register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Pidurivedelikud - Motul RBF 600   1 2 3 4  
Poster Message
raimo_r
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
http://www.timskelton.com/lightning/race_prep/brakes/brake_fluid.htm

quote:
Motul Racing 600 is a very exotic and relatively expensive synthetic fluid with high wet and dry boiling points. It is not suitable for the street because it absorbs moisture quickly.

kaua sellist vedelikku siis kannataks sees hoida sellisel weekend-end (raja)autol ?
lisaks oskab keegi ehk kommenteerida, kas vahe ATE Super Blue Racing vedelikuga on märkimisväärne, st tasub kallimat hinda ära ?

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
16.02.2007 at 13:19
rustang
  
Moderator
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Mõned rinkavennad vahetavad enne igat võistlust. ;)
Seoses eelmise sponsiga kasutasin ise (kerges Escortis) täiesti tavalist Addinoli vedelikku ja sellega kordagi hätta ei jäänud kuid paratamatu pidurite hoolduse ja ümberehituse tõttu üle aasta sama vedelikuga ei sõitnud. Mustangiga tekkis ringrajal küll see pidurite pehmenemise teema kuid probleemi lahendasid uued kettad, parem klotsimaterjal ja jahutustorud esiketaste juurde.
16.02.2007 at 13:26
HoCi
  
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
ei hakanud eraldi teemat tegema oma küsimuse jaoks.

Mis pidurivedelikku soovitaksite igapäevaautole, mis lisaks veel sprinte-ringradasid sõidab?
Sprintidel ei lähe pidurid nii kuumaks, et vajaks midagi erilist aga sauga rajal tundub küll, et päris igat vedelikku sisse ei kalla.

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
16.02.2007 at 13:27
raimo_r
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
quote:
HoCi: ei hakanud eraldi teemat tegema oma küsimuse jaoks.

Mis pidurivedelikku soovitaksite igapäevaautole, mis lisaks veel sprinte-ringradasid sõidab?
Sprintidel ei lähe pidurid nii kuumaks, et vajaks midagi erilist aga sauga rajal tundub küll, et päris igat vedelikku sisse ei kalla.

http://www.timskelton.com/lightning/race_prep/brakes/brake_fluid.htm

quote:
ATE Super Blue Racing and ATE TYP 200 are the same brake fluid in two different colors (blue and amber, respectively). BMW recommends this brake fluid for their street cars because it, like Castrol LMA, absorbs moisture very slowly. The advantage over LMA is that ATE has a much better wet boiling point. You can put this stuff in your car and forget about it for a long time. An excellent choice for a weekend track car which also sees regular street duty.

Balti Laagris oli ATE Super Blue Racing vist mingi ~380 krooni liiter

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
16.02.2007 at 13:37 3 edits. Last edited 16.02.2007 at 18:40 by raimo_r
Garfield
  
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
quote:
raimo_r:Balti Laagris oli ATE Super Blue Racing vist mingi ~109 krooni liiter
Seda kasutasime ringrajal edukalt, kuid soovitav on igal kevadel vedelik välja vahetada (hüdroskoopsus).


____________________________
Focus RS
16.02.2007 at 13:52
joonas
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Kõigepealt tuleb pidurivedelikku vahetada vähemalt iga kahe aasta tagant.

Minul oli ka probleem, et pidurid läksid peale paari ringi pehmeks. Vahetasin ära ebaühtlaselt kulunud esimesed pidurikettad. Pidurivedelik jäi vana, kuid probleemid kadusid.
Kui kõik muu on pidurisüsteemis üle vaadatud ja ikka on probleeme, siis tasub osta kallimat pidurivedelikku.

Ise panin oma autole DOT 5.1 Valvoline pidurivedelikku. Siiski tasuks vaadata, mida auto manual ütleb. Tavaliselt on kasutuses DOT 4.
DOT 5 ei tohi kasutada, sest see on selline pidurivedelik, mis ei segune veega, seega võib pidurisüsteemi tekkida piduri silindritesse vett, mis soodustab korrosiooni. (Silicon based)
Mulle on jäänud mulje, et DOT 5.1 pidurivedelik on mõeldud just ABS pidurisüsteemidele. Suvaline näide http://www.buybrakes.com/store/MOTUL-8070HCM
Minu autol on ABS.

Siin ka suvaline link, kus kirjas ATE pidurivedeliku omadused.
http://www.raceshopper.com/brake_fluid.shtml

Joonas
16.02.2007 at 17:49
HoCi
  
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
selle DOT 5 ja ABS teooria vastu tooks näite, et Hondadel on ABS päris aga potsiku kaanele on kirjutatud "DOT3or4"
Samamoodi ka teistel markidel näinud seda, nii et DOT5 ja ABS otseselt käsikäes vist ei käi.

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
19.02.2007 at 19:35
joonas
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
quote:
HoCi: selle DOT 5 ja ABS teooria vastu tooks näite, et Hondadel on ABS päris aga potsiku kaanele on kirjutatud "DOT3or4"
Samamoodi ka teistel markidel näinud seda, nii et DOT5 ja ABS otseselt käsikäes vist ei käi.

Ei oska hetkel seda teemat detailsemalt kommenteerida, kuid igaks juhuks täpsustan, et me räägime DOT 5.1 pidurivedelikust.
DOT 5 ei tohi kasutada.

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Not to be confused with DOT 5.1, a polyethylene glycol based fluid.
DOT 5 is one of several designations of brake fluid denoting a particular mixture of chemicals imparting specified ranges of boiling point.

DOT 5 is a silicone based brake fluid. It is not compatible with any polyethylene glycol based fluids.

Unlike polyethylene glycol based fluids it is not hygroscopic, however this means that instead of being dissolved, any water in the system will eventually find its way to the lowest point in the brake line, corroding it, and potentially boiling and causing brake failure. It's major advantage over other forms of brake fluid is that it does not harm paint while the other forms of brake fluid do. It is widely used in the antique automobile arena.



____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
19.02.2007 at 20:06
James Herne
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Ise sõidan Motul RBF 600-ga nii rajal kui tänaval aastaringselt. Viimati vahetasin üle aasta tagasi.

____________________________
jamesherne.com
25.07.2007 at 01:01
meph
 
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Tegin siis ise järgneva upgrade: Ette Ferodo DS2500 klotsid, taha Ferodo Performance klotsid, ring Zimmermann'i kettaid ning Castrol SRF vedelik. Viimane päris korraliku 20 aastase veini hinnaga :)

Mis vahe siis on... well.. pidurdusjõud ära ei kao enam. Enne oli Saugal peale viite ringi juba märgata, et väga ei pidurda enam.

Samas üks probleemidest on ikka veel aktuaalne. Nimelt tuld andes läheb rajal piduripedaal ikka pehmeks :\ Oskab keegi sellele probleemile head lahendust pakkuda? Kas asi võib olla pidurivoolikutes? Et kuumenevad ja siis tänu sellele rõhu all hakkavad paisuma? Tuleks steel-braided voolikud panna?
25.07.2007 at 10:13
Silwer
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
quote:
meph:Nimelt tuld andes läheb rajal piduripedaal ikka pehmeks :\ Oskab keegi sellele probleemile head lahendust pakkuda? Kas asi võib olla pidurivoolikutes? Et kuumenevad ja siis tänu sellele rõhu all hakkavad paisuma? Tuleks steel-braided voolikud panna?

Ega sa uut ja vana vedelikku omavahel kokku ei valanud? Tegid ikka ennem süsteemi vanast vedelikust kuivaks ja pesid sealt hulga uue vedelikuga kogu vana kõntsa välja?

Kui seda ei tehtud siis võid oma "20 aastase veini hinna" vastu taevast kirjutada ja kogu protseduuri uuesti läbi teha.


____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
25.07.2007 at 10:31
Erik 78
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Kasutan Castrol Super Dot`i millel on väga head tehnilised näitajad.

:

Response Super DOT 4


Lühikirjeldus:

Sünteetiline pidurivedelik. Sobib kasutada kõikides pidurisüsteemides, eriti aga ekstreemsetes tingimustes töötavates pidurisüsteemides. Koostises kasutatd kõrgjõudlusega lisandid ja inhibiitorid tagavad ületamatu kaitse korrossiooni, kõrge temperatuuri ja auru kogunemise vastu. Toode sobib kasutamiseks hüdraulilistes sidurisüsteemides, kus tootja soovitab kasutada DOT-4 spetsifikatsioonile vastavat toodet.



Keemispunkti vahe SRF`iga oli suht väike. Hind aga hea.

Meph:

Arvan samuti, et vahetus ei olnud õieti tehtud (seda vedelikku imetakse sealt välja, tavaline, valan peale ja lasen alt välja ei toimi)
25.07.2007 at 13:44
rustang
  
Moderator
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Mul on süsteemis tavaline värske Addinoli pidurivedelik, keemistemperatuur >260 kraadi ja töötab väga ilusti, võibolla on auto liiga kerge ? :)
25.07.2007 at 13:54
python
 
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
quote:
Silwer:
quote:
meph:Nimelt tuld andes läheb rajal piduripedaal ikka pehmeks :\ Oskab keegi sellele probleemile head lahendust pakkuda? Kas asi võib olla pidurivoolikutes? Et kuumenevad ja siis tänu sellele rõhu all hakkavad paisuma? Tuleks steel-braided voolikud panna?

Ega sa uut ja vana vedelikku omavahel kokku ei valanud? Tegid ikka ennem süsteemi vanast vedelikust kuivaks ja pesid sealt hulga uue vedelikuga kogu vana kõntsa välja?

Kui seda ei tehtud siis võid oma "20 aastase veini hinna" vastu taevast kirjutada ja kogu protseduuri uuesti läbi teha.

Plaanis enda masinal ka pidurivedelik vahetada, sellega seoses: kas piduri süsteemi võib pesta ka mingi muu vedelikuga läbi või peab seda kallist vedeliku raiskama?
Nähtus ise oli järgmine. Pidurid ja klotsid toimisid rajal väga hästi. Pidamine oli lõpuni hea. Rajalt boksi alase sõites ja peatudes väjus aga piduripedaal põhja ning pidamine oli null. Hiljem jahtudes oli jälle OK. Viimase sessiooni ajal ei jõudnudki nad maha jahtuda alles ennem kui uuel soendus ringil. Põhjus ikkagi vist ainult vedelikus?
10.09.2007 at 08:22
devilc
Moderator
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Rusikareegel on selline: kui piduripedaal taastub jahtudes endiseks, kuumenesid üle klotsid, kui jääbki pehmeks, läks vedelik keema ja selles on nüüd õhumullid sees. Esimesel juhul aitab kangemate klotside ostmine (ettevaatust siiski: kui liiga kanged ostad, siis nad tänaval kriiksuvad, tolmavad, söövad kettaid ja külmast peast ei pea), teisel juhul vedeliku vahetus kõrgema keemispunktiga vedeliku vastu.

Paremini/vähem pidurdama õppimine aitab kah, aga see võtab aega. :)
10.09.2007 at 08:53
python
 
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Väike värskenud kuur piduritele pole probleem teha, koos kettaga klotsid näiteks aga kuidas saab muuta klots piduri pedaali nii pehmeks, et see põhja vajub? Kui näiteks B klots üle kuumeneb ja ei pea enam või üldse ketta külge sulab aga pedaali käigule?

Jah arenguruumi on küllaga eks selle vastu aitab sõitmine/harjutamine rajal. Suurel ringil kaks suuremat pidurdust, üks enne piks sirge lõppu ja teine peale S-i. Kolm kergemat korrigeerimist peale starti, enne väiksele ringile keeramist ja śikaani.
10.09.2007 at 09:12
HrHunt
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Homme vaja sebida kas ATE Super Blue Racing või Castrol Response Super DOT 4, määrab hind ja saadavus. ATEt saab vist Balti Laagrist aga Castrolit kust? Pole aega eriti linna peal otsida :( Kust ässad ostavad?
Edit: Kui süsteemi läheb 0.8 liitrit, palju ma pean ostma et sepad kindla peale orig sodi välja saaks pumbatud? 2 liitrit?


____________________________

18.09.2008 at 22:56 1 edit. Last edited 18.09.2008 at 22:58 by HrHunt
Jesper
 
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Ma ei ole nüüd mingi äss, aga paljud propellerimärgi-poisid ostavad muude asjaajamiste käigus Castroli stuffi sealt: http://www.carmasters.ee/castrol.html . Muidugi helista enne ette et kindel olla.

Originaalsodi pumbatakse välja ju üldse enne uue peale valamist? Või olen ma tehnoloogiast valesti aru saanud.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.09.2008 at 23:08 2 edits. Last edited 18.09.2008 at 23:09 by Jesper
HrHunt
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Silwer:
Ega sa uut ja vana vedelikku omavahel kokku ei valanud? Tegid ikka ennem süsteemi vanast vedelikust kuivaks ja pesid sealt hulga uue vedelikuga kogu vana kõntsa välja?

Seda pidasingi silmas, et palju selle vana kõntsa pesuks tüüpiliselt kulub, kui "by the book" teha.


____________________________

18.09.2008 at 23:24 1 edit. Last edited 18.09.2008 at 23:44 by HrHunt
Cardo
 
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Pedaali läbivajumine võib olla 2 otsaga asi, niipalju kui ma olen aru saanud. Ise olen klotsi läbivajumist tunda saanud ühel väikeautol, millel lihtsalt pidur enam ei võtnud, vajuta kuidas jaksad, tõmbasin roolist ka nii et oleks teise äärepealt ovaalseks venitanud, tee mis tahad :D.
See rohkem tunnetamise asi sama kehtib ka tagumiku kohta.
18.09.2008 at 23:27
rustang
  
Moderator
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Ma just eile kallasin oma rajalelule selle ATE sinise sisse - eks OT 23 näitab kuidas see töötab. Ostsin Ladu24.ee vahendusel.
19.09.2008 at 09:14
Garfield
  
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
ATE Blue Racingut saaksin otse laost 232kr/1L. Info - (copy-paste soomekeelsest tutvustusest): DOT4, Kiehumispiste 280°C ja märkäkiehumispiste 200°C. Luokitukset: FMVSS no. 116- DOT4 ja DOT3, SAE J1703, DIN/ISO 4925
Seda kasutasime kunagi ka oma ringrajaautodes. Igal kevadel panime värske piduriõli.

____________________________
Focus RS
19.09.2008 at 10:33
peep
 
Moderator
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
Minu Evo's on ka ATE Blue sees olnud viimasel ajal ja pole teda keema saanud. Castrol SRF'i sain Spa rajal korra keema aga seal võis tegu olla ka minu valede pidurdusvõtetega.
19.09.2008 at 10:43
HrHunt
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
quote:
Garfield: ATE Blue Racingut saaksin otse laost 232kr/1L.
Huvi suur, vt mail.


____________________________

19.09.2008 at 11:15
HoCi
  
Pidurivedelikud - Motul RBF 600
quote:
Garfield: ATE Blue Racingut saaksin otse laost 232kr/1L. Info - (copy-paste soomekeelsest tutvustusest): DOT4, Kiehumispiste 280°C ja märkäkiehumispiste 200°C. Luokitukset: FMVSS no. 116- DOT4 ja DOT3, SAE J1703, DIN/ISO 4925
Seda kasutasime kunagi ka oma ringrajaautodes. Igal kevadel panime värske piduriõli.

Ma ei tea kuidas nende kangemat piduriõlidega on aga kas saab nendega sõita ka aastaringselt (just talve mõtlen).

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
19.09.2008 at 11:55
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Pidurivedelikud - Motul RBF 600   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.