register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Riia motoraja sõidujuhend  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Riia motoraja sõidujuhend
Jamesi, Urmeti jpt tähelepanekute põhjal koostatud Riia motoraja juhend. Kui keegi tahab täiendada ja parandada, sisi tehke seda julgesti!

Rada ise on teatavasti
niisugune.

Stardisirge - võiks hoida vasakusse serva, ettevaatust - sirge lõpuosas on tunneli kohal "muhk", mis hetkeks auto kergeks teeb.
Sirge järgne lauge paremkurv on hea rehvi ja kuiva ilma korral sõidetav väga kiiresti, kuid tuleb valmis olla kohe kurvist väljudes lühikese sirge jooksul hoog maha saada ja valmistuda järsuks paremkurviks.

Paremkurvi võiks sisse keerata pigem hiljem kuid tähtis on mitte apexist "mööda pidurdada", et saaks aegsasti kiirendama hakata.
Põgusa kiirenduse järel on ees vasakkurv, mis tahab teravat mõõdukat pidurdust ja samuti hilisemapoolset sissekeeramist.
Järgneb huvitavate kiirete kurvide kombinatsioon, lauge parem, seejärel pisut teravam parem ja lauge vasak, mis on läbitavad väga kiiresti, järgneva tagasirge lõpuks küünivad kiirused 180 - 190 km/h.
Tagasirge lõpus on väga aeglane ja väga kitsas paremkurv, siin saavad auto pidurid oma tuleproovi aga ettevaatust, pidurdusmaa alguses tervitab risti üle raja kulgev "muhk", mis autot pisut destabiliseerib. Siin tasub juba eelnevalt vaadata - kui otse mineva tee värav on lahti, siis pidurdusega eksides on võimalik otse sõita ja hoog turvaliselt maha pidurdada.
Aeglasest paremast läbi, järgneb lühike kiirendus, põige paremale ja üles mäkke. Siin tasub hoida raja paremasse serva ja kasutada pidurdamiseks ära mäkketõusu. Kohe üle künka saades tuleb jräsk langus ja samal ajal järsk vasakkurv. Kui siin auto kurvi sisse keerata ei taha, võib abi olla piduritest, mis allamäge hoogu eriti ei peata aga aitavad autot kurvi "sisse visata" muutes auto hetkeks ülejuhitavaks.

Vasakust veoga läbi ja auto tuleks sättida ligkaudu tee keskele, et valmis olla künka tipus alagavaks pikaks paremale kaarduvaks muutuva raadiusega "karusselliks", mis alguses langeb ja kohe seejärel tõuseb. Selle läbimiseks on mitmeid mooduseid - üks võimalus on alustada ligikaudu tee keskelt ja ühtlase kaarega libisemise piiril sõites kogu aeg kiirendades läheneda kurvi lõpuosale. Oluline on olla karuselli tõusuks ülemineku juures raja paremas servas, tõusev tee suurendab haardumist oluliselt ja "püüab auto kinni", nii saab selle paremkurvi lõpuosa läbida väga kiiresti! Tõusu lõpus kuigi rada veel näha ei ole tuleb juba alustada järgneva vasakkurviga. Siin on õige trajektoori leidmine tähtis, et vasakkurvi lõpuks rajalt välja ei kannaks. Kui trajektoor on õige, saab aegsasti gaasi lisada ja end järgnevaks vamistudes tasapisi raja vasakusse serva sättida.

Järgneb suhteliselt kiire S, kus esimene pool, paremkurv tuleks läbida nii, et kurvi lõpus oleks auto pigem tee keskel või paremal servas, et saaks järgneva vasakkurvi võtta hea trajektooriga, pisut hiljem sisse keerates kui esialgu õige tundub.

Pisut kiirendust ja järgneb veel üks keeruline lõik, paremkurv, mulle apeks on künka harjal ja millele järgneb aeglane vasakpööre.
Siin tuleb suur osa pidurdusest teha mäkketõusul ja sättida auto nii, et künka harjal oleks auto tee paremas servas ja enamvähem otse, siis saab kohe haardumise taastudes keerata vasakule ja mitte apeksist mööda sõita. Järgnev paremkurv on juba kiirem, nüüd on oluline saada viimaseks paremkurviks hea trajektoor, sõltuvalt autost on vaja veidi pidurdada ja keerata välja peasirgele suurima võimaliku kiirusega.

25.07.2007 at 12:07
urmet
  
Riia motoraja sõidujuhend
quote:
rustang:
Järgneb suhteliselt kiire S, kus esimene pool, paremkurv tuleks läbida nii, et kurvi lõpus oleks auto pigem tee keskel või paremal servas, et saaks järgneva vasakkurvi võtta hea trajektooriga, pisut hiljem sisse keerates kui esialgu õige tundub.


Selle S-i teine, vasakule keerav, pool on oluliselt teravam kui esimene pool ning esimene S. Siin on lihtne üle pingutada ja väljumisel rajalt välja sõita.


Kaart kah:

http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=116079212193646815938.000435ec869b0d55154e8

Hybrid v Satellite View aitab.

Kui keegi juhuslikult viitsib kurvide kirjeldused inglise keelde visata, paneksin kohamärgid paika.
25.07.2007 at 20:35 1 edit. Last edited 25.07.2007 at 20:39 by urmet
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Riia motoraja sõidujuhend  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.