register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW M2 - Kuuno   1 2 3  
Poster Message
Kuuno_L
 
BMW M2 - Kuuno

Kasutan hetkel bmw blogi ühte pilti - pole õige auto! pilte saan teha juuni/juuli

Teekond selle autoni oli päris pikk! Üle aasta tagasi piilusin silmanurgast GTR'i mis oleks loogiline järg praegusele autole(mingis mõttes) Alustasin nagu ikka-mobile lahti, sorteerime hinnajärgik õige odavamalt ja eks nad algasid sealt 39k ja üles. Mõtlesin ka kas võtta kõige odavam ja panna sinna raha sisse või veidi kallim ja sõita loodetavasti nagu soov on(ilma remontimata kuigi vanalt autolt seda eeldada on hea mõte:) ) Siis tekkis vahepeal paus ja mõte et on ju olemas rinka auto et lähen sellega edasi ja siis jälle selle aasta alguses ilmsuid GTR'ipildid üles. Ühesõnaga mõte käis pidevalt edasi tagasi.
Üha rohkem hakkasid peas liikuma mõtted kasutuskulude suuruse osas ja panid kahtlema kas tegelikult see GTR on hea valik. Reaalselt on enamike puhul tegu ~7-8a vana autoga, mis on väga palju "vatti" saanud ja ka salong on moraalselt väheke vananenud.
Üks nädalavahetus sattusin hoopis teistel põhjuselt UM'i. Seal olles tuleb ikka tuleb erinevad autod läbi istuda ja salongis oleva M2 roolis tuli kerge muie näole:) Hinnaklass oleks sama mis vanem gtr, aga lisaks on 5a garantiid ja hooldust - ehk murevaba kasutamine suhteliselt.
Vahepeal sai niipalju käidud autot vaatamas eri nurkade alt et tekkis tunne nagu töötaks seal ise...

Mis veel just konkreetse auto kasuks panid mõtlema on fakt et BMW julgustab autot kasutama rajal. Ei pea kartma mingite garantii kadumiste pärast. Autol on sisse ehitatuid analüütika (algelisem aga sama nagu mu gtril) mis joonistab raja, lisab sinna gopro pildi ja laseb kurvikiiruseid jm numbreid analüüsida. Tehasepoolt on rehvidest michelin superspordid aga varuosade nimekirjas on ka cup2 lubatud
Tean et se auto on kindlasti paar sekki aegalsem kui GTR aga hakkan vbl vanaks jääma :) sest tahaks lihtsalt sõita murevabalt. Tuleb idee mõni teisipäev rajale minna siis saab seda suhteliselt kergesti teha...

speci osas
mootor 3L rida 6
270kw
DCT käigukast - minujaoks üks olulisemaid asju! ei taha manuaali :)
kuni 500nm väänet
245/35 19" rehv ees
265/35 19" rehv taga
kaal-~1590kg

22.02.2017 at 17:31
peep
 
Moderator
BMW M2 - Kuuno
Proovisõidu mulje oli, et väga lòbus auto. Mitte ilmtingimata nii kiire kui kallimad sportautod aga ega ta aeglane pole. Ainus nõrk koht tundus olevat vedrustus, vähemalt tänaval oli ta lihtsalt ebamugav. St muidugi on sportauto vedrustus jäik aga olles kasutanud kallima otsa tooteid, siis ka jäik vedrustus võib ebatasasustel hästi toimida. Tehasest tavaliselt pannakse mõni odavama otsa masstoode alla. Samas vajadusel pole vedrustuse vahetus üleliia keerukas. Muidu 5+ masin minu arvates.
22.02.2017 at 19:45
serõi
 
BMW M2 - Kuuno
Mul läks napilt, küsisin isegi pakkumise UMist nii M2-le kui M240-le, aga õnneks (vist? :) ) sai mu ratsionaalne pool võitu ja ostsin hoopis... VW Amaroki :)

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
23.02.2017 at 14:53
BlueStang
  
BMW M2 - Kuuno
quote:
Kuuno_L: BMW julgustab autot kasutama rajal. Ei pea kartma mingite garantii kadumiste pärast.



See päris huvitav fakt iseenesest- ongi nii või?
23.02.2017 at 21:22 1 edit. Last edited 23.02.2017 at 21:22 by BlueStang
Kuuno_L
 
BMW M2 - Kuuno
selle autoga küll, ei oska 320d kohta öelda :)
24.02.2017 at 00:20
Ivalo
 
BMW M2 - Kuuno
Ametlikes BMW tehase garantiitingimustes (lugesin Saksa omi) on selgelt ringraja või sõidutreeningu tüüpi ürituste kohta garantiid välistav punkt sees (sõltub muidugi mis puruneb ja kas suudad tõestada, et see ei juhtunud rajal sõitmise tõttu).
Eksisteerib võimalus, et UM on oma kindlustuspakkujaga kokkuleppel lisatingimuse sisse pannud, kuid ma julgen selles natuke kahelda.
Samas suure tõenäosusega sul pole seda vaja kunagi teada saada, lihtsalt korrektsuse huvides pidin ära märkima. :)
Väike klipp ka: http://www.bmwblog.com/2016/05/07/bmw-m2-ford-focus-rs-battle-race-track/
Talveks pead RSi ostma, siis oleks korralik komplekt koos. :)

24.02.2017 at 01:21 1 edit. Last edited 24.02.2017 at 01:29 by Ivalo
Kuuno_L
 
BMW M2 - Kuuno
see on huvitav teema. Ise leidsin sellise lõigu

Driving on a race track
BMW recommends the following measures before driving on a race track:
> Participate in a BMW driver training course
> Have the vehicle checked by your BMW center


ja lisaks bmw enda äppi kirjeldus:
BMW M Laptimer App
Experience the pleasure of driving in tenths of a second and m/s². BMW M Laptimer is a tool for analysing data on racetracks and automatically calculating lap times. The app records precise BMW sensor data directly from every BMW model fitted with BMW
http://www.bmw.com/com/en/owners/bmw_apps_2013/apps/bmw_m_laptimer/

ma sain aru et võistlusel osalemine ei ole lubatud küll aga OT tüüpi rajapäeval. Kuna bmw ise korraldab samalaadseid üritusi oma klientidele (isiklike autodega)
24.02.2017 at 10:41
Ivalo
 
BMW M2 - Kuuno
Nüüd tekkis tõesti juba sportlik huvi. :)
Foorumeid lugedes on nii ja naa (Saksa kui USA). Mõnedel on uued pidurikettad ühe rajapäevaga kõveraks läinud (ilmselt ülekuumenenud) ja on pidanud ise uued ostma, mõnel jällegi on garantiikorras vahetatud. Mootoreid on ka lennanud ja seal tundub samuti, et ühest vastust ei ole, kõik käib diileri suva järgi- mõnel veab, mõnel mitte. Integreerid lap timeri ja reklaamid autot rajal ja siis kui jamaks läheb, pole abi loota- tundub ebareaalne. Sellisel juhul oleks ikkagi õige rääkida asjadest nii nagu nad on. Ainus kellel konkreetselt garantiitingimustes rajapäevad ok, on Porsche.

Üks paljudest linkidest probleemide lahendamise kohta:
http://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=20674413

Hetkel kehtivad garantiitingimused, lk 6 siit:
http://www.bmw.de/de/topics/gebrauchtfahrzeuge/garantien/europlus-garantie.html
Ja seal on ikka väga konkreetselt kirjas, et igasugu võistluse või treeningsõitude omadustega üritused on garantiid välistavad.

Viitsid Kuuno UMist uurida, äkki on M autodele ikka mingid erinevad tingimused, praegu sul nagunii muud teha pole kui autot oodata- just paras aeg tingimuste selgitamiseks :)?


24.02.2017 at 13:45 1 edit. Last edited 24.02.2017 at 13:46 by Ivalo
Kuuno_L
 
BMW M2 - Kuuno
tundub et jah võib olla kinni konkreetse riigi esindajas

siin üks hea artikkel nt:
The already track capable M2 has been further enhanced for One Lap duty with BMW M Performance Accessories, including carbon fiber front and rear spoilers, carbon fiber rear diffuser, M Performance coil-over suspension and sport exhaust system.

http://www.bmwusanews.com/newsrelease.do;jsessionid=134CB4C0EE5E36C8DA7007BEE883F560;jsessionid=2E8AF04AFC75FF3B3293A48408BC7CD2?&id=2615&mid=

EDIT

ja veel üks asi mida bmw müüb oma kodukal

BMW M Performance Track Fix for GoPro cameras*
The M Performance Track Fix for GoPro cameras provides a safe and stable base for taking professional exterior shots while driving on the racetrack. The external mount is attached to one of the towing lugs. The camera can be controlled by means of an app.

rajal selgub tõde :)

EDIT2
BMW M Performance Sport brake pads*
Since going from 100 to 0 is just as crucial as going from 0 to 100: The sport brake pads are based on motorsport brake pads made for long-distance racing. They provide the ultimate in braking performance thanks to shorter braking distances, improved responsiveness and high thermal resistance.
Sport brake pad set for the front and rear. Only in conjunction with new brake discs.

BMW.ee lehelt mõned tsitaadid M2 kirjeldusest
"Rallirajal tekkiv piki- ja külgkiirendus esitavad õlisüsteemile erinõudmised. Motospordi kogemusega BMW M GmbH insenerid on loonud turvalise õlivarustuse, mis toimib ühtviisi hästi nii igapäevasõitudes kui ka rallirajal."

Loodud spontaanseteks sprintideks ja järskudeks kurvideks. Äärmuslik sõidukogemus, mida sa niipea ei unista. Oma erakordse nobeduse, tipptasemel dünaamika ja muljetavaldava mootoriheliga on BMW M2 Coupé tüüpiline M-sõiduk. Valikuline 7-käiguline kahe siduriga M-sportkäigukast teeb võimalikuks eriti kiire käiguvahetuse.

Komposiitmaterjalist M-pidurid taluvad suurimaid koormuseid. Maksimaalse stabiilsuse ja haarduvuse tagab sõiduajal standardvarustusse kuuluv aktiivne M-diferentsiaal. Lühidalt on tegu sõidukitega, mis on loodud domineerima kõikjal, kuhu lähed.

Rakendusega BMW M Laptimer on võimalik kurv kurvi järel täpselt salvestada rallirajal saavutatud tulemused ja neid seejärel sõidusoorituse parandamiseks analüüsida. Rakendus kogub BMW anduritega sõidukilt täpseid andmeid ja näitab tulemusi keskpaneeli ekraanil. Süsteemi juhitakse iDrive juhtseadmelt. Salvestamise ajal näitab BMW M Laptimer GPSi asendit, kiirust, kiirendust, tagantkiirendust (G-force), ringi aega ja kiirendust teatud kiiruseni (nt 0–100 km/h). Olenevalt sõiduki varustusest ja väljalaskeaastast võib mõõdetavate väärtuste hulgas olla ka gaasipedaali asend, roolinurk, aeglustus, pöörded ja käik ning kütusekulu. Salvestatud teavet saab jagada sotsiaalmeedias või saata e-postiga.


24.02.2017 at 15:44 4 edits. Last edited 24.02.2017 at 16:09 by Kuuno_L
Ivalo
 
BMW M2 - Kuuno
Tundub et isegi rallit ärgitavad sõitma. :)
Aga jah, pärast selliste sloganite reklaamimist (tee igaks juhuks mõned screenshotid ka mälestuseks) ma küll ei näe kuidas nad millestki seal keelduda saavad. Kui õli sees, ise rajalt välja ei sõida, siis kui mingi asi ikkagi järgi peaks andma, usun, et vahetavad ümber. Muidu devalveeruks M bränd kiirelt.

Aga vahva, jääb siis autot ja aegu ootama.
24.02.2017 at 16:39
peep
 
Moderator
BMW M2 - Kuuno
Küllap UM saadaks oma mehaanikud koos varuosadega raja äärde kui tehas selle kinni maksaks. Normaalne oleks mõistlikkuse printsiibi jälgimine nii kasutaja kui tootja poolt. Tegelik elu võib muidugi erineda. :D
24.02.2017 at 20:51
BlueStang
  
BMW M2 - Kuuno
Huvitav, kas selle kiidulauluteksti on keegi lapsturundaja kokku kirjutanud - hästi ei taha uskuda, et rallirajast jutt käib.
24.02.2017 at 21:05
peep
 
Moderator
BMW M2 - Kuuno
Audi ja Porsche materjalides on samasugune infantiilne tõlge. Mis on kummaline, justkui oleks üks ja sama konteksti mittetundev tõlkija neile tööd teinud ja maaletoojate juures materjalide teksti eest vastutajatel samuti teadmiseid napiks. Eriti Porsche puhul on see kummaline.
24.02.2017 at 22:04 1 edit. Last edited 24.02.2017 at 22:07 by peep
Kaido
BMW M2 - Kuuno
Tõlkjad ei tunne tihtilugu oskussõnastikku, ehkki nad võivad keelt ja selle nüansse tabada perfektselt. Rallirada on veel suhteliselt väike eksimus ja mis vahet seal selle ringrajaga ikka õigupoolest (eks ole :-)). Kummaline on aga see, et kuigi kõik turundusüritused ja tekstid püüavad olla originaalsed, on kaks kolmandikku neist üksteisega äravahetamiseni sarnased - vaheta arvulised faktid, nimed ja spetsiifilised pulgad ära ja müü tekst seejärel uuele kliendile maha. Isegi mahlapakke tutvustavates materjalides räägitakse tõsise näoga millestki "fun to drive" kogemusest - viimane näib kohati ka perekulgurite korral olevat olulisemgi, kui USB-liideste arv ja meetrise-diagonaaliga lustikummuti ekraan.
Mina oleks turundustekstide tõlgendamisega maru ettevaatlik, sest need ei kohusta kohapealset esindajat millekski. Teisalt, kui ise mootorit ülepöörde või näiteks vähese õlikogusega kotti ei lase - kusjuures esimene peaks DSG-kasti korral olema võimatu - siis peaks peale piduriklotside/ketaste kõik garantii alla minema, sest kui mootor koormust ei talu, siis ei tohiks seda kliendile ka pakkuda. M2 on äge putukas ja esindab tänaste M. seeria autode hulgas seeria loonute ideid kõige paremini, mina ülemäärase jäikuse üle ei kurdaks, kuid tagarattad kaotavad pidamise õite kergesti, tunduvalt kergemini kui M3/M4.
24.02.2017 at 22:36
Aspelund
BMW M2 - Kuuno
Üks asjakohane video ka :)



A.
24.02.2017 at 23:59
bagiauto
 
BMW M2 - Kuuno
Pidurite ja siduri puhul pole kindlasti vahet, kas kasutad rajal või tavasõidus- kui ülekuumutatud, siis pole gar. teema...
27.02.2017 at 00:16
karlkir5
 
BMW M2 - Kuuno
quote:
peep: Proovisõidu mulje oli, et väga lòbus auto. Mitte ilmtingimata nii kiire kui kallimad sportautod aga ega ta aeglane pole. Ainus nõrk koht tundus olevat vedrustus, vähemalt tänaval oli ta lihtsalt ebamugav. St muidugi on sportauto vedrustus jäik aga olles kasutanud kallima otsa tooteid, siis ka jäik vedrustus võib ebatasasustel hästi toimida. Tehasest tavaliselt pannakse mõni odavama otsa masstoode alla. Samas vajadusel pole vedrustuse vahetus üleliia keerukas. Muidu 5+ masin minu arvates.

Ebatasasel teel oli tõesti närviline aga seda probleemi võibolla lahendaks M-Performance coiloverid (mu mäletamist mööda tootjaks KW) ja ka garantiid see ei mõjuta.

Teema ilma piltideta igav seega lisaks paar pilti antud demoautost, mis Kuuno ära võlus ;)

IMG_9846-Edit by Karl Kirs

IMG_9876-Edit by Karl Kirs

IMG_9880-Edit by Karl Kirs
27.02.2017 at 01:30 1 edit. Last edited 27.02.2017 at 01:30 by karlkir5
spark
 
BMW M2 - Kuuno
quote:
BlueStang: Huvitav, kas selle kiidulauluteksti on keegi lapsturundaja kokku kirjutanud - hästi ei taha uskuda, et rallirajast jutt käib.
Viimases ajakirjas "Ajalugu" on ka Le Mans 24 ralli (sõna "ralli" on tekstis sees pidevalt - ilmselt kasutatakse seda "võidusõidu" asemel)

____________________________
Seitsekümmend Viis
27.02.2017 at 11:18
Kuuno_L
 
BMW M2 - Kuuno
kas kellelgi selle rooliga kogemust? kas lisaks emotsioonile ka praktiline kasu?




ja kuna kõik M2 videod on juba 3x ära vaadatud ning aega on ikka liiga palju jääänud siis nüüd jäävad ette kw clubspordi videod - hakkabki käest ära minema juba :)
01.03.2017 at 12:24 1 edit. Last edited 01.03.2017 at 12:26 by Kuuno_L
Ivalo
 
BMW M2 - Kuuno
Sul ju automaat- shiftlight teisejärguline, või mida see veel näitab? Ideaalne oleks headsupi sarnane lahendus. Juba dash mis asub kaugemal ja umbes samal kõrgusel nõuab eraldi vaatamist, rääkimata roolist, mis asub liiga lähedal ja mitte silmade kõrgusel. Lihtsalt minu arvamus.
01.03.2017 at 16:23
Kuuno_L
 
BMW M2 - Kuuno
ringiaega, sektori aega jne näitab ka seal keskel ekraanil (lisaks õlitemp, veetemp jms)
01.03.2017 at 22:39
Lennart
BMW M2 - Kuuno
Ei tea kas oled kursis, Rennlist'is arutatakse ka M2 teemadel:
http://rennlist.com/forums/991-gt3-gt3rs-and-911r/971305-thoughts-on-m2.html
01.03.2017 at 22:56 1 edit. Last edited 02.03.2017 at 01:24 by Lennart
Garfield
  
BMW M2 - Kuuno
quote:
Kuuno_L: ringiaega, sektori aega jne näitab ka seal keskel ekraanil (lisaks õlitemp, veetemp jms)
Seda keskmist ekraani ei ole sul aega vaadata, kui ringil oled. Aga hea oleks, kui see salvestaks hilisema analüüsi tarvis ja kui mõni temp-väärtus üle normi läheb, piiksuma hakkaks. Näiteks kui auto24ringil ringiajad alla 1:10 juba on, siis annab teada, et mine puhka veidi ;o)
Mina mõtleks sedaviisi, et mida vähem kaalu, seda parem. Kaalu lisavat lisavarustust ma ei telliks juurde. Kaalu vähendavat - OK.

____________________________
Legacy TD 2013
02.03.2017 at 11:30
Kuuno_L
 
BMW M2 - Kuuno
see info peaks jah ekraani pealt pärast vaadatav olema. ja sellekohapealt ka õigus et seda tillukest ekraani reaalselt vaadata väga ei jõua. pigem peale hooaega v kahte mõtlema vedrustuse peale
02.03.2017 at 19:42
uzzac
 
BMW M2 - Kuuno
See GoPro ühenduse teema tuli mullegi üllatusena. Võtsin kohe UM-il nööbist kinni, et miks nad kõigile M autodele kaamerat kohe kaasa ei müü :)

Sellise asja saab nendelt otse osta - http://www.bmw.co.uk/en_GB/topics/discover-bmw/accessories/accessoryDetail.accessoryId=10270.html

Kaamera osas tead mis numbril helistada :)

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
21.03.2017 at 14:43
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW M2 - Kuuno   1 2 3  
Log in: Username: Password:
Lost account
 
© tqhq.ee 2000 - 2017.