusega täiendatakse ja lisatakse täiendav tingimus, et nimetatud toru ots peab olema paigaldatud peale summutisüsteemi, kuna nimetatud toru otsa paigaldamine enne summutisüsteemi võib muuta väljalaskesüsteemi omadusi. Lisaks täpsustatakse, et kui sõidukil vahetatakse ümberehituse korral mootor, siis väljalaskesüsteem peab vastama vahetusmootori valmistaja nõuetele, kuna väljalaskesüsteem toimib koos mootoriga ja peab olema sobiv just konkreetsele mootorile.

See on päris segane punkt - kui panna näiteks E46'le V8 mootor, siis sinna alla küll kuidagi E39 või E38 (millelt see mootor võiks pärineda) väljalaset ära ei sokuta. Aga ilmselt on siin läbirääkimisruumi tehnilise eksperdiga.

____________________________
2xV8
12.03.2019 at 14:57 3 edits. Last edited 12.03.2019 at 16:49 by Joel
Jesper
 
Uued tuuled Maanteeametis
Ma ei saa ka aru, miks neid müstilisi "valmistaja nõudeid" igalepoole topitakse, reaalselt on ju tegemist väga raskesti kontrollitava asjaga. Samas sellest küljest muidugi õige, et ega see V8 nende nelja sõiduki valmistaja poolt ette nähtud augu kaudu väga hingata ei taha ilmselt...

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.03.2019 at 15:20
serõi
 
Uued tuuled Maanteeametis
quote:
...teha uus üksiktüübikinnitus koos vastavate testide ja mölludega.

Ma olen viimase paari aasta jooksul teinud neid “üksiktüübikinnitusi” rohkem kui kümnele autole ja no mitte mingit testide ega möllude tegemist praktikas pole. Praktikas on paar ettevõtet, kes vaatavad auto sümboolselt üle, teevad pildid ja pöörduvad oma Saksa koostööpartneri poole. Kui sellel koostööpartneril on sama tüüpi auto kohta andmebaasis info, et ta vastab EU nõuetele, antakse vastav paber ja ametnik ARKis toodab üksiktüübikinnituse. Kui aga sellist infot pole, siis mingit testi (pidurid, müra, heitmed) tegemise võimalust ei Eestis ega lähiriikides pole. Kaugemal (nt Saksamaal ja UK-s) nagu on vastavaid laboreid, aga ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kellel oleks seal õnnestunud üksiktüübikinnituse tarbeks testimas käia. Ainus, mida korduvalt kuulnud olen, on see, et see test on maru keeruline ja kallis. Parandatagu mind kui ma eksin.

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
12.03.2019 at 21:17
Jesper
 
Uued tuuled Maanteeametis
See on niiiii pikk ja lai teema, et ma ei oska isegi kuskilt alustada. Siin peaks olema viimane versioon tüübikinnituse reeglistikust, kellel igav on, võib lugeda: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018R0858

Lehelt 10 alates on loetletud kõik võimalikud tüübikinnituse skeemid, üks neist on ka "national type-approval", mille puhul on liikmesriigile minuarust jäetud üsna suured vabadused nõuete ja testprotseduuride kujundamisel, eeldusel et sarnaseid sõidukeid ei toodeta üle mingi piirmäära, vist oli 200tk aastas. Iseenesest ei ole ju näiteks heitgaaside, võimsuse, müra või käsipiduri mõõtmistes mitte midagi sellist, mis kohalikele peadele üle mõistuse käiks. Rohkem nagu tahte küsimus.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.03.2019 at 22:36
Kaido
Uued tuuled Maanteeametis
Ameerika Auto käis minu teada möödunud aastal Saksamaal tüübikinnituse tarvis vajalikke mõõtmisi tegemas, asjast huvitatutel tasub ehk Rasmuse või Riivo käest see üle küsida.
12.03.2019 at 22:59
serõi
 
Uued tuuled Maanteeametis
quote:
Iseenesest ei ole ju näiteks heitgaaside, võimsuse, müra või käsipiduri mõõtmistes mitte midagi sellist, mis kohalikele peadele üle mõistuse käiks. Rohkem nagu tahte küsimus.

Nõus, aga praktikas on see tänapäeva Eestis paraku võimatu.

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
13.03.2019 at 07:48 1 edit. Last edited 13.03.2019 at 07:49 by serõi
charger
Uued tuuled Maanteeametis
Müra teste on Eestis kindlasti tehtud. Kui näiteks mingi ameeriklane ei ole saksa testit läbi läinud, siis paned lisamuffleri vahele ja teed kuskil Tartu lennuväljal paar mikrofonist möödumist, millega saad müra testi protokolli ja siis ARKi tüüpi kinnitama. Hetkeinfot ei oma, aga aastad tagasi sai kuni 1200€ igasuguse tüübika teha lastud.
13.03.2019 at 10:41
serõi
 
Uued tuuled Maanteeametis
quote:
charger: Müra teste on Eestis kindlasti tehtud. Kui näiteks mingi ameeriklane ei ole saksa testit läbi läinud, siis paned lisamuffleri vahele ja teed kuskil Tartu lennuväljal paar mikrofonist möödumist, millega saad müra testi protokolli ja siis ARKi tüüpi kinnitama. Hetkeinfot ei oma, aga aastad tagasi sai kuni 1200€ igasuguse tüübika teha lastud.

Neid kuulujutte, et tehakse teste ja on tehtud jne olen kõiki ise korduvalt kuulnud, aga kuigi olen ise aktiivselt neid väiteid kontrollinud, ei ole ma siiski suutnud neile kinnitust leida.

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
13.03.2019 at 13:22
Jesper
 
Uued tuuled Maanteeametis
No kui jutt käib usaraua arvele saamisest (mis ei puuduta ümberehitust), siis seal üksiktüübikinnituse normide juures on mõnede asjade kohta tehtud mööndus, et kui vastab California normidele, siis loetakse ka EL-i omadele vastavaks. Kahtlustan, et neil Andrese poolt mainitud kontoritel on lihtsalt kuskil vastaval transpordidepartmenti lehel konto ostetud vms, kust saab neid normidele vastavuse tunnistusi tellida ja vastavalt siis EL-i tüübikinnituseks "konverteerida". Aga täpsemalt pole süvenenud, vabalt võin täielikku jura ka ajada, selles teemas eksperdiks saamiseks peab ilmselt soojenduseks üldse juristide kooli minema.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
13.03.2019 at 13:38
serõi
 
Uued tuuled Maanteeametis
Nendest minu mainitud kahest kontorist on üks see sama Ameerika Auto, teine on Autotest.

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
13.03.2019 at 13:40
Jesper
 
Uued tuuled Maanteeametis
Muidu niisama silmaringi avardamise mõttes, siin on kena kirjeldus uuemapoolse auto ümberehituse argipäevast Soomes: https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=208908 . Konkreetselt kohaliku ametivõimuga suhtlemise osa on selles postituses. Selles mõttes see on muidugi kõige lihtsam võimalik variant, et kõik toimus tehase osadega ja VW ise oli pmst lihtsalt unustanud neliveolise Scirocco tootmisesse panna, aga märkimist väärib tegelaste üldine töökultuur - iga viimane kui võimalik asi on kas tehtud tehase juhendite järgi või siis tehniliselt tugevale loogikale tuginedes, ning kõik otsused on ka korralikult dokumenteeritud. Ei ole nii et "ah leidsin kuuri tagant V8 ja toppisin bemmile vahele".

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
13.03.2019 at 13:55 1 edit. Last edited 13.03.2019 at 13:55 by Jesper
H.E
  
Uued tuuled Maanteeametis
Olen ise hiljuti käinud registreerimas mootorivahetust ümberehitusena maanteeametis. Seda siis Volvo ja BMW ristamisel. Eks see praegune seadus on mitmeti vastuoluline ja selle praktiseerimisele lähenetakse loominguliselt.
Näiteks ei ole võimalik registreerida seda, kui ma olemasolevale volvo B230 mootorile tõsta ümber volvo originaalsed turbopudinad, kuna see oleks oluliste sõlmede omavoliline muutmine. Küll aga lubab seadus mootorivahetust, näiteks BMW mootori vastu, mille käigus ei ole mõeldav, et sisse- ja väljalaset ei muuda.
Sellisel ümberehitusel midagi eriti keeruliset ei nõuta. Auto peab tehniliselt korras olema, k.a gaasid, vaadatakse eemalt taskulambiga ja tehakse pilte.

____________________________
Raketibaas
14.03.2019 at 09:22
Joel
 
Uued tuuled Maanteeametis
quote:
H.E:
Sellisel ümberehitusel midagi eriti keeruliset ei nõuta.
Va seda, et mootori mass, töömaht ja võimsus jääksid +10/20/30% piiresse. Nende piirangute kontekstis kaob enamasti point ära ümber ehitada. Ootan pikisilmi uue määruse jõustumist.


____________________________
2xV8
15.03.2019 at 09:13 2 edits. Last edited 15.03.2019 at 09:13 by Joel
BlueStang
  
Uued tuuled Maanteeametis
quote:
Jesper: Aga noh äkki kui nüüd selgub, et rakettmootoriga Sierrad ei ummistagi teid kohe ära, ...

Tundub, et juba hakkavad ummistama - video:
https://tartu.postimees.ee/6552377/video-politsei-osales-tartus-ulatuslikul-tagaajamisel-sireenide-ja-vilkuritega-kihutas-vahemalt-kuus-patrullmasinat?_ga=2.210332944.480766332.1553106692-199443302.1539576653


____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/
24.03.2019 at 12:24 1 edit. Last edited 24.03.2019 at 12:24 by BlueStang
Marvin
Uued tuuled Maanteeametis
Minu arust on probleem ümberehituste ning nende lubatavuse ja mittelubatavusega ennekõike selles, et täitsa mõtlevate ning enesealalhoiuinstinktiga varustet inimeste loovust püütakse piirata mitte teiste mõtlevate inimeste ekspertteadmiste, vaid normidega. Kuni see ei muutu, ei ole tegelikult kohane mingitest uutest tuultest rääkida.
24.03.2019 at 19:55
hents99
  
Uued tuuled Maanteeametis
Kahe otsaga asi.....ühtepidi nagu ei või ja ei lasta ümber ehitada...samas enamus, kes on võtnud ette ümberehituse ja selle tahtnud legaliseerida, on seda ka teha saanud. Kui muidugi teooria ja praktika kokku sobituvad...
Ma arvasin ise ka, et võimatu missioon, aga päris nii ka pole. Tavaliselt kirutakse ega anta avaldustki sisse, eksperdiga räägimata.

Ehk senimaani olnud tava - Kui on mõistlik, siis pole probleemi...

Tavaline ümberehitus hakkab paraku pihta väljastpoolt...mitte tehnika osast ja see on arvatavasti probleem, sest see paistab karjuvalt välja...politseile, ülevaatajaile jne - seda kuulsust ei taha keegi oma kraesse võtta...reeglina on kõik tegemised netis avalikult saadaval ja sealt võib võrrelda seda “teooriat paberil ja praktikat päriselus”


____________________________
C126+W126 ; W201 ; W203
25.03.2019 at 08:36
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Uued tuuled Maanteeametis  
Log in: Username: Password:
Lost account
 
© tqhq.ee 2000 - 2020.