register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Kardaani purunemise mõistmiseks abi?  
Poster Message
Jahimees
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
Otsin kontakti (ideaalis pealinnast), kelle poole pöörduda küsimustega kiiresti pöörleva (5000 + rpm) tagaveolise auto kardaani teoreetilise/praktilise ülesehituse osas. Vaja mõista, miks olemasolev purunes ja mida teha, et seda enam ei juhtuks. Mõni telefoninumber või nimi oleks hetkel väga abiks.

Aitäh
14.05.2013 at 09:05
uzzac
 
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
Pärnus oleme oma kardaane lasknud teha TT Autoteeninduses. Ehk oskavad nemad õigele teele suunata või mõista miks mingi asi juhtus.

Aadress: Savi 3, Pärnu
E-mail: info@ttautoteenindus.ee
Telefon: 4475103

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
14.05.2013 at 09:13
bagiauto
 
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
Mille kardaanist jutt?
14.05.2013 at 09:33
Jahimees
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
Kardaan on (oli) lühendatud (pikkus 760 mm) ning tasakaalustatud Pärnus ja kasutusel Estfieldi laadsel autol. Ilmselt lendas (ilma märgatava vibratsiooni tekkimiseta) laiali rist ja purunes käigukasti korpus + murdus väljuva võlli ots. Käigukasti, kardaani ja tagasilla nurgad on väikesed ja teoorias justkui õiged. Kuna ise mingit otsest viga ei oska öelda (võibolla midagi suure pöörlemiskiiruse ja resonantsiga seotut), siis olekski tarvis kedagi targemat, kes ütleks, mis juhtus ja mida teha, et enam ei juhtuks. Kas minna püsikiirusliigendi peale üle?
14.05.2013 at 09:50
bagiauto
 
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
Mismoodi on tehtud pikkuse kompenseerimine? (kui midagi läbi paindub vms. ). Lihtsalt nuudi otsas?
14.05.2013 at 10:06
Jahimees
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
quote:
bagiauto: Mismoodi on tehtud pikkuse kompenseerimine? (kui midagi läbi paindub vms. ). Lihtsalt nuudi otsas?
Pikkuse kompenseerimine oli tavalise lada/fiat kardaani nuudiga (silla liikumine on minimaalne ja juhtus siledal pinnal ühtlasel kiirendusel). Käigukasti flants oli mutriga jäigalt kinni väljuval võllil. Nüüd oleks võimalus panna nuutidel liikumine käigukasti väljuva võlli peale.
14.05.2013 at 10:21
bagiauto
 
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
Selles mõttes oleks püsikiirusliigend parem, et see liigub pikisuunas koormuse all kergemini. Samas mul kasutuses sama nuut ja seni pole probleemi olnud. Kas kahvild-ristid ka lada omad?
14.05.2013 at 10:26
Jahimees
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
quote:
bagiauto: Selles mõttes oleks püsikiirusliigend parem, et see liigub pikisuunas koormuse all kergemini. Samas mul kasutuses sama nuut ja seni pole probleemi olnud. Kas kahvild-ristid ka lada omad?
Jah, kardaan baseerub lada omal. Paraku ei tea ma ristide tootjat, kuna need ostsin mingist Pärnu autopoest enne lühendamist/tasakaalustamist. Minu jaoks on eelkõige mõistmatu see, miks läksid katki just käigukasti võll ja rist. Miks ei purunenud tagant flantsipoldid? Miks ei tekkinud mingit tuntavat vibratsiooni?
14.05.2013 at 10:37
bagiauto
 
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
Äkki sul oligi viga puhtalt kehvas ristis (rist purunes hapralt). Lada kahvleid-riste kasutatakse isegi suure klassi bagidel (500 hj). Seda küll esiveoks. Mina olen kasutanud ainult Jaapani tootja GMB riste. Need seest täis, mitte läbi puuritud.
14.05.2013 at 10:44 1 edit. Last edited 14.05.2013 at 10:45 by bagiauto
Jahimees
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
quote:
bagiauto: Äkki sul oligi viga puhtalt kehvas ristis (rist purunes hapralt). Lada kahvleid-riste kasutatakse isegi suure klassi bagidel (500 hj). Seda küll esiveoks. Mina olen kasutanud ainult Jaapani tootja GMB riste. Need seest täis, mitte läbi puuritud.
See ongi probleem, et ma ei tea, kas oli puhtalt risti süü. Üks ristikauss oli täiesti kildudeks ja vastasolev oli mitmeks tükiks (stopperseib omal kohal). Risti pinnad olid ilmselt suurest kiirusest väga ära taotud. Tahakski nüüd mingisugust kinnitust, et mida teha, kuna pean käigukasti vahetusega ka kardaani ehitust muutma. Kui minna püsikiirusliigendi peale, siis millise? Millised võiksid siis olla ideaalis nurgad ja kuhu panna nuudid?

Kas saad äkki öelda, mis ristid need täpsemalt on ja kust kõige kiiremini saada võiks?
14.05.2013 at 11:01
bagiauto
 
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
Kui teha püsikiirus liigendi peale, siis pole mingit nuuti enam vaja, kuid võlli tegemisega on palju rohkem jama. Samas ma ise teeksin ikka ristide peale, lihtsalt otsiks korralikud ristid (sain need GMB-d vist forsi kaudu). Kuhu nuut teha- selleks peaks nägema konkreetselt seda, kuhu see sul läheb ja millised otsad on.
14.05.2013 at 11:13
Jahimees
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
quote:
bagiauto: Kui teha püsikiirus liigendi peale, siis pole mingit nuuti enam vaja, kuid võlli tegemisega on palju rohkem jama. Samas ma ise teeksin ikka ristide peale, lihtsalt otsiks korralikud ristid (sain need GMB-d vist forsi kaudu). Kuhu nuut teha- selleks peaks nägema konkreetselt seda, kuhu see sul läheb ja millised otsad on.
Järgmiseks käigukastiks on mul selline Fiat 131 oma, millel on väljuva võlli peal nuudid (ulatus umbes 120 mm, mõõta ei saa hetkel) ja originaalis peaks just seal toimuma pikkusekompensatsioon. Originaalautol on kardaan vahepukiga ja käigukasti nuudi ning lühikese kardaanipoole vahel on kummist leevendusmuhv, mille külge omakorda kinnitub otse lühike kardaan. Mitte nagu ladadel, millel seal asub pikkuse kompenseerimiseks nuut. Hiljem muudeti Fiatidel seda ehitust selliseks nagu see on levinud ladadel, kus käigukasti võlli külge kinnitub flants jäigalt ja pikkuseleevendi on pärast kummimuhvi.
Nüüd ma ei teagi, kuidas edasi teha. Kardaani pikkus on liiga väike, et minna vahepuki ja kahe lühikese variandi peale. Kas muuta igaks juhuks nurki või silla liikumistrajektoori? Proovida mõnd leevendumuhvi varianti? Oleks püsikiirusliigend ikkagi õigem/turvalisem? Või panna kohe väljuva võlli flantsi otsa kardaanirist ja kuna ristidevaheline distants oleks siis umbes 800mm loobuda kõigest muust?
14.05.2013 at 11:50
bagiauto
 
Kardaani purunemise mõistmiseks abi?
Üks rist jäigalt tagasilla külge, teine nuudiga kasti väljundvõlli peale ja vahele jäik toru. Muud pole vaja. Seda kuidas tagasild selle suhtes liigub ma sinu auto puhul ei tea.
14.05.2013 at 13:10
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Kardaani purunemise mõistmiseks abi?  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.