| 
  
       | Poster | Message |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Kuna lõpuks omale ka ühe päris kiire auto suutsin hankida, siis mõtlesin, et “eputan” ka pisut sellele sõidukile sobivas foorumis.
 Tegemist siis 2001 aastal registreeritud, kuid mudeli aasta järgi 2002 aasta mudeliga Porsche 911 Turboga, tehase tähisega 996. Läbisõit autol võrdlemisi väike – 77 tkm ning sellest (vähemalt müüja kohaselt) on viimase 9 aasta jooksul sõidetud vaid 7000 km. Auto sisu ja välimus ka umbes sellele viitab.
 
 Mootoriks 3.6L bokser, millele 2 turbot külge pandud, mis (vähemalt uuena ja tehase järgi) kokku arendavad 309 kW / 420 hp ning väänet 560 Nm. Tühimass passi järgi 1615 kg.
 Käigukastiks sobilikult manuaal. Kuna minu jaoks kõige väärtuslikumad Porschged on just sellised, millel aftermarket juppe nii vähe küljes kui võimalik, siis õnnestus seekord leida masin, mis täpselt sellisel kujul ka tehaseuksest kunagi välja on veerenud.
 
 Mõni mobiiliga tehtud pilt kah, pole veel jõudnud korralikumaid tegema hakata.
 
 
  
  
 Lisade nimekiri konkreetsele sõidukile on kuidagi sattunud nii, et 99% jääb mulje nagu esimene omanik oleks mu vajadusi ja soove juba ette teadnud. Ainsad, millest oleksin ise loobunud, on katuseluuk ja telefon.
 
 446	Wheel caps with colored Porsche crest
 454	Automatic speed control
 567	Top-tinted windscreen
 635	ParkAssistant
 650	Sun-moon-roof
 662	PCM screen
 663	Passive handset
 692	CD changer
 P14	Option package incl. 139 340
 P77	Option package incl. 375 376
 X70	Stainless steel door entry guards with logo
 X71	Alu-look instrument dials
 XEA	Leather covered telephone handset
 XMA	Rooflining in leather
 XMZ	Leather centre console
 XNS	Leather covered steering column
 XPA	Thicker steering wheel, airbag covered with leather
 XSB	Leather sports seat backrests
 XSC	Porsche crest embossed in headrests
 Y06	Aluminium package incl. X97 X98
 029	Standard chassis
 071	EU country version
 139	Seat heating, left
 197	Stronger battery
 211	Licence plate holder version 3
 242	Continental N2/Pirelli N3
 265	Automatic anti-dazzle interior mirror and rain sensor
 266	Automatic anti-dazzle door mirrors
 271	Driver mirror, aspherical, electrically adjustable and heatable
 273	Door mirrors electrically adjustable and heatable
 274	Illuminated vanity mirror
 288	Headlamp washer
 335	Rear automatic 3-point seat belts
 339 4-wheel drive
 340	Seat heating, right
 375	Sports seat, left
 376	Sports seat, right
 410	18" 996 Turbo wheels (lightweight hollow-spoke)
 425	Rear window wiper
 441	Radio preparation
 465	Rear foglamp, left
 476	PSM Porsche Stability Management
 480	Manual gearbox, 6-speed
 488	Inscriptions in German
 499	Version for Germany
 534	Alarm 433 MHz
 539	Mechanical seat-height adjustment, left
 540	Mechanical seat-height adjustment, right
 562	Front airbags
 563	Side airbags
 566	Fog lights
 571	Activated charcoal filter
 573	Automatic AC
 581	Front center console
 601	Xenon headlamps
 602	Raised stop lamp
 620	Electronic accelerator
 651	Electric windows
 657	Power assisted steering
 659	Board computer
 661	Stricter emission-control concept
 680	Sound system: MY1998-2001 DSP Digital Sound Processing, MY 2002-2005 Bose
 685	Divided rear seat
 936	Seat covers, rear, leather
 981	Full leather interior
 983	Seat covers, front, leather
 X97	Gear lever knob with aluminium inlay
 X98	Handbrake lever with aluminium inlay
 
 
 Esimesed kogemused autoga on väga positiivsed. Kohe peale auto saabumist Eestisse tegin Carmuses ära suure hoolduse ning selle juures mingisuguseid probleeme ei täheldatud. Auto käib ilusti ja käitub väga eeskujulikult igas olukorras. Järgmiseks tuleb ainult 911-ga sõitma õppida. Eelmised 2 autot olid mul küll ka sama tootja omad, kuid hoopis 944 tüüpi ning selle võrra on kogemus päris uus. Kuna hetkel on autol all väga vanad ja kahtlase väärtusega rehvid, siis järgmine samm saab olema uute rehvide hankimine.
 
 Kas auto reaalselt kunagi ka ringrada nägema saab, seda näitab aeg. Igatahes kui jõuan, siis vähemalt selle aasta teisele OMC võistlusele üritan kohale tulla.
 
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 30.07.2013 at 13:20 |  |  
	    |  wirx 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Ohoo, kena iludus. Ja lisavarustuses hakkab kohe silma kindalaekas, minu vanal sellist luksust küll ei olnud
  Chip ja summuti annavad sellele 2002a isendile kindlasti hoopis teise hingamise, aga egas see muidugi põhiline pole. Mul on tuuning õhufiltri korpus samuti veel kusagil alles, juhuks kui jõust väheks kipub jääma
  Natuke OT, aga minu vana 911 turbo ilmus just mõni aeg tagasi müüki Eestis http://www.auto24.ee/1481301 Carmuse arvates oli kere suht halvasti sirgeks tõmmatud, aga muud asjad paistsid OK olema. 6 aastaga on auto väärtusest täpselt pool kadunud. Ehk leiad miskit huvitavat infot ka siit http://porsche-foorum.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=571 (seda saavad ainult foorumi kasutajad lugeda)
 Ise sain reaalse kaalu 1440kg peale, aga egas sellest kaalust mujal väga tolku pole, kui rinkal
  Sportauto rajapäevale võiksid ju tulla järgmine nv? 
 ____________________________
 Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
 Rinka huviline küsigu kindlasti  % alla
 |  
	  | 30.07.2013 at 13:56 |  |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 
 quote:wirx: Ohoo, kena iludus. Ja lisavarustuses hakkab kohe silma kindalaekas, minu vanal sellist luksust küll ei olnud
  
 Jah, see tuligi 2002 mudeliaastaga lisaks. Sul siis tõenäoliselt jäi veel 2001 aasta sisse. Minu oma esimene reg on 9/2001, seega kuigi toodetud reaalselt 2001, siis VIN-i järgi on MY juba 2002.
 
 
 quote:wirx:Sportauto rajapäevale võiksid ju tulla järgmine nv?
 
 Suure tõenäosusega olen ma seal kohal küll, aga mitte sõitmas.
 
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 30.07.2013 at 14:08 |  |  
	    |  peep 
   Moderator |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Palju õnne uue ja väga hea auto puhul ! Kindlasti suur vahe võrreldes 944 Turbo'ga ?
 |  
	  | 30.07.2013 at 14:54 |  |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 
 quote:peep:Kindlasti suur vahe võrreldes 944 Turbo'ga ?
 
 Võib nii öelda küll jah. Võimsuse vahe on muidugi nii iseenesestmõistetav, aga suurimaks üllatuseks oli see, et Tallinna tänavad on väga kehvas olukorras
  Ehk siis teisisõnu jäikuses on väga-väga suur vahe võrreldes 944 Turboga. Esimene nädal oli isegi võiks öelda võrdlemisi ebamugav sõita, sest polnud väga varasemat kogemust (991-ga olen sõitnud, aga selle juures nagu ei märganud sellist asja, võib olla tema elektriline juhtimine kuidagi pehmendab seda). Nüüdseks olen ära harjunud ja väga mõnus on.
 
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 30.07.2013 at 15:23 |  |  
	    |  wirx 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Õigel ajal ostsid, valimised tulemas ning kohe-kohe saavad igalpool 4 eelnevat aastat tehtud teed valmis
  Honda Type-R on jäigem minu arvates
 
 ____________________________
 Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
 Rinka huviline küsigu kindlasti  % alla
 |  
	  | 30.07.2013 at 15:49 |  |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 
 quote:wirx:Ehk leiad miskit huvitavat infot ka siit http://porsche-foorum.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=571
 
 Ahjaa, pidin selle teema kohta küsima – sa kirjeldasid seal ming hetk talvekate alla panekut. Kas sa venitasid need 265 laiusega talvekad sama velje peale, kus muidu 295 käib? Endal ka see vajadus ees, et talvel hakkan sõitma, seega oleks huvi.
 
 Õnneks mul on veel teine paar velgi ka olemas, mille tagumistele 245 peale läheb, saan ideeliselt ka neid kasutada. Esimesed on 225 niikuinii.
 
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 31.07.2013 at 09:12 |  |  
	    |  wirx 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Jep 265 venitasin peale, aga rehvid pole vennad, ehk siis kõik 265 rehvid ei ole täpselt sama laiad. Michelin Pilot CUP 305 ning Michelin PS2 305 reaalne laiuse erinevus on nt 2-3cm.
 
 ____________________________
 Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
 Rinka huviline küsigu kindlasti  % alla
 |  
	  | 31.07.2013 at 12:20 |  |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Kuna autol olid ostes all 10 aastat vanad rehvid, siis tellisin ruttu omale uued.
 
 Vanad olid osade kohtade pealt ikka väga koledad juba:
 
 
  
 Ühe tagumise rehvi peale panekul tekkis aga päris huvitav jama. Nimelt tasakaalustamisel ei saanud kuidagi tasakaalu. Nii kui rehvi keerati pingis, andis jälle täielikult uusi numbreid. Prooviti teist pinki, ikka sama jama. Siis võeti rehv uuesti maha, et äkki on midagi rehvi sisse jäänud, aga ka see polnud probleem.
 
 Kui aga velg eraldi pinki pandi, probleem ära ei kadunud. Nimelt on 996 Turbol originaalis õõnsate kodaratega veljed (hollow spoke) ning kuulmise järgi tuli välja, et ühe kodara sees midagi liigub. Suure tõenäosusega on tegemist mingi alumiiniumipuruga, mis velje sees ringi käib. Huvitav oleks teada, et kuidas see velg varem tasakaalu saadud on.
 
 Igatahes praegu on plaan selline, et puuritakse kodarasse auk, sodi välja ja siis uuesti keevitatakse kinni. Kas õnnestub, seda muidugi ei tea.
 
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 02.08.2013 at 00:03 |  |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Tuli välja selline lahe lugu, et veljega midagi erilist ette ei pidanudki võtma. Pistonheads’i foorumist soovitasid mõned inimesed eemaldada ventiil – nimelt on 996 Turbo (ja ka 993 Turbo) oma hollow spoke velgedega võrdlemisi unikaalsed ning ventiiliava on kenasti kogu velje õõnsusega ühenduses:
 
 
  
 Velje seest sai sodi kätte ilma suuremate probleemideta. Suure tõenäosusega on velg kunagi käinud mingis liivapritsis ning tegijafirma on korralikult jätnud ava sulgemata.
 
 Välja tuli seda päris palju ning täiesti arusaadav, miks ratas tasakaalu ei läinud:
 
 
  
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 08.08.2013 at 19:28 |  |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Sportauto track day 2013 raames tegin ka paar uuemat pilti Audrus:
 
 
  
 
  
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 11.08.2013 at 23:46 |  |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Väisasin laupäeval OMC nimelist üritust ning sain siis omale ka uue personaalse rekordi kirja: 263 km/h. täielikult stock auto kohta olen täitsa rahul. Sarnased autod on küll sõitnud 266 km/h miilisõidul, aga eks need paar puuduvat km sõltuvad väga mitmest asjast.
 
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 25.08.2013 at 22:42 |  |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Olen nüüd natuke aega ka talvistes oludes ringi sõitnud. Väga hea ka talvel sõita. Mu eelmised Porsched mõlemad tagaveolised, esimootoriga ja 50/50 kaalujaotusega, aga praeguse seisuga tundub, et kui mootor ikka vedavate rataste peal on, on täitsa teine tera. Palju räägitakse sellest, et 911 nelivedu midagi tractionile juurde ei anna. Mul kahjuks "päris" nelivedu autodega puudub, aga siiani tundub, et igatahes ega kahju ta ka ei tee, vähemalt minu sõidustiili puhul.
 
 Üllatav oli aga see, et PSM nii palju sekkub – kohe võtab kogu jõu käest ära kui külg pisut ette hakkab mineam. Kui natukenegi tahta lumes hullata, peab selle kohe targu välja lülitama. Aga siis muidugi tuleb gaasijalaga ka väga tagasihoidlik olla. Igatahes sellise igapäevase sõidu juures on PSM väga abiks abimees.
 
 Õnneks on see talv siiani veel väga lumevaene olnud, seega on esimene bamper veel küljes ja ühes tükis. Raske on välja harjutada seda, et esimene ots niivõrd madal on, kui oled natuke kõrgematega harjunud. Mitte et 944 väga kõrge oleks olnud.
 
 Talverattad panin alla Falken Eurowinter HS439 nimelised asjad ning eluaegse naela pooldajana olen siiani väga üllatunud. Väga eeskujulikult käitub igas olukorras. Päris jää peale veel küll sattunud, aga kinnisõidetud lumel oli ka täiesti korralik pidamine.
 
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 18.12.2013 at 16:19 | 1 edit. Last edited 18.12.2013 at 16:21 by hellraiser |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Kasutasin ka siis lõpuks oma autot sihipäraselt ning käisin OpenTrackil ära. Esimese korra kohta jäin väga rahule ning kiireimaks ajaks sain 1:32.792.
 Kuna rinkasõidu kogemus põhimõtteliselt olematu, siis kohe näha, et võimsa autoga saab päris palju kompenseerida
  
 Mäletuseks väike pilt kah:
 
 
  
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 20.09.2014 at 22:14 |  |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Talvistes oludes sain lahti auto esispoileri all asuvast "huulest". Tehaseandmetel on tegemist kuluosaga ning foorumites ringi vaadates on see tõesti nii. Mul oli see juba ostes ühest kohast veidi katki, aga kuna otseselt ei karjunud, siis ei hakanud enne vahetama, kui päris katki läks. Porsche originaali hind esindusest umbes 350 eurot. Samas eBay ja näiteks Amazon müüvad aftermarket tootjate omasid (OEM välimus) umbes 60+ eurot tükk.
 996 Turbosid Eestis väga ei ole ning kogemused nende aftermarketi omadega puuduvad. Otsustasin ära proovida. Ainus "jama" asja juures on transport – EU-s ühtegi kohta ei leidnudki, ainult USA pakkujad ning transpordi hind umbes 60-70 eurot. Samas hinnavahe koos transpordiga ikkagi kahekordne ning selliste detailide, mis otseselt kriitilised ei ole, võib natuke kokku hoida küll.
 
 Igatahes tuli jupp 4 päevaga üle Atlandi kenasti ära ja siis ootasin 2 nädalat, et Omniva ning toll ennast liigutada viitsiksid. Paigaldamine on umbes 15 minuti töö. Mugavam oleks muidugi seda teha nii, et võtad esirattad ära, aga sain läbi häda ka niisama hakkama. Tuli paar pisikest auku puurida kruvidele ning küljes ta oligi.
 
 Paar pilti kah enne ja pärast.
 
 
  
 
  
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 10.02.2015 at 14:13 |  |  
	    |  wirx 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Kuluosa on ta tõesti, eriti veel Eesti kuumaastikul sõites. Minul käis ka korra 996-l remondis ning 997 oma on 2x värvimisel käinud.
 
 ____________________________
 Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
 Rinka huviline küsigu kindlasti  % alla
 |  
	  | 10.02.2015 at 16:57 |  |  
	    |  hellraiser 
     |  Porsche 911 996 Turbo ’01 Eelmise aasta talv erilist talve mõõtu välja ei andnud lume poolest, selle võrra tuli seekord topelt. Aga 996 TT ei tundu sellest eriti midagi arvavat, sõidab rahulikult ka läbi 15 cm lumekihi nii et asigi pole.
 Võrrelda pole mul eriti millegi muuga kui tavaliste esiveolistega ja varasemate 951-tega ning suures plaanis võiks küll öelda, et ei oskaks paremat talveautot tahtagi. Nina on muidugi korralik lumesahk, aga vähemalt mitte kordagi pole olnud tunnet, et kuskile kinni jään. Rehvidena kasutusel lamellid (tehas pakub, et võiks tagumised olla 265 laiuses, aga kuna mul teisi velgi pole, siis läksid ka talvised laiuses 295).
 
 Tehnilise poole pealt ei ole muud pidanud tegema kui sidur sai lõpuks ära vahetatud. Libisema hakkas juba millaski eelmise aasta sügisel, aga kuna 95% on tegemist linnasõiduga, siis väga kiiret selle vahetamisega polnud. Risk muidugi oli, et lõpuks hakkab hoorattale mõju avaldama ning peab ka selle ära vahetama. Kui nüüd lõpuks ära vahetati, siis hoorattaga oli kõik korras. Sisse läks tehaseseadele vastav Sachs-i ketas/korv. Samuti vahetati ühe soojaga ära ka esisillas mõningasi simmereid ja muud pudipadi. Autol läbisõidu number on mõnedsajad kilomeetrid puudu 100 000-st ning kipun arvama, et sidur sees oli originaal. Seega suures plaanis võiks 10 000 km aastase läbisõidu korral pakkuda, et järgmine kord saan siis 10 aasta pärast jälle sidurit vahetada
  
 Tuleva suvel tahaks kindlasti jälle OT-d külastada, seega järgmiste töödena plaanis ka klotsid + esimesed pidurikettad üle käia. Üleelmisel aastal saadud 1:32 jäi natuke kripeldama ning Peebu poolt jagatud nõuanded tahaks ikkagi läbi proovida jõuda.
 
 ____________________________
 Porsche 911 Turbo '01
 Porsche 951 '86 - Müüdud
 Porsche 944 '83 - Müüdud
 |  
	  | 29.01.2016 at 08:38 |  |  |