register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : OMC 2015-I järelkaja   1 2  
Poster Message
mth
 
OMC 2015-I järelkaja
quote:
Jesper: Olles elu keerdkäikude tõttu natuke asja uurinud - tsiklikiiver küll kuskilt otsast vähem kaitset pakkuv ei ole kui see udupeen fiahomologeeritud autokiiver, pigem vastupidi. Kogu see homologeerimise teema on mugav viis fia onude taskutesse raha kantida.

Aga muidugi selge see, et korraldaja teeb reeglid.

Minu teadmistel (mitte katsetel) on mootoratta kiivri ja autospordi kiivri vahe selles, et mootorattakiivrid ei pea olema tulekindlad ja neid ei pea vastu pidama kontakte turvapuuriga. Võivad, aga ei pea. Mingid standardid peavad siiski olema millest lähtuda, muidu on varsti ehituskiivritega huvilised platsis.
18.06.2015 at 13:01
wirx
  
OMC 2015-I järelkaja
Ei taha siin personaalseks minema hakata, jutu mõte oli ikka see, et milleks sellised ranged turvareeglid autodele mis ei ületa tootja maksimumkiirust.
Need reeglid on aastast aastasse järjest karmimaks muutunud, olgugi et autod muutuvad järjest turvalisemaks ning paremini juhitavateks suurtel kiirustel.
Mitte keegi ei keela viimase peal turvavarustusega sirgelt sõitma minna, aga ma ei näe mitte mingit vajadust selle nõudmisel pereautodelt mis ei jõua ligilähedalegi tootjapoolsele tippkiirusele.

Nagu ülevalpool polnud juttu sõimamisest, vaid norimisest, oli ka lennukal juttu tulekindlast ülikonnast.


____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
18.06.2015 at 13:07
VectraT
OMC 2015-I järelkaja
Hinnavaatluses küll oli: Seda videot vaadates tuleb nutt peale....OMC-l nädalavahetusel sain sõimata et mul on carbon ülikerge tsikli kiiver, mitte ei ole homogleeringuga auto kiiver mis ehk on 25gr kergem ja avarii korral ei rebi mu pead otsast. Arvati et ma sõidan üle 250km/h oma tellisega...siis veel uuriti kas mul ikka tulekindel ülikond on olemas.
18.06.2015 at 13:11 1 edit. Last edited 18.06.2015 at 13:11 by VectraT
Raceboy
 
OMC 2015-I järelkaja
Lugesin küll reegleid, aga päris pähe ei õppinud :) Ja homologeeringu aegumise osa jäigi kahe silma vahele.

Mulle lihtsalt jääb arusaamatuks, kuidas tsikli kiiver, mis peaks pead kaitsma justkui 300 kmh tunnise kiiruse pealt (enamik tsikleid sõidab üle 150 kmh) avarii tegeva tsiklijuhi pead, ei ole sama turvaline, nagu auto võidusõiduks mõeldud kiiver. Mistahes pauk vastu turvapuuri on väiksem, kui suure kiirusega peaga vastu teekatet lajatamine, või ma eksin? Mitte, et ma ilmtingimata mootorrattakiivriga tahan sõitma tulla, aga sellised punktid jäävad lihtsalt selgusetuks, muud midagi.

Ja see tehnoülevaatuse asi? Riikliku TÜV nõue ajab osalevate autode puhul naerma, ja EAL'i ülevaatus on võrdsustatud ARK TÜV'iga. Mis neil ühist on? :D Nagu ennist küsisin (retoorilise küsimuse), siis huvitaks, mitu % osalevatest autodest reaalselt kehtivatele teeliikluses osalevate autode tehnonõuetele vastavad :)

____________________________
www.vems.ee
18.06.2015 at 14:38 1 edit. Last edited 18.06.2015 at 14:38 by Raceboy
uzzac
 
OMC 2015-I järelkaja
Autoga sõidetakse ikka auto kiivriga, samamoodi on ka kardis teised standardid. On lihtsalt inimesed, kes sellest aru saavad ja ei lase ennast häirida, ja siis on teised, kes ei saa aru ja häirivad teisi. Ega OMC tiim neid standardeid pole välja mõelnud ja ära jaganud.





____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
18.06.2015 at 14:57
peep
 
Moderator
OMC 2015-I järelkaja
Googlet võiks kasutada, esimene link teeb asja selgeks.

http://www.ebay.com/gds/Difference-Between-Auto-and-Motorcycle-Helmet-Standards-/10000000006758393/g.html

Ilmselt on ka mingi vahe motika tänavasõidu- ja võidusõidu kiivritel.
18.06.2015 at 15:11 1 edit. Last edited 18.06.2015 at 15:18 by peep
Raceboy
 
OMC 2015-I järelkaja
quote:
uzzac: Autoga sõidetakse ikka auto kiivriga, samamoodi on ka kardis teised standardid. On lihtsalt inimesed, kes sellest aru saavad ja ei lase ennast häirida, ja siis on teised, kes ei saa aru ja häirivad teisi. Ega OMC tiim neid standardeid pole välja mõelnud ja ära jaganud.


Jah, vabandust, et häirin. Rumalad inimesed tihtipeale ei saa asjadest aru ja targad tunnevad ennast häirituna. Väga kahetsusväärne lugu.

Miks keegi TÜV nõude teemat ei selgita? Seda justkui pole kuskil kirjas. Googeldamine ka ei aidanud :P


____________________________
www.vems.ee
18.06.2015 at 15:38
Märt
OMC 2015-I järelkaja
quote:
peep: Googlet võiks kasutada, esimene link teeb asja selgeks.

http://www.ebay.com/gds/Difference-Between-Auto-and-Motorcycle-Helmet-Standards-/10000000006758393/g.html

Ilmselt on ka mingi vahe motika tänavasõidu- ja võidusõidu kiivritel.

Kuna mul on puupea ja pinde täis:) siis kas tõesti vahe on suuresti selles, et autokiivril on mitteniihästi põlev sisu, väiksem väljavaate auk M kiivrist ja rollbariga kokkupõrke test? Siit oleks nagu M kiiver ju parema valikuna turvapuuri mitteomavatele masinatele?

1) The SA helmets must have a Nomex fabric liner and are therefore more fire resistant for auto racing.

2) The SA standard allows a minimum eyeport size that is smaller than the minimum allowed for the M standard

3) The SA helmets must pass a test designed to simulate impact with a rollbar.

EDIT: tõde tuli siis siit välja most manufacturers build their SA and M helmets identically with the exception of the inner liner. Ehk ongi vahe ainult tulekindluses.


____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
18.06.2015 at 15:41 1 edit. Last edited 18.06.2015 at 15:44 by Märt
Joel
 
OMC 2015-I järelkaja
Raceboy, ma selgitasin Sulle ju TÜV nõuet. TÜV nõue on sellepärast, et OMC on algusest peale olnud tänavaautode võidusõit. See tähendab, et sellel võistlusel osalevad autod peavad tohtima sinna kohale sõita mööda avalikke teid. See kas nad seda teevad või tuuakse treileriga ei oma tähtsust. Samuti ei saa korraldaja anda hinnangut kas kellegi TÜV on saadud ausal teel või mitte. Aga kumbki neist asjaoludest ei muuda ka fakti, et OMC on ja jääb tänaval liikleda võivate autode võidusõiduks. EAL ülevaatusega auto võib sõita EAL'is registreeritud võistlusele (või treeningule) mööda avalikke teid (vt liiklusseaduse § 82 lg 2). Sellepärast on lubatud ka EAL ülevaatus.

____________________________
2xV8
18.06.2015 at 15:46
Raceboy
 
OMC 2015-I järelkaja
Jah, ma tean, ma juhtumisi osalesin täitsa esimesel OMC'l 2001a. Ja just seetõttu jääbki arusaamatuks EAL ülevaatusega võrdsustamine, kuna nõuded on oluliselt erinevad ARK ülevaatusest.

Aga las ta olla, ilmselt on see pelgalt mu isiklik probleem.

____________________________
www.vems.ee
18.06.2015 at 15:50
Henri_
 
OMC 2015-I järelkaja
Lisaks ei tasu unustada, et EALis registreeritud üritused peavad järgima ka neid haldava alamkomitee nõudeid ja otsuseid. Ehk kui nt kiirendusspordi komitee näeb ette teatud kiivreid, kombesid või tehnilisi reegleid, siis nii lihtsalt on ja ürituse korraldajal saab sõnaõigus kuskil maal otsa.

Kui nõuda mingisugust ülevaatust autolt, siis sellega on õnnetuse puhul võimalik osa vastutusest enda õlult kohe ka ära veeretada. Tegemist sisuliselt "tasuta" abinõuga, mis oleks patt jääda kasutamata.

quote:
EAL ülevaatusega auto võib sõita EAL'is registreeritud võistlusele (või treeningule) mööda avalikke teid (vt liiklusseaduse § 82 lg 2). Sellepärast on lubatud ka EAL ülevaatus.

Kas see pole mitte eelmisest liiklusseadusest pärinev lõik? Nüüdseks peaks olema nii, et avalikel teedel liiklemiseks on tarvis ka EALi kooskõlastust antud marsruudile ehk tegemist vaid "ralliseadusega," et liikuda katselt katsele. Isegi ralli tehnilisse parki ei tohi oma garaažist sõita.

Praegune lõik, mis sätestab liikumise võistluse või treeningu juhendi kohaselt ja kooskõlastatud korraldajaga:
quote:
Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud autospordivõistluste ja -treeningutega võistluse või treeningu juhendi kohaselt ja kooskõlastatult võistluse korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult Eesti Autospordi Liidu väljastatud sõitjalitsentsi omav isik.

Teoreetiliselt annaks võimaluse igast garaažist sõidu legaliseerida, kuid neid kooskõlastusi selgelt ei tehta.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
18.06.2015 at 15:58 2 edits. Last edited 18.06.2015 at 16:15 by Henri_
peep
 
Moderator
OMC 2015-I järelkaja
Minu jaoks on ÜV nõue nii selge kui olla saab. Korraldaja ei saa/ei taha/tal ei lubata võtta vastutust kogu maailma häda ja viletsuse eest enda peale. Selleks ongi välja mõeldud nõuded auto- ja motokiivritele, homologeeringud erinevatele vidinatele, tehniline ülevaatus, autospordi katusorganisatsioon koos oma alakomiteedega, kindlustus koos kaasnevate tingimustega, avaliku ürituse korraldusluba, lepingud sponsoritega jne. Ühesõnaga heaoluühiskond koos saba ja sarvedega. Selle kõige vastand on Somaalia taoline moodustis, kus on täielik vabadus teha mida hing ihaldab juhul kui jõud teistest isemõtlejatest üle käib. ;).
18.06.2015 at 16:07
peep
 
Moderator
OMC 2015-I järelkaja
quote:
Märt: kas tõesti vahe on suuresti selles, et autokiivril on mitteniihästi põlev sisu, väiksem väljavaate auk M kiivrist ja rollbariga kokkupõrke test?

Füüsiliselt ehk nii on aga sisuliselt on üks teine ja väga suur vahe. Autokiiver on sertifitseeritud võistlemiseks autoga ja mootorratta kiiver mootorrattaga. :D Igaüks kes seda eirab, võtab vastutuse enda peale.
18.06.2015 at 16:11 1 edit. Last edited 18.06.2015 at 16:13 by peep
Märt
OMC 2015-I järelkaja
quote:
peep:
quote:
Märt: kas tõesti vahe on suuresti selles, et autokiivril on mitteniihästi põlev sisu, väiksem väljavaate auk M kiivrist ja rollbariga kokkupõrke test?

Füüsiliselt ehk nii on aga sisuliselt on üks teine ja väga suur vahe. Autokiiver on sertifitseeritud võistlemiseks autoga ja mootorratta kiiver mootorrattaga. :D Igaüks kes seda eirab, võtab vastutuse enda peale.

:) Eks vastutuse teema ole omaette teema, Sinu poolt toodud lingil oli kenasti öeldud, et kiivrid on enamasti samad, aint´ riie on teine sees :)
most manufacturers build their SA and M helmets identically with the exception of the inner liner.

EDIT: standardilehelt:
Snell Standards specific question

What are the differences between the SA, M and K standards?

The SA standard was designed for competitive auto racing while the M standard was for motorcycling and other motorsports. The K standard was released to accommodate helmets used in karting. There are three major differences between them:

The SA standard requires flammability test while the M and K standards do not.
The SA and K standards allow for a narrower visual field than the M standard (Some SA and K certified helmets may not be street legal).
The SA and K standards include a rollbar multi-impact test while the M standard does not.


____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
18.06.2015 at 16:35 2 edits. Last edited 18.06.2015 at 16:38 by Märt
peep
 
Moderator
OMC 2015-I järelkaja
quote:
Märt: :) Eks vastutuse teema ole omaette teema,

Seda ma üritangi selgitada, et kui autoga sõitmiseks mõeldud kiivritele on ette nähtud konkreetne standard siis nii on ja mida keegi kuskil arvab ei loe. Siin vist üldse tahetakse tänavasõidu (st. ilma homologeeringuta) mootorratta kiivrit kasutada mis jällegi ei ole sama asi kui võidusõidukiiver.
18.06.2015 at 18:04
Henri_
 
OMC 2015-I järelkaja
Autoürituse tehnilisel komisjonil ei pea olema ka pädevust hinnata motokiivrite tähiseid. Ka 30€ plastikkaun kannab E-märgistust, samamoodi nagu kallis süsinikkiust kosmosekiiver. Komisjoni vaatepunktist on tegemist ühesuguste asjadega, kummalgi pole autovõistluste homologeeringut.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
18.06.2015 at 22:26
Marvin
OMC 2015-I järelkaja
Motokiivritega on asi lihtne - alusta millest alustad, lõpuks ostad ikka Arai või Shoei. Okei, mõnel teisel tootjal võib veel mõni kiiver välja kukkuda, aga reeglit see ei muuda. Mul on kusagil kolu hulgas pool tosinat 'odavat' kiivrit, millest mõni jagu enam niiväga odavad ka ei ole, ja ma ei suuda hästi mõista, miks neid peaks pähe panema. Materjal ei puutu asjasse - süsinikul ei ole eeliseid hea klaaskiu ees. Kevlaril on, aga see ei näe jälle nii edev välja kui süsinik :). Mõni gramm kaalu ei ole kokkuhoidmist väärt ning kiivrid, mille tegemisel on kaalu ülemäära oluliseks peetud, ei ole tihtipeale usaldusväärsed. Nii näiteks olen käes hoidnud firma nimega Marushin ülikerget kiivrit, mille ainsaks plussiks kaal oligi - see oli ikka tõeliselt vedel käkk. Aga sert oli küljes ;). Hind ei ole ka garantii - Eestiski müügil olnud krossikiiver Airoh Stelt on näiteks Suurbritannias müügilt korjatud, sest ei läbinud kontrollil läbistustesti, ja see oli ikka tublisti üle 300 eurone kiiver, tippkiivri hinnaga.

Tegelikult on natuke naljakas, kui inimesed, kellel on kodus mitu kiirestisõitmise autot, millest ükski pole säästuprojekt, vaidlevad mõnesaja euro kokkuhoidmise nimel turvaküsimuste üle. Nothing personal, aga ehk on tõsise sõiduhuvi korral lihtsam Racingexperdist läbi kõndida ja küsimus päevakorrast maha võtta?
19.06.2015 at 00:47
peep
 
Moderator
OMC 2015-I järelkaja
Kasutan juhust ja küsin, kui tõsine ja reaalne on kiivri aegumise teema ? Olen lugenud, et 5 aastat ja tuleks välja vahetada ? Kas on olemas mingid testid või muu tõestus ? Kiivril (tänavasõidu motika) vist küll kuskil kirjas pole, et ta kehtib mingi kindla aja, st. ametlik see aegumine ei ole ?

Mul on üks Arai hetkel kasutuses aga 10 a. vana tänaseks.
19.06.2015 at 09:37 2 edits. Last edited 19.06.2015 at 09:39 by peep
Garfield
  
OMC 2015-I järelkaja
quote:
peep: Kasutan juhust ja küsin, kui tõsine ja reaalne on kiivri aegumise teema?
Esimene on juriidiline aegumine ehk homologatsioon saab lihtsalt otsa. Teine on füüsiline, aga see 5-aastat on minuteada soovituslik. Pühapäeva või hobisõitjal ei ole vaja 5-aasta tagant uut kiivrit osta. Tsiklimees, kes suvel sadulas 20000km maha vurab - tema nagu võiks. Minu AGV kiivril (19 aastat) tuli õhuke poroloonikiht (voodri all) pudruna välja. Poest uut pehmenduskihti ei saa. Aga sain teada, et kiivri materjal (ehk see, mis sinu pead kaitseb) vananeb, sh. pindmine ja ka seespool olev nö "penoplastikiht". Plastmass väsib, olgu kiiver sul kasutuses või kapi otsas. Võibolla müügimeeste jutt aga mingi iva on ikka sees ka.


____________________________
Focus RS
19.06.2015 at 09:49
peep
 
Moderator
OMC 2015-I järelkaja
Vaatasin huvi pärase, sertifitseerija kirjutab nii

http://www.smf.org/helmetfaq#aWhyReplace

ehk vähese kasutuse korral on põhiargument eelkõige uute mudelite paremad omadused.
19.06.2015 at 10:03 1 edit. Last edited 19.06.2015 at 10:05 by peep
Jesper
 
OMC 2015-I järelkaja
Plast ikka vananeb jah, eriti päikese käes, lisaks tootearendus. Ja ma saan perfektselt aru miks homologeerimine vajalik on, lihtsalt selliste hobiürituste puhul pole tingimata vaja pilli lõhki puhuda, pole neil motokiivritel niiväga erinevat midagi. See üks erinev katse ei tähenda et motokiivrid seda ei läbi, konstruktsioon on siiski väga sarnane.

Btw motika kiivritel pole minuarust mingit võidusõidu-homologeeringut, motogp nõue on seesama ece 2205 mis tänavalgi. Lisaks on kolmanda osapoole testid, mille käigus sõklaid vahel välja sõelutakse, autokiivrite puhul me ei tea kuidagi kas mingi klepsuga odavmudel siiski tiba äkane välja ei kukkunud.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
19.06.2015 at 10:22
uzzac
 
OMC 2015-I järelkaja
Kuna OMC-l tahavad osaleda ka kehtiva EAL sõitjalitsentsiga võistlejad, siis on üritusele vajalik EAL heakskiit, see tähendab ka kindlustuskaitset kolmanda osapoolega juhtunud õnnetuste puhul. Juhul, kui EAL poolt ettekirjutatud nõudeid ei ole ürituse osalejate kaitseks rakendatud, siis võib kindlustus näidata keelt ja lasta korraldajal võimalikud kahjud ise kanda. Korraldaja poolt vaadatuna ei ole siin minumeelest küsimustki ja selge see, et tuleb reeglite täitmist näpuga järge ajades nõuda. Motokiivri sobilikkusest autoroolis pole selle ürituse kontekstis enam mõtet edasi arutada. Mode võiks teema splittida ja saame siis eraldi seda teemat edasi lahata.

Muide, et asju veel segasemaks ajada on ju Mikimaa meestel veel oma standardid mis Euroopas ka ei mässi, on seal siis pead kõvemad või torud pehmemad...

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
19.06.2015 at 10:56
Jesper
 
OMC 2015-I järelkaja
No ma arvan et arutada ikka võib, ega kohe selle pärast kohe midagi muutma ei pea. EAL, FIA, jne on siiski inimestest koosnevad organisatsioonid, mitte mingi füüsikaseadustega paika pandud eeter.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
19.06.2015 at 11:29
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : OMC 2015-I järelkaja   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.