register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Eesti rahvuslik ringraja klass   .. 6 7 8 9 10 11 12 ..  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Rahvaklassi reeglid võiks olla seesugused, et autodega mahuks ka näiteks ERK tehnilist etingimuste alla, mis lubaks osaleda nii Eriste krossivõistluste asfaldietappidell kui ka asfaldil toimuvatel rallisprintidel.
18.10.2007 at 14:40
Jörm
 
Eesti rahvuslik ringraja klass
Ma ei tea küll nende klasside reeglitest midagi, aga igastahes N rühmas peaks saama vabalt sellega rallit sõita ja kui teistes sarjades ei ole just puurid ja ohutusvarustus sisu rappimine keelatud, siis ma ei näe põhjust miks seal ei saa nendega sõita. Arvestades, et praeguse seisuga tuleks temast kogu Eesti suurim klass, siis kõik ülejäänud organisaatorid on ilmselt lahkelt nõus laskma meid peale igasugustel üritustel, kus kehtis meile kasvõi eraldi arvestus.

Silwerist ei saa aru, kas tal on compact juba olemas, et ta ei taha teistega võrdse autoga sõita? 55kg ei ole sugugi vähe erinevust, kui see kaal taha lisada, siis on auto 51-49 või isegi 50-50 balansis, mis on kupee 53-47 vastu juba oluline paremus. Mul ei ole midagi erinevate mudelite vastu, aga kui see valik aina laieneb, siis seda raskem on neid võrdseteks ajada ja ühel päeval läheme kõik riidu ning klass vajub laiali. Olen seda vormelis erinevate mootorite tõttu korduvalt läbi pidanud elama ja võin kinnitada et kõik need võrdsustamised maksavad kellelegi raha. Meil oli kolm mootorit: 1600 karpa, 1600 pritse ja 1800 F4 piiratud nuka ja kanaliga. Viimase eest sai kõva lahing peetud 2004 aasta lõpus, reegleid ümber tehtud, teisi piiratud ja seda avardatud, ent kevadel ei olnud mitte ühtegi F4 mootoriga autot rajal, kõigil oli nagunii 1600 versioonid, sest need käisid ikkagi paremini. Kui Silwer ei ole veel ümber ehitanud oma compacti, siis on ju lihtne ta maha müüa ja võtta kas sedaan või kupee, väike hinnakaotus on ehk tulemas, ent sarja seisukohapealt oleks väga oluline et meil oleksid ühesugused, võrdsed autod. Ega ilmselt midagi hullu ei juhtuks kui sa oma compactiga rajale peale tuleks, aga see teeb väga palju peavalu juurde, sest ühel päeval oleks sul liiga vähe jõudu ja seetõttu tahaks kaalu maha saada, teisel päeval oleks teistele balanss halvem ja kolmandal päeval oleks neil teljevahe pikem jne.

Ma ise arvan, et Läti rahvusliku üks nõrgemaid kohti ongi see, et igasugused erinevad autod on lubatud ning kuna võidusõitja loomuses on endale kasulikke reegleid kirjutada, lähevad nad varem või hiljem põhjalikult riidu, siis tuleb kaks või kolm klassi ja siis nad surevad kõik välja. Üks toredaid põhjuseid rajal käimiseks on see, kui seal on toredad inimesed kellega võidu sõita. Kui pinged on juba ette üles kruvitud, siis ei ole see enam üldse tore. Mul ei ole vaja võidu sõita, mulle lihtsalt tundub, et meil oleks sellist klassi vaja, et ringrajasport elama jääks ja edasi areneks, sest kes teab, ehk tulevad kiiremad mehed bemmide pealt kunagi vormelit sõitma või mõnesse teise kiiremasse klassi. Ent selleks peab kõigepealt olema aus konkurents ning meie noortele kotkastele oleks vaja sellist võidusõitu, kus papa suure rahakoti eest ei saa osta kõvasti paremat autot, vaid kus etteotsa jõudmiseks tuleb endal kõvasti pingutada. Kuna vormelis ei saa sõita eelarvega 150 000 per hooaeg, aga selles klassis saab, siis mina näen teda siiski alternatiivina ja kasvulavana, kus noored ja kiired, kellel ei ole ehk liiga palju raha saaksid silma paista ja ehk endale ka toetajaid leida. Kogu maailmas on tänaseks levinud klassid, kus noored kihutajad sõelutakse välja võrdsete masinate klassis. Seega, kui ma näiteks rendiks hoojaks välja BMW mõnele noorele, siis saaks ta ehk isegi 75 000 krooniga sõidetud, mis on keskmisele papale Eestis siiski võimalik leida. Vormeliga saaks ta paar trenni ja ühe võidusõidu selle raha eest sõita ja me ei teaks ikkagi kuidas ta sõita oskab, kuidas ta avariidest suudab hoiduda, möödasõite teha, starte jne. Et selles mõttes olen ma väga huvitatud sellest, et rajal oleksid võrdsed autod ja mingeid "aga temal on ju compact!" vabandusi ei peaks ühegi sõitja suust kuulma. Mida vähem on võrrandis "miks ma ei olnud täna kiire" tundmatuid ja vabandusi seda kiirem on sõitja areng, sest järele jääb vaid tihend rooli ja istme vahel, ehk see mis alati viimasena arvesse võetakse.

____________________________
Amper Racing
18.10.2007 at 16:24
peep
 
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Las see compact nüüd olla. Ei usu, et compacti lubamine karjakaupa võistlejaid juurde toob või seda sarja märkimisväärselt odavamaks muudab. Nagu öeldud, mida selgem asi on, seda parem. Mistahes potensiaalse ebavõrduse tekitamine alguses ja siis selle reeglitega siluda üritamine on palju halvem variant, kui kohe võrdsetel alustel tegutsemine.
18.10.2007 at 16:29
xjan
Eesti rahvuslik ringraja klass
Minule tundub, et BMW sedaanklassi, mille idee tuleb Soomest, lubati Eestis nüüd reeglite järgi Coupe arvestusse onupojaliku poliitka tulemusena. Jörm, mis auto sul oligi? :)

Compacti erinevust Coupest/Sedaanist mina siin toodud argumentidest ei usu ja olen valmis vastu vaidlema. Väide, et "Kompakt tehtigi tegelt võidusõiduks, sest kupee ja sedaan olid liiga rasked" on pehmelt öeldes jama. Compact on BMW E36 baasil tehtud perenaistele suunatud odavama otsa auto - sellest kehvemad materjalid n. salongis, teine "kole" armatuur, vanema tüübi tagasild jne.

Kaalud rajaääres on vajalikud anyway - mootorid on kindlaksmääratud - hj/kaal suhtele saab lisada juurde kui vaja jne - mis see Coupe sobitamine Sedaaniga samasse rühma erinev nüüd Compactist on? Ja kui väga keegi tahab võiks ju lasta tal ka touringuga rajale tulla - Lätlastel selles raamis asi toimib, ei?

Võrdsus on hea, aga sõitke siis juba rangelt sedaanidega, saab Soomlastega ka kampa.

Mul muide on Compact olemas, mis vajaks lühidalt vaid puuri ja tulekustussüsteemi, et antud klassi konkurentsis kaasa lüüa. Mina näen pigem probleemiks 125kw mootori ahendatud sisselaset, mis suurel pöördel 141kw-le alla jääb - kas seda kompenseerib kaal vms ei tea.

____________________________
BMW 1M ...
18.10.2007 at 16:50 2 edits. Last edited 18.10.2007 at 17:02 by xjan
Silwer
Eesti rahvuslik ringraja klass
Jörm asi oleks ok kui oleks lubatud vaid E36 sedaan. Aga kuna te juba ise tõite kupee mängu mis on sedaanist VÄGA erinev auto siis ei näe mina küll põhjust miks kompakti keelama peaks. Btw, compakti teljevahe on sama nagu sedaanil ja kupeel.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
18.10.2007 at 16:52
peep
 
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Kes reaalselt ringrada sõitma plaanib hakata, eks see tuleb kohale, kui reeglite projekt valmis ja siis paistab mis saab. Täna pole ju midagi otsustatud. See eri keretüüpide asi sõltub ju veel sajast asjaolust, mida te ei tea.

Muidu USA's on ka samasugune E36 sari ja nendel on miinimumkaal 325 jaoks 1252 kg (võistluskaal koos juhiga) ja 328 jaoks 1284 kg. Ehk nad lasevad ka suurema mootoriga sõita. Nemad keresid ei piira aga compact'i vist Usas polnudki ???

Mina kopeeriks nende pealt paljud asjad maha(arvestades ka Soome reegleid jms.), sest kui see toimib siis milleks leiutada ?

http://www.bmwccaclubracing.com/static/video/rules_2007_final_061001.pdf

e36 klassi reeglid on alates lk. 45 Siin on arutelu ka, kes viitsib lugeda.

18.10.2007 at 18:02 3 edits. Last edited 18.10.2007 at 18:10 by peep
xjan
Eesti rahvuslik ringraja klass
usas oli compactist saadaval vaid 4-silindrit mootoriga variant. Selles dokumendis on USA compact 318ti samas klassis 2-ja 4-ukselise 318ga - lk. 76/77. Prep weight e. miinimumkaal koos juhiga vastavalt 1195 vs 1248. Kummaline, sedaanil-kupeel miinimumkaal kõrgemgi?

____________________________
BMW 1M ...
18.10.2007 at 18:12 2 edits. Last edited 18.10.2007 at 18:59 by xjan
-XR-
Eesti rahvuslik ringraja klass
Kas panete siia ka kirja, kui koosolek tehakse?
Oleks ka tulija.
18.10.2007 at 20:40
peep
 
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Seal on kirjas, et tegu algsete parameetridega ja nad võivad neid kaalusid iga hetk muuta, arvestades autode konkurentsivõimet.
18.10.2007 at 20:54
rustang
  
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Veel üks idee rahvaklassiga seoses. Põhihäda on ju suured kulud ja kui nüüd kavandatavat BMW klassi vaadata, siis ega need kulud Super1600-ga võrreldes väiksemad ei ole. Heal juhul on autod võrdsemad.

Aga kulusid annaks lihtsa meetodiga poole võrra vähendada, tehes sõidud kohustusliku boksipeatuse ja piloodivahetusega. Meie tüüpilisse ringrajapäeva formaati ei mahu palju pikem sõit kui pool tundi ehk umbes 2x15 minutit aga ka see oleks päris lahe ning piloodivahetus omaette vaatamisväärsus. Boksipeatusele saab kehtestada miinimumkestuse - 2 minutit näiteks - ja väljasõidul kontrollitakse, et rihmad ikka kinni said jms. Boksivärav avatakse võistluse 10ndal minutil ja suletakse 20ndal, selles ajavahemikus peavad kõik boksis käima. Jääb ruumi ka taktikaks, kui üks piloot on teisest kiirem jms.

See annaks võimaluse lahendada osavõtt nii, et ühele mehele kuulub auto ja teine tasub jooksvad kulud vms omavahelised kokkulepped. Samuti kaob ära vajadus palgata mehaanikut, kuna hädapärast saab kahekesi kõik vajaliku auto juures tehtud.

Äärmisel juhul - kui on nõudlust ja nii otsustatakse - võib lubada sõita ka ühe piloodiga, siis boksipeatuse ajal lihtsalt juht ei vahetu.

Sarnase skeemiga sõidetakse näiteks Saksa ADAC GT sarja (mida Indrek Sepp hiljuti proovimas käis) jpt.
19.10.2007 at 11:58
Garfield
  
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
rustang: Aga kulusid annaks lihtsa meetodiga poole võrra vähendada, tehes sõidud kohustusliku boksipeatuse ja piloodivahetusega.
Siis jääb jälle autosid vähemaks, kuna kahe peale on üks auto. Või mõtlesid nii, et juhtide vahetus toimub autode vahel. Ehk piloot A tuleb boksi ja edasi sõidab piloot B. Siis saabub boksi järgmine sõiduk piloodiga C (teine tiim???) ja ootav piloot A istub autosse ning jätab "C" järgimst autot ootama. Kaotaja on see, kes muusika vaikides püsti on ja kellele tooli pole. ;)


____________________________
Focus RS
19.10.2007 at 12:02
jura
Eesti rahvuslik ringraja klass
Mulle rustangi viimane ettepanek meeldib! Sellisena isegi võibolla kaaluks osalemist... praeguse seisuga mitte.
19.10.2007 at 12:12
rustang
  
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
Garfield: Siis jääb jälle autosid vähemaks, kuna kahe peale on üks auto.

Ei ma mõtlesin, et siis on autosid rohkem kuna ka need saavad tulla, kes muidu rahaliselt välja ei veaks.
19.10.2007 at 12:13
peep
 
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Jänkide sarja 2008 reeglid on ka juba üleval (alates lk. 47). Neid täiendati 2007 kogemuse põhjal:

http://www.bmwccaclubracing.com/static/ForTheRacer/BMW_CR_Rules_-_2008_-_v13.1.pdf
19.10.2007 at 12:25
jura
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
rustang:
quote:
Garfield: Siis jääb jälle autosid vähemaks, kuna kahe peale on üks auto.

Ei ma mõtlesin, et siis on autosid rohkem kuna ka need saavad tulla, kes muidu rahaliselt välja ei veaks.


Täpselt nii... need, kes üksi tulevad... tulevad ikka ilmselt üksi ja tuleb mingi hulk veel paarissõitjaid... kogu autode hulk kindlasti suurem... ja vast ka lõbusam.
19.10.2007 at 12:48
mart154
 
Eesti rahvuslik ringraja klass
lisaks, ehk tekib võimalusi: "tule sõida mu pool sõitu xxxxEEK eest :) "
19.10.2007 at 12:49
rustang
  
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Vaadates rallit siis seesugune partnerlus töötab, seal ju osaluskulud kordades suuremad kui ringrajal. Võimalik on nt. osaval mehaanikul leida partneriks inimene rahamaailmast, kes hangib puudujääva finantsi. Kokkuvõttes tuleb osavõtt siiski odavam kui mõnest racing-firmast võtmed-kätte teenust tellida. Küsimus on ainult vettpidavates kokkulepetes omavahel ja tuleks juba ette mõelda mis saab siis kui üks osapool hooaja keskel paadist lahkuda tahab.
19.10.2007 at 13:16
Garfield
  
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
rustang: Äärmisel juhul - kui on nõudlust ja nii otsustatakse - võib lubada sõita ka ühe piloodiga, siis boksipeatuse ajal lihtsalt juht ei vahetu.
Sellisel juhul peab juht autost lahkuma teatud kaugusele, näiteks 5 meetrit ja siis tagasi ronima.


____________________________
Focus RS
19.10.2007 at 13:45
que
 
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
Garfield:
quote:
rustang: Äärmisel juhul - kui on nõudlust ja nii otsustatakse - võib lubada sõita ka ühe piloodiga, siis boksipeatuse ajal lihtsalt juht ei vahetu.
Sellisel juhul peab juht autost lahkuma teatud kaugusele, näiteks 5 meetrit ja siis tagasi ronima.

quote:
rustang:
Boksipeatusele saab kehtestada miinimumkestuse - 2 minutit näiteks - ja väljasõidul kontrollitakse, et rihmad ikka kinni said jms.

19.10.2007 at 15:04
-XR-
Eesti rahvuslik ringraja klass
Mul tekkis küsimus rahvusliku klassi varustuse kohta.
Kas varustus peab olema viimase homologeeringuga?
Kõige uuemad saapad, tulekindelpesu, kombe, kindad, kiiver, tool jne jne..



____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211
19.10.2007 at 16:29
rustang
  
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Mina lubaks küll aegunud FIA klepsudega varustust, samuti võiks lubada SFI turvavöid ja E-kiivreid.
19.10.2007 at 16:41
-XR-
Eesti rahvuslik ringraja klass
siis peaks ehk ära määratlema, kui vanad asjad lubatud on.
Mis aasta nõuetele vastavad vms..
kui ainult kõige uuemad oleks lubatud, siis kaoks kogu selle asja mõte ära,
sest kõige uuem varustus on jube kallis ja seda peaks iga aasta vahetama.

Kui mingeid reegleid poleks, siis oleks jällegi liiga ebaturvaline.

____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211
19.10.2007 at 17:14 2 edits. Last edited 19.10.2007 at 17:15 by -XR-
rustang
  
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
-XR-: siis peaks ehk ära määratlema, kui vanad asjad lubatud on.


Siin võib ju eeskujuks võtta ralli rahvusliku E-rühma, II liiga vms.

Edit: Ralli E-s on reegel alljärgnev (võiks lubada ka SFI 16.1 vähemalt 4-punktivööd min 3'')

3.8.4 Võistlustel peavad sõitjad kandma vähemalt FIA 1986 standarditele vastavaid
sõiduülikondi, näokatteid, kingi ja kindaid.
3.8.5 Turvavööd peavad olema homologeeritud, laiusega min 3” ja vähemalt 4-punkti
kinnitusega.
3.8.6 Peale vöödele märgitud kehtivusaja lõppu võib neid kasutada veel 2(kaks) aastat
ainult Eesti territooriumil toimuvatel võistlustel.
3.8.7 Istmed peavad vastama vähemalt FIA 1986 standarditele.
3.8.8 Kõik võistlejad peavad kandma kiivreid, mis vastavad ühele järgnevatest
standarditest (FIA Technical list Nr.25)
-Snell Foundation 2000-SA;2005-SA
-SFI Foundation, SFI spec 31.1A ja 31.2A
-British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR
-FIA 8860-2004

Edit2: Krossis (ERK 2500) on veel vabamad reeglid:

2.3. Istmed ja riietus
Juhiiste, ohutusriietus ja kaitsekiiver peavad olema FIA poolt homologeeritud, homologeering võib olla aegunud.
2.3.1. - juhiiste peab olema tugedele kinnitatud läbi 4 punkti (2 ees, 2 taga), M8 ja tugevusklass minimaalselt 8,8.
2.3.2. - tugede ja seibide paksus on 3 mm (teras) või 5 mm (kergsulamid).
2.3.3. - tugede küljepikkus vähemalt 6 cm.
2.3.4. Iste ei tohi olla kinnitatud otse põhjale vaid kahele ristitalale, mille otsad kinnituvad tunnelile ja küljekarbile. Ristitalade minimaalne läbimõõt nelikanttoru puhul on 25x25x2mm, ümartoru puhul 38x2mm. Toru otsad peavad kinnituskohtades olema tugevdatud plaatidega. Istme kinnitused peavad läbima talasid.
19.10.2007 at 17:20 2 edits. Last edited 19.10.2007 at 17:33 by rustang
Jesper
 
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
-XR-: Mul tekkis küsimus rahvusliku klassi varustuse kohta.
Kas varustus peab olema viimase homologeeringuga?
Kõige uuemad saapad, tulekindelpesu, kombe, kindad, kiiver, tool jne jne..


Praegustes klassides ei pea olema mitte kõige uuem, aga kehtiva homologeeringuga. Mis tähendab siis, et iga asja saab ikka paar-kolm aastat vähemalt kasutada (perioodid on erinevad, kuskil eelmises rahvaklassi teemas on seda käsitletud kah).
19.10.2007 at 17:45
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
Silwer: Jörm asi oleks ok kui oleks lubatud vaid E36 sedaan. Aga kuna te juba ise tõite kupee mängu mis on sedaanist VÄGA erinev auto siis ei näe mina küll põhjust miks kompakti keelama peaks. Btw, compakti teljevahe on sama nagu sedaanil ja kupeel.


Coupe t6in mina m6ngu :)

Tundub,et BMW asjal hakkab jumet olema,ainult nimi vaja veel maimule v6lja m6elda :)
19.10.2007 at 17:45
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Eesti rahvuslik ringraja klass   .. 6 7 8 9 10 11 12 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.