Poster |
Message |
peep Moderator |
split: Mille Miglia
Võib-olla mõni ei tea, et stardinumbrid Mercedestel näitasid startimise kellaaega 1955 aasta Mille Miglia'l ehk vastavalt Fangio 6.58 ja Moss 7.22. Start toimus minutlilise intervalliga ja sõideti vaid üks ring, tõsi ringi pikkus oli 1 597 km. Moss võitis ja see oli tema kuulsaim sõit, mis lõppes absoluutse rajarekordiga, keskmine kiirus 157,65 kmh ja koguaeg 10.07.48 - tolleaegsetel külavaheteedel mis polnud väga täpselt muule liiklusele ega kariloomadele suletud ja koos boksipeatustega. Sirgetel hoiti kiirust 280 kmh 7500 rpm juures, kuid sellest hoolimata võttis kohaliku ässa Castellotti Ferrari neile sirgetel järgi ja möödus. Nende õnneks ta katkestas hiljem käigukasti purunemise tõttu.
Üldiselt võitsid seal ainult Itaallased, kel oli suur kodukandi eelis raja iseloomu arvestades. Kuid sel võistlusel tuli Moss'i kaassõitja, autoajakirjanik Denis Jenkinson innovatiivsele ideele ja kasutas esimest korda autospordi ajaloos üleskirjutatud kiiruslegendi, mis oli kokkurullitud 4,6 m pikkusel paberil. Raadiosidet neil muidugi ei olnud, infot edastas ta käemärkide abil. Legendi kasutamine pigem tasandas vahet kohalikega, kuid neil aastatel oli Moss oma tippvormis ja tõi Mercedesele ainsa välismaise margina üldvõidu sel hullumeelsel võistlusel. Üksi sõitnud Fangio kaotas 30 minutit tänu tehnilistele probleemidele aga saavutas ikkagi teise koha, nii suur oli Mercedeste ülekaal - Le Mansi katastroofini ja sellele järgnevani oli vaid 7 nädalat.
Siin on mehed peale finishit koos oma bossi, legendaarse tiimipealiku Alfred Nebauer'iga.
|
17.12.2012 at 15:59 |
2 edits. Last edited 17.12.2012 at 16:04 by peep (Moderator)
|
silver |
split: Mille Miglia
1940 aastal sakslased Huschke von Hanstein/Walter Bäumer BMW 328 võitsid selle võidusõidu kõigi aegade suurima keskmise kiirusega 166 km/h (103 mph)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mille_Miglia
Kusjuures ma ei mäleta kuskohast ma seda lugesin, aga oli vist omal ajal "Auto+" kus rääkis sellestsamast Stirling Mossist ja Mille Miglast. Peale seda kui Moss oli sõidu võitnud hüppas mees jälle rooli ja sõitis koju saksamaale, ka mingi 10-24h ots.
|
20.12.2012 at 09:40 |
|
peep Moderator |
split: Mille Miglia
Üldiselt peetakse ikkagi 55 aasta sõitu selleks kõige-kõigeks. Ja nagu sealt lugeda võis, nad sõitsid 40'ndal "lühikest" rada ehk tegu on võistluse rekordi, mitte rajarekordiga. Ju siis oli radadel kiiruse vahe, sest Mersu oli selgelt kiirem auto kui BMW. Muide olen seda 328't reaalses elus sõitmas näinud, pisike auto aga teeb nii kõva häält, et oleks kõrvatroppe vaja suht kohe. |
20.12.2012 at 11:32 |
|
Marko_N |
split: Mille Miglia
Ei tea miks neil need näod nii tahmased on peale sõitu , kas heitgaasidest või leemendas tehnika kõike head ja paremat. |
20.12.2012 at 15:30 |
|
Garfield |
split: Mille Miglia
quote: Marko_N: Ei tea miks neil need näod nii tahmased on peale sõitu , kas heitgaasidest või leemendas tehnika kõike head ja paremat.
Pikamaasõidul tekkib ikka päevitus
____________________________
Focus RS |
21.12.2012 at 10:31 |
|
peep Moderator |
split: Mille Miglia
Tuuleklaas on ju sümboolne ja tolleagsed teed olid kindlasti palju tolmusemad. Muide võistluse stardiprotseduur oli selline, et kõige aeglasemad masinad hakkasid sõitma juba laupäeva õhtul kell 21.00 ja tol aastal startis näiteks esimesena diisel Fiat. Enamus autod ei olnudki eriti kiired. Kokku oli startijaid tervelt 533 ja kiireimad läksid pühapäeva hommikul viimastena (7.28 oli viimase start) ja nad pidid neist 500+ mööda saama trassil. Jenkinsil oli käe all signaalinupp, mis samal ajal vilgutas esitulesid ja ta pidi seda tihti pressima.
Kes huvi tunneb, siis siin on päris palju 55 aasta sõidu kohta kirjutatud huvitavat.
http://www.sportscars.tv/Newfiles/mm1955.html |
21.12.2012 at 10:45 |
|
Jackson |
split: Mille Miglia
quote: peep: Tuuleklaas on ju sümboolne ja tolleagsed teed olid kindlasti palju tolmusemad. Muide võistluse stardiprotseduur oli selline, et kõige aeglasemad masinad hakkasid sõitma juba laupäeva õhtul kell 21.00 ja tol aastal startis näiteks esimesena diisel Fiat. Enamus autod ei olnudki eriti kiired. Kokku oli startijaid tervelt 533 ja kiireimad läksid pühapäeva hommikul viimastena (7.28 oli viimase start) ja nad pidid neist 500+ mööda saama trassil. Jenkinsil oli käe all signaalinupp, mis samal ajal vilgutas esitulesid ja ta pidi seda tihti pressima.
Kes huvi tunneb, siis siin on päris palju 55 aasta sõidu kohta kirjutatud huvitavat.
http://www.sportscars.tv/Newfiles/mm1955.html
Peep või keegi teine Mille Miglia huviline. Ega kellegile pole näppu jäänud täpset rajakaarti? Mul on olnud aastaid plaanis see läbi sõita. Väljaspool võistlust loomulikult. Sinna pääseb peale vaid ajaloolisest võistlusest osa võtnud mudelitega, ülebookimine on vägev ja komitees on näiteks Berlusconi ise.
|
22.12.2012 at 00:45 |
|
täpp |
split: Mille Miglia
http://www.grandprixhistory.org/miglia.htm#
Siin vasakul servast valid Mille Miglia, races, aasta, iga aasta juures on trassi kaart ka, iseasi, kas see on piisavalt täpne Sinu jaoks.
____________________________
http://tarmotomson.net |
22.12.2012 at 11:12 |
|
Jackson |
split: Mille Miglia
quote: täpp: http://www.grandprixhistory.org/miglia.htm#
Siin vasakul servast valid Mille Miglia, races, aasta, iga aasta juures on trassi kaart ka, iseasi, kas see on piisavalt täpne Sinu jaoks.
Tänan, aga justnimelt need ongi liiga ebatäpsed. Sellelt kaardilt jääb mulje, nagu trass oleks igati loogiline, tegelikult on seal Itaalias paras teederägastik.
|
22.12.2012 at 15:10 |
|
peep Moderator |
split: Mille Miglia
See oleks lahe ettevõtmine ja küllap kaarte leiab googeldades või siis mõnest teemakohasest raamatust. Arvan, et parima feelingu saab kui liikuda ühest läbisõidupunktist teise piki teid mis endale huvitavad tunduvad, sest osa ajaloolisest trassist võib olla mõttetu autostrada. Kahe päevaga ring ära teha oleks paras. |
22.12.2012 at 22:11 |
|
Jackson |
split: Mille Miglia
mul on see raamat olemas:
Mille Miglia for Connoisseurs e. toiduarmastajatele. Kirjeldab paljusid trassi äärde jäävaid restorane, enamuses pisikesi, traditsioonidega pererestosid.
http://www.arteauto.com/millemiglia1000milesforconnoisseursbook.aspx |
23.12.2012 at 23:06 |
1 edit. Last edited 23.12.2012 at 23:07 by Jackson
|
|