register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW 1M Coupe, "frankenstein"   1 2 3 4  
Poster Message
xjan
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Loo moraal algab sellest, et kui tahad majanduslikku tasakaalu oma elus, siis ei tasu minna mõnele ringrajaga seotud üritusele ega ka isegi n. igaks juhuks mitte käivitada hoovinurgas paar aastat seisnud projektikat. Silmaklappidest muus mõttes ka kasu, sest ägedaid projektika-ehituse postitusi ei tule kaugelt otsida :).

Aga see on tagantjärgi tarkus. 2015 suve lõpus sai siis vastavalt eksitud ning tekkis plaan, et on vaja naasta rajale, siiski pühapäevasõitudena ja autoga, millega kannataks sõita ka tänaval. Esimene mõte oli seotud olemasoleva Compacti ehitamisega, sellele uue mootori paigaldamisega. Silma jäi üks pakkumine BMW N54B30 (225kw twin-turbo). Pärast kaalumist, uurimist ja erinevaid võimalikke lahendusi kalkuleerides on täna plaan oluliselt teisem. Jah, mootor jääb siiski see, mis algselt plaanis, kuid kõik muu teine ja Compact ootab uut omanikku.


MÜÜGIS!


Seega... Saksast on kohale saabumas väikese läbisõiduga avariiline 2012 aasta BMW 1M Coupe, millel BMW esinduse poolt üsna vahetult enne mahakandmisele suunavat küljepauku vahetatud ka mootor ja käigukast e. need pea uued, vaid mõni kümme tuhat km sõitnud. Kere ei ole sellel banaanil võimalik taastada, küll aga on kogu tehnika (mootor-kast-sillad/differ/pidurid (pm. M3), sisu jne) kõik kasutatavad. BMW tehas kahjuks enam 1M ega ka E82 tavakupee keret ei tooda/müü, seega hetkel käib asenduskere otsimine (E82 tavakupee), millele tõsta ringi kogu tehnika ja millele kruvida külge ka 1M aerodünaamika-välimuse andvad detailid, sh. plaanis ka tagatiibade-koobaste laiendamine/vahetamine.

Kui see tehtud, siis peamiselt plaan panustada juhitavusse ja ka veidi järele aidata mootorit ning muuta auto suunitluselt rohkem fun-masinaks. Turvakaar ja 2-kohaliseks registreerimine, 4P vööd ja võib-olla ka mõningane kaalulangetus muudes asjades ning that’s it. Target: E90 M3 GTS sarnaselt… ca. 1300kg, 400hj, 2-kohaline, ilusa ilmaga ja ka tänaval igapäevaselt siiski sõidetav BMW kevadeks.

Majanduslikust tasakaalust rääkides on niisiis esialgne projekt kasvanud ca. 3x kallimaks „lihtsast“ mootorivahetusest, kuid jääb siiski kõigi eelduste kohaselt oluliselt alla korraliku päris 1M ostmisele ja järele aitamisele. Viimase vaate kahjuks räägiks ka südames mingi kummaline tunne, et üsna rariteetset (vaid 6309 tk toodetud ja neist paljud juba ka ära hävitatud) 1M-i hoiaks ja hellitaks pigem originaalkonditsioonis…

Töid ei kavatse ise teha ja siin päris arvestatavaid garaazhe esindatud, seega siin ka üleskutse - kui näed, et saad juppide/töödega panustada, siis võib julgelt endast märku anda koostööks.

Tehnikadoonor (kiletatud, originaalvärv must):


____________________________
BMW 1M ...
28.11.2015 at 15:21 2 edits. Last edited 15.12.2015 at 19:29 by xjan
peep
 
Moderator
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
See kere on kui Compacti vaimne järglane, lühike ja natuke perum kui täismõõdus M3. Sildade alla keeramisega tuleb vist natuke vaeva näha ? Jään ootama põnevaid ülevaateid projekti arengust. Edu !
29.11.2015 at 12:19
Kaido
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Sellest on tulemas üks õige põnev ettevõtmine, jõudu, jaksu ja kannatust.
29.11.2015 at 17:42
xjan
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Sildadega ei tohiks mingeid probleeme olla, enne kui ise muidugi ei proovi ei oska 100% kindlusega seda öelda, kuid peaks olema täiesti bolt-on jupid. Esisilla kandetala on sama 1-seerial ja 3-seerial, tagasilla tala üle kõigi 1-seeria va. 1M ka sama, viimane jagab tugevdatud ja paremate juppidega tagasilda M3-ga.

1M Coupe on tituleeritud kui "parts bin" M seega ei leiutatud selle kokkuklopsimiseks erilisi lahendusi. USA on põhiline 1-seeria modderite pärusmaa ja sealt saab palju nii 135i (sama N54 mootor) ja 1M alast infot. Hatchback-e sinna ei toodetud vist üldse, seega on nad olnud "sunnitud" piirduma just selle kere ja ehitamistega. Osad läinud M3 V8 installimiste teed suisa.



____________________________
BMW 1M ...
29.11.2015 at 21:39
ESipp
 
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Miks vahetult enne avariid mootor ja kast olid välja vahetatud uute vastu?
Väga vinge projekt mida jälgida! Kostita siis rohke pildimaterjaliga.

____________________________
On the 8th day, God created boost.
29.11.2015 at 22:49
xjan
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Garantii, ju oli põhjust nuriseda ja head suhted leti taga

____________________________
BMW 1M ...
29.11.2015 at 23:33
ESipp
 
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Nojah, ise N54 omanikuna ei imesta :D, kuigi Euroopas oldi palju kitsimad kui USAs. Aga jõudu saab sealt juurde lihtsa vaevaga ja mehemoodi!

____________________________
On the 8th day, God created boost.
30.11.2015 at 00:48
ICE
  
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Lõpuks ometi :)
Väga põnev projekt. Ja paari jupiga ehk õnnestuks aidata ka :P

____________________________
Petrolheads.ee
30.11.2015 at 10:17
Gsinut
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Tagasild on sellele autole meil terves komplektsuses täiesti laos olemas.
30.11.2015 at 15:50
xjan
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Tehnikadoonor jõudis kohale. Esmapilgul, 2-minutilise uurimise tulemusena on puudu summuti keskosa koos tagumise katiga, aga positiivse lisana leiduvad auto all KW Variante 3 coilid neljas nurgas.
Mootor-kast-differ kuivad, kasti korpus terve jne.

Homme inspekteerib täpsemalt edasi, suuri ebameeldivaid üllatusi seni aga pole. ptui-ptui

____________________________
BMW 1M ...
30.11.2015 at 21:05 3 edits. Last edited 30.11.2015 at 21:29 by xjan
alkeemik
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
No need KW v3-d on küll hea üllatus.
30.11.2015 at 22:23
xjan
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Küsimus targematele. Kas tänavasõidus kasutataval autol saab/tohib Eestis kasutada polükarbonaat aknaklaase? Markeering D 2273.
Mingi loogika ütleks, et ümberehitades-vormistades 2-kohaliseks võiks juhist tagapool olevad aknaavad kasvõi servamata lauaga kinni löödud olla, kuid kõhklus on ja eelkõige siis just esi-ja küljeklaaside osas (juhi-kõrvalistuja aken + tuuleklaas).
Tootja soovitab 4mm klaase, kuid kiire google-otsing leidis miskeid nõudeid esiklaasile ringraja-krossi osas - esiklaas 5mm ja muud 3mm, kiirenduses nõutud orig. esiklaas, muud min. 3mm

____________________________
BMW 1M ...
03.12.2015 at 14:09
Jesper
 
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Pärast 1984 toodetu puhul ei ole vahet kus klaas asub, sertiftseering on ikka nõutud. Iseasi muidugi, kes sellist asja ikka kontrollima tuleb.

Samas minu tagasihoidlik arvamus on, et selle tühise kaaluvõidu nimel pole küll mõtet ilusat sirget klaasi mingi koleda lainetava polükarbonaadiga asendada. Pluss palaval suvel kuskil järjekorras oodates on superluks kui saad nupust lihtsalt klaasid alla lasta ja õhu liikuma. Top50 baasil julgeks ma väita, et klaasist aknad ei takista kiiresti sõitmist ;)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
03.12.2015 at 14:32
xjan
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
ei laineta, thermo-moulded lausa ja kasutatavad ka originaali asemel täiesti, tõstukimootoritega ja raamita ustel, 4mm ei lainetaks vist nagunii.... www.plastics4performance.com
Küsimus tekkis mõnevõrra kaalusäästu, tegelikult aga ulmelise originaal tagaakna klaasi hinna tõttu, mis tuleb vahetada kui tiibade vahetuseks läheb - maha võtmisel tihend rikneb ja uut eraldi ei müüda, ainult koos klaasiga.
Pm. saaks täisringi polükarbon klaase sama hinnaga mida maksab vaid tagaklaas ise.

____________________________
BMW 1M ...
03.12.2015 at 16:27 4 edits. Last edited 03.12.2015 at 16:39 by xjan
Jesper
 
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
No kui kahe sammu kauguselt vaadates klaasi meenutavad, siis lase ülevaatuseonu rõõmuks kohvitassi peale vesipildi paigalduse tehnoloogiaga sinna mingite suvaliste klaaside pealt sisse skännitud tähised peale ja moos :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
03.12.2015 at 16:54
Lembit
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
quote:
xjan: - maha võtmisel tihend rikneb ja uut eraldi ei müüda, ainult koos klaasiga.

E36 klaas, mille kohta öeldi täpselt samad sõnad, oli võimalik ilusti seestpoolt lahti lõigata ilma tihendit kahjustamata. Tüütu töö oli, aga tehtav.
Võimalik muidugi, et need tihendid on kardinaalselt erinevad...
03.12.2015 at 17:13
xjan
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Unistuste masin asub varsti Saksamaalt teele... hall, metallik, diisel ;)



____________________________
BMW 1M ...
10.12.2015 at 22:40
peep
 
Moderator
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Kirjutad, et kerevahetus tuleb "oluliselt odavam" kui 1M ostmine. Minu kogemus ütleb, et kuigi selline lähenemine on vajalik julgustus enne vette hüppamist, siis finantspool peab omama tugevusvaru koefitsendiga x2. Muidu on jama kui osutub, et vee all oli kivi just selles kohas ja neid kive ikka pea alati on. ;)
11.12.2015 at 11:08
xjan
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Jah, nõus, see on "ootus ja plaan" :)... olulisus kvantifitseeritult on veel kindlasti lahtine, aga suurusjärgus on võimalik 1M hinnaga saada juba järeleaidatud masin ja see on enamvähem ka eesmärk

____________________________
BMW 1M ...
11.12.2015 at 11:11
peep
 
Moderator
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Ega see välistatud ei ole. Mina kasutan enda jaoks auto hinna määramiseks valemit: ostuhind + kulud - müügihind. Kulud on modifikatsioonid, esmane remont jms. mitte jooksvad asjad.

Tõsi, kui autot pikemalt pidada siis rahanumbrid ei loe enam. Inimmälul on suurepärane omadus unustada negatiivsed faktid ja võimendada positiivseid. :D
11.12.2015 at 11:48
xjan
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
raha on nii vana asi maailmas, et tänaseks peaks kõigil seda olema, emotsioon on palju väärtuslikum :)

Peep - sa foorumist maile ka saad? Saatsin sulle ühe küsimuse ka, kuid sul äkki mingi vana mailiaadress siin profiilis mida sa ei loe või jäi märkamata...?

____________________________
BMW 1M ...
11.12.2015 at 13:14
xjan
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Andmeanalüüs http://bmwfans.info abil näitab päris hästi ära, mis töömaht potentsiaalselt ees ja millega ehk "veab".
Aluseks võetud konkreetse aasta 1M Coupe ja samamoodi 120D kogu võimalik juppide nimekiri. Rakendades nutikaid töövahendeid on kogu info excelisse tõmmatud ja siis andmevõrdlus nüüd tehtud.
Loomulikult näitab see analüüs veidi reaalsusest erinevat pilti, kuna alginfona kajastatud kõik võimalikud mudelikohased lisad-versioonid kuni iga väikseimagi mutri ja seibini välja...

Lühidalt kattub 75,2% 1M peal leiduvatest juppidest 120D-ga, 6582-st jupist 4953 siis.

Kattuvus oleks oluliselt veel parem, kui "kereks" oleks 135i, kuid seda ei suutnud mõistliku hinnaga ja mõistlikus komplektsuses leida. Muu bensukas oleks samamoodi kütusepaagi-pumpade jms vaatest parem match olnud.

Täpsemalt kategooriate kaupa on kattuvus juppidel järgmine ja siit saab üsna hästi "pudinate" vaatest siis tööd alustades näpuga järge vedada, et mida-kus on vaja ringi tõsta ja mida pole mõtet puutuda.


Näiteks on "Pedals" kategoorias 1 jupp, mis on konkreetses võrdluses erinev ja selgelt tuvastatav - detail nr 10, siduripedaali puks on alates 2010 muudetud :)
http://bmwfans.info/parts-catalog/E82/Europe/M_Coupe-N54T/L-N/apr2012/browse/pedals/pedal_assy_w_over_center_helper_spring/

____________________________
BMW 1M ...
11.12.2015 at 19:00 2 edits. Last edited 11.12.2015 at 19:13 by xjan
Jesper
 
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Nonäed, BMW on ka lõpuks aru saanud sellest, mida Ford juba 70ndatel teadis - selleks et hüper-special-rs-m-pakett erimudeli ihalejatelt raha kätte saada ei pea tingimata tootma autotäit hüper-special-rs-m-pakett juppe. Piisab kui komplekteerida mootor ning rung mingite varuosakasti põhjast leitud vähe jämedamate pulkadega ja kleepida iga nurga peale mingi embleem, mida 40 aastat hiljem taastajad tikutulega taga otsivad. Neid iluvidinaid mida sõitmiseks vaja pole on seal nimekirjas raudselt oma 400tk.

Ainuke vahe muidugi on suurusjärkudes, Fordil peab tavamudelist hüper-special-rs-m-paketi saamiseks sama kattuvuse protsendi juures vahetama umbes 4 osa, mitte 1629 :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
11.12.2015 at 20:29
Maik
  
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Usakatega võrreldes ongi ju euro ülikompeksne . Samas, reaalsus on ,et tolku ei miskit.

Isiklik arvamus on,et kui on võimalik SAMA raha eest saada superauto väärne asi, kuigi tööd on vähe rohkem,tasub tegelemist.
Peaasi,et ettevõtmine on jätkusuutlik.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
12.12.2015 at 02:34
Ivalo
 
BMW 1M Coupe, "frankenstein"
Kui ehitada meeldib ja aega on, siis võib sellise asjaga tegeleda, aga kui on soov sõita, siis oleks oluliselt lihtsam ja kokkuvõttes ilmselt ka peaaegu sama kulukas olnud korralik M osta ja valmis. 40k eest on neid mobiles küll. Omaette teema on muidugi see, et selle raha eest on paremaid/kiiremaid/rohkem juhile mõeldud autosid saada. :)
Aga jõudu inimestele kes viitsivad tegeleda. :)
12.12.2015 at 14:46
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW 1M Coupe, "frankenstein"   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.