register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Lotus   1 2  
Poster Message
spark
 
Lotus
quote:
devilc: Lotus Europaga juba proovisõit tehtud. :) Kui Exige ja Elise kah kohal, kirjutan muljetest pikemalt.
täna sai siis Pirni tänaval nähtud Europat sõitmas (jube pisike) ja Exige ja Elise (3tk.) olid treila peal
varsti siis muljeid oodata :)

____________________________
Seitsekümmend Viis
20.09.2007 at 16:37 1 edit. Last edited 21.09.2007 at 11:32 by peep
devilc
Moderator
Lotus
Homme saan Exigega pisikese tiiru teha. Siis kirjutan. Sisseistumine oli igastahes omaette ooper. Nagu pesukuivatisse roniks. :)
20.09.2007 at 17:47
matukas
  
Lotus
quote:
devilc: ... Sisseistumine oli igastahes omaette ooper. Nagu pesukuivatisse roniks. :)
See auto ongi nagu minu kasvule kohasem :) Millalgi on plaanis GB Lotuse koolitusele minna, kus Elise ja Exige koolitusautodeks.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
20.09.2007 at 19:50
I.V.B
Lotus
quote:
devilc: Homme saan Exigega pisikese tiiru teha. Siis kirjutan. Sisseistumine oli igastahes omaette ooper. Nagu pesukuivatisse roniks. :)

Autode kitsusest rääkides, on olnud võimalus istuda Motorexil Le Mans'i Mercedes CLK GTR's ja kuigi see kord jääb aastate taha, kui nii kaalu kui pikkust oli vähem, siis ikkagi täitsa crazy kui klaustrofoobne seal istuda oli, kuna sisse ja välja ronimine võttis ikka väga väga palju aega ja ei taha ette kujutadagi olukorda kus see aparaat peaks põlema minema ja siis sealt paanikas välja ronima peaks vms..... Ruumi oli seal sees täpselt nii palju, et pead saad veidi liigutada, jalgu vaid pedaalide liikumise ulatuses ja käsi ka u. 20 cm ulatuses. Schumacheri F1's olen ka istunud ja sinna saada oli lihtne, aga üle 185 cm ja 80 kg inimesed küll kuidagi sisse ei mahtunud enam:)

Siia teemasse täitsa pointless postitus, aga lihtsalt näide sellest, et kui tahad olla võidusõitja, siis pikk- ja raske olemine (ning klaustrofoobilisus) on tavaliselt väga suurteks probleemideks. Lotus Exige on põhimõtteliselt tänavalegaalne võidusõiduauto mille puhul see kehtib samuti, erinevalt Porschedest, BMW'dest jne. Mitte, et devilc'l kuidagi liigse kaaluga probleeme oleks:)
20.09.2007 at 21:11 1 edit. Last edited 20.09.2007 at 21:29 by I.V.B
Jesper
 
Lotus
Õnnetuse korral välja saamist lihtsalt harjutatakse, kuni käpas on. Ma ei mäleta peast, palju Le Mansis see norm täpselt oli, aga F1 juht peab suutma täisvarustuses, kiivriga, rihmade juhtmete ja kõige muuga kinnitatult autos istudes suutma 5 sekundiga sealt täiesti välja saada, ehk siis toetuma kogu keharaskusega maapinnale. Kui ei suuda, tuleb auto ringi ehitada. Suurus pole ka probleem kui kõva mees oled :), Williams ehitas 90ndatel spetsiaalselt auto ringi, et Mansell (kes oli F1 mõistes suur mees, 80-midagi kilo ja 180-midagi cm) ära mahuks. Prototüüpide ja GT-de puhul pole ruumiga nii kitsas ka kui F1 puhul, kui vaja orgunnitakse ruumi juurde.

Mul läheb ilmselt kontorilaua tagant välja saamisega ka rohkem aega kui 5 sek :)
20.09.2007 at 21:44
matukas
  
Lotus
Ma lähen uurin siis ka selle reklaami peale siin, mis esmatunne nende isenditega on. Ideaalis oleks Exige mulle meelepärane Track-Day auto.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
20.09.2007 at 23:11
devilc
Moderator
Lotus
quote:
matukas: Ma lähen uurin siis ka selle reklaami peale siin, mis esmatunne nende isenditega on. Ideaalis oleks Exige mulle meelepärane Track-Day auto.

1 MEEK...
20.09.2007 at 23:26
matukas
  
Lotus
quote:
devilc:
quote:
matukas: Ma lähen uurin siis ka selle reklaami peale siin, mis esmatunne nende isenditega on. Ideaalis oleks Exige mulle meelepärane Track-Day auto.

1 MEEK...

Just, sellepärast ma kirjutasingi 'Ideaalis'. Kasutatuna saab neid siiski väiksema rahaga. Siis meie teedele 'justeeruvaid' e õige poole rooliga.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
20.09.2007 at 23:32 1 edit. Last edited 20.09.2007 at 23:33 by matukas
peep
 
Moderator
Lotus
Päris mitu Lotuseomanikku on kurtnud foorumites, et pikapeale tüütab ära olukord, kus pead autod, millistest kurvis möödusid endast jälle sirge peal mööda laskma. Ja vahetavad oma Lotuse võimsama masina vastu...

Ole isegi neid autosid vaadanud aga päris mitmel põhjusel pole ostuks läinud.
21.09.2007 at 11:45
devilc
Moderator
Lotus
quote:
peep: Päris mitu Lotuseomanikku on kurtnud foorumites, et pikapeale tüütab ära olukord, kus pead autod, millistest kurvis möödusid endast jälle sirge peal mööda laskma. Ja vahetavad oma Lotuse võimsama masina vastu...

Eks ta ole, eriti kiiretel radadel. Meie Saugal pole probleem ilmselt nii suur.

Järgmisel aastal on Exige S'l ka 243 hj tehaseupgrade saadaval koos suuremate pidurite jms kraamiga.
21.09.2007 at 12:19
peep
 
Moderator
Lotus
Eks need tippversioonid ole nobedad ja maksavad palju raha aga enamus ju tavalised, 130 hj. või mis seal oligi ?
21.09.2007 at 12:55
I.V.B
Lotus
935 kg ja 222 hobujõudu teeb praeguse Exige S'i puhul jõu ja massi suhteks täpselt sama arvu, mis 997 Carrera S'i puhul. Ka 0-100 (u. 4,1 sek) ja 0-200 (u. 17,5 sek) ajad on praktiliselt samad mõlemal. Tundub, et nii Saugal kui Riias ei saaks sellele küll eriti ükski masin vastu niikaua kui mingit a'la 997 GT3 RS'i või F430 Scuderiat ei teki. Sirgeid ju palju pole ja kurvides on see 935 kg ikka ütlemata meeldiv
21.09.2007 at 12:57 1 edit. Last edited 21.09.2007 at 13:08 by I.V.B
devilc
Moderator
Lotus
Versioonid on sellised:

Elise S (1.8, 135 hj, 0-100 6.1 s), baashind 569 KEEK
Elise R (1.8 192 hj, 0-100 5.2 s), baashind 709 KEEK

Exige (1.8, 192 hj, 0-100 5.2 s), baashind 735 KEEK
Exige S (1.8K, 220 hj, 0-100 4.3 s, 0-160 ~11 s; saadaval ka 243 hj upgrade koos suuremate pidurite jm kraamiga), baashind 836 KEEK

Europa S (2.0T 200 hj, 0-100 5.8 s), 789 KEEK

Exige S koos kõikvõimalike Packide ja LSDga maksab ~1 MEEK.
21.09.2007 at 13:24 3 edits. Last edited 25.09.2007 at 17:04 by devilc
peep
 
Moderator
Lotus
Kas on mingi hinnakiri ka ? Usa's on Exige S $57 k. ja näiteks GT3 $107 k. ja Z06 $ 70 k. Siin on C&D test niisama lugemiseks. Ja siin veel üks.
21.09.2007 at 13:29 1 edit. Last edited 21.09.2007 at 14:21 by peep
devilc
Moderator
Lotus
Lisasin 2007. a. mudelite baashinnad ülalolevasse postitusse. Vähemalt 14.06.07 seisuga olid need sellised.

Edit: 2008 hinnad on nüüd kah olemas, aga see leht on mul kadunud. IIRC, olulisi muutusi polnud.
21.09.2007 at 13:35 1 edit. Last edited 25.09.2007 at 17:05 by devilc
devilc
Moderator
Lotus
Lubasin kirjeldada muljeid Europa S ja Exige S-ga sõitmisest. Hinnad ja andmed on toodud paar postitust ülevalpool.

Europa S. Sellega sain teha pikema tiiru linnas ja linnast väljas. Tegemist on Lotuse arusaamaga GT autost, mis väljendus põhiliselt selles, et sees oli täisnahksisu ja autot edasi lükkamas Opeli eelmise põlvkonna turbomootor (ka Europa S ise on muide Opel Speedsteri, mitte viimase Elise põhjal) ning lävekarpe oli madalamaks tehtud, et sisse-välja paremini saaks (mis seda tõepoolest lihtsustas, aga näiteks Boxsterisse saab tuntavalt mugavamalt sisse). Sees oli ruumi minu 187 cm kasvu jaoks piisavalt - peast laeni oma 5-7 cm. Kahekesi pikal sõidul võib kabiin siiski natuke klaustrofoobiliseks osutuda.

Koostekvaliteedist paistis käsitöö, ja seda mitte heas mõttes. Nahk oli kohati liimist lahti, ebaühtlaselt õmmeldud ning kogu auto kägises-nagises üksjagu. Mootor vedas autot suht adekvaatselt edasi, aga mingit meeletut kiirendust seal polnud (saadaval on ka 230 hj upgrade, mis asju ilmselt paremaks teeb). Kahjuks oli mootori map ka üsna ebaühtlane. Sisemüra oli GT auto kohta väga kõrge. Juhitavus oli vahva ja rool tundlik. Juhtimisasendil polnud viga, ainult istet oleks paar cm allapoole (või rooli samapalju üles) tahtnud, saaks jalgadega pedaalidel paremini toimetada.

Üldmulje oli pettumus ja tunne, et Lotus võiks püsida asjade juures, mida ta kõige paremini oskab.

Nagu Exige S. Sellega sain sõita ainult paarkümmend kilomeetrit ja kurviläbivusest erilist pilti ei saanud, kuna selleks peab temaga kaugelt kiiremini sõitma, kui avalikel teedel võõra autoga mõistlik on. Samas, kui üsna keeruline sisse-väljaronimine kõrvale jätta, oli tegu autoga, kus kõik paigas. Alates välimusest (konkreetne eksemplar oli valge, mis talle IMO väga hästi sobis) koos kõigi funktsionaalsete lisadega (splitter, tagatiib, air scoop katusel) alcantara ja riidega interjöörist kuni kvaliteedini välja, mis mingil põhjusel tundus hoopis parem kui Europal. Konkreetsel eksemplaril ei lülitunud küll I ja II käik hästi, aga see pidi olema kaablite reguleerimise küsimus. Juhitavus ja stabiilsus oli Europast klassivõrra ees (oi kuidas oleks tahtnud Tabasalu rada proovida!) ja kiirendus oli korralik isegi alla 7000 rpm jäädes (max on 8500 mõneks sekundiks, siis kukub 8000 peale). Vedrustus oli üllatavalt mõistliku pehmusega. Ainus tilk tõrva meepotis oli mootori hääl - halvas mõttes mehhaaniline koos kompressori vilega kõrgematel pööretel. Ilmselt esimesed asjad, mis oma autoga teeks, oleks summuti vahetus ja mootori parem isoleerimine kabiinist pigimattidega.

Sõnaga, tegu on autoga, mis, kui temaga ka rajal sõita, tunduks üsna ilmselt oma raha väärt, aga igapäevaautona oleks liig. Kui vaba miljon oleks, kaaluks üsna tõsiselt.
25.09.2007 at 17:29
riza
  
Lotus
Minul täna (ja ka homme) oli võimalik kuulata kodanik Steve Williamsi loengut vedrustuse disainimisest. Mees on Lotus Engineeringu palgal ja andis vähemalt täna väga huvitava 5 tunnise loengu, kuidas nad seda Lotuses teevad.. Homme jätkub asi LSA (Lotus Suspension Analysis) tarkvaraga tutvumisega ning päris põneva ülesandega - kuidas muuta tavaauto veermik SUV-le sobivaks.

Jutt oli natuke teemaväline, kuid mina veendusin, et Lotuse insenerid on endiselt tasemel :)
26.09.2007 at 01:37
peep
 
Moderator
Lotus
Meie oludes on Lotusel ehk see eelis, et teda ei pea treileril vedama. Muidu kui mul mill sügeleks, siis vist KTM ja Ariel oleks minu valikud enne Lotust.

Kasutatud Mk 1 hinnad algavad 200 t. juurest ja tundub juba päris realistlik pakkumine olevat. Iseasi mis korras need masinad on selle raha eest ?
26.09.2007 at 13:55
Jesper
 
Lotus
Mk1 Exige või Elise? Exiget ma väga kahtlen kas saab 200k eest. Elise Mk1 on Roveri K-seeria mootoriga, see on vähemalt MGF-i peal üldiselt vastupidav, mõned tüüpvead on (vist plokikaane tihend soovitati aftermarketi vastu vahetada jms pisiasjad) aga ei midagi hullu. Suurem probleem on see, et odavatel on rool valel pool :) Mind isiklikult see ei sega, aga ARKi küll ja mingi võõra maa registris ei taha ka olla.

A miks Arieli ja KTM-i treileril peab vedama? Numbrid käivad ju mõlemile külge.
26.09.2007 at 14:03 1 edit. Last edited 26.09.2007 at 14:05 by Jesper
peep
 
Moderator
Lotus
Läheb OT'ks aga KTM'i ja Arieliga tahad Sa treilerit ja viimasel vist pole EL'i tüübikinnitust ???

Jalutasin täna peale lõunat Lotuse poe eest mööda ja peab ütlema, et ega sellega linnas väga sõita ei tahaks, ta on niiiiiii madal, et kui näiteks mõna suure jeebu ette foori taga seisma jääd, siis on ilmselt oht, et hajameelne juht unustab sinu olemasolu ja lihtsalt sõidab üle kui eelmised autod liikuma hakkavad. Pikk antenn punase lipukesega nagu supermarketi lapsekärudel oleks ilmselt abiks.:)
26.09.2007 at 17:16
devilc
Moderator
Lotus
quote:
peep:Jalutasin täna peale lõunat Lotuse poe eest mööda ja peab ütlema, et ega sellega linnas väga sõita ei tahaks, ta on niiiiiii madal, et kui näiteks mõna suure jeebu ette foori taga seisma jääd, siis on ilmselt oht, et hajameelne juht unustab sinu olemasolu ja lihtsalt sõidab üle kui eelmised autod liikuma hakkavad.

Hee. :) Eks ta ole. Minu MX-5 on 4 cm kõrgem ja seni on õnnestunud mainit situatsiooni vältida.
26.09.2007 at 17:22
peep
 
Moderator
Lotus
Sa ise oled pikk, seepärast...
26.09.2007 at 17:24
Jesper
 
Lotus
Ma ei ole detailides kindel, aga Atomile peaks saama numbrid mingi kit-cari reeglistiku alusel, samamoodi nagu Estfieldid on kõik "iseehitatud autod". KTMi kohta lugesin kuskilt (ma ei suuda leida hetkel viidet, võib-olla oli see Le Mansis jagatud brožüüris üldse) tegijate kommentaari, et saab olema street legal, nad pidid tohutult vaeva nägema näiteks tagaosa kallal, kuhu topiti katsetustel 100mm raadiusega kuuli ja mõõdeti kui sügavale see õõnsustesse upub, aga said hakkama. Ok, ma saan aru poindist mida sa öelda tahtsid selle treilateemaga, aga imho ei ole alumiiniumist sisemuse ja vett läbilaskva katusega Mk1 Elise ka nüüd teabmis mugavuspill. Kõik nad on enamvähem samas liigas, sinna samasse kuuluvad ka rajapäevadeks kohandatud tavaautod - mõned inimesed sõidavad nendega tänaval küll ja naudivad seda, aga "mugavust" stiilis nahkistmed ja elektriaknad sealt ei leia. Samas mina näiteks naudin oma "ebamugava" aparaadiga ringi kruisimist way rohkem kui tavaautoga, tunne on kuidagi ehedam, sõitmisest saadav elamus ei ole "euroremonditud".
26.09.2007 at 17:39
imre
Lotus
Kas Eestis on uusi Lotuseid juba kaubaks ka läinud? Mitu Lotust Eestis üldse registris on?
26.09.2007 at 18:02
Raceboy
 
Lotus
quote:
sõitmisest saadav elamus ei ole "euroremonditud".

See ütlus tabab täpselt naelapea pihta kui jutt on hobiautoga sõitmisest :)

____________________________
www.vems.ee
26.09.2007 at 19:52
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Lotus   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.