register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Dakar 2013  
Poster Message
peep
 
Moderator
Dakar 2013
Võistlus hakkab poolepeale jõudma, täna on ainukene puhkepäev ja seda on neil kindlasti vaja peale eilset märga päeva. Peterhanseli ja Al-Attiyah'i vahe on vaid 3.14 ehk esikoha konkurent on pingeline. Loodetavasti RB bagi peab ikka vastu ja Sainzi katkestama sundinud mootoririkke ei kordu.

Siin on häid pilte, nr. 4 on päris hea näide kohalikest märgadest teedest.:)

http://darkroom.baltimoresun.com/2013/01/dakar-rally-2013-in-photos/#1
13.01.2013 at 13:35
rustang
  
Moderator
Dakar 2013
Selle ralli pärast ei saa õhtuti õigel ajal magama, vaja ikka igal õhtul (öösel) Eurospordi kokkuvõte ära oodata :D
13.01.2013 at 20:47
rustang
  
Moderator
Dakar 2013
Ahjaa, kes mõtleb juba 2014 hooaja peale, siis siin on palju infot. All inclusive package alates 99.000€..
13.01.2013 at 22:28
wax
 
Dakar 2013
siin ka veits jälgimist :)
http://automotohull.blogspot.com/?m=1
14.01.2013 at 11:59
Marvin
Dakar 2013
quote:
rustang: Selle ralli pärast ei saa õhtuti õigel ajal magama, vaja ikka igal õhtul (öösel) Eurospordi kokkuvõte ära oodata :D
Absoluutselt parim Dakari ralli ülevaade tuleb Advrideri foorumist - kuni otsereportaažini kohapealt, sest osad foorumlased sõidavad ise, osadel sõidavad abikaasad, osad teevad seal meediatööd ja osad on mehaanikud :). Tõsi, foorumi iseloomust tulenevalt saab sealt infot ainult kaherattalistest. Ja aega peab laialt olema, sest ööpäevas tekib umbes 100 lehekülge foorumimaterjali :).
15.01.2013 at 03:50
PlyVal64
Dakar 2013



Kuid põnev on Dakar ikka ja endale teeb headmeelt alatine snuukeri (aasta alguse noolemäng on küll tõsine BS) Masters samal ajal: eilne mäng, mis südaöist Dakari saadet jälle kord venitas, oli järjekordne õpikumäng maailma hetke parimalt. Võib-olla ka see tekitas sellise kehva emotsiooni Dakari suhtes, kus üks mees pingutab viimase piirini ja võidab põhimõtteliselt olematust seisust ning siis mingid vennad lihtsalt lasevad püksid täis sopanire ees... Tsiklimehed õnneks päästsid päeva ;)
17.01.2013 at 10:32
peep
 
Moderator
Dakar 2013
Ma ei jälginud mis seal eile juhtus aga olen ise samas kandis seigelnud ja meie oludega seal midagi võrrelda pole. Pehme liiv vahedumisi karmide kaljudega, ohtlikud lõhed, suured kõrguste vahed, hõre õhk kõrgustes jne. Siiani on meeles, kuidas pool ööd lihtsalt piki maastikku üles 4000 m peale sõitsime ja päikesetõusu ajal kuumaveebasseinis ujusime kui õhk oli -5 ja ümberringi jääväli. Andid on ägedad, võib soovitada. :)
17.01.2013 at 10:49
PlyVal64
Dakar 2013
Peep, Sina seiklesid seal turistina, mitte T1 klassi tehaseautoga profesionaalse sportlasena!
Mingi täiesti "arusaamatu" sportliku printsiibi poolest võiks asjast arugi saada: kes eelmisel päeval sai mingi kindla koha, startis mingil kindlal hetkel ja võis sattuda ebasobivatesse oludesse. Aga: see ongi olnud Dakari võlu - parim IGAS mõttes võidab! Parimaid/tugevamaid soosib ju ka õnn.

Peterhanseli edu on küll suur aga normaalse suhtumise puhul oleks võinud see muutuda kardinaalselt! Keegi tagant tulija oleks kohe läbi lajatanud, keegi "ässadest" ennast laiali lõhkunud oskamatusets jões sõita ja olekski olemas. Näiteks takkajärgi tarkusena oli ka 8. katse venitamine "põnevuse" huvides mõttetu: Nasser katkestas ikkagi. Muidugi minu arvamus ei loe ilmas midagi aga selle jaoks oleks olnud katkestamine või meeletu ajakaotus kivi otsas kinni istudes (kui otsiti võimalikku uut teed või koolmekohta) "kilbil" tagasi tulemine/toomine. Nüüd venitati agooniat aga lõpptulemus oli ikkagi "ette teada" - takkajärgi tarkusena muidugi. Olles suur Peterhanseli fänn, siis seekord pole Tema võit võrreldav näiteks võiduga aastal 1995 (vist oli), kui Peterhansel võitles viimasel etapil omale võidu Arcaronsi vastu.
Kui "vanasti" oli Dakari rannaliival katse "kohtade hoidmise" katse ja selline rahva rõõmuks sõit, siis seekord alustati kohtade hoidmist juba vaat et 2000 km enne finišit. Praeguseks allesjäänud ~570 km katsekilomeetrit ei anna vana aja ühte normaalset päevakatsetki välja... Kasvõi sel samal 1995 aastal oli 4 katset sellest numbrist suuremad ja kogu katsekilometraaž 1995 aastal 5725km (selle aja tehnika ja varustusega!) vs 2013 aastal 4155km, millest kaks pikka ja peamist katset on pooleli jäetud: see on nagu "jalutuskäik pargis". 1570 täiskiirusel katsekilomeetrit on ~5 WRC ralli jagu katseid!
18.01.2013 at 04:18 1 edit. Last edited 18.01.2013 at 04:22 by PlyVal64
Marvin
Dakar 2013
Priit, Sa võiksid veega kokku puutunud inimesena teada, et see pole mingi naljaasi. Mägedes võib veetase esiotsa pisikese ojana näivas jões tõusta kohutava kiirusega, sest kogu mägedes sadanud vihm valgub ju orgu kokku ning tahab kiirkorras merre minna. Andid on väga mäed. Kohta, kuhu ootamatult on tekkinud jõgi, ei ole arukas sisse sõita, no ei ole, olgu siis munasid või mitte.

Kusagil Dakari saidil oli pilt sellest, kuidas vesi hooga nirest jõe teeb - natuke sedamoodi nagu Sõrmuste Isandas haldjaloitsu peale ilmunud veemägi. Pole nali.

- M -

18.01.2013 at 11:20
hall
 
Dakar 2013
Iga kord kui ma kuskilt loen või kuulen juttu "pole munadega mehi, kes teeks, sinusuguseid söön ma hommikuks, sa lasid alles mähkmesse kui ma teletorni kaitsesin jnejne", siis esimese reaktsioonina tekib kohe küsimus, et mida see ütleja/kirjutaja vingub, mingu ja tehku seda, mida "munadega mees" tegema peab. Ja teisena tekib arusaamine, et kui meil tõesti enam pole neid "munadega mehi", keda vanasti leidus, siis ilmselt on evolutsioon oma töö teinud ning "munadega meeste" võetud riskid on realiseerunud nii palju, et "ajudega meestel" on tekkinud arusaamine, et ebamõistlike riskide võtmine ei aita soovitud tulemust saavutada.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
19.01.2013 at 14:11
otipoiss
Dakar 2013
Noore ja alalhoidliku mehena kes liigseid riske ei võta, on minu arvamus ometi selline, et need kellel närvid, munad või siis ratsionaalne mõtlemine ei luba teadlikke riske võtta võiksid siis toimuvat jälgida kodus televiisorist, selle asemel, et ise pildile trügida ja siis hädaldama asuda. Ajudega mehed küll jah, aga niipalju ajusid pole, et alast eemale hoida. Tänapäeval enda põlvkonna puhul näen üleüldise suure probleemina seda, et pigem kohkutakse probleemide ees väga kergesti ning jäetakse asi pooleli. Praegu on teemaks Dakar, kuid samasugused lood on ju ka mujal, näiteks F1.

Praegu on kõne all Dakar, kuid samasugused lood on ju ka mujal, F1 näiteks. Mõistan, et minu mõtteavaldusel on Dakariga vähe pistmist kuid ehk tasub sellise asja peale mõelda. Jutt, et vanasti olid meestel munad ja oskused ei olegi nii vale, eks igaüks võib mõelda miks see nii on.
19.01.2013 at 14:54
rustang
  
Moderator
Dakar 2013
Ma ei nõustu mõnede PlyVal64 seisukohtadega aga tema kaitseks võin öelda, et ta tegelikult teebki nii nagu mõtleb (või siin kirjutab) ja tema korraldatud üritustel, nt. Uunikute talverallidel sõitjaid tihti liiga palju ei hellitata vaid tuleb ise hakkama saada - lumega, poriga, veega, millegaiganes..

Sellegipoolest tundub mulle võrdlemine vanade heade aegadega ebakonstruktiivne ja ega siit koduselt pehmelt diivanilt hinnata võistluse juhtide kohapealseid otsuseid päris adekvaatselt ikka ei saa, kisub ainult mõttetut fleimi üles.

Minu jaoks kadus selle aasta sõidul põnevus ära kui Nasser katkestas aga järgmisel aastal on nad tagasi ja arvatavasti veel tugevamad pretendendid.
19.01.2013 at 16:17
Marvin
Dakar 2013
quote:
otipoiss: Noore ja alalhoidliku mehena kes liigseid riske ei võta, on minu arvamus ometi selline, et need kellel närvid, munad või siis ratsionaalne mõtlemine ei luba teadlikke riske võtta võiksid siis toimuvat jälgida kodus televiisorist, selle asemel, et ise pildile trügida ja siis hädaldama asuda. Ajudega mehed küll jah, aga niipalju ajusid pole, et alast eemale hoida.
Dakar on äri, mida korraldab Amaury Sports Organization. See on kommertsorganisatsioon, mille põhitoodeteks on Tour de France, Dakar ja meile tuntutest veel Enduropale du Touquet. Nende toodete turustamiseks on vaja kangelasi. Vajadusel kangelased toodetakse näiteks reeglite valikulise painutamise teel - värske näide käis just Oprah' juures enese rasket saatust kurtmas. Ei ole Dakar erinev - praegu Minile ja KTMile, varem Mitsubishile või Volkswagenile on rohkem lubatud kui mehele metsast. Aga see kõik ei tähenda, et kangelased, olgu nad siis loomulikul kombel tekkinud või toodetud, ei oleks megaprofid. Nemad show koostisosana teavad enese piire, on äärmiselt ratsionaalse mõtlemisega ning suitsiidi ei otsi. Ma olen mõnega neist enese elus kohtunud ja suhelnud, seega tean, mitte ei arva. 'Munadega' amatöörid võivad igatsugu pulli teha ning tihtipeale maksavad selle eest kallist hinda. Vahel võidavad mõne etapi kah. See võib meeldida või mitte, aga Dakari sugusel üritusel, kuhu suurtiimid matavad palju miljoneid, on ratsionaalsus ainuvõimalik viis edu saavutada.

See on väga tore, mida PlyVal64 korraldab, tõesti. Aga öelda, et Dakaril sõidavad ringi mingid papist poisid, ei ole mitte mingit alust.





20.01.2013 at 00:52 2 edits. Last edited 20.01.2013 at 01:01 by Marvin
rustang
  
Moderator
Dakar 2013
Margus Kiivri kokkuvõte viimasest päevast ja kogu selleaastasest sõidust.
20.01.2013 at 15:51
peep
 
Moderator
Dakar 2013


23.01.2013 at 14:51
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Dakar 2013  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.