register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Jahutusradika viimine pagasiruumi.   1 2 3  
Poster Message
zeke
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Tere
Saan ma aru et ohk hakkab liikuma pohja alt radikasse? Lumerajal 1 valjasoit ja sa roogid tervet pagasiruumi lumest tuhjaks.
Kui tiheda vahega sa need alu torud kere kulge kinnitad? Lume-jaa segu on vaga johker pohja lohkuja kui sa ikka natukenegi kiiremini rajalt valja lendad.

Tapitahed kahjuks tool puuduvad.

____________________________
MX-5, 116
20.09.2013 at 13:12
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Jah - põhjast läbi pagassi kuni numbrimärgni.
Tervet pagassi vast mitte. Pagasiruumist saab õhu liikumise tee ikka plekiga eraldatud. Summutipütt saigi eemaldatud selle mõttega, et mitte ka tagarataste lund radikasse kuhjata ja õhuvõtt veidigi ettepoole tuua. Loodan suuresti sellele, et lumel pole kuhugi mujale kasvama hakata, kui radika külge kuid kuna radikas on kuum siis ehk sinna ei kasva miskit jäämäge.
Torud on hetkel tõmmatud vastu põhja....mõtlen, et panen kere ja torude vahele kummiriba kohtadest kust puudutab.

Pagassile uus põhi välja lõigatud ja olgugi, et see on nüüd koguni 2mm on see ikkagi 2x kergem kui originaal. Loodan kogu lisatava kaalu saada 10kg kanti millest siis 5kg lisa jahutusvedelikku. Ninalt tuli maha ca 15kg.
Terve auto üleliigsete istmeteta peab jääma endiselt alla 1000kg
20.09.2013 at 14:06
bagiauto
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Sisenev ava võib lihtsalt kinni jäätuda- soe õhk liigub ju teises suunas. Ja kui juba jää ees ja õhk ei liigu, siis ei sula seal midagi.
20.09.2013 at 14:17
bx19
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
nüüd küll vist hilja juba, eks sa proovi ära, aga ega see kõhu alt ei ole hea mõte kuidagi moodi. seal liigub ikka väga erinevat kraami ja väga erinevate omadustega.
rallikrossiautodel on asi lahendatud külgedele avade tegemisega. lihtsustatult: küljelt suunatakse õhk radikasse, mille taga on kaks ventikat ja need tõmbavad õhu läbi radika ja suunavad tagapaneelist välja. jahutustorud käivad läbi salongi, aga on muidugi isoleeritud.
ok, muidugi on veel ka igasugused vedeliku- ja lekkekindlad vaheseinad jn.
aga see lahendus eriti jää peal ei ole hea. seda lund ja jääd liigub rohkem, kui arvata oskad.
20.09.2013 at 16:40
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.


20.09.2013 at 17:01
Cardo
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Pane julgelt see põhjaalune auk kinni ja mõtle kuidas ülevaltpoolt õhk radikasse juhtida.
20.09.2013 at 17:06
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Mis seal mõeda, kui liigset sinivalgete tähelepanu ei soovi siis pole eriti variante kusagilt ülevalt õhu võtmiseks. Nii on ta selleks, et saaks sõita ilma, et vendid pidevalt undaksid.
20.09.2013 at 17:20
T.K
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Tagarattad hakkavad kindlasti lund ja suvel kruusa sinna loopima, pane kasvõi mingi võrk sinna. B rühma Audi S1-l oli ka radikas samal põhjusel taha viidud aga avad olid tagatiibadest ja tagapaneelist lasi õhu välja. WRC autol lisatakse lisaraskust taha, et saada autot balanssi. Sul on ka võimalus sinna mingit lisaraskust panna. Ohverdad küll kaalu, aga saad parema juhitavuse. Jäärajal/lumerajal sellise raske ninaga väga kiiresti ei sõida, sest hakkab otse minema ja ei keera kurvi sisse. Eks 1,8t mootor oleks juhitavuse seisust parem olnud.
20.09.2013 at 17:35
zeke
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
Cardo: Pane julgelt see põhjaalune auk kinni ja mõtle kuidas ülevaltpoolt õhk radikasse juhtida.

+1

to jeff. Aga proovi ara nagu tegid ja anna talve tagasisidet.
Minul isiklikult on 0 usku sellesse auku. Kui lamelliga jaa peal soidad saad esimeses vallis selle augu tais ja kui piigiga siis loobib niisama tais.

Miks pagassi pealt ei taha seda ohku votta ja siis tagapaneelist valja. Lahendus oleks nagu EVO kapott(sinul pagass) ja konstaablil pole miskit oelda.


____________________________
MX-5, 116
20.09.2013 at 18:03
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
ega ma pead ei annagi, et ta toimib...kliendile nii ehitada ei julgeks. Aga ISE USUN, et toimib ja ei hakka lumi midagi ummistama sest lumel EI ole kuhugi kinnituda mujale kui radika külge kuid see on ju kuum. Siledate alumiiniumseinte külge seal küll jää kinni ei hakka. Proovin ära ja annan teada. Põhi eesmärk saab hetkel täidetud, et kapoti alt ta minema ja ruumi juurde sinna, kus kevadel seda juba kasutama hakkan.
See ümber tegemine pole teab mis suur töö, kui torud juba auto all, pumba lahendus leitud jne aga usun, et seda pole vaja...ehk juba paari kuu pärast on selge :)
20.09.2013 at 19:29 3 edits. Last edited 20.09.2013 at 21:02 by jeff01
Cardo
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Usk ja teadmised on täiesti erinevad asjad, aga piibel padja all on kindel märk usu olemasolust, kui sul see puudub, siis lähtu teadmistest.
21.09.2013 at 01:57
Henri_
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Veljed ja pidurid lähevad ka kiiresti sõites kuumaks. Pärast sõitu on aga rattad vastikult palju kõva jääd täis.

Paljud on siin sarnast püüdnud märkida. Kas iga sõidu vahepeal puhastad radikat? Kui ei, siis jahtub vast maha ja tekib jää, sinna peale koguneb kiht lund, mis isoleerib radika ära (nagu iglu, sees tee või lõket ja on soe, väljas külm, ära ka ei sula) ja tekivad hoopiski jahutusprobleemid. Piisava koguse lumega ei pruugi see suladagi. See auto niigi silmapaistev, kas tõesti võiks külgedel olevad jahutusribid olla niivõrd suureks probleemiks? Kenad õhukanalid ka luua ja peaks täitsa viisakas jääma.

Kui pilk salongi visata, siis saab juba saata korduvale või koristada tänavalt.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
21.09.2013 at 02:14 1 edit. Last edited 21.09.2013 at 02:15 by Henri_
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
T.K: Tagarattad hakkavad kindlasti lund ja suvel kruusa sinna loopima, pane kasvõi mingi võrk sinna. .
Võrk : Suvel JAH, talvel EI võrgu külge, mis on külm jääb lumi ja jää VÄGA hästi ja see ummistab õhu tee radikani kindlasti.

quote:
Henri_: Veljed ja pidurid lähevad ka kiiresti sõites kuumaks. Pärast sõitu on aga rattad vastikult palju kõva jääd täis.

Paljud on siin sarnast püüdnud märkida. Kas iga sõidu vahepeal puhastad radikat? Kui ei, siis jahtub vast maha ja tekib jää, sinna peale koguneb kiht lund, mis isoleerib radika ära (nagu iglu, sees tee või lõket ja on soe, väljas külm, ära ka ei sula) ja tekivad hoopiski jahutusprobleemid. Piisava koguse lumega ei pruugi see suladagi. See auto niigi silmapaistev, kas tõesti võiks külgedel olevad jahutusribid olla niivõrd suureks probleemiks? Kenad õhukanalid ka luua ja peaks täitsa viisakas jääma.

Kui pilk salongi visata, siis saab juba saata korduvale või koristada tänavalt.

Kes teda koristab tänavalt? Korras põhjaga auto on illegaalne? Rohkem turvavarustust autos nõuda kui on reisijaid on idiootne ja selle olen korduvalt ka korrakaitsjatele selgeks teinud. Probleemiks on esistange kuid sellegi olen ära rääkinud. Kui veel mõni tark ette jääb pole probleem ka passis kohtade arvu vähendada. Kuna kasutan teda igapäeva autona siis reeglina on autos 2 kohta ja tükike vaipagi maas ning sellisel kujul pole isegi juttu tehtud teemal, et midagi oleks puudu. Ka tagaringi klaasid viisin toonimisse, et tagasõites 4p vööd ja korviste nii silma ei torkaks mida vahepeal juhi kohal kasutan.

Jäärajal jäävad veljed siiski suht jahedaks...radika temperatuuriga ei anna seda võrrelda ja mitte valli sõites pole mul veel veljed lund täis läinud. Lisaks on veil juba selline kuju mis saab hästi lund sees hoida. Puhastama peab vastavalt vajadusele, kas seda peab iga sõit tegema - Ma ei tea. Tahaks öelda: Ma usun, et ei pea kuid siis sajab seda piibli juttu jälle peale...Ütleme siis nii, et Minu arust ei jää sinna mingit kohta mis suudaks lund koguda ja kui peaksin kodust külma radikaga startima ja lohe laba andma (Nagu ma seda tavaliselt teen) võib ta radika täis lüüa küll kuid kui ma 15 minutit hiljem tööle olen jõudnud on ta vast vaevaliselt üles soendanud mootoriploki + 15L jahutusvedelikku ja salongi ning jahutusemuret ei teki ja kui siis auto sooja radikaga seisma panna võiks see ka ära sulada.

On seljataga 1 projekt, mille kohta nõu küsides ei viitsinud keegi vastata. Kui ehitama hakkasin siis hakkas tulema teemal, et ei toimi. 5aastat hiljem võin öelda, et töötab senimaani väga hästi. Loodan, et seekord läheb samamoodi

21.09.2013 at 09:00 2 edits. Last edited 21.09.2013 at 09:07 by jeff01
lennukiga
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Talvel autol numbrit ja tulesid oled pidanud peale sõitu puhastama? Siledale pinnale jääb lumi väga hästi külge, kui on kuskil mingi ebatasasus pinnal siis veel paremini.

21.09.2013 at 10:18 1 edit. Last edited 21.09.2013 at 10:22 by lennukiga
bagiauto
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Mainiks veel seda, et VW-ni VR6 on "ideaalne" asi millega seda jahutussüsteemi katsetada. Sellele mootorile piisab väikesest ülekuumenemisest ja kohe on kaan kõver...
21.09.2013 at 10:49
T.K
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
talvel jääb lahtine lumi jah tagapaneli külge, aga kui sealt sooja tuleb võiks see ilmselt ära sulada? peale sõitu tuleb tagapaneel ilmselt ära puhastada, et ei jäätuks. eks katseta ja on kohe näha mis saab.
21.09.2013 at 12:22
zeke
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Uuri kuidas on pump MR2 lahendatud. Sellel ka radikas auto teises otsas. Jahutus probleemi vaevalt tekib.
Pigem kardaks ummistust lumest. Ja mõtle ka kuidas sa sellises pikas süsteemis õhu välja saad.

____________________________
MX-5, 116
21.09.2013 at 14:09
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Jah, õhutusavasid vajan vist 1 kapoti alla + 2tk pagasiruumi mis võivad seal pm paisupaaki jooksud olla.
Eks kõik võib olla. Ülal viidatud pildil on tõesti väga lahedad ja "ajastutruud" õhuvõtu avad....mulle meeldivad ja nende vastu poleks midagi, kuid sellise tekitamine omajagu keeruline. Kui tekib talvel suuremaid probleeme teen ringi, pole hullu. Tagapaneeli jäätumist ei tule kindlasti karta sest sealt liigub õhk väljapoole ja see on juba läbi kuuma radika tulnud õhk. Kui vaadata kui "külmad" on tegelikult tuleklaasid mis ise lumest vabaks sulavad siis on mul ikkagi lootust, et pole probleeme.

ise näen hoopis teisi probleeme õhus kui teie siin pakute aga noh...jätan mainimata siis mida nimelt :D
21.09.2013 at 15:26
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.



EDIT:




EDIT2: Krt mina aru ei saa mispidi need pildid on nüüd on :D olid arvutis OK ja Ipadis viltu...keerasin neid 90 kraadi ja olid Ipadis OK ja Arvutis viltu :S
21.09.2013 at 17:24 2 edits. Last edited 22.09.2013 at 17:57 by jeff01
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Veel pole pannud kuid esimese kinnijäätumiseni panen kindlasti just kivide pärast.....niikaua saab veel kruusal laba anda.
Vahepeal valmis akule alus ning kui homme lõdvikute vahelised alumiiniumtorud treitud ja keevitatud saavad proovin kohe ka süsteemi jahutusvedelikuga täita.....Loodan, et peab. Täna said ka klaasid tumedaima kile ning auto külge tagasi. Homme loodan alumiiniumist valmistada ka aknalaua ning tagaistme seljatoe taguse seina, et pagasiruum salongist eraldada.
22.09.2013 at 20:50 1 edit. Last edited 22.09.2013 at 20:56 by jeff01
compact
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Ühinen eelkõnelejatega, lume pääsu sinna tunnelisse tuleks kuidagi takistada. Mul nimelt mootorsaanidega kogemus, on olnud juhuseid, kus saanil tuline mootorikatte alune on triiki lund täis. Ja ei sula ta seal nii hetkega midagi, lumi on oma olemuselt nagu vill. Pealmine kiht muutub vesiseks aga tagapool erilist sulamist ei toimu.
Kuna sul auk juba põhja alla tehtud siis tuleks ehk katsetada mingite tuulesuunajatega?
22.09.2013 at 21:14
wax
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Jah, oleks vaja sellist tuulesuunajat, mis õhu üles, aga lume alla suunaks :D
23.09.2013 at 10:16
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Tegin 25km prooviringi :)
Termostaat vajab vahetust....juba enne läks pikalt soojaks aga nüüd ei lähe pmt üldse ja maanteel kukub 80neni. Kohapeal üle 90ne ei tõusnud aga päris pool tundi ma käia kah ei lasknud. (lasin 90ne peal käia 10 minutit ja tõusma ei hakanud)
Õhutamine on nüüd küll must have tegevus kuid midagi keerulist õhu välja saamises polnud.
25km ringi jooksul mingeid anomaaliaid polnud....kolmandiku maad paarutasin, kolmandiku sõitsin maanteekiirusega ja umbes kolmandiku sõitsin 50nega 5nda käiguga, et näha kas madalal pöördel kuid koormusega kuumaks ei lähe. Imelik on see, et paarutasin kruusal ja vaatasin pärast auto alla ning radikas polnud sodiga koos kuid horisontaalselt olev pagassi põhjaplekk tilkus porist. Kas sellest võiks järeldada, et vente kasutamata seal nö vabavooluga õhk läbi ei jookse?
Tunne on hea, kartsin kohutavalt, et veepump ei jõua ringi lüüa kuid tundub, et jõuab. Kui pagasiruumis paisupaagi kork maha keerata ja gaasi anda lööb sealt vedelikku hooga üle sest seda on lihtsam teha kui läbi radika ette tagasi suruda. Kui kork sulgeda siis kuhugi õhku vahele ei teki, kuumaks ei lähe ja lõdvikud liialt kõvaks ei lähe.

Kuhu paigutada ventilaatori lülituseks andur? kas see peaks olema radikasse minevas või sealt tulevas torus? Samas pole vist suurt vahet sest hiljem hakkab seda aju lülitama ja saan senikauaks ka lüliti paigaldada või lihtsalt mitte lasta pool tundi kohapeal käia.

Kokku on nüüd sees 15L vedelikku + mõni liiter võiks plokis olla ka siis kui torud küljes ära olid. Kui ma ei eksi on enamus autodes 8-10L (Ilma mootorit maha võtmata seda muidugi kätte si saa ja tekib valearusaam, et mootoris ongi vaid 5L kui radikast lastes rohkem ei tule.

Tunne on hea.
24.09.2013 at 19:07 2 edits. Last edited 24.09.2013 at 19:14 by jeff01
Cardo
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
Garfield: Ma mõtlen, et kui sa selle nelikanttoruga mõned edasi-tagasi otsad auto põhja all veel teed, siis pole talvel radikat vajagi.

Kaks toru veel edasi tagasi ja radikat ei ole ka suvel vaja.

Sinna tõmbad veel alumiiniumist põhjakatte külge ja jahutav pindala on isegi liiga suur.
24.09.2013 at 22:11
Jesper
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Üks variant on ju teha ka nagu dragi mehed, enne starti pagass lund ja jääd täis kühveldada ning küll ta kestab :) Millegi sulatamine on hirmuäratavalt efektiivne viis jahutamiseks.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.09.2013 at 23:50
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Jahutusradika viimine pagasiruumi.   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.