register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Pidurite ümberehitus  
Poster Message
Cardo
 
Pidurite ümberehitus
Kuna siin peaks olema piisavalt pädevaid inimesi, otsustasin nõu küsida.

Plaanis on BMW 525 e28 pidurid ümber teha.
Hankisin tagumiste pidurite õlisurveregulaatori ja selle paigaldamisel tekkis probleem.

Siin joonis




Esimene kolb A varustab siis paremat poolt esimene 2 ja 3 tagumine
Teine kolb B varustab vasak esimene 1 ja 4 tagumine

Taha läheb seega erinevalt näiteks e30-st kaks piduritoru ja puudub ka regulaator. Pidurdusjõud on reguleeritud seega ketta pidurduspindalaga.

Nüüd kui ma paneks regulaatori salongi, et saaks sõiduaeg jõudu ise timmida, kuidas peaks torustiku ümber tegema, plaan oli A jagada esimeste pidurite vahel läbi kolmiku 2,4 ja tagumistele vedada otse B väljundist toru salongi ja peale regulaatorit nn tagumiste istmete alt jagada kolmikuga kaheks.

Toon ka paar tehnilist pilti sekka

esimeste torude joonis
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=4131&mospid=47216&hg=34&fg=15



ja tahasuunduvad

23.09.2007 at 20:40 3 edits. Last edited 16.10.2007 at 21:46 by Cardo
Jesper
 
Pidurite ümberehitus
Jah, nii teedki. Paljudel autodel on kontuurid esimene/tagumine, mitte külgede kaupa, ega seal mingit sügavat ja põhimõttelist vahet ei ole, mispidi need panna. Peaasi, et ühe toru (ükskõik millise!) purunemisel jääks kahe ratta pidurid alles.
23.09.2007 at 20:46 1 edit. Last edited 23.09.2007 at 20:47 by Jesper
matukas
  
Pidurite ümberehitus
Minu pisikesel läheb samuti 2 toru tagumistesse piduritesse. Vahele on topitud pidurdusjõu regulaator. Mul endal oli plaan see regulaator sealt vahelt jeehat ajada ning pöördregulaator salongi paigaldada. Teine variant on kangregulaator. Kui plaan ainult raja v track-day auto ehitada, siis on minu arvates mõttekas meie tingimustes kasutada pöördregulaatorit ja mina paigaldaksin selle kusagile kesktunnelile käe ulatusse. Kangregulaatori eelis tuleb esile pikkadel sõitudel, kus kaal muutub rohkem kütuse kahanedes ja rehvide kuludes. Mina oma pisikesel tahan säilitada 2 toru tagumistele, peaks müüdama kahe kanaliga regulaatorit vist küll.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
23.09.2007 at 21:13 2 edits. Last edited 23.09.2007 at 21:15 by matukas
Cardo
 
Pidurite ümberehitus
Kas 2-st kanalist ka tolku on, et neid eraldi reguleerida, siis peab sul F1 tehnika olema ja profi kogemused.
Silindrist tuleb ju nagunii 1 väljund 2 ratta jaoks. See, et 2 toru taha läheb on vaid ohutuse pärast, pikem kanal annab pikema vea ühe ratta suhtes, kui põhjaall toru puruneb.
Pigem mind huvitas kuidas oleks mõtekam ühendada esimesed ja tagumised, et kas ette A või B silinder?

Teine asi on ka selles, et taha pidurdusjõudu ma juurde ei saa sellest regulaatorist, pigem maha. Päästab vaid suurem piduriketas.
23.09.2007 at 23:48 1 edit. Last edited 23.09.2007 at 23:51 by Cardo
Jesper
 
Pidurite ümberehitus
Ei, see kaks toru taha on selle pärast, et kui kuskil midagi puruneb, siis jääb alles üks esimene ja vastaspoole tagumine pidur. Mina ei tea, miks see variant on parem kui esimesed/tagumised, aga erilist vahet pole, kuna mõlema süsteemiga liikleb piisavalt autosid tehasest saati ringi. Ühe taha mineva toruga variant on kindlasti töökindlam.

Põhimõtteliselt vahet pole kas A või B, aga kui paned A esimesteks ja B tagumisteks, siis on torusid kergem vedada ja muidu ka loogilisem :)
24.09.2007 at 00:07 1 edit. Last edited 24.09.2007 at 00:12 by Jesper
matukas
  
Pidurite ümberehitus
Kahte tagumist kanalit ei regullita eraldi. Ikka koos. Minu masinal tuleb peasilindrist 4 toru. Töökindluses nüüd küll vahet pole, kas läheb 2 v 1 toru taha. Oluline on, et auto säilitaks ühe kontuuri rikke korral pidurdamisel suunastabiilsuse. Mina tean süsteeme kontuuride järgi selliselt:
1. Esimesed * tagumised
2. EV * EP * tagumised (+ tag. pidurdusjõu regulaator)
3. EV-TP * EP-TV (ehk diagonaalid) (+ tag. pidurdusjõu regulaator)
4. EV * EP * TV * TP (uued ABS, ESP jms süsteemid, vbl ka mõni vanem eksklusiivne mudel)

Kindlasti on veel mõni sürr variant olemas ;)
Isetegemisel ja süsteemi lihtsamana (loe odavam) hoidmise eesmärgil mõtleksin 2. variandi peale. Pidurdades teeb enamuse tööst esiosa ja kui ntx tagarattad peaksid enne esimesi blokeeruma, siis ei tahaks ise selles autos olla :)

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
24.09.2007 at 00:43
Jesper
 
Pidurite ümberehitus
Matukas, see kas peasilindrist tuleb kontuuri jaoks kohe kaks toru välja või jaguneb see hiljem kaheks kolmiku abil (nagu antud juhul) on afaik puhtalt kosmeetiline detail. Kõigil peasilindritel, mida ma näinud olen (ok, tõsi, neid on kõigest mingi 5-6 erinevat ehk) on sisemiselt kaks kontuuri ja seega on variandid 1 ja 2 sisuliselt täpselt samad. Panustaks taalreid sõõrikute vastu, et ka sinu autol on tegelikult kaks kontuuri, lihtsalt mugavama installi huvides on "kolmikud" peasilindri korpuse sisse ehitatud. ABS peaks olema lihtsalt automaatselt toimiv pidurdusjõu regulaator, kui ABSil stepstel seinast tirida, siis töötab süsteem ikka vanamoodi edasi.
24.09.2007 at 01:37
Garfield
  
Pidurite ümberehitus
quote:
matukas: Mul endal oli plaan see regulaator sealt vahelt jeehat ajada ning pöördregulaator salongi paigaldada. Teine variant on kangregulaator.
Niipalju infot, et mina soovitaks kangregulaatorit. Pöördregulaatoriga peab enne teste tegema. Näiteks ringraja Yaristel oli pöördregulaator, mida sai keerata kokku 25 pööret. Tegelik reguleerimine toimus aga pöörete (täpselt ei mäleta aga umbes) 7-10 pöörde vahel. Nii ma siis esimesel Linnaringil sõitsin ainult esimeste piduritega ja imestasin, miks tagaots pidurdamisel nii ebastabiilne on. Hiljem uuriti seda reguleerijat ja leiti siis ka õige "reguleerimispiirkond". Kusjuures igal salongis "prooviistujal" oli vaja seda kruttida.


____________________________
Focus RS
24.09.2007 at 10:00
Cardo
 
Pidurite ümberehitus
Minu regulaatoril on täpselt 10 pööret. Võtsin soovituste järgi pööratava, kuna selle reguleerimeise diapasoon olevat suurem kui kangiga regulaatoril.
Regulaator ise näeb selline välja.

24.09.2007 at 11:18
vvt
  
Pidurite ümberehitus
quote:
Jesper: Jah, nii teedki. Paljudel autodel on kontuurid esimene/tagumine, mitte külgede kaupa, ega seal mingit sügavat ja põhimõttelist vahet ei ole, mispidi need panna. Peaasi, et ühe toru (ükskõik millise!) purunemisel jääks kahe ratta pidurid alles.

On küll, München pole Köln või Detroit, kus pannakse mõni asi auto peale selleks, et sinna lihtsalt mahtus midagi või et auto ehitamise eelarve rohkemat ei lubanud. Pidurid on ühendatud diagonaalis põhjusel, et ka libedal teel ühe kontuuri üles ütlemisel jääks pidurdades auto seisma samas suunas kuhu enne minek oli. 100% korras oleva süsteemi võib ehitada ka ühe kolviga peapumbaga ja töötab samamoodi. Vahe on selles, kui enam ei tööta. Ei tahaks olla libedal teel autos, kus nt pidurdades tagapidurite voolik lendab ja järgmise asjana möödub tagaots esiotsast.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.09.2007 at 20:34
Jesper
 
Pidurite ümberehitus
Hehee, ma juba ootasin seda postitust :)

quote:
F11.1.1 All cars must be equipped with only one brake system. This system must comprise solely of two separate hydraulic circuits operated by one pedal, one circuit operating on the two front wheels and the other on the two rear wheels. This system must be designed so that if a failure occurs in one circuit the pedal will still operate the brakes in the other.

http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/technical_regulations/5261/fia.html

Nuff said.

Edit: muutsin viite tummisemaks
24.09.2007 at 20:41 1 edit. Last edited 24.09.2007 at 20:42 by Jesper
vvt
  
Pidurite ümberehitus
Karta on ainult, et F1 rooli kobakäpast tavaautojuht ei satu. Ja keskmist E28-t ei võeta ilmselt peale iga 300 km läbimist pulkadeni lahti ja ei asendata vähegi kuluvaid juppe uutega:)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.09.2007 at 20:49
matukas
  
Pidurite ümberehitus
F1 on ikkagi teine 'case', jäägem tänavaautode juurde. Või tuleb Cardo-l täis rinkapill?

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
24.09.2007 at 21:37
Garfield
  
Pidurite ümberehitus
quote:
matukas: F1 on ikkagi teine 'case', jäägem tänavaautode juurde.
Kas Lada 2105 on tänavauto, sellel oli ka eesmised-tagumised eraldi süsteem.


____________________________
Focus RS
25.09.2007 at 09:27
Raceboy
 
Pidurite ümberehitus
quote:
Garfield:
quote:
matukas: F1 on ikkagi teine 'case', jäägem tänavaautode juurde.
Kas Lada 2105 on tänavauto, sellel oli ka eesmised-tagumised eraldi süsteem.



Porsche 924S/Turbo/944/Turbo/968 on samuti TT pidurisüsteemiga.

____________________________
www.vems.ee
25.09.2007 at 10:26
matukas
  
Pidurite ümberehitus
quote:
Garfield:
quote:
matukas: F1 on ikkagi teine 'case', jäägem tänavaautode juurde.
Kas Lada 2105 on tänavauto, sellel oli ka eesmised-tagumised eraldi süsteem.

Naljakas, Kas Togliatti insenerid elasid kiviajas? Isegi minu 2140-l oli diagonaalsüsteem. Aga vbl sellepärast, et mul oli ka exportvariant. No igatahes pole mõtet siin vaielda autode üle, millel missugune süsteem. Loodan, et Cardo on saanud piisavalt infot, et oma otsus teha.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
25.09.2007 at 12:34
E28-535
Pidurite ümberehitus
Kas said ka tagapidurid korralikult tööle? Ma tegin sama süsteemiga nagu sul, aga tagapidurdusjõud on 200, kas viga võib olla peasilindris? Ees on suuremad pidurid kui originaalis, äkki see mõjutab miskit. Teine variant on see, et regulaator on rikkis kuigi ostsin uuest peast. Masinal on ka hüdrauliline käsipidur mille pidurdusjõud oli üle 2000-e. Oskab keegi ehk midagi tarka selle kohta öelda
30.04.2009 at 09:50
Cardo
 
Pidurite ümberehitus
Kui ees on suuremad, siis taha ka suuremaid vaja, kui regulaator vahel, siis võib taga pisut veelgi suurem olla, saad ise parajaks keerata sõltuvalt rajast ja vajadusest.
Mul jäid taha originaalid ja regulaator täiesti avatud, hetkel ongi tagasilla renoveerimine käsil ja plaanis suuremad kettad paigaldada.
30.04.2009 at 11:54
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Pidurite ümberehitus  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.