register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Estfield Toyota AE86 4AGE 2016  
Poster Message
Kristo21
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
Estfield Toyota AE86 4AGE


Mõtlesin pikalt, kas teha sellest teema või mitte, kuna Estfielde on olnud ja tehtud juba üle 100. Kuid tean, et 4AGE mootoriga on Eestis minu teada 1 valmis eksemplar.

Hakkame pihta sellest, kuidas asi algas.

Hankisin endale 2016 aasta Aprilli kuus Estfieldi kere koos mootori, kasti, 2 tagasilla ja terve alusetäie juppidega.

Nii nägin esimest korda oma projekti seismas ühes garaazis ilusti pukkide peal juba viimased paar aastat.

Nii nagu Teppani juurest tellidud oli küljes Lada trummelpiduritega tagasild, kõik amordid nii nagu Estfieldiga kaasa tuleb. Esimesed Lada kinised supportid ja kettad.




Nädal hiljem oli see toodud Lõuna-Eestist juba Tallinna Korno Kaupade abiga - tänud!

Esimesena hakkasin tegelema mootoriga ning tellisin kõik vajaliku, et mootor saaks kokku.





Igaks juhuks sai pealt lahti võetud, kuid siis avastasin, et nukad on palju kulunud, kuid ei lasknud alguses sellest häirida.



Kui rääkisin spetsidega, sis soovitati ikka alt ka lahti võtta, mida lõpuks ka tegin kui mootori pukki sain.

Esimene halb enne oli see, et karteri kaitse oli alla poole lömmis ja sellega oli sõidetud. Kui olin karteri lahti saanud oli õlivõtturi toru põhjas kinni. Sellest tulenevalt oli mootoril 3 silndris korralik loks ja sealt edasi selgus, et saaled olid ringi käinud ning mootor oli päris pikalt sõitnud ilma õlita.

Suur tagasilöök juba alguses. :(




Mõeldes, vaadates ja uurides, kust mida saab ja mis hinnaga ning kui palju tuleks asju ümber teha, et saada sellest mootorist uuesti looma, tuli teha karm otsus. Tuleb leida uus mootor.

Ebayst leidsin lõpuks endale sobiva isendi, millel oli Spido peal 80 000km vähemalt jutu järgi.

Tellisin ära ning nädala pärast oli mul uus mootor kohal.




Sain siis selle lõpuks pukki



See oli kahjuks kõike muud kui ilus, kuid lootus, et sisu on ok andis lootust :)

Keerasin kõik mittevajaliku küljest






Peale seda tuli otsustav hetk ...

Kaaned maha



Päris ilus, korras, ei ole erilist kulumist.

Kuid kuskilt oli õli saanud silindrisse ning vaatepilt oli selline.





Kuna silindri külgedelt paistis veel tehase hoonimise jälgi, siis tundus läbisõit õige olevat ning läksime projektiga edasi.

Viisin plokikaane töösse ja tagasi tuli .... nagu uus - tegelikult isegi parem. Lihviti ka minimaalselt. - Väga tubli töö!






Järgmisena läks töösse plokk, karteri kaitse - kõigepealt liivapritsi, pulbervärvi ja siis hoonimisse ja lihvimisse .. ja lihtsalt siledaks lihvimisse väntvõll ja samal ajal käisid pesus ka kõik kolvid ja kepsud.




Soodapesus ja värvimises käisid ka klapikambrikaaned.



Nüüd tuli aeg kõik kokku panna. Tellisin esimese hooga valed uuema versiooni kolvirõngad, kuid alumine ja keskmine rõngas sobis. Tellisin siis vanema versiooni omad, millest läks käiku vaid ülemised tihendid, kuna esimene vahe on kolvidel erinev.





Plokikaas sai peale, uued poldid sisse ning nüüd läks kõige rohkem aega klapivahede reguleerimisele. Seda sai tehtud vist tõesti 7 korda, enne kui viimased tellimusse läksid. Toyotast isegi oli võimalik saada 84 aasta masinale vaheplaate. Tellitud olid küll teise mudeli järgi, kuid sobisid.




Kõik pildid ja metalli osad käisid vannis ning said uue elu. Mõned poldid sai välja vahetatud tugevamate vastu.

Õlipump käis soodapesus nagu enamus alumiinium osadest.



Mootor sai kokku





Järgmisena tuli kokku panna käigukast




Esimene test raami vahele



Kast ja mootor peal



Siis sai ära tellidud Toyota tagasilla jaoks KAAZ 2 Way LSD Limited Slip Differential AE86 COROLLA 83-85 differ.



Praeguseks on see kohale jõudnud ning läheb järgmise kuu alguses külge.


Kere koos mootori, käigukasti ja tagasillaga läks Lõuna-Eestisse - ühe selles foormumis oleva ehitaja kätte :)




Radikameistritel valmis teha radiaatori





Panin tellimusse Westfield Gaz Gold amordid koos vedrudega oktoobri keskpaigaks peaks kohal olema.




Sai ostetud kasutatud Speedlinei veljed ning Yokohama street legal slikid peale pandud. Kui sillad korras lähead alla.

23.09.2016 at 15:48 6 edits. Last edited 23.09.2016 at 19:18 by Kristo21
hents99
  
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
Korralik projekt! Jõudu ja edu.
Estfield on päris põnev liikur. Lihtsus on võtmesõna.

____________________________
C126 ; W201 ; W203
23.09.2016 at 19:45
bagiauto
 
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
quote:
Korralik projekt! Jõudu ja edu.
Estfield on päris põnev liikur. Lihtsus on võtmesõna.

Küll ma juba selle eest hoolisen, et see võtmesõna paika ei peaks :D
30.09.2016 at 13:19
rustang
  
Moderator
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
Vastupidi bagiauto, Colin Chapmani moto oli ju: "Simplify, then add lightness".
30.09.2016 at 14:36
hents99
  
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
Eks see vedrustus/käändmikud/geomeetria on nagu on.

Pärnus kunagi oli isegi vist Estfieldi sari vms? Teppan käis sõitmas ja oli juhuseid kui keset võistlust tuli ülikiiresti(nii kiiresti kui tehnika reeglina lubas....) Tartus käia, et uusi lääbasid või muid deformeerunud detaile tuua.

Aga muidu on emotsiooni täis aparaat.

____________________________
C126 ; W201 ; W203
30.09.2016 at 15:55
Garfield
  
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
quote:
hents99: Eks see vedrustus/käändmikud/geomeetria on nagu on.
Sellel Estfieldil, millega ma esimest Linnaringi sõitsin (minu rinkaauto tehnikaga) küll selles osas probleeme polnud. Piduritega (balanss) ja rehvidega (kereauto omad ei sobinud) olid probleemid, muidu oli väga hea auto, elamus missugune.


____________________________
Legacy TD 2013
30.09.2016 at 16:10
allud
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
Kas sul ees alumine stabikas on? Kui ei soovitan panna. Kas esimesed alumised õõtsad on juba uued või sellised nagu alguses tehti? Vanad lähevad suht lihtsalt iseenesest katki. Oman kogemust. Ette soovitan panna alfa vent kettad ja wilvoodi supordid. Lada omadega on vahe öö ja päev.
30.09.2016 at 20:19
MartenT1
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
quote:
allud: Kas sul ees alumine stabikas on? Kui ei soovitan panna. Kas esimesed alumised õõtsad on juba uued või sellised nagu alguses tehti? Vanad lähevad suht lihtsalt iseenesest katki. Oman kogemust. Ette soovitan panna alfa vent kettad ja wilvoodi supordid. Lada omadega on vahe öö ja päev.

Soovitatav on panna esimene stabikas nende vanakooli õõtsadega tõesti, need õõtsad on õhukesest materjalist. Meil on valmis ka nö uuekooli Estfieldi õõtsad. Kui on huvi siis Valteri numbri leiad internetist. Wilwoodi supordid on ainuõige valik, nende hinna ja efektiivsuse suhe on üks parimaid. Mis jäikusega vedrusi kasutama hakkad? Mootori juhtaju kasutad originaali või programeeritavat?
07.10.2016 at 07:43
Kristo21
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
quote:
MartenT1:
quote:
allud: Kas sul ees alumine stabikas on? Kui ei soovitan panna. Kas esimesed alumised õõtsad on juba uued või sellised nagu alguses tehti? Vanad lähevad suht lihtsalt iseenesest katki. Oman kogemust. Ette soovitan panna alfa vent kettad ja wilvoodi supordid. Lada omadega on vahe öö ja päev.

Soovitatav on panna esimene stabikas nende vanakooli õõtsadega tõesti, need õõtsad on õhukesest materjalist. Meil on valmis ka nö uuekooli Estfieldi õõtsad. Kui on huvi siis Valteri numbri leiad internetist. Wilwoodi supordid on ainuõige valik, nende hinna ja efektiivsuse suhe on üks parimaid. Mis jäikusega vedrusi kasutama hakkad? Mootori juhtaju kasutad originaali või programeeritavat?



Hetkel on plaanis ette panna Fordi ventileeritavad kettad ja kinnised supportid ning taha lähevad sama auto tavalised kettad ja supportid. 98-00 mondeo kui ei eksi. Esimeste õõtsadega tegeleb Bagiuto. Põhimõtteliselt on plaan, et ta paneb paika tagasilla, difri, pidurid, esimese poole vaatab üle. Tõenäoliselt tulevad ette uued käänmikud unipallide peal. Väljalase samamoodi, kuna orginal ei sobi.

Vaatame kuidas läheb.

Ajuna tuleb kasutusele MK2 tuunitud aju, mis laseb kuni 7500 prm , mis on tänavasõidu mootori jaoks piisav.

Lisaks on plaanis panna õli-vesijahutus, kuna mootors on kapriisne. Niipalju kui sama mootoriga teisena valminud sõiduk sõitnud on, siis põhi probleemid olid mootori ülekuumenemine. Ei tahaks sama rada jätkata.

Kristo
08.10.2016 at 08:08
prins1
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
Nüüd, kus teada, et suured pidurid ja tuunitud mootor, ära unusta haakekonksu (vt pilt nr 1).

____________________________
88 fiero
93 Corvette
09.10.2016 at 16:54
MartenT1
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
Bagi meestel ei ole erilist mõtet topelttööd teha, mis meil juba 2 korda tehtud. Meil on valmis õõtsad mis jämedamad, ette kui ka taha on valmis ehitatud uniballi lahendused jpm.
12.10.2016 at 08:58
bagiauto
 
Estfield Toyota AE86 4AGE 2016
quote:
MartenT1: Bagi meestel ei ole erilist mõtet topelttööd teha, mis meil juba 2 korda tehtud. Meil on valmis õõtsad mis jämedamad, ette kui ka taha on valmis ehitatud uniballi lahendused jpm.


Saada õõtsa pilt ja järsku ütled hinnad ka.

Tänud
12.10.2016 at 11:27
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Estfield Toyota AE86 4AGE 2016  
Log in: Username: Password:
Lost account
 
© tqhq.ee 2000 - 2017.