register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : (Auto)kultuurireis US ja A'sse.   1 2  
Poster Message
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Mõtlesin väikese illustreeritud reisikirjelduse siia panna, juhuks kui kellelgi pole tööajaga midagi peale hakata või ka teinekord kellelegi viidata vältimaks sama jutu mitmekordset rääkimist.

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada algusest, ehk siis põhjusest mis üldse ajendas USA'sse minema ja selleks oli minu müüdavate Porsche plug'n'play VEMS toodete edasimüügiga USA's tegeleva inimese vajadus mõne tema isikliku auto seadistus ja lühikoolitus paigalduseks lõpptarbijale (kui too ei oska aju autol vahetada vms).

Umbes varasügisel tellis üks Atlantas elav Porsche-entusiast ja ettevõtja minult kolm VEMS komplekti (kaks enda autole, üks kliendile) ja kuna ise pole ta seadistamisega väga sina peal (erialalt muidu programmeerija), siis tundus mõistlik ise kohale minna ning autod nö valmiskujul kätte anda.

Suht algul tekkis idee mitte piirduda vaid nö komandeeringuga, vaid veidi pikemalt ringi vaadata ja kaardile vaadates paistis Florida lähedal olevat, kliima meie talvega võrreldes mõnusam ja huvitavaid kohti, mida avastada hulgim. Ja suhteliselt kohe oli ka plaan, et ei lähe üksi, vaid koos naise ja lapsega. Umbes kaks kuud enne reisi panin umbkaudse marsruudi paika ja tasapisi hakkasin organiseerima majutuskohti ja kõiksugu muud, mida ja kus näha.
Ka oli päris algul selge, et roadtrip tuleb vana Porschega. Miks? Mitmel põhjusel: mulle kui Porsche entusiastile on sealsetel teedel alati unistuseks olnud Porschega sõita (v.a. Cayenne'iga), suvalise rendikaga olnuks see liiga igav ja kuna üheks sihtkohaks oli Miami, siis põlise GTA fännina oli raske ära öelda võimalusest sõita Miami Beachi tänavatel ringi '80ndate Porschega kus mängib sama ajastu muusika :) Mõistagi ilma Vice City mänguga kaasneva politsei tähelepanuta, mida päriselt vältida ei õnnestunud, aga sellest hiljem.
Kaart planeeritud marsruudiga (idaranniku läbisime suht täies ulatuses mööda rannaäärset A1A-d, mingil totral põhjusel lubas Google Maps ainult teatud arvu kordi marsruuti muuta lohistades, vaikimisi pakkus mõistagi igavaid kiirteid).




Tallinnast lendasime 15.12 Brüsselisse ja sealt mõni tund hiljem Atlantasse. Üle Atlandi lääne poole lend võttis aega 9.5h (põhiliselt pidevate vastutuulte tõttu), ette rutates võib öelda, et tagasilend oli 2h lühem, kuid selle "kompenseeris" üks maailma nõmedamate hulka kuuluv Pariisi Charles de Gaulle lennujaam, kus sai lisaks kolmele turvakontrollile, äravõetud jogurtitopsile ja ajuvabale terminalide paigutusele ka 4.5h istutud.
Atlanta tervitas 25C soojakraadidega, mis tavapärasest omajagu soojem on ja see oli meeldiv. Seadsime end hotellis sisse ja juba samal päeval läksime autosid üle vaatama.


Ajude paigaldus ja seadistamine läksid kärmelt, kahe päevaga old kõik kolm autot valmis. Väike tagasilöök oli ka ikka, ühel autodest lahkus kaanetihend elust pärast seda, kui oli päev otsa 1,2bariga ringi sõitnud (originaalis 0,7bar). Kahtlustasin omapoolset seadistusapsu, kuid võtsime kaane kärmelt maha ja õnneks või kahjuks selgus, et tegu oli lihtsalt mõttelise tihendiga: kõikide silindrite ümbert oli tihendimaterjal pmst ära mädanenud, ilmselt oli minevikus pikemat aega veega sõidetud vms.



Igatahes saime põhieesmärgid täidetud ja 18.12 varahommikul kl 5.00 oli start Florida poole. Varane kellaaeg ikka liikluse vältimiseks, Atlantas ja ümbruses on tipptunni ajal täiesti normaalne, et ühes suunas 8realine tee on kinni ja liiklus seisab.. Nagu hiljem välja tuli, sai sarnast olukorda nautida Miamis, sellestki edaspidi...
Autoks sai mitme kandidaadi seast valitud 1987 Porsche 944S (2.5 16v, 190hj), põhiliselt suhteliselt vähese läbisõidu (82 000 miili) ja kogu hooldusajaloo olemasolu tõttu (1 omanik olnud). Oleks olnud võimalus ka kahe 944 Turbo seast valida (sh. 400+hj) aga ütlesin sellest pakkumisest viisakalt ära, kuna polnud erilist huvi lisaks reisikuludele ka kiiruse eest trahvi saada :)



Esimene ots oli 640 km Jacksonville'ini, see möödus probleemideta ja sai koos kolme peatusega läbitud 7 tunniga.
Kohustuslik külastuspaik Porsche-fännile oli mõistagi Brumos Porsche. Jäin umbes pool tundi hiljaks, et kogeda elu sündmust. Nimelt nägin sisenedes klaasvaheseina taga podisemas 918 RSR-i ja üht onu koos esinduse töötajaga teda juhendamas, härra läks proovisõidule ja pidi auto tagastama järgmiseks päevaks. Hiljem esinduse juhataja käest naljatamisi küsides, et kas oleks ka saanud proovisõitu, vastas et "No problem" ja et ma tulgu homme pärastlõunal. Paraku tähendanuks see reisiplaanide ummikussejooksmist.. Olnuks üksi, siis mõistagi teinuks kõik, et oodata järgmise päevani aga naine ja laps polnud sellest ideest eriti vaimustatud.
Tegelikult tahtsin külastada Brumose eramuuseumi, mis on täis vingeid Porschesid, kuid seda pidavat saada külastada erikokkuleppel uue aasta algul, nii et kahjuks jäi ka see tegevus ära. No mis teha, kõike ka ei saa.



Järgmisel hommikul võtsime suuna Daytona Beachile ja teha vahepeatus St. Augustineis, USA vanimas linnas. Need distantsid olid lühikesed, Daytona Beachini vaid ~140 km.
St. Augustine'is leidsime huvitava mudelipoe, kus suhteliselt väikesesse poodi oli tuubitud tuhandeid mudeleid. Mis iganes autost, sõjatehnikast vms, kõike oli. Kallimad maksid 600-800 dollarit, odavamaid oli ka veidi.



Edasi läks sõit Daytona Beach'ile autoga sõitma. See on vana komme ja üks väheseid kohti, kus seda teha saab.
Enne sõitu paak kütust täis (see on seal odav, 1,6-2 dolalrit gallon (40-50 eurosenti/liiter)






Randa pääseb mitmest kohast, kaarte selle peale- ja mahasõiduks leiab hotellidest ja bensiinijaamadest. Hind auto kohta on 8 dollarit.

Autofänni kohustuslik koht külastamiseks on mõistagi Daytona International Speedway.


Külastada sai nii rada ennast kui tugirajatisi.






Daytona rajast ja kaasnevatest on pilte hulgim, kui kellelgi soovi on, siis võin lisaks postitada vms.

Püüan homme järgmise etapi kirjutada...


____________________________
www.vems.ee
13.01.2016 at 21:15
peep
 
Moderator
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Lahe, isegi olen mõelnud kunagi sealkandis ära käia. Kas see 944 on ametlikust rendifirmast võetud ?
14.01.2016 at 11:34
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Ei, see on mu võõrustaja üks Porschedest. Paari päeva jooksul sõitsin atlanta ümbruses sellega ringi ja vaatasin oma silmaga auto üle enne reisi, et võimalikult vähe ebameeldivaid üllatusi tuleks. Mõned siiski tulid, aga õnneks ei midagi tõsist.

Autopargist rääkides, väga vähe oli vingeid vanu autosid liikluses. Koguhulga poolest on USA's mõistagi neid palju, aga nt klassikalisi muskleid, rääkimata vanematest Porschedest või ferraridest hakkas ikka suht harva silma. Julgelt üle poole moodustavad pick-up'id ja SUV'id, Miami kandis oli veidi tihedamini näha uuemaid sportautosid (Lamborghinid, Ferrarid, Porsched, Maseratid jne), rahvaautoks oli kõige uuema kerega Mustang kabrio, mis paistis olevat mingi soodne rendiauto. Nt Miamis oli võimalik vaid 90usd/päev rentida omale 2015 Corvette Stingray kabrio, Mustang on u. pool sellest hinnast.

____________________________
www.vems.ee
14.01.2016 at 14:39
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Pärast pikka päeva Daytonas tuli sõita 90 miili ööbimiskohta Palm Bay's, umbes pool teed tuli hämaras sõita, aga see polnud probleem, ilm oli kuiv ja autosid vähe. Taustaks mängis "Journey" Essential kogumik, mille Daytona hotellis sikutanud olin kui üllataval kombel eelmisel päeval mitmes söögikohas raadiost kuulsin. Ei oleks uskunud, aga tore üllatus oli.
Hommikul oli vaja veidi autot kontrollida, vedelikud jm. Lisaks olin sõites avastanud, et mootor käib veidi liiga rikkalt: kiirendades kerge must vine, katalüsaator läks ülemäära kuumaks ja erksus oli veidi kehvem kui võinuks oodata. Küünlas maha kontroll kinnitas seda, mustad olid. Kontrollisin kõik vaakumühendused ra (ennekõike kütuse rõhuregulaator jm), kuid oli korras. Järgmine kahtlusalune oli jahutusvedeliku temperatuuri andur. Katse oli lihtne, pistik lahti võtta ja otsad omavahel lühistada. See näitab ajule, et mootor on töötemperatuuril. Ja toimiski see häkk. Kuid see oli vaid nö hädalahendus ja toimis vaid Floridas 30c soojaga, kuna külmema ilmaga ei tahaks muidu auto käivituda. Ja pealegi hiljem teist andurit proovides sümptomid ei muutunud, see tähendab, et auto põeb 944S ja S2 tüüpviga: rikutud juhtaju, mis omakorda tingitud sidurikoja küljes kehvast massiühendusest. Millalgi tuleb DME lahti võtta ja rikutud jupid vahetada + massijuhtmed korda teha. Aga see jääb tulevikku kui reis tehtud on ;)




Auto hooldus/remont tehtud, oli aeg suunduda Kennedy Space Centerisse.
Pildid räägivad iseenda eest.












SpaceX stardiplatvormil. Startis veel samal õhtul ja ajalooline start selles mõttes, et esimene aste maandus tervelt püstiasendis maale. Kahjuks ei teadnud, et ta just sel õhtul stardib, eeltöö jäi puudulikuks selles osas :) Pidanuks vaid paar tundi ootama enne KSC-st lahkumist, et starti näha. Külastajatele on päris hea vaatekoht ka lisaks.



Järgmisel päeval külastasin oma ammust tuttavat Palm City's, keda foorumite kaudu juba 10+ aastat tunnen. Mees ostis oma garaažis seisva 924 uuena 1977. aastal, sama lugu 911 3.2 Carreraga, selle ostis uuena 1986. aastal.



Veetsime toreda päeva ja paraku läks päev veidi pikaks, sest umbes 50 miili lõunapool asuvasse Miamisse jõudsime kl 16 ajal mis tähendas seda, et mistahes teed, olgu maanteed või kiirteed olid täiesti umbes. 30km läbimiseks kulus u 2.5 tundi. Aga õnneks auto ei kõssanudki selle peale, mingit ülekuumenemist vm tõrget polnud ja varasem "parandus" jahutusvee anduriga tasus end ära, sest katalüsaator kesktunnelit enam ei kuumutanud :D
Igatahes Miamis ei peatunud, sõitsime otse Florida Key'desse, Islamoradale, kus peatusime järgnevad 7 päeva.



Järgmine osa vast homme.


____________________________
www.vems.ee
14.01.2016 at 20:44
HoCi
  
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Äge lugemine :)

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
15.01.2016 at 16:23
Jesper
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
quote:
Raceboy: SpaceX stardiplatvormil. Startis veel samal õhtul
Lihtsalt väike ja täiesti ebaoluline täiendus - pildil on platvorm 39A, seda alles ehitatakse ümber Heavy jaoks. Orbcomm 2 OG2 M2 startis platvormilt 40 :)

Reaalselt vist publik stardi ajal nii lähedale ei pääse, kui amatöörvideote järgi otsustada. Aga unustamatu vaatepilt on see kindlasti.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.01.2016 at 16:40
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Jah, minu eksimus. Nii lähedale ei pääse jah, selleks on külastajatele eraldi tribüün Apollo/Saturn Center'i lähedal.

____________________________
www.vems.ee
15.01.2016 at 16:47
rollingjack
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Kadestamapanevalt mõnus reis!

____________________________
Have fun and be safe!
15.01.2016 at 17:55
peep
 
Moderator
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Kas täiesti esimesel pildil on mingi autode hoiustamise koht ? Kui on, siis ega jutuks polnud palju maksab seal autot hoida ?
15.01.2016 at 19:29
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
On jah, ja uurisin hindu ka. Kui seal samas ruumis olevat töökoda, tõstukeid, tööriistu jm mitte kasutada, st autot lihtsalt hoida, siis on hinnaklass ~200usd kanti kuus. Konditsioneeritud ruum muidu. Seal on kaks-kolm eestvedajat (üks neist minu võõrustaja), kes seal oma autoprojekte teevad, organiseerivad majutust jm.

____________________________
www.vems.ee
15.01.2016 at 20:50
Garfield
  
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Antud teemas offtopic aga näiteks Rootsis on üsna levinud ühis-hobigaraažide pidamine. Tüüpiline on mingi soe soklikorruse ruum, kus on ühiskasutatav tõstuk, kompressor + x arv muud üldist tööriista või masinat. Ja igalühel siis oma boks või nurgake, kus toimetab oma projekti kallal. Eraomand on puutumatu, ehk kui oma nurgas mutrivõtme kuhugi jätsid, siis see seal on ka kuu aja pärast. Millal meie Eestis nii kaugele jõuame? Ehk kunagi ikka.


____________________________
Focus RS
16.01.2016 at 23:47
peep
 
Moderator
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Üks tehnilist laadi märkus, pane edaspidi max. 3 pilti postitusse ehk haki need pildiread ära. Muidu tekivad hiiglapikad leheküljed, sest postituste arv määrab lehe pikkuse.
17.01.2016 at 10:38
anryo
  
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
quote:
peep: Üks tehnilist laadi märkus, pane edaspidi max. 3 pilti postitusse ehk haki need pildiread ära. Muidu tekivad hiiglapikad leheküljed, sest postituste arv määrab lehe pikkuse.
Lisaks ma olen ka veel omakorda kahe pildi vahele ühe tühja rea jänud, siis on lihtsam vaadata.

Aga muus osas on väga tore reisikirjeldusi lugeda, sest enamus kohad on sellised, kui ise kunagi ei satu ja niimoodi saab ka need ära näha! :)

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
17.01.2016 at 14:59
trs200
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Meil on see lähenemine ühiste hobigaraažide puhul tavaliselt olnud natuke erinev ehk eesmärgiks odavam säästulahendus vs mugav preemiumlahendus mujal maailmas. See tähendab omakorda, et kui puudub igasugune tasuv äriplaan, siis toimibki see asi kuni entusiasmi kadumiseni. Samuti on siililegi selge, et erineva hinnatasemega teenused tõmbavad erineva taustaga seltskonda, kelle kombed on samuti erinevad. Paratamatus.
17.01.2016 at 17:04
peep
 
Moderator
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Raha pole kuskil jalaga segada ja kel on, need ostavad uue auto poest. Skandinaavias olen aru saanud, on üheks süsteemi toimimise eelduseks kohalike omavalitsuste (mitterahaline) tugi kas krundi või tühjaltseisva hoone soodsa rendilepingu näol. Ülejäänu on kultuuriruumi küsimus, nad on harjunud niimoodi asju ajama ja kodanikuühenduste ajalugu on pikem.
17.01.2016 at 17:28 1 edit. Last edited 17.01.2016 at 17:31 by peep
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Paar sõna veel USA's ummikus istumisest ja seal sõitmisest (kui õnnestus). Mõistagi oli see ootamatu ja esmapilgul ei öelnud miski, et varsti liiklus seisab. Enamasti saab see alguse mingist intsidendist või lihtsalt kellegi lollusest: kerge kõks kuskil, kellegi totakas mööver nii et teised kõik pidurdavad, pikivahet ei osata hoida, see omakorda tähendab, et iga väiksema asja peale pidurdab järgmine, temast järgmine ja nii see akumuleerub. Kiirteel ummikud on vahelduvad, st vahepeal nagu polegi aga enne mõnd populaarset mahapööret on hullumaja.
Kiirteel saab kahekesi või rohkem autos olles kasutada HOV (High Occupancy Vehicle) rada, samas politsei kontrollib sõidukeid suht agaralt. Nt Miami lähistel sõitis meie auto kõrvale kahel korral politse cruiser ja vaatas üle. Eks Porsche äratas tähelepanu, et kas tõesti keegi seal kahekesi vms sõidab. Mõistagi on enamik autosid ainult juhiga.

Arvestades seda kaost, mis seal on ja keskmise ameeriklase sõidukultuuri, siis on veel ime, et nii vähe õnnetusi silma hakkas. Keskmine juht seal reavahetusel üldjuhul suunda ei näita, sõelutakse üksteise võidu, tahetakse kiirendada võidu, gaasijalga ühtlaselt hoida ei osata ja püsikiirushoidjast, millega enamik sealseid autosid varustet on, vist üldse ei kasutata. On ka viisakaid ja mõistlikke juhte, aga seal paistsid nad ausalt vähemuses olevat. Võibolla USA's ongi see normaalsus, mulle igatahes oli see veidi hämmeldust tekitav algul, lõpuks harjud kõigega. Igatahes Eestis võib mitmes osas klutuur soovida jätta, sealsega võrreldes on see täitsa ok.
Mu võõrustaja ütles, et see oli suhteliselt õnn, et me ilma ühegi kõksuta kogu reisi vältel pääsesime. Aga vahel peab veidi õnne ka olema :) Muidugi mitmete USA foorumlaste arvates oli see minu poolt eriti julge ettevõtmine manuaalkastiga autoga läbi ummiku sõita (ja seda 30a vana sportautoga, mille konditsioneer ei töötanud, ja roolivõim ka).

Sõit Florida Keyde'sse on üks erilisemaid autosõidukogemusi, mis ma läbi teinud olen. Key Largoni oli merd suht vähe näha, aga tee läks siiski sirgjoones üle laguunide ja soode, Key largos juba päris maa peal, edasi vaheldus kitsas maariba sildadega. Kitsa maariba peal sõitmine oli olnud ka varem mööda A1A'd nt St. Augustine'i ja Daytona vahel, samuti Daytonast allapoole (kohati oli mõlemal pool teed vesi vaid paarikümne meetri kaugusel, pole ime, et need teed on tihti orkaanihooajal suletud).
Key'sid ühendav riiklik maantee US1 (nimetatud ka Useless One'iks kohalike poolt, kuna on pidevalt umbes) kannab alates Homesteadist nime Overseas Highway.
Kui maantee võiks tähendada suhteliselt ühtlase kiirusega sõitu punktis A punkti B, siis Key'des vib see vabalt tähendada tipptunni välisel ajalgi ootamatut seisakut liiklusõnnetuse, katkiläinud auto vms tõttu. Asi nimelt selles, et põhimaantee kannab ka kohaliku põhitee koormat ja igaüks, kel kasvõi miil-kaks Keyde's sõita on, põikab sellele ja siis maha, seal sõidavad jalgratturid jne. Kõik see tähendab parajat kaost ja soovitav on sõiduaega hoolikalt valida.
Miami US1 kogetud õudusest läbi saanud, jõudsime Overseas Highwayle õnneks õhtul 19 ajal ja siis sai seal vabalt sõita, aga sellegipoolest nägime u. 70km lõigul kahel korral politseivilkureid sähvimas. Ühel korral oli põhjus vastu puud sõitnud autos, teisel juhul oli politsei kedagi vist taga ajanud ja lõpuks kätte saanud (kolm politseiautot oli põgeniku ümber piiranud).

Vahepeal sai sõita 120-130 km/h, siis jälle mõnda aega 80-90 km/h, sõltudes sellest kas keegi oli ees või mitte. Mõnes kohas olid möödumisrajad, aga kuni Key Largoni polnud eriti kuskil mööda sõita, vahepeal muutus tee neljarealiseks ja seejärel enamasti tavaline kaherealine maantee, kus keskel oli lisarada, mis täitis üksi mõlema suuna kiirendus- ja aeglustusraja rolli. Ehk et see rada on väga abiks aga seda kasutades tuleb silmad lahti hoida. Sarnane lahendus on kasutusel ka mujal USA's.
Väga palju liikus selle maantee peal nii haagissuvilaid, RV-sid (väikestest kuni ulmeliste kolakateni välja) ja paadihaagiseid. Lisaks oli levinud RV taha jäiga ühendusega sõiduauto sappa haakida, et siis ümbruskonnas ringi sõita.

Mõned pildid Overseas Highway'st ja Key'est:



See on Bahia Honda Key'l olev vana raudteesild, ehitatud 1905 miljardär Henry Flagleri poolt (tuntud ka kui Florida isa).



Siit näha sama sild Bahia Honda rannast:






____________________________
www.vems.ee
17.01.2016 at 20:17
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Bahia Honda Key'l rannaterritooriumil olid mõned päris mõnusad teed, kus liiklust polnud ja oli natuke kurve ka, vahelduseks kiirteel ja ummikutes uhamisele sai Porschega veidi tema loomulikus keskkonnas ilma nautida.



Kui enamik maju on key'des madalad, tehtud imelikest materjalidest ja kulunud, siis vahepeal leiab ka rajoone, kus on kulutatud veidi rohkem.



Edasi läks teekond Key West'i poole.





____________________________
www.vems.ee
17.01.2016 at 20:23
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Ahjaa, enne Bahia Hondale jõudmist tuli ületada Seven Mile Bridge. See on päris kuulus, seal on nt filmitud 007 Licence to Kill, True Lies, The Haunted Mansion, 2 Fast 2 Furious, Mission Impossible III, I Am Number Four ja Leverage.







____________________________
www.vems.ee
17.01.2016 at 20:26
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Key'des olles oli peatuspaigaks kogu aja vältel Key Lantern Motel, mis asub Islamoradas (Upper Matecumbe Key'l). Igati viisakas koht ja superhea hinnaga, eriti arvestades perioodi, mil me seal viibisime ja üldist hinnataset seal. Miks seal üldse vabu kohti oli, siis võibolla seetõttu, et neil pole online bookingut, peab helistama. Veebisait on neil ka selline 90ndate lõpu hõnguline :) http://www.keylantern.com/ Seal saime toa kolmele koos köögiga 100 usd/öö.
Majutuskohta otsides oli jõulude ja aastavahetuse ajaks valik suhteliselt niru, kohad enamikus täis ja vabad olid valdavalt need, kus öö hinnaks oli ~200-300usd.



Paralleelselt praeguse Overseas Highway'ga jooksis üks tänavavahe eemalt kõrvalt ka vana, mis on muutunud vaikseks kohaks, enamasti käivad seal jooksjad ja ratturid. Atlandi pool saart, kuigi see on suhteliselt mõtteline, kuna saared on nii kitsad (400-500 meetrit tavaliselt, mõnedes kohtades rohkem ka, mõnes kohas mahub vaevalt maantee peale ära).



Motellist 100m kaugusel asus ka härrastele mõeldud asutus, kuhu olid oodatud ka paarid :) Väga ameerikalik on hoiatus, et kui alastiolek häirib, ei pea sisenema :D




____________________________
www.vems.ee
18.01.2016 at 08:50
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Veidi autokaugemat juttu ka.
Rannad on enamasti omavalitsuse hallata või siis hotellide omanduses. Esimestesse pääseb kas tasuta või sõltuvalt asukohast mingi raha eest (kohalikud tasuta, tihti antakse peatuspaigast kupong, siis saab kogu perioodi vältel käia palju soovid). Siin üks näide, Islamorada Founders Park Beach, auto saab suht lähedale jätta, rahvast käib kuidas kunagi. Lahepoolsed (Bayside) rannad on vaikse veega ja snorgeldamiseks superhead, samuti kõiksugu veemasinatega tegelemiseks, ookeanipoolsetes (Oceanside) saab laineid nautida.

Founders Park Beach:



Library Park Beach (asub suht varjatud kohas raamatukogu taga, sellest ka nimi), superkoht snorgeldamiseks, millegipärast tõmbab see kahe saare vaheline kanal kõiksugu kalu ligi (näha sai mh barrakuudasid). Asus motellist 400m kaugusel, käisin mitmel hommikul seal.




Ookeanipoolne rand (Sombrero Beach), see asub just enne Seven Mile Bridge'i:



Florida idaranniku lainetega pole nad muidugi võrreldavad, kuna Key'sid kaitseb korallrahu, seevastu on seal turvaline ujuda. Parim variant on külastada kõiki kohti :)






____________________________
www.vems.ee
18.01.2016 at 09:15
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Key West on üks imelik koht, eriti USA kohta. Mulle meenutas ta pigem mõnda Lõuna-Euroopa linna, inimeste suhtumise poolest ja veidral kombel ka arhitektuuri jm tõttu.
Õhkkond oli vabameelne ja seda oli päris kohe linna jõudes aru saada. Mõistagi süvendas seda pidev muusika tänavanurkadel, tänavad täis vahvaid poode ja toitlustuskohti ja kahtlemata igaõhtune Sunset Pier'il toimuv päikeseloojangu tähistamine. Sinna kogunevad kõiksugu kunstnikud, trikimeistrid ja kehaväänajad jne.
Elu on seal teistugune ja tundub justkui kõik maailmamured on jäänud kuhugi kaugele (tegelikult ongi nii, muredeni tagasi viib vaid üks tee, tagasi :) ).
Kahtlemata pole Key West kõigile meelepärane koht, mitmed tuttavad nimetavad seda Gay Westiks ja küllap seal on sellel ka tõepõhja, aga massiliselt geisid küll silma ei hakanud. Võibolla ei oska vaadata piisavalt hästi..

Southernmost Point'i juures oli järjekord pildistamiseks päris pikk. Muide, Key'des paistsid pooled turistidest olevat Aasiast...



Täiesti normaalne koduõu Key West'is. Kanu ja kukkesid liikus igal pool ringi, k.a. aegajalt ka poodides.



Tüüpiline Key West'i tänav:




____________________________
www.vems.ee
20.01.2016 at 12:12
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Autodest kohtas tõelisi "pärle". Näiteks montaaživahust tehtud kaunistustega truck'e...



Või lihtsalt peldikuid. Avariilisi ja katkisi autosid sõitis seal ikka üllatavalt palju. Mitmetes lõunapoolsetes osariikides tehnoülevaatust pole ja seetõttu liigub seal ikka kõiksugu asju ringi.



Küsisin oma võõrustaja käest, miks selliseid asju alla pannakse, ta ütles üheselt, "it's the black people thing"...




____________________________
www.vems.ee
20.01.2016 at 12:59
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Veel pildikesi Key Westi'ist..

Kiri bussil räägib iseenda eest..



Päikeseloojang Sunset Pier'ilt:



Ja auto juurde õhtul hilja tagasi jõudes oli vaatepilt selline. Paistab, et parkimiskombed on samuti (lõuna)euroopalikud ;)




____________________________
www.vems.ee
20.01.2016 at 20:20
Raceboy
 
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Ennist mainisin kuidas inimesed Key'desse puhkama sõidavad, siin üks pilt ka taolisest kooslusest.



Kui muidu on teed suhteliselt sõidetavad, siis aegajalt tuleb ette ka selliseid olukordi:



Key Westist õhtul tagasi sõites süttisid paar miili enne motelli erksad sini-punased tulukesed, mis mõistagi kuulusid politseiautole. Sain kirjaliku hoiatuse, mis ausaltöeldes mõjus kõiksugu peldikuid näinuna veidi ülekohtusena. Samas rõhutati, et kuhugi kirja see ei lähe ja midagi maksma kuhugi ei pea ning et soovitati see kaasas hoida, et vajadusel ette näidata juhuks kui uuesti kinni peetakse. Suhtumine oli igati viisakas. Selgituseks, et udutuled ja sidemarkerid toimisid, st nurk polnud sugugi pime (mida muidu ka päris tihti kohtas).
Politseinik auto dokumente ei küsinud, ainult juhiluba, ta teadis isegi, et autoks on Porsche Boxster :kill



Pärast ligi nädalast Key'des viibimist võtsime 28.12 suuna Miami poole.


____________________________
www.vems.ee
20.01.2016 at 20:49 2 edits. Last edited 21.01.2016 at 08:09 by Raceboy
jopakoll
(Auto)kultuurireis US ja A'sse.
Mõnus lugemine. Hoiatuse pealt äkki võiks isikukoodi ära varjata igaks juhuks?
20.01.2016 at 22:09
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : (Auto)kultuurireis US ja A'sse.   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.