register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Jahutusradika viimine pagasiruumi.   1 2 3  
Poster Message
compact
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
Jesper: Üks variant on ju teha ka nagu dragi mehed, enne starti pagass lund ja jääd täis kühveldada ning küll ta kestab :) Millegi sulatamine on hirmuäratavalt efektiivne viis jahutamiseks.
Hea mõte! Aga siis tuleks ehitada pagasnikusse kohe ka mingi luuk, kust on võimalik kogu sulamisel tekkinud vesi korraga tee peale lajatada! Seda muidugi soovitavalt kõige järsemas ja libedamas kurvis :) Peeglist oleks vägev vaadata kuidas taga sõitvad konkurendid raja serva hunnikusse kuhjuvad :D
25.09.2013 at 15:39
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Niih, esimene politseiauto sõitis vastu, pööras ümber ja tuli järgi. Jäin nurga taha 15-20 sekundiks ja oli hirmus isu tühjaks lasta nagu teinekord ikka juhtub :D kuna ees oli sirge maanteelõik kus tavaliselt autot testimas käin ja autos polnud peale juhile mõeldud korvistme ja tüki armatuuri mitte midagi...kaasaarvatud dokumente :D Auto all polnud pmt summutavat detaili vaid 2,5" otseläbi 2,9L NA mootori otsas ja passis on 100kw vähem kirjas.
Otsustasin siiski peatuda ja politseid veidi teeääres järgi oodata. Küsiti miks ma juba seisin, ütlesin, et ma olen piisavalt kohanud politsei ebatervet huvi selle auto vastu ja pole lihtsalt võimalik edasi sõita, kui 81a jetta vastu sõidab :D Öeldi, et eks see huvi ole ikka rohkem mu kiirusega seotud ja vahepeal peab ka kontrollima kas mu load mitte hoiul pole.....Täpsustas, et auto neid eriti ei huvita, kuigi see paistab olevat ümber ehitatud (Ja piilus uksest sisse) Ütlesin, et midagi keelatut pole ja viisin vaid jahutusradiaatori pagasiruumi.
Lasti nimi arvutist läbi ja sooviti head teed :)

Tehnilise poole pealt viisin paisupaagi ette sest pidevalt tuli ühte voolikusse õhumull sisse ja ühendasin tolle vooliku paisupaagi ülemise väikse ülejooksuga ning probleem täiesti kadunud. Samuti ei ole täheldanud hetkel mitte mingit probleemi originaal veepumba hättajäämise osas. Kuumalt (Siis kui suudan kohapeal 90neni ajada) pole muidugi üle 15 minuti lasknud käia ja selle ajaga tõusis 95le (Vente pole ühendatud) ja kui sõitma hakkan kukub kohe kolinal 80nele aga kui nisama pöördeid hoian ei kuku kuhugi ja jätkab aeglaselt tõusmist.....siit võiks järeldada, et ilmselt on termostaat rikkis aga veepump tuleb toime.
30.09.2013 at 15:58 1 edit. Last edited 30.09.2013 at 15:59 by jeff01
zeke
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
jeff01: 80nele aga kui nisama pöördeid hoian ei kuku kuhugi ja jätkab aeglaselt tõusmist.....siit võiks järeldada, et ilmselt on termostaat rikkis aga veepump tuleb toime.

See on normaalne. Ohku ju radikast labi ei kai et jahutada.

____________________________
MX-5, 116
30.09.2013 at 16:44
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
zeke:
quote:
jeff01: 80nele aga kui nisama pöördeid hoian ei kuku kuhugi ja jätkab aeglaselt tõusmist.....siit võiks järeldada, et ilmselt on termostaat rikkis aga veepump tuleb toime.

See on normaalne. Ohku ju radikast labi ei kai et jahutada.

Pidasin seda silmas, et minu autol ei kipu temp liialt t]usma kohapeal ja gaasi andes siis ka ei lange aga puhmase autol ronis temp kohapeal lakke ja gaasi andes normaliseerus. Ilmselt VR6 pump tuleb pika torustikuga paremini toime.
30.09.2013 at 18:31
Justin
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Veepumbast rääkides siis siin korra keegi mainis MR2te.
Tojooota on nende autode(vähemalt 2000a ja edasi) puhul kõvasti vaeva näinud ja kogu Celica mootori koos käigukastiga lihtsalt juhi selja taha tõstnud....ehk siis ka veepump on täpselt sama mis esimootoriga auto peal. MR2el ringleb jahutussüsteemis 10,4l ja Celical 5,7l.
30.09.2013 at 19:28
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
Justin: Veepumbast rääkides siis siin korra keegi mainis MR2te.
Tojooota on nende autode(vähemalt 2000a ja edasi) puhul kõvasti vaeva näinud ja kogu Celica mootori koos käigukastiga lihtsalt juhi selja taha tõstnud....ehk siis ka veepump on täpselt sama mis esimootoriga auto peal. MR2el ringleb jahutussüsteemis 10,4l ja Celical 5,7l.

Väga hea teada :)
Ilmselt seletab see minu auto normaalse käitumise. Vahetan millalgi termostaadi ära ja ühendan ka tagumised vendid kuidagi ning saan pikemalt rääkida....praegu toimib igatahes eeskujulikult....õhutab end kapoti alt ise ja tagant on vaja vaid õhk välja lasta ning vedelik jookseb ise sinna.

Käisin ka autoga kaalul....Tagaosa numbreid parem vaadata kui need 4ga algavad mitte 3ga :) kuigi vahe on vaid 15kg.
Kaalujaotus siis laias laastud 60/40 mis on vähemalt ilusam number kui 62/38 :D Kruusateel tundsin ükspäev ka hirmu kui 130km/h tagaots ette jooksis ja rool lõppu sai keeratud. Samas kohas olen ennegi nii sõitnud kuid pole sama kiiruse ja sisenemise korral nii juhtunud. Igatahes panen selle hetkel veidi tühja tagarehvi ja külma ilma süüks sest auto seisis 2 nädalat ja paljud olud on muutunud....võibolla keerasin ka veidi hilja vastu sest pime oli.
30.09.2013 at 20:00 1 edit. Last edited 30.09.2013 at 20:01 by jeff01
hall
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
jeff01: ... Jäin nurga taha 15-20 sekundiks ja oli hirmus isu tühjaks lasta nagu teinekord ikka juhtub :D kuna ees oli sirge maanteelõik kus tavaliselt autot testimas käin ja autos polnud peale juhile mõeldud korvistme ja tüki armatuuri mitte midagi...kaasaarvatud dokumente :D Auto all polnud pmt summutavat detaili vaid 2,5" otseläbi 2,9L NA mootori otsas ja passis on 100kw vähem kirjas.
Otsustasin siiski peatuda ja politseid veidi teeääres järgi oodata...


quote:
jeff01: Kruusateel tundsin ükspäev ka hirmu kui 130km/h tagaots ette jooksis ja rool lõppu sai keeratud. Samas kohas olen ennegi nii sõitnud kuid pole sama kiiruse ja sisenemise korral nii juhtunud. Igatahes panen selle hetkel veidi tühja tagarehvi ja külma ilma süüks sest auto seisis 2 nädalat ja paljud olud on muutunud....võibolla keerasin ka veidi hilja vastu sest pime oli.

Soovitan tõsiselt tegeleda seadistamisega. Pean silmas aju seadistamist. Seda aju, mis su enese füsioloogiat, jäsemeid jms juhib. Vastasel juhul ei pruugi sul enam pikalt olla võimalik insenertehniliste šedöövritega maailma vallutada.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
30.09.2013 at 20:55
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Kas on põhjust nii irooniline olla? Eesmärk oli radikas kapoti alt ära saada, et saaks sinna tulevikus ITB-d paigaldada ja see sai ka tehtud. Selle tegevuse eesmärk polnud kõrgem. Kruusatee kus kihutan on viimane jupp koduteed ja 15a tagasi võttis see mult igasuguse sõiduisu ca aastaks. Praeguseks olen seda teelõiku aga tuhandeid kordi samamoodi sõitnud ja kõigi oma autodega ning olen suhtkoht palju oma erinevate autode käitumise kohta teada saanud. Selline 50/50 halb seis oli üle väga pika aja taas esimest korda...kahjuks ei jätkunud mune, et proovida gaasi peal hoida nagu 4wd mehed kõik räägivad. Poole hullem on ju kellegi teise poolt koostatud legendi järgi sõita rahvarallit kui sõita teed, kus igapäevaselt paarutad.
See maantee lugu on puhas adrenaliin teades kui kehvakesed on tegelikult eesti politsei autode omadused....aga näed...suutsin üle olla. (Ju hakkan "suureks" saama.)
01.10.2013 at 08:26 3 edits. Last edited 01.10.2013 at 08:34 by jeff01
hall
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Ei olnud seal mingit irooniat. Ja auto ümberehitamine ei puutu ka kuidagi mu eelmisesse kommentaari. Lihtsalt su tekstidest karjub vastu rahmeldav liiklushuligaan.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
01.10.2013 at 08:56
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Tõin poest üsna kalli wahleri termostaadi sest 70-80c temp ja selle jõudmiseni kuluv aeg ei tundu normaalne (Kuigi uuel termostaadil vaid 80c peal kirjas nagu vanal) Korpust avades ootas mind selline üllatus :D


Usun, et eelmineomanik pole sellist asja meelega teinud ja puutükk on sinna vahele sattunud ehk uue torustiku kaudu kas siis materjali laos, keevitaja juures või ehk minu garaaziski nii, et oleks tark olnud süsteem läbi puhuda enne ühendamist.
01.10.2013 at 11:46 1 edit. Last edited 01.10.2013 at 11:50 by jeff01
wax
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
hea et niigi läks ja see puupulk kuskil plokis või kaanes ei istu :)
01.10.2013 at 13:30
anryo
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Mina pakun siiski, et see on meelega tehtud. Tootmise käigus ei puutu sellised sirged lõigatud otsega puutükid kuidagi kokku mootori detailidega.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
02.10.2013 at 10:14 1 edit. Last edited 02.10.2013 at 10:14 by anryo
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Tulemus on see, et kuumemaks kui enne mootor ei lähe. Samas on meeles, et enne ümberehitust läks lihtsalt 90neni. Arvan, et radika puudumine jahutab mootorit väliselt. Sest enne oli ka sisselaske kollektor tööle jõudes soe aga praegu on täitsa külm. 70c saavutatakse küll veidi kiiremini kuid kui kell näitab 70 siis sealt edasi tõuseb vaid kohapeal pikemalt käies aga sõites mitte. Panen mõnipäev arvuti järgi või mõõdan IR termomeetriga üle, ehk valetab kell 10c ja ongi reaalselt 80 nagu termostaadil kirjas.
3 minuti sõiduga on temp umbes 30c ja kätt on juba OK vendiresti ee hoida.
5 minutiga 50c ja võib öelda, et puhub sooja eelviimase vendi kiiruse juures
7 minutiga 70c ja siit edasi sõites enam ei tõuse. Sooja puhuks ka max kiirusega aga vent on nulli või esimese astme peale keeratud sest salong on tegelikult soe (Seda praegu, kui õueson ca 5c sooja)
Tundub, et päris ära ei külmu talvel aga KUUMA kui sellist ei puhu vendist kunagi :(
Proovin veel iluvõre taguse osa sulgeda, et külm õhk mootorit ei jahutaks.
02.10.2013 at 12:45 1 edit. Last edited 02.10.2013 at 12:46 by jeff01
_siim_
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Tuttava autos on tehtud nii.

Pleksiklaasist on ehitatud 6hukanal ja viimasel pildil on näha ka hirmsa väljanägemisega alumiiniumist 6huv6ttur,pm saab seda ka esteetilisemalt lahendada,



10.10.2013 at 16:55 1 edit. Last edited 10.10.2013 at 16:56 by _siim_
Aspelund
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Laz-695 nn "autobaasi jahutus". Katusele pandi Zil-i kapott ja õhk suunati läbi spetsiaalse kanali ülevalt radikale.

10.10.2013 at 20:09
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Kindlasti on see pildil olev lahendus 1 effektiivsemaid üldse. Õnneks pole vaja mul tunde seljas elada ja effektiivsusest ei jää vast puudu. Hetkel olen autot igapäevaselt kasutanud 3 korda ka korravalvuritega kohtunud, mitte keema ajanud ja mitte trahvi saanud :)

Kui tüli ei tee siis küsi kas mersul ka veepump elektriline või mitte.
Minul stock ja ka vendi juhtmed on senimaani ühendamata kuid üle 90 pole temp läinud.
11.10.2013 at 09:54
_siim_
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Elektriline ja tavaline ka,aga see on overkill.
24.11.2013 at 21:32
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Olen nüüd paarutanud nii lume / jää kui ka soojaga.
Põhiliselt on tegu talveautoga ja niipalju oskan hetkel kommenteerida:

Originaal veepump pole hätta jäänud ja mootor pole kordagi üle kuumenenud. Vastupidi....pean eest võre kinni katma sest maanteel jahutab õhk mootori maha kui radikas kapotialust ei soenda.
Jahutus on nii effektiivne, et ka pikem paarutamine ei ole nõudnud ventide käima lülitamist...kogu süsteemi 90 kraadini ajada väga keeruline ja sealt sajani...ei kujuta ettegi (Lülitus veel tegemata ja enne kevdadet ei tee)
Lume poolt radika ummistumine - null probleemi.....Kui vendid ei tööta siis sinna lumetolm pmt ei tõusegi ja radikas pole pmt niiskegi mitte

Nüüd tuleb vaid halvast tagaveoharjumusest lahti saada :D (gaasi ei tohi maha lasta kui tundub et oled liiga risti või libiseb liiga kaugele)
09.12.2013 at 14:23 1 edit. Last edited 09.12.2013 at 14:24 by jeff01
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
50km funnimist:





Null probleemi, no ei jäätu ikka 70kraadine asi kinni....Vaid aurupilv on auto taga ja vesi tilgub kui seisma jätan.
venti ei vajanud kordagi, võtan need sealt üldse välja sest ilmselt parandab see vaid õhuvoolu.
25.01.2014 at 21:41 1 edit. Last edited 25.01.2014 at 22:27 by jeff01
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Jahutusradika viimine pagasiruumi.   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.