register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Jahutusradika viimine pagasiruumi.   1 2 3  
Poster Message
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
On tekkinud vajadus (huvi) viia jahutusradikas ninast pagassi põhja horisontaalasendisse.
Kuidas on auto kere ümber õhu liikumisega? Kas auto all on hõrendus? kas sedaankere tagaakna alumises servas on samuti hõrendus? Küsin seepärast, et kasutan autot tänaval ja mõtlen mis pidi õhku liigutada ilma, et autosse miskeid suuri nähtavaid õhuauke peaksin lõikama.
Millist elektrilist veepumpa võiksin vaadata? kaks tavalist tsirkulatsioonipumpa paralleelselt jääb väheks?

Originaalile võrdset jahutusvõimet ma ei looda aga loodan nii toimima saada, et ilusasti sõites üle ei kuumene ja talvel lumerajal laba andes koos salongisoendusega kuidagi ära jahutaks. Suvel rada ei sõida pmt.

Lugupidamisega, Joosep
15.09.2013 at 16:49 1 edit. Last edited 15.09.2013 at 16:52 by jeff01
serõi
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Miks?

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
15.09.2013 at 20:09
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Põhjuseid mitu.
Auto kaalujaotus on kohutavalt nina suunas 70/30 vast
Kapoti all on vähe ruumi ja välimuselt on se ise sinna ratsitud radiaator kole...kuidagi viltu jne.
Vendid suht pressitud mootori ja radika vahele.
Pole ruumi ei ITBde ega IC tarbeks kuid plaan on autot tulevikus kiiremaks muuta.
15.09.2013 at 20:22 1 edit. Last edited 15.09.2013 at 20:22 by jeff01
peep
 
Moderator
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Seda, et saad jahutuse ilma täiendavaid avasid tekitamata ma eriti ei usu, sest kõikidel seerias toodetavatel ja taga asuvate radikatega autodel on mingisugused õhu sissevõtuavad. Ma ei tea mis auto Sul on aga olen näinud Soome nr. vana kandilist Audi 80, millel radikas oli taha viidud ja õhuvõtt tuli läbi tagumiste külgakende. Tagaistmeid ei olnud, nende asemel oli kaks jämedat õhuvõtutoru. Muidu see oli tänavalegaalne auto, millega sõideti muuhulgas ringrajal.
15.09.2013 at 21:07
Garfield
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
jeff01: Põhjuseid mitu.
Auto kaalujaotus on kohutavalt nina suunas 70/30 vast
Kapoti all on vähe ruumi ja välimuselt on se ise sinna ratsitud radiaator kole...kuidagi viltu jne.
Vendid suht pressitud mootori ja radika vahele.
Pole ruumi ei ITBde ega IC tarbeks kuid plaan on autot tulevikus kiiremaks muuta.
Kas selle probleemi peasüüdlast (ehk arvatavasti rasket mootorit) ei saa kuidagi tahapoole nihutada? Ehk kõik tahapoole, sõiduki juhikoht, vahesein, mootor.
Radikas taga on küll ahvatlev mõte, kuid (minu mõtted, aastaid tagasi sai ka selle peale veidi mõeldud):
- jahutustorustik muutub pikemaks, rohkem liitekohti (= potentsiaalseid lekkekohti)
- salongist läbiviimisel peaks torustiku isoleerima (tulekindel kombe ei päästa +95°C vee põletusest)
- jahutusvedelikku läheb x-liitrit rohkem ja torud ise ka = kaalu lisamine (PS! suurem vee hulk on jahutamise mõttes +)
- pikem tsirkulatsiooniring = võimsam pump
- auto tagaosas pole kusklit radiaatorile "head" õhuvoolu võtta (hunnik turbulentse on seal)



____________________________
Legacy TD 2013
16.09.2013 at 09:45
Lembit
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Aga mis autost üldse jutt on?
16.09.2013 at 09:59
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Tegu on MK1 jettaga, millel on 2,9 VR6 mootor väga ninas ja kuna pole vaid tagaveoline vaid on ka esimesed poolteljed siis mootori tahapoole viimine on kahjuks võimatu. Aku ja kogu summutisüsteemi summutav osa on juba tagasillast tahapoole viidud.

Miinusena näengi oluliselt vähemeffektiivset jahutust kuid see poleks kohe ehk mureks kuna talv on tulemas ja lumeradadel on reeglina pähe andmist loetud minutid ja siis pikk aeg jahtuda.
Plusse näen aga kapotialuse väljanägemise osas päris palju, lisaks ka vaba ruumi mida ehk korraliku sisselaskega täita.
Torude vedamiseks on 2 ideed :

A) Läbi salongi kasutades painutatavat aluplexi kui ma ei eksi on sellel kirjas 10Bar @ 100c Liitekohti tuleks vähe....mootoriruumist pagassi ilma liideteta. Kataks torud põrandal plekktunneliga.
B) Auto alt vedades saaks ehk kasutada ka sirget alumiiniumtoru mille jahutusvõime 3+3m torudes oleks osati kompensatsiooniks. Plussina jahutuse osa ja see oleks ka DRAGis legaalne Miinusena see, et põhi pole sile ja tunnelit kuhu neid peita kahjuks pole sest see on kardaani ja sumpsi täis.

Radikas, selles olev jahutusvedelik + 2x 10 " venti ja neid hoidev vaheplaat kaalub ehk 12-15kg aga see poleks vaid ninalt kaalu maha saamine vaid sama palju tuleb pagassi juurde. Lisakaalu tuleb tõesti 7-10kg aga 30-40% suurem jahutusvedeliku maht võib kohati ka kasuks tulla.

Saan aru, et vendid töötaks ilmselt pea pidevalt kui veidigi rohkem gaasi anda. Loodaks aga leida miskigi õhusuuna, kus õhk liigub nii, et cruisedeski vent korra vait jääks.

Õhk pagassi liikuma on vast kaht pidi võimalik panna.

A) alt võtta nö taskuga ja ülevalt luugi vahelt lasta välja (Jätaksin ära tihendi ja kergitaksin pisut pagasiruumi luuki (Mõned sentimeetridki....häda pärast on võimalik ka tühjaks lõigata tulede vaheline numbri alla jääv osa ning asendada see tiheda musta võrguga. Plussina saaks siis ilmslet maantel vajaliku jahutuse kätte aga miinusena keriks radikasse kõik sodi mida rattad üles kraabivad.

B) tõsta vaid tagaluugi esimest serva kust õhk sisse saaks ja välja läheks alt. plussina ei oleks pagassis sellist bardakki tolmu, kruusa ja vee näol aga miinusena ei jookse õhku niipalju peale. kas miski difuusori abil oleks võimalik nii allapoole suuremat hõrendust tekitada?


See muudab mootori tempi küll väiksel määral kuid kapotialune ise saaks kindalst oluliselt jahedam ja kahjuks see just ei tule.
16.09.2013 at 11:51 1 edit. Last edited 16.09.2013 at 11:59 by jeff01
Garfield
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Võibolla hoopis offtopic, kuid kui ainult lumerada silmas pidada, siis kas esiratastele suurema kaalu jagunemine hoopis hea ei ole? Ehk pidamine peaks ju parem olema? Teed esiotsa kergemaks ja pidamine läheb kehvemaks? 2,9VR6 peaks niipalju jõudu olema, et lumerajal peaks see mootorijõud rehvide pidamisest üle olema või on plaanis hoopis piikidega sõita? Üks uitmõte veel, kas sellele aparaadile ei saa hoopis 4WD süsteemi külge aretada - saad tahaotsa raskust juurde ja sõitmine on ka kiirem.
Edit: Õhu võtmiseks pagassis olevale radikale kasutaks mina tagaakna ülaserva - sinna lapik ja lai koguja, mis õhu pagassi radikale juhib ning seejärel pagasniku tagaotsast (püstisest seinast) auk välja. Kuna ülevalt tuleb õhk peale ja peale radikat on see juba soe õhk, peaks kõik selle lumetolmu sealt tagant ära sulatama.

____________________________
Legacy TD 2013
16.09.2013 at 12:33 1 edit. Last edited 16.09.2013 at 12:37 by Garfield
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Mu esimene täpsutav lause eelmises postituses jäi veidi poolikuks oma mõttega aga tahtsin seda öelda, et tal juba veavad ka tagarattad :)

100% lumerajakas ta pole, sel aastal sõitsin Street A-d ja parimaks jäi 13,7 kuid lumeraja kõrval on teiseks põhivajaduseks kodust tööle ja töölt koju liikumine. ECC viimasel etapil tahaks raplas proovile panna kuna coil on all, 4 ratast veab, kaalu on 1 tonn ja jõudu jagub. Muidu pole ringrada minu ala pikalt saagimist ta mul järjest ei saa.

täit mõnu neliveost kahjuks selle kaalujaotuse juures ei saa....sõida kui esivedusega, ainult kiirendab hästi ja gripi jagub, muud vahet pole....täiega alajuhitav.

kuna ta juba nii väle on ja tegelikult veermik nõrk siis turbotada teda ei tahaks sest omamoodi lahedaks teeb minujaoks asja see, et no turbo no bottle just throttle ja kenasti juba 13nes kuigi asju millest kinni hakata on palju (Ebavõrdse pikkusega ajuvaba sisselase, läbilibisev visco kardaani vahel, kole ja mitte voolav malmist väljalase, originaalaju millega on ka miskid kotermannid piirajaga ja ülirikka (10AFR) seguga jne...mootor käib esimeste käikudega kenasti 8000ndeni nii, et on ka jõudu aga originaalaju pärsib pöördeid iga käiguga järjest madalamalt ja 5ndaga on juba 6k pealt lukus) Sellest ka idee, kahe teise hobiauto valmides võtta kevadel /suvel jetta käsile ning teha talle iluvõre taha ulatuvad trompetid eraldiasetsevate segusiibritega + normaalne väljalase ning programmeeritav juhtaju....See võiks jõunumbrid 250neni venitada ja auto vähemalt 13s algusesse visata.
16.09.2013 at 12:40 1 edit. Last edited 16.09.2013 at 12:49 by jeff01
Lembit
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Lumerajale sa tast lihtsate meetoditega väga head nahka ei saa. Ülejuhitavuse/alajuhitavuse suhet saad pigem reguleerida vedrustuse seadetega ja visco'le mingi luku leiutamisega. Kui ma korrektselt mäletan, siis vist Golf 4 neliveosüsteemis oli juba elektriliselt lukustatav visco. Mehhaanilise viscoga golfi neliveo puhul ma ei näe üldse varianti, kuidas power oversteeri lihtsalt saavutada. Kunagi Golf II juures sai sellega maadeldud ja Golf 3 nelivedu oli mäletamist mööda samasugune - no ei ole teab mis ralliauto. :)

Ma soovitaks radika taha viimise asemel pigem ümber teha mootori kinnitused nii, et seda ees radiaatori all lanzekate vahel olevat tala üldse ei kasutataks ja viia radiaator allapoole. Siis ei segaks see planeeritavaid trompeteid. Esiotsa massi vähendamiseks on ilmselt lihtsam teha väga kerge kapott, stange ja esitiivad. Selle tala äraorganiseerimine annaks kah oma panuse.
16.09.2013 at 13:08
Trabi
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Kunagi vaatasin Mostis sellist lahendust kus jahutus oli toodud katusest labi jamedate torudega. Pildid on isegi kettal olemas aga ei oska neid siia ylespanna.
16.09.2013 at 14:38
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Tänud idee eest, tõesti saaks selle tala eemaldada ja sinna midagi sama tugevat paigutada nii, et jäikus ei kannataks aga ma ei suretaks veel seda teemat :) Mitte, et see oleks eriline rinkapill vaid see mootor on seda kere esiosa juba niigi liiast painutanud ja ma esialgu ei tahaks nina lõigata. Põhi on all täiesti korras ja roosteta, samuti ka lansekad jne aga see nina on oma ehituselt juba nii pehme, et olen suutnud tulemüüri kõrgenduse juba ühest servast lahti painutada ja ühe tiiva vahe pole kah enam see mis ta oli mõni aeg tagasi. Tahan tulevikus ehk veidi tugevdada näiteks korraliku strutbari näol. Õnneks on roolilatti alla viies auto alla korralik raam keevitatud mis vähemalt õõtsade kinnituspunkte omavahel seob.
Eks püüan siis veidi googeldada :) Kuna veepump on abirihmalt jooksev annaks ka selle pöördeid veidi tõsta kompenseerimaks torustiku pikenemist. Aga kuidas seda üldse näha saaks, kas pumba tootlikkus on piisav? kas lihtsalt tempi tõusmise järgi või kuidagi peenemalt?
17.09.2013 at 09:40
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Nonii, eks ma ise juba tegelikult teadsin ennast ja kui ma olen midagi pähe võtnud siis püüan seda ka teha mõtlemata kas selleks on pointi või vahendeid....võimalik, et pole kumbagi aga ma nii vihkan seda segadust kapoti all, et kakkusin igataahes radika, lõdvikud, vendid, paisupaagi jne sealt välja plaaniga : "Mitte neid sinna tagasi panna"
Ka pagassipõhja on auk lõigatud...ise kaldun hetkel siis selles suunas, et õhu võiks ventidega suruda auto alla, et mitte auto all lenduvat prügi radikasse suunata aga samas olen üsna veendunud, et sellisel juhul töötaks vendid pidevalt kuid vastupidisel juhul võiks maanteel auto end loomulikul teel ära jahutada.....eks ma mõtlen veel sest mõlemad variandid on lihtsalt teostatavad kui ka hiljem ümber muudetavad.

EDIT:
Nii radikas, kui vendid olid kapoti alla lahtiselt topitud , lõdvikud igasuguste vahetükkidega ja mitmest jätkatud jne.
Järgmine kohutav mure on minu jaoks juhtmestik....See on väga ja lausa VÄGA ropp sest see on terves tükis peale topitud G3 juhtmestik, mille pooled pistikud lahti rääkimata aju asukohast, milleks on kast tulemüüri kohal mis kogub endasse vee / lume / jää Väga tahaks sinna MSi peale panna 100% uue juhtmestikuga ja jätte alles vaid hädavajalik (Tuled + kojamehed + salongivent ja see oleks ka kõik) Kahjuks pole hetkel vahendeid ja mõtlen kas viitsin lahti harutada selle G3 juhtmestiku või ei....teeks kõik asjad vajaliku pikkuse peale ja likvideeriks ebavajalikud.

EDIT2:

Radika asukoht algselt:

Asjad eemaldatud :


Uueks radikas on ford scorpio radikas, mis on sama lai, kuid veidi paksem, 5cm kõrgem ja suurema kärjega....kui õhk päris otse läbi ei liigu võib sellest ehk abi olla:



Kuidapidi siis ikkagi panna? Õhk auto põhja alt üles ja läbi tulede vahele jääva osa välja või tagant tulede või luugi vahelt sisse sisse ja alt välja?
17.09.2013 at 12:24 3 edits. Last edited 17.09.2013 at 13:16 by jeff01
Lembit
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
jeff01: kui ma olen midagi pähe võtnud siis püüan seda ka teha mõtlemata kas selleks on pointi või vahendeid....
No siin ikka kommenteerida? :D Tee ära ja pärast räägi tulemustest.
17.09.2013 at 13:25
peep
 
Moderator
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Ma nii huvi pärast lõin google'sse "rear mounted radiator" ja lõi ette terve hunniku pilte ja tekstilinke kuidas seda teha ? Isegi kui inglish ei ole eriti tugev siis pildid on ülevaatlikud ja google.translate aitab tekstiga täitsa hästi edasi. Ilmselt teised, samalaadsed otsingud annavad veelgi rohkem infot välja. Selge ju, et siin pole keegi seda asja ise teinud ehk mõttekam on laia maailma vaadata.
17.09.2013 at 13:33
Aspelund
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Üks variant on panna juhistme tagant salong kinni, tagumistest küljelklaasidest suunad õhu voolikutega radikale ja välja jookseb kuum õhk läbi tagapaneeli lõigatud avade.

A.
18.09.2013 at 09:42
wax
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Millega sa väldid seda, et see radikas lumerajal "tolmutades" ära ei ummistu?
19.09.2013 at 10:26
Raceboy
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
quote:
wax: Millega sa väldid seda, et see radikas lumerajal "tolmutades" ära ei ummistu?


Lihtne: soe õhk peab altpoolt väljuma.

____________________________
www.vems.ee
19.09.2013 at 10:31
bagiauto
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Mõnikord tuleb ka jäärajal alt kruus välja- siis peksavad kivid selle seal kiiresti puruks. Tõenäoliselt võivad seda teha ka lume-jää tükid. Mina oleks pannud radika pagasnikusse püsti. Pagasniku tagaosa pleki oleks asendanud võrguga vms. Õhu oleks sisse lasknud ülevalt pagasniku vahelt. Enamjaolt teevad töö ära nagunii vendikad. Bagi puhul samad mured.
19.09.2013 at 11:13
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
üritan autot hoida jäärajal soojana ja kui radikas on 80-90 kraadi võiks see mitte lumme mattuda, teiseks on se 45 kraadise nurga all nii, et lumi ja raskemad osakesed võiksid maha kukkuda enne radikani jõudmist. Päris palju on vahepeal lõigatud ja lõikamisega on selleks korraks kõik, homme alustan alumiiniumist põhjadetailide välja lõikamist ja paigaldamist. Torud on juba eest taha olemad (kere välised ja alumiiniumist) Sebin kohe ka pilti....
19.09.2013 at 17:00 1 edit. Last edited 19.09.2013 at 17:00 by jeff01
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.






19.09.2013 at 17:37
Raceboy
 
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Sel viisil ummistad sa ju õhu pealevoolu ära?

____________________________
www.vems.ee
20.09.2013 at 07:37
Garfield
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Ma mõtlen, et kui sa selle nelikanttoruga mõned edasi-tagasi otsad auto põhja all veel teed, siis pole talvel radikat vajagi. Kui üle kuumenema kipub, sõidad korraks paksust lumest läbi ja mootor külm kui koera nina. ;)
Igatahes jõudu-jaksu, ma ise oleks küll teistmoodi teinud aga mulle sellised projektid meeldivad.


____________________________
Legacy TD 2013
20.09.2013 at 09:09
Cardo
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
Teravam jääkamakas jääraja vallis ja lumi ei olegi enam valge ....

____________________________
Ökoloogilised tooted ! https://et-ee.facebook.com/piknikulaastud
20.09.2013 at 09:14
jeff01
  
Jahutusradika viimine pagasiruumi.
2,5mm seinapaksusega alumiinium pole vast nii nõrk...Talveks tõstan auto ka kõrgemaks ja ette tuleb ca 1m kaugusele kattev põhjakaitse.

Summuti jäi minu ideele siiski ette ja see tuleb uus. (kahju, sest see ise tehtud pütt summutas sigahästi)
Tõin ära 2mm lehe pagassi põhja jaoks ja 1mm lehe kasti jaoks mis radikat ümbritsema hakkab. Eelarve lõhki....materjal ja keevitamine ca 200€ aga mis teha, kapotialune meeldib veel suuremagi summa eest :D

Lisa veepump tuleb kuid enne ajan ilma käima....kasvõi knowhow mõttes et näha mis pöördel ringlus tekib.
20.09.2013 at 11:15
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Jahutusradika viimine pagasiruumi.   1 2 3  
Log in: Username: Password:
Lost account
 
© tqhq.ee 2000 - 2017.