Poster |
Message |
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Kuna lõpuks omale ka ühe päris kiire auto suutsin hankida, siis mõtlesin, et “eputan” ka pisut sellele sõidukile sobivas foorumis.
Tegemist siis 2001 aastal registreeritud, kuid mudeli aasta järgi 2002 aasta mudeliga Porsche 911 Turboga, tehase tähisega 996. Läbisõit autol võrdlemisi väike – 77 tkm ning sellest (vähemalt müüja kohaselt) on viimase 9 aasta jooksul sõidetud vaid 7000 km. Auto sisu ja välimus ka umbes sellele viitab.
Mootoriks 3.6L bokser, millele 2 turbot külge pandud, mis (vähemalt uuena ja tehase järgi) kokku arendavad 309 kW / 420 hp ning väänet 560 Nm. Tühimass passi järgi 1615 kg.
Käigukastiks sobilikult manuaal. Kuna minu jaoks kõige väärtuslikumad Porschged on just sellised, millel aftermarket juppe nii vähe küljes kui võimalik, siis õnnestus seekord leida masin, mis täpselt sellisel kujul ka tehaseuksest kunagi välja on veerenud.
Mõni mobiiliga tehtud pilt kah, pole veel jõudnud korralikumaid tegema hakata.
Lisade nimekiri konkreetsele sõidukile on kuidagi sattunud nii, et 99% jääb mulje nagu esimene omanik oleks mu vajadusi ja soove juba ette teadnud. Ainsad, millest oleksin ise loobunud, on katuseluuk ja telefon.
446 Wheel caps with colored Porsche crest
454 Automatic speed control
567 Top-tinted windscreen
635 ParkAssistant
650 Sun-moon-roof
662 PCM screen
663 Passive handset
692 CD changer
P14 Option package incl. 139 340
P77 Option package incl. 375 376
X70 Stainless steel door entry guards with logo
X71 Alu-look instrument dials
XEA Leather covered telephone handset
XMA Rooflining in leather
XMZ Leather centre console
XNS Leather covered steering column
XPA Thicker steering wheel, airbag covered with leather
XSB Leather sports seat backrests
XSC Porsche crest embossed in headrests
Y06 Aluminium package incl. X97 X98
029 Standard chassis
071 EU country version
139 Seat heating, left
197 Stronger battery
211 Licence plate holder version 3
242 Continental N2/Pirelli N3
265 Automatic anti-dazzle interior mirror and rain sensor
266 Automatic anti-dazzle door mirrors
271 Driver mirror, aspherical, electrically adjustable and heatable
273 Door mirrors electrically adjustable and heatable
274 Illuminated vanity mirror
288 Headlamp washer
335 Rear automatic 3-point seat belts
339 4-wheel drive
340 Seat heating, right
375 Sports seat, left
376 Sports seat, right
410 18" 996 Turbo wheels (lightweight hollow-spoke)
425 Rear window wiper
441 Radio preparation
465 Rear foglamp, left
476 PSM Porsche Stability Management
480 Manual gearbox, 6-speed
488 Inscriptions in German
499 Version for Germany
534 Alarm 433 MHz
539 Mechanical seat-height adjustment, left
540 Mechanical seat-height adjustment, right
562 Front airbags
563 Side airbags
566 Fog lights
571 Activated charcoal filter
573 Automatic AC
581 Front center console
601 Xenon headlamps
602 Raised stop lamp
620 Electronic accelerator
651 Electric windows
657 Power assisted steering
659 Board computer
661 Stricter emission-control concept
680 Sound system: MY1998-2001 DSP Digital Sound Processing, MY 2002-2005 Bose
685 Divided rear seat
936 Seat covers, rear, leather
981 Full leather interior
983 Seat covers, front, leather
X97 Gear lever knob with aluminium inlay
X98 Handbrake lever with aluminium inlay
Esimesed kogemused autoga on väga positiivsed. Kohe peale auto saabumist Eestisse tegin Carmuses ära suure hoolduse ning selle juures mingisuguseid probleeme ei täheldatud. Auto käib ilusti ja käitub väga eeskujulikult igas olukorras. Järgmiseks tuleb ainult 911-ga sõitma õppida. Eelmised 2 autot olid mul küll ka sama tootja omad, kuid hoopis 944 tüüpi ning selle võrra on kogemus päris uus. Kuna hetkel on autol all väga vanad ja kahtlase väärtusega rehvid, siis järgmine samm saab olema uute rehvide hankimine.
Kas auto reaalselt kunagi ka ringrada nägema saab, seda näitab aeg. Igatahes kui jõuan, siis vähemalt selle aasta teisele OMC võistlusele üritan kohale tulla.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
30.07.2013 at 13:20 |
|
wirx |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Ohoo, kena iludus. Ja lisavarustuses hakkab kohe silma kindalaekas, minu vanal sellist luksust küll ei olnud
Chip ja summuti annavad sellele 2002a isendile kindlasti hoopis teise hingamise, aga egas see muidugi põhiline pole. Mul on tuuning õhufiltri korpus samuti veel kusagil alles, juhuks kui jõust väheks kipub jääma
Natuke OT, aga minu vana 911 turbo ilmus just mõni aeg tagasi müüki Eestis http://www.auto24.ee/1481301 Carmuse arvates oli kere suht halvasti sirgeks tõmmatud, aga muud asjad paistsid OK olema. 6 aastaga on auto väärtusest täpselt pool kadunud. Ehk leiad miskit huvitavat infot ka siit http://porsche-foorum.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=571 (seda saavad ainult foorumi kasutajad lugeda)
Ise sain reaalse kaalu 1440kg peale, aga egas sellest kaalust mujal väga tolku pole, kui rinkal Sportauto rajapäevale võiksid ju tulla järgmine nv?
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla |
30.07.2013 at 13:56 |
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
quote: wirx: Ohoo, kena iludus. Ja lisavarustuses hakkab kohe silma kindalaekas, minu vanal sellist luksust küll ei olnud
Jah, see tuligi 2002 mudeliaastaga lisaks. Sul siis tõenäoliselt jäi veel 2001 aasta sisse. Minu oma esimene reg on 9/2001, seega kuigi toodetud reaalselt 2001, siis VIN-i järgi on MY juba 2002.
quote: wirx:Sportauto rajapäevale võiksid ju tulla järgmine nv?
Suure tõenäosusega olen ma seal kohal küll, aga mitte sõitmas.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
30.07.2013 at 14:08 |
|
peep Moderator |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Palju õnne uue ja väga hea auto puhul ! Kindlasti suur vahe võrreldes 944 Turbo'ga ? |
30.07.2013 at 14:54 |
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
quote: peep:Kindlasti suur vahe võrreldes 944 Turbo'ga ?
Võib nii öelda küll jah. Võimsuse vahe on muidugi nii iseenesestmõistetav, aga suurimaks üllatuseks oli see, et Tallinna tänavad on väga kehvas olukorras
Ehk siis teisisõnu jäikuses on väga-väga suur vahe võrreldes 944 Turboga. Esimene nädal oli isegi võiks öelda võrdlemisi ebamugav sõita, sest polnud väga varasemat kogemust (991-ga olen sõitnud, aga selle juures nagu ei märganud sellist asja, võib olla tema elektriline juhtimine kuidagi pehmendab seda). Nüüdseks olen ära harjunud ja väga mõnus on.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
30.07.2013 at 15:23 |
|
wirx |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Õigel ajal ostsid, valimised tulemas ning kohe-kohe saavad igalpool 4 eelnevat aastat tehtud teed valmis
Honda Type-R on jäigem minu arvates
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla |
30.07.2013 at 15:49 |
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
quote: wirx:Ehk leiad miskit huvitavat infot ka siit http://porsche-foorum.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=571
Ahjaa, pidin selle teema kohta küsima – sa kirjeldasid seal ming hetk talvekate alla panekut. Kas sa venitasid need 265 laiusega talvekad sama velje peale, kus muidu 295 käib? Endal ka see vajadus ees, et talvel hakkan sõitma, seega oleks huvi.
Õnneks mul on veel teine paar velgi ka olemas, mille tagumistele 245 peale läheb, saan ideeliselt ka neid kasutada. Esimesed on 225 niikuinii.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
31.07.2013 at 09:12 |
|
wirx |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Jep 265 venitasin peale, aga rehvid pole vennad, ehk siis kõik 265 rehvid ei ole täpselt sama laiad. Michelin Pilot CUP 305 ning Michelin PS2 305 reaalne laiuse erinevus on nt 2-3cm.
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla |
31.07.2013 at 12:20 |
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Kuna autol olid ostes all 10 aastat vanad rehvid, siis tellisin ruttu omale uued.
Vanad olid osade kohtade pealt ikka väga koledad juba:
Ühe tagumise rehvi peale panekul tekkis aga päris huvitav jama. Nimelt tasakaalustamisel ei saanud kuidagi tasakaalu. Nii kui rehvi keerati pingis, andis jälle täielikult uusi numbreid. Prooviti teist pinki, ikka sama jama. Siis võeti rehv uuesti maha, et äkki on midagi rehvi sisse jäänud, aga ka see polnud probleem.
Kui aga velg eraldi pinki pandi, probleem ära ei kadunud. Nimelt on 996 Turbol originaalis õõnsate kodaratega veljed (hollow spoke) ning kuulmise järgi tuli välja, et ühe kodara sees midagi liigub. Suure tõenäosusega on tegemist mingi alumiiniumipuruga, mis velje sees ringi käib. Huvitav oleks teada, et kuidas see velg varem tasakaalu saadud on.
Igatahes praegu on plaan selline, et puuritakse kodarasse auk, sodi välja ja siis uuesti keevitatakse kinni. Kas õnnestub, seda muidugi ei tea.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
02.08.2013 at 00:03 |
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Tuli välja selline lahe lugu, et veljega midagi erilist ette ei pidanudki võtma. Pistonheads’i foorumist soovitasid mõned inimesed eemaldada ventiil – nimelt on 996 Turbo (ja ka 993 Turbo) oma hollow spoke velgedega võrdlemisi unikaalsed ning ventiiliava on kenasti kogu velje õõnsusega ühenduses:
Velje seest sai sodi kätte ilma suuremate probleemideta. Suure tõenäosusega on velg kunagi käinud mingis liivapritsis ning tegijafirma on korralikult jätnud ava sulgemata.
Välja tuli seda päris palju ning täiesti arusaadav, miks ratas tasakaalu ei läinud:
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
08.08.2013 at 19:28 |
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Sportauto track day 2013 raames tegin ka paar uuemat pilti Audrus:
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
11.08.2013 at 23:46 |
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Väisasin laupäeval OMC nimelist üritust ning sain siis omale ka uue personaalse rekordi kirja: 263 km/h. täielikult stock auto kohta olen täitsa rahul. Sarnased autod on küll sõitnud 266 km/h miilisõidul, aga eks need paar puuduvat km sõltuvad väga mitmest asjast.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
25.08.2013 at 22:42 |
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Olen nüüd natuke aega ka talvistes oludes ringi sõitnud. Väga hea ka talvel sõita. Mu eelmised Porsched mõlemad tagaveolised, esimootoriga ja 50/50 kaalujaotusega, aga praeguse seisuga tundub, et kui mootor ikka vedavate rataste peal on, on täitsa teine tera. Palju räägitakse sellest, et 911 nelivedu midagi tractionile juurde ei anna. Mul kahjuks "päris" nelivedu autodega puudub, aga siiani tundub, et igatahes ega kahju ta ka ei tee, vähemalt minu sõidustiili puhul.
Üllatav oli aga see, et PSM nii palju sekkub – kohe võtab kogu jõu käest ära kui külg pisut ette hakkab mineam. Kui natukenegi tahta lumes hullata, peab selle kohe targu välja lülitama. Aga siis muidugi tuleb gaasijalaga ka väga tagasihoidlik olla. Igatahes sellise igapäevase sõidu juures on PSM väga abiks abimees.
Õnneks on see talv siiani veel väga lumevaene olnud, seega on esimene bamper veel küljes ja ühes tükis. Raske on välja harjutada seda, et esimene ots niivõrd madal on, kui oled natuke kõrgematega harjunud. Mitte et 944 väga kõrge oleks olnud.
Talverattad panin alla Falken Eurowinter HS439 nimelised asjad ning eluaegse naela pooldajana olen siiani väga üllatunud. Väga eeskujulikult käitub igas olukorras. Päris jää peale veel küll sattunud, aga kinnisõidetud lumel oli ka täiesti korralik pidamine.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
18.12.2013 at 16:19 |
1 edit. Last edited 18.12.2013 at 16:21 by hellraiser
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Kasutasin ka siis lõpuks oma autot sihipäraselt ning käisin OpenTrackil ära. Esimese korra kohta jäin väga rahule ning kiireimaks ajaks sain 1:32.792.
Kuna rinkasõidu kogemus põhimõtteliselt olematu, siis kohe näha, et võimsa autoga saab päris palju kompenseerida
Mäletuseks väike pilt kah:
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
20.09.2014 at 22:14 |
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Talvistes oludes sain lahti auto esispoileri all asuvast "huulest". Tehaseandmetel on tegemist kuluosaga ning foorumites ringi vaadates on see tõesti nii. Mul oli see juba ostes ühest kohast veidi katki, aga kuna otseselt ei karjunud, siis ei hakanud enne vahetama, kui päris katki läks. Porsche originaali hind esindusest umbes 350 eurot. Samas eBay ja näiteks Amazon müüvad aftermarket tootjate omasid (OEM välimus) umbes 60+ eurot tükk.
996 Turbosid Eestis väga ei ole ning kogemused nende aftermarketi omadega puuduvad. Otsustasin ära proovida. Ainus "jama" asja juures on transport – EU-s ühtegi kohta ei leidnudki, ainult USA pakkujad ning transpordi hind umbes 60-70 eurot. Samas hinnavahe koos transpordiga ikkagi kahekordne ning selliste detailide, mis otseselt kriitilised ei ole, võib natuke kokku hoida küll.
Igatahes tuli jupp 4 päevaga üle Atlandi kenasti ära ja siis ootasin 2 nädalat, et Omniva ning toll ennast liigutada viitsiksid. Paigaldamine on umbes 15 minuti töö. Mugavam oleks muidugi seda teha nii, et võtad esirattad ära, aga sain läbi häda ka niisama hakkama. Tuli paar pisikest auku puurida kruvidele ning küljes ta oligi.
Paar pilti kah enne ja pärast.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
10.02.2015 at 14:13 |
|
wirx |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Kuluosa on ta tõesti, eriti veel Eesti kuumaastikul sõites. Minul käis ka korra 996-l remondis ning 997 oma on 2x värvimisel käinud.
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla |
10.02.2015 at 16:57 |
|
hellraiser |
Porsche 911 996 Turbo ’01
Eelmise aasta talv erilist talve mõõtu välja ei andnud lume poolest, selle võrra tuli seekord topelt. Aga 996 TT ei tundu sellest eriti midagi arvavat, sõidab rahulikult ka läbi 15 cm lumekihi nii et asigi pole.
Võrrelda pole mul eriti millegi muuga kui tavaliste esiveolistega ja varasemate 951-tega ning suures plaanis võiks küll öelda, et ei oskaks paremat talveautot tahtagi. Nina on muidugi korralik lumesahk, aga vähemalt mitte kordagi pole olnud tunnet, et kuskile kinni jään. Rehvidena kasutusel lamellid (tehas pakub, et võiks tagumised olla 265 laiuses, aga kuna mul teisi velgi pole, siis läksid ka talvised laiuses 295).
Tehnilise poole pealt ei ole muud pidanud tegema kui sidur sai lõpuks ära vahetatud. Libisema hakkas juba millaski eelmise aasta sügisel, aga kuna 95% on tegemist linnasõiduga, siis väga kiiret selle vahetamisega polnud. Risk muidugi oli, et lõpuks hakkab hoorattale mõju avaldama ning peab ka selle ära vahetama. Kui nüüd lõpuks ära vahetati, siis hoorattaga oli kõik korras. Sisse läks tehaseseadele vastav Sachs-i ketas/korv. Samuti vahetati ühe soojaga ära ka esisillas mõningasi simmereid ja muud pudipadi. Autol läbisõidu number on mõnedsajad kilomeetrid puudu 100 000-st ning kipun arvama, et sidur sees oli originaal. Seega suures plaanis võiks 10 000 km aastase läbisõidu korral pakkuda, et järgmine kord saan siis 10 aasta pärast jälle sidurit vahetada
Tuleva suvel tahaks kindlasti jälle OT-d külastada, seega järgmiste töödena plaanis ka klotsid + esimesed pidurikettad üle käia. Üleelmisel aastal saadud 1:32 jäi natuke kripeldama ning Peebu poolt jagatud nõuanded tahaks ikkagi läbi proovida jõuda.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
29.01.2016 at 08:38 |
|
|