register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : BMW E36 325i CUP   .. 4 5 6 7 8 9 10 ..  
Poster Message
-XR-
BMW E36 325i CUP
Turvavarustus on ju põhiline, mis hinda kõvasti kergitab!
Puur, tool, rool, kustutussüsteem, kombe, pesu, saapad, kiiver, kindad, rihmad <-- võtke viimane homologeering ja arvutage nende hinnad kokku ;)

Nende arvelt imho küll pole mõtet järeleandmisi teha!
06.11.2007 at 20:55 1 edit. Last edited 06.11.2007 at 20:55 by -XR-
rolantsik
BMW E36 325i CUP

Teine teema: kas on mõni reaalne põhjus ka, miks keretoorikuks peab ikkagi olema 325, mitte mõni muu mootoriga algselt liikunud isend?


Võib olla mõni muu kere,aga tehnika peab olema 325
06.11.2007 at 21:11
hall
 
BMW E36 325i CUP
quote:
rolantsik:
Teine teema: kas on mõni reaalne põhjus ka, miks keretoorikuks peab ikkagi olema 325, mitte mõni muu mootoriga algselt liikunud isend?


Võib olla mõni muu kere,aga tehnika peab olema 325

Kui nii, siis on hea. Eks siis on vaja see ka tingimuste sõnastusse sisse viia.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
06.11.2007 at 21:14
rolantsik
BMW E36 325i CUP

Kui nii, siis on hea. Eks siis on vaja see ka tingimuste sõnastusse sisse viia.

TO Andres(serõi)

Äkki panete oma talliga ka mingid asjad ja mõtted kokku,saaks Laurile anda ettevalmistamiseks?
06.11.2007 at 21:17 1 edit. Last edited 06.11.2007 at 21:17 by rolantsik
Lembit
BMW E36 325i CUP
quote:
BlueStang: Aga jah 100k rahvabemmi sarja sisenemisläveks minumeelest siiski üsna kõrge - serõi siin kunagi pakkus pärisringraja (EMV) hooajakuluks 70k;)
Asi on minuarust ammu juba üle 100k.
Iga pisike asi muudkui maksab 325 vs 320 tulekustutussüsteem vs pulberkustuti, jne, jne. Praegu on normaalne auto minuarust ca 150 - 200k, kui ise töid ei tee ja "rahvasarjast" asi kaugel. Samuti ei näe ma siin reeglites selliseid punkte, mis hoolduskulusid märkimisväärselt kokku hoiaksid.
Rehvireegel on kah selline kahtlane asi. Siiamaale on kõikides rehvipiirangutega sarjades minu kogemuse järgi rehvikulu olnud rahaliselt suurem, kui ilma piiranguteta sarjades. Ehk tipptasemel tehes võib-olla on jah odavam, et ei saa ühel võistlusnädalavahetusel rohkem, kui nelja tutikat rehvi pruukida, et muidu oleks kasutanud kahteteist. Sellel tasemel, kus ühe rehviga üritatakse rohkem, kui üks võistlus läbi saada on pigem halb, kui sa ei saa kasutada igas sõidus erinevaid pastlaid, kus ühe sõidu jagu ressurssi järgi.
06.11.2007 at 21:44
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
Kuskohast on kellegil tekkinud mulje, et ettevalmistamisel on mingi üliodav "rahvaklass" ??? Odav klass on juba olemas, selle nimi on superkross.

Mina olen aru saanud, et me tegeleme asjaga, mille nimi on seni rajapäevadel osalenutele ja teistele huvilistele võimaluse andmisega "päris" ringrada sõita ja seeläbi uute tegijate toomisega ringrajasporti ja ehk see kõik aitab kuidagi kaasa ala arengule jne. Kogu arutelu on siin võtnud megalt pikseleid ja paljudel on kindlasti ka tähed klahvidelt juba kulunud, seega eeldan, et kõik teavad väga hästi, kuidas ja miks jõuti E36 325 monoklassini ? Odavus oli vaid üks argument, teine ja mitte vähemtähtis oli, et peale raha võtab ringrajasõit seniste "odavate" klasside piires palju aega, nõuab palju know-how'd ja auto rajale saamiseks on vaja tiimi koos mat-tehnilise baasiga.

Meie seltskond on kirju, mõnel on raha, mõnel on vajalikud oskused, mõnel on tiim jne. Samas kellegil pole täis komplekti, muidu ta sõidaks näiteks GT klassis mitte ei kulutaks siin arvuti klahve. Tulemus, E36 Cup on kompromiss. Neile, kel eelarve on piiratud, tundus see piisavalt odav ja neile, kes pole "asjas sees" tundus see piisavalt lihtne, ning kõik nõustusid, et 325 on piisavalt auto, et sellisega üldse sõita viitsiks. Kindlasti ei ole tegu kõige odavama viisiga ringrada sõita aga seda ei ole ju üritatudki taotleda ! Alternatiivselt võiks teha kaks sarja, üks sari kus võidab see, kes peedist kõige vingema pesumasina suudab teha ja teise tutikate, monosarjaks kohandatud autodega (Mini, Clio, 911 RSR:D vms.). Palju siis sõitjaid oleks ? 2 + 2 ?

Niiet mõelge, mida te tegelikult tahate ja endale lubada saate ? Muidu on see lihtsalt tore vestlus meil olnud.
06.11.2007 at 22:55 4 edits. Last edited 06.11.2007 at 22:58 by peep
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
Meenutuseks veel, mida klassikud on kirjutanud:

quote:
neid oli hetkel 40 tükki müüa alates 27k tükk, võtame siiski hinnaks 35 siis on valik päris suur. Vaatame mis sinna juurde veel läheb:
Amort + vedrud + uued puksid. 20k
Uued B varuosa pidurikettad ja Ferodo klotsid 4k
Iste (panen sabelti hinnad mis ma teeks selle sarja sõitjatele kui kleps peale läheb) Racer toruraamiga ja kinnitustega 3k
Turvavööd 6 punkti 2k
Turvapuur 15k valmis, 10k painutatud torud ja keevita ise
Turvapuuri pehmendused 0,5k
Tulekustutussüsteem 5k
Uus sidur 3k
Seega auto korraliku turvavarustusega koos läheks 82,5k. Siia miski 5k otsa uued rehvid ja sõltuvalt auto muust tehnilisest konditsioonist saabki rajale. Sõiduvarustus on eraldi teema, aga paljudel on see juba kas osaliselt või päriselt olemas ning siin on nii palju erinevaid soove, et võib ka väga kalliks ajada.
Osa sellest rahast saab ka panga käest võtta et esimese laksuga mitte päris maksahaigeks jääda ja kui meid koguneb palju siis saab ju sama autoga ka järgmistel aastatel sõita, mistõttu pole ta ka ühekordne väljaminek.
Olles 9 aastat ringrajal olnud võin väita, et sellest odavamat klassi ma ei suuda hetkel välja mõelda, mis sama eelarvega saaks sõidetud. Igaühel on võimalik siis vastavalt oma võimalustele kas osta endale hirmkallis rekka ja tibid sinna või tirida ennast käru peal kohale üheks päevaks, värvida auto üle kameeleon värviga või lihtsalt sprayga, aga kiiruse pooles toleks need autod siiski võrdsed ja see on ühe korraliku võidusõidu puhul kõige tähtsam.


quote:
kui kunde toob auto meie garaazi Viljandis.
1.puur 15 000.-
2.puuri värvimine 1500.-
3.iste 3000.-
4.vööd 2000.-
5.coilid 12000.-
6.coilide paigaldus 2000.-
7.pidurid 4000.-
8.paigaldus 1000.-
9.kapotikinnitused
koos paigaldusega 1500.-

Kokku 42000 tuhhi


Nagu näha, on mõlemad nimekirjad väga üldised ja puudulikud. 35 - 40 t. eest (koos toomiste, vormistamistega jne.) saab 12-16 vana auto, mis on minimaalselt 200 t. km läbi sõitnud ehk enamus tema sõlmi on oma resurssi kõvasti kaotanud ning sellisega otse rajale minna oleks natuke lollim tegevus kui oma raha (mis kulus ümberehitustele, sõiduvarustuse ostule jne) lihtsalt põlema panemine. Palju maksab ühe vana ja väsinud auto tehniline kordategemine ? Piisab ilmselt kui lepime kokku, et see ei ole kolm rubla...

Seega kui faktidele näkku vaadata, siis Lembitu number on õigem ja see 100 t. on absoluutne miinimum, kui leidub kirikuõpetaja auto toorikuks ja enamus asju ise teed ning odavalt hangid.
06.11.2007 at 23:10
hall
 
BMW E36 325i CUP
Minu jaoks seostub algse ideega kolm märksõna:
1. odav - sellest ka idee hoida võimalikult stock, et vältida võimalust osta rahaga kiiremat liikumist rajal;
2. lihtne - toorikuks auto, mis on levinud ja mille kohta on piisavalt teadmisi-kogemusi;
3. võrdne - maksimaalselt standardiseeritud. On tihedalt seotud kahe esimese märksõnaga.

Kui raha pole määrav, siis kõik ülejäänud peebu poolt nimetatud komponendid (tiim, know-how jne) on ALATI võimalik osta. Seega on odavuses ikka päris palju kinni.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
06.11.2007 at 23:10
HrHunt
BMW E36 325i CUP
quote:
peep:Niiet mõelge, mida te tegelikult tahate ja endale lubada saate ? Muidu on see lihtsalt tore vestlus meil olnud.

Selles nagu point ongi, et neid mittevestlejaid on ilmselt rämedalt rohkem <100K puhul kui 200K puhul! Kui motivatsioon kõrvale jätta ja mingi "keskmise eestlase elujärje" järgi vaadata, siis vahe on ilmselt 10x kui mitte rohkem.

Omal ajal sai mingi suvalise 100 aastat vana E30nega küntud tabakas ja mujal nii et maa must. Midagi ei klõbisenud, ära ei kukkunud ja pulli sai jõhkralt. Üle katuse õnneks ei käind, muidu oleks ehk puurist puudust tundnud. Kui ma mingitele tartu rullnokkadele maha ta müüsin, siis tüübid veel kiitsid et mootor on super korralik :) Nii et ses mõttes nagu ei näe mingit põhjust mingit krdi raketiteadust siin aretada, puur sisse ja jehhat.

____________________________

06.11.2007 at 23:13 2 edits. Last edited 06.11.2007 at 23:22 by HrHunt
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
serõi, ma pidasin nende all, "kel on raha" silmas isikuid kellel on umbes 100-150 t. välja käia asja peale ilma, et see nende eelarvet väga pingesse ajaks. Samas pole see "päris" autospordi mõttes ju mingi eriline summa.
06.11.2007 at 23:21 2 edits. Last edited 06.11.2007 at 23:25 by peep
hall
 
BMW E36 325i CUP
quote:
HrHunt: Nii et ses mõttes nagu ei näe mingit põhjust mingit krdi raketiteadust siin aretada, puur sisse ja jehhat.

Väga õige! Kui asi läheb raketiteaduseks ning kalliks kätte tekib minul küll küsimus, et miks need potentsiaalsed sõitjad ei võiks sõita mõnes juba olemasolevas klassis (nt S1600) odavamalt ja kiiremini? Mis pagana pärast peaks keegi kulutama 200k krooni selleks, et sõita Pärnus >1.06, samas kui võib soetada 60-80k-ga S1600 auto ja sõita vähemalt sama kiiresti. Seega minu hinnangul on odavusel väga määrav tähtsus sarja elujõuliseks kujunemisel.


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
06.11.2007 at 23:33
xjan
BMW E36 325i CUP
E36 Cup-i autosi müüakse tulevikus samuti ~60-80K eest tõenäoliselt, ise nullist ehitamine + sinule selga mahtuvad kombed jne on lihtsalt 2x kallimad... Ma ei usu, et need S1600 sarja autod mingit investeeringut ei vaja ja et nende ehitamise/müügiga on plussi jäädud

E36 Cup autod on õige veoga :). Turvavarustus peaks ka teistes sarjades kallimaks/täiustatumaks lähiajal minema nagu mainitud siingi teemas vist.


____________________________
BMW 1M ...
06.11.2007 at 23:41
-XR-
BMW E36 325i CUP
quote:
serõi: Mis pagana pärast peaks keegi kulutama 200k krooni selleks, et sõita Pärnus >1.06, samas kui võib soetada 60-80k-ga S1600 auto ja sõita vähemalt sama kiiresti. Seega minu hinnangul on odavusel väga määrav tähtsus sarja elujõuliseks kujunemisel.


sest tagavedu on funnim?


aga Peebu jutule jätkuks: ma ka ausalt öelda ei saa aru, mis raketiteadust siin aetakse.

Kui mul on raha ja tiimi pole ja mehhaanikuid pole jne jne... autot ka pole.
Palju siis kõik kokku maksma läheks? Pluss jooksvad kulud?

Laseks auto osta, tühjaks lükata, korda teha, reeglite järgi valmis ehitada jne jne.. siis oleks juba 200k kanti number?

Ma ei tea, aga ma hakkan aina vähem sellel asjal mõtet nägema (S1600 auto saab isegi 55k-ga kätte)
Kõik ajavad mingit puksijuttu ja tehnilist jura, mis nagunii ei vii kuskile.
Kas see oleks siis mehhaanikute võistlus?

Ma tahaks lihtsalt võidu sõita! Ennast proovile panna ja kogeda võimalikult palju adrenaliini!

06.11.2007 at 23:41 1 edit. Last edited 06.11.2007 at 23:43 by -XR-
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
quote:
serõi:Mis pagana pärast peaks keegi kulutama 200k krooni selleks, et sõita Pärnus >1.06, samas kui võib soetada 60-80k-ga S1600 auto ja sõita vähemalt sama kiiresti.

Kas Sa ikka võrdleid võrreldavaid asju, st. kas see 80 k. maksev auto on tehniliselt läbi käidud, stock 325'ga samas suurusjärgus ülalpidamiskulude ja kasutusressursiga, sama turvavarustusega ja kas see auto on võitjaauto tasemel omas klassis ? On ehk konkreetseid pakkumisi, nii 3-4 tk. oleks vaja, siis ostakski tõsiste huvlistega hoopis need autod ja ei tegeleks enam edasi ?
06.11.2007 at 23:41 1 edit. Last edited 06.11.2007 at 23:42 by peep
rolantsik
BMW E36 325i CUP
Selles mõttes olen mina selle BMW poolt olnud just sellepärast,et temaga on sõita odav.Ükskord valmis ehitades ja suuremaid avariisid vältides on võimalik sama tehnikaga sõita mitu aastat.

Miks ma nii arvan:Lauri BMW on selle ehedaks kinnituseks,tema autole on nüüd tegelikult 2 aastat korralikult pähe antud ja saab samapalju veel anda.

Sellistel ehitamistel peab siis olema ka kindlus,et reeglid pannakse paika korraga mitmeks aastaks.


Olen tänaseks päevaks arutanud seda asja päris suure seltskonnaga ja põhiküsimused:

1.Miks ei võiks ikkagi kasutada kõiki sarnaseid E36 mudeleid.(kupee,sedaan,universaal)

2.Miks peaks olema amort kõigil samasugune,näit KW(et kui ma tahaks originaali välja vahetada mingi odava coili vastu)

3.Miks slikiga sõita ei saa

4.Kas ABS ja veojõu kontroll on lubatud.

5.Miks torukolle ei ole lubatud.

6.Kuidas kontrollitakse,et oleks originaalaju

7.Kas põhjalõikamine on lubatud istme paremaks asetamiseks.

8.Kas raja ääres hakatakse mootoreid lahti võtma.

9.Kuidas kontrollitakse 25% luku olemasolu.

10.Kes hakkab klassivanemaks(nimeliselt)

11. Miks etappe nii vähe plaanis on

12.Kas sari kavatseb ka sõitjatele mingi kindlustuse muretseda

13.Mitmeks aastaks reeglid paika pannakse

Olen neile kõigile vastanud nii nagu oskan.
06.11.2007 at 23:49
hall
 
BMW E36 325i CUP
quote:
peep:
quote:

On ehk konkreetseid pakkumisi, nii 3-4 tk. oleks vaja, siis ostakski tõsiste huvlistega hoopis need autod ja ei tegeleks enam edasi ?

Sry peep, aga see osa läks küll demagoogiaks kätte - loomulikult pole kohe kuskilt võtta arvestatavat hulka S1600 autosid, aga viimastel aastatel on nii mõnedki normaalsed S1600 autod hinnatasemel 60-80k krooni omanikku vahetanud. Ise olen põhimõtteliselt nelja sellise diili kõrval/ sees olnud. 2006 aastaks ostsin G3-e hinnaga 10k€, kus standardtükke oli väga vähe küljes, enamus olid ikka üsna high-performance. 2007 aastaks G4-ja ehitamine tähendas ca 80-90k kroonist lisainvesteeringut.

Küll teisest klassist, aga siiski benchmark: http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=12535

Ja kas me selle super-hüper turvavarustuse (kustutussüsteemid, varsti ehk ka Hansud jne) jutuga veidi üle ei pinguta? Kas meie külakonka võistlused on ikka oma ohtlikuselt võrreldavad metsades puude vahel WRC-dega paugutamisega, et me peame täpselt samadele nõuetele vastama?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
06.11.2007 at 23:59 1 edit. Last edited 07.11.2007 at 00:00 by hall
-XR-
BMW E36 325i CUP
quote:
serõi:Ja kas me selle super-hüper turvavarustuse (kustutussüsteemid, varsti ehk ka Hansud jne) jutuga veidi üle ei pinguta? Kas meie külakonka võistlused on ikka oma ohtlikuselt võrreldavad metsades puude vahel WRC-dega paugutamisega, et me peame täpselt samadele nõuetele vastama?

WRC rahvas oskab sõita ;)
See e36 uue sarja rahvas ei oska veel suurt midagi.
Mõni kindlasti oskab, aga üldiselt mitte.
Mulle tunduvad enamus olevat jube kõvad teoreetikud.

Ma küll ei julge nii kõva häälega karjuda enne, kui pole täiesti kindel, et mu karjutav jutt on 100 õige.

Sellepärast võiks juba eos vältida, et keegi kohe esimestel võistlustel autosse põleks vms..
07.11.2007 at 00:06 1 edit. Last edited 07.11.2007 at 00:07 by -XR-
hall
 
BMW E36 325i CUP
quote:
xjan:
E36 Cup autod on õige veoga :). Turvavarustus peaks ka teistes sarjades kallimaks/täiustatumaks lähiajal minema nagu mainitud siingi teemas vist.


On see taguotsavedu nüüd õige või vale, on suuresti maitseasi. Samas ega kuskil mujal sarjas (S1600, B2000, S2000, GT) pole ju keelatud tagaveolise autoga sõita.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
07.11.2007 at 00:07
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
quote:
serõi:2006 aastaks ostsin G3-e hinnaga 10k€, kus standardtükke oli väga vähe küljes, enamus olid ikka üsna high-performance. 2007 aastaks G4-ja ehitamine tähendas ca 80-90k kroonist lisainvesteeringut.

Küll teisest klassist, aga siiski benchmark: http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=12535

Ei, ma küsisin tõsiselt. Et kui on olemas head alternatiivsed lahendused, siis why not ? €10 k. on 156 640 krooni ja olen suht kindel, et stock, korralikult ette valmistatud 325 ja high performance tükke täis juba sõitu saanud Golf on oma olemuselt ja ülalpidamiskuludelt küllalt erinevad autod. Ja kas sellel autol olid siis kõik sama standardi turvatükid olemas ? Alfat ei oska kuidagi kommenteerida, sellel pole tshainikute rinkasõiduga midagi ühist ja hind on tal ka kõvasti pealt 200 k.

Kui Su sõnum on, et turvaasjade osas saaks odavamalt hakkama, siis pole ju mõtet rääkida 200 t. 325 vs. 80 t. mõniteineauto.
07.11.2007 at 00:08 1 edit. Last edited 07.11.2007 at 00:11 by peep
hall
 
BMW E36 325i CUP
quote:
-XR-:
quote:
serõi:WRC rahvas oskab sõita ;)
See e36 uue sarja rahvas ei oska veel suurt midagi.
Mõni kindlasti oskab, aga üldiselt mitte.

Sellepärast võiks juba eos vältida, et keegi kohe esimestel võistlustel autosse põleks vms..
´

No vaadakem siis taaskord näiteid reaalsest elust - Läti rahvuslik sari. Kombinatsioon lätlane+auto on üldtunnustatud arusaamade alusel üle keskmise ohtlik kooslus. Kui valemisse lisada võidusõit, võiks tulemuse korrutada ehk kolmega ning kui valemisse lisada >20 võistlejat korraga rajal, võiks veelkord kolmega korrutada. Tulemuseks saaks midagi Nagasaki ja vesinikpommi vahepealset. Samas on lätakate sari üsna puhas ja korrektne ilma meeletute lõhkumiste ja avariideta mis sest, et ka seal on palju vähese kogemusega võistlejaid. Miks peaks E36 sari hullem olema? Eriti kui arvestada, et vähemalt esimesel aastal toimuks enamus sõitudest suht ohutul Pärnu rajal.


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
07.11.2007 at 00:13
-XR-
BMW E36 325i CUP
Eks eelmise aasta autodel ole loomulikult vanematele nõutele vastavad jupid.

Ma olen siin juba korra maininud turvavarustuse küsimust:

Uue homologeeringuga kiiver juba üksinda maksab mingi 11-15k
Tool on mingi 10-18k
Rihmad on 6-10k
Kombe on ka mingi 6-10k
Puur oleneb kuidas see sebitakse
Saapad on 2,5-6k
Kustutussüsteem on alates 5k

Ja seda stuffi peab küllaltki tihti vahetama!

edit: Mis aasta nõuded lätakatel on?

Eks viimastel aastatel muudetaksegi suuresti ainult tulekindlust. Mingit muud suurt vahet seal pole.
07.11.2007 at 00:13 3 edits. Last edited 07.11.2007 at 00:16 by -XR-
Jörm
 
BMW E36 325i CUP
Nonii sõbrad, versioon kolm on üleval, ma natuke proovisin ka struktuuri muuta, et asjad loogilisemates kohtades oleksid.

Lappasin selle threadi jällegi läbi ja mõistlikumad parandused sai sisse kirjutatud. Mitu korda mainiti sildade kinnituste tugevdamist, minu arust on see algusest peale olnud kirjas, et neid kohti võib tugevdada, kuid silla asukoht peab samaks jääma.

Mis puutub viiamastesse kommentaaridesse, siis mina vist kusagil ka ütlesin, et 150k oleks umbes see "võtmed kätte" versioon. Kui mõned võtavad kohe ka mootori remondi ja terve auto kõikide tükkide vahetamise ette, siis see väga reaalne ei tundu muidugi, ma ise võtaks ikkagi masina mis ei suitse ja töötab ning ei viitsiks sinna mootorisse enne vaadata kui selleks vajadus tekib. Iseehitaja saab siiski auto rajakõlbulikuks 100k-ga, need kes ise ei ehita, ärge olge teiste peale pahased, et nad ei viitsi ööpäevaringselt tasuta tööd teha, teil on endil kah kombeks ilmselt korra kuus palka küsida tööandjalt. Ringraja mõistes on 150k siiski väike raha, eriti kui arvestada kui väikeste jooksvate kuludega antud isendiga sõita saab. Tema tegemine võib olla tõesti sama kallis kui sama vanal vormelil, ent ressurss on hoopis midagi muud. Ja kes ikka mingi hinna eest ei taha oma käsi määrida, siis peate paratamatult leidma kellegi kes seda tahab teha. On see siis mõni sõber või teeb ta seda siis raha eest.

Serõi võib oma Golfe ikka edasi vingutada mööda Pärnu rada, seda me ei ole sugugi tahtnud ära keelata. Kunagi oli Golfi klass vägagi elujõuline, sest seal oli kõik piiratud. Paraku 1600 klassis on võimalik peale tulla ka väga haigelt kalli autoga, mis selle sarja ühe hooajaga välja suretaks, eriti kui neid peaks tulema kaks-kolm. Ehk siis BMW sarja odavus ei seisne mitte tema ostuhinnas, vaid pikas perspektiivis ei saa sinna rohkem raha kulutada kui reeglid lubavad. Üritasime sättida ka nii, et autod oleksid kasutatavad mitte ainult 5 korda aastas ringrajal, vaid ka jäärajal ning miks mitte ka rallil, mis tähendab, et saate oma investeeringust rohkem välja pigistada. Mida võrdsemad need autod on, seda kauem püsib sari koos. Nagunii ei sõida keegi igavesti selles sarjas, varem või hiljem kas lõpetatakse või siirdutakse mujale. Läti rahvuslik on lagunemas, seal on tekkinud suur punt seltsimehi kes leidsid et oleks vaja viilima hakata ning teevad nüüd oma klassi. See võib oodata ka meid ees, et ühed tahvad tõsisemalt teised natuke vähem tõsisemalt ette võtta, aga see on selle päeva mure.

Mina isiklikult arvan, et meil oleks siiski vaja sellist klassi, kus valged dzhentelmenid tulevad nädalalõpus rajale ja kütavad mõnuga võidu. Suuremad tiimid toovad rohkem autosid rajale, teised tulevad ise ja võtavad sõbra appi. Kui on tore seltskond, kus osatakse võibolla ka viina võtta ja trummi lüüa, siis ongi maru lahe! Adrenaliini jagub seal nii sõitjatele kui mehhaanikutele.

Pipar käis Austrias ja vaatas seal kohalikku F3 sarja, nemad sõitsid seal kõikide vormelitega mis neil parasjagu käes olid. Reeglid olid vabad, Formula Renault viritati 30-40 hj juurde, F3-d sõitsid nii nagu nad olid. Enamus sõitjaid sealjuures olid keskealised mehed, kellel lihtsalt oli niipalju võimalust, et said käia ennast rajal välja elamas ja neid nagu ei huvitanudki maailmameistri tiitel, lihtsalt kõik mis liikus toodi rajale ja virutati kogu raha eest. Mitte et ma propageeriks ilma reegliteta sõitmist, aga minu arust on asja iva siin selles et sõidetakse oma lõbuks mitte karikate ja tiitlite peale ja just selline mulje on minul kui kõrvaltvaatajal jäänud ka OT tegevusest. Nüüd ongi küsimus, et kuidas teineteisega kõrvuti sõita mitte kella vastu ja nii et kõigil oleks võrdsed võimalused?

Ja nagu ma ennegi kusagil kirjutasin, et auto soetamine ja valmis ehitamine võib tõesti korra hingeldama võtta rahaliselt, ent seda on võimalik pankade abiga siluda. Mina olen täheldanud, et kui on ikka vaja võidu sõita, siis leiab selleks ka raha. Mõelge siiski kaugemale kui üks aasta ja juba kahe-kolme peale jagatuna ei ole see enam midagi. Rääkimata sellest, et paljud teist on palju suuremaid summasid OT tarvis oma tänavamasinaid tuunides ära kulutanud.

Kohtumise võiks teha Laupäeval Amperis, siis võib kupee kah tuppa panna ja saab näpuga järge ajada, et kõik asjad saavad õigesti kirja. Siia mahub suurem seltskond ära kah. Oodatud on vaid need, kes näevad võimalust 2008 rajale tulla, lihtsalt kisakoori üritaks võimalusel vältida, siis ei lähe inimesed tülli ja päev liiga pikaks. Orienteeruv aeg 12.00

Ja nüüd versioon kolme kommenteerima!

____________________________
Amper Racing
07.11.2007 at 00:17
hall
 
BMW E36 325i CUP
quote:
-XR-: Eks eelmise aasta autodel ole loomulikult vanematele nõutele vastavad jupid.

Ma olen siin juba korra maininud turvavarustuse küsimust:

Uue homologeeringuga kiiver juba üksinda maksab mingi 11-15k
Tool on mingi 10-18k
Rihmad on 6-10k
Kombe on ka mingi 6-10k
Puur oleneb kuidas see sebitakse
Saapad on 2,5-3k
Kustutussüsteem on alates 5k

Ja seda stuffi peab küllaltki tihti vahetama!

edit: Mis aasta nõuded lätakatel on?

Kui soovi on, saab veelgi rohkem kulutada. Samas saab hakkama ka märksa odavamalt:
kiiver >4,5k;
iste >4k;
rihmad >2,5k.

Varustus peaks kestma üldiselt paberi järgi kuni 5 aastat, praktikas võib mõni asi (kindad, saapad, pesu) tihedama kasutamise korral enne ka ära kuluda.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
07.11.2007 at 00:18
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
quote:
-XR-: Tool on mingi 10-18k
Rihmad on 6-10k

Loed mis siin teemas kirjutatakse ? Juppide müüja ju ütles, et tooli saab tema käest 3 k. ja rihmad 2 k eest. Kui Sa otsustad need asjad kokku 28 k. eest osta, siis see on juba su isiklik lõbu ja siis pole küll mõtet kurta, et kalliks läheb vms.

Edit: ma 100% sellega nõus, mis Jörm just kirjutas.
07.11.2007 at 00:20 1 edit. Last edited 07.11.2007 at 00:26 by peep
-XR-
BMW E36 325i CUP
quote:
peep:
quote:
-XR-: Tool on mingi 10-18k
Rihmad on 6-10k

Loed mis siin teemas kirjutatakse ? Juppide müüja ju ütles, et tooli saab tema käest 3 k. ja rihmad 2 k eest. Kui Sa otsustad need asjad kokku 28 k. eest osta, siis see on juba su isiklik lõbu ja siis pole küll mõtet kurta, et kalliks läheb vms.

Kas ka müüa arvestab viimast homologeeringut?
See juba üksinda paneb hinnale päris kõvasti otsa.
Minu arusaamise järgi jääb nii öelda 2009 aasta nõue!
Mitte lihtsalt mingi tool ja rihmad.

Lihtsalt tool ja rihmad on loomulikult way odavam.

Ma pole siin teemast mingit vastuväidet näinud, et ei tule 2009 nõudmised!
07.11.2007 at 00:26 1 edit. Last edited 07.11.2007 at 00:27 by -XR-
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : BMW E36 325i CUP   .. 4 5 6 7 8 9 10 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.