register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Kokkupõrke reegel PCRF juhendis  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Kokkupõrke reegel PCRF juhendis
Juhtusin sirvima PCRF ehk Porsche racing Club Finlandi võistlusreegleid ja tõlkisin ära nende kokkupõrkereegli, päris karm!
......
3 Sõidustiil ja karistused
PRCF Sports Cup on mõeldud dzentelmenliku võidusõidu harrastamiseks ja selle mõtteviisi vastane ohtlik sõit seab ohtu kogu sarja ja ka klubi toimimise. Seetõttu sekkub PCRF rikkumistesse viivituseta. Sõidustiili jälgitakse hoolikalt, näiteks auto üle kontrolli kaotamise eest karistatakse alati vähemalt hoiatusega.
3.1 Kokkupõrge
Ka kõige väiksem autodevaheline kokkupõrge treeningu, kvalifikatsiooni või võistluse ajal toob automaatselt endaga kaasa 20-sekundilise karistuse kõgile osapooltele. Karistus on juhtumi põhine s.t. igast eraldiseisvast intsidendist järgneb omaette karistus. Kui sama intsidendi raames puutub üks auto kokku mitme autoga järgneb sellest siiski sellele autole üks ajakaristus. Kui karistus antakse treeningute või kvalifikatsiooni ajal lisatakse see stardijärjekorda määravale parimale ringiajale. Kokkupõrkes osalenud peavad omal algatusel koheselt rajalt lahkuma ja ilmuma võistluste juhi jutule – samamoodi kui nad oleksid saanud musta lipu. Rajale ei tohi naasta enne kui võistluste juht on selleks andnud loa, igale osalisele individuaalselt. Kokkupõrke järel rakendatakse automaatselt ka 13/13-reeglit (vt. allpool).
3.2 Väljasõit
Kui võistleja satub kõigi nelja rattaga ringrajalt välja (üle valgete joonte) tähendab see automaatset musta lippu ehk ilmumist võistluste juhi jutule. Võidusõit tuleb koheselt lõpetada ja sõita boksi kõige turvalisemal viisil. Võistluste juht võib anda loa võistlemise jätkamiseks. Kui väljasõit on vaid osaline, näiteks valge rajajoon ületatakse vaid ühe poole ratastega järgneb sellele hoiatus (=mustvalge lipp), teisel korral kutse võistluste juhi juurde (=must lipp).
3.3 13/13-reegel
Lisaks tavapäastele reeglitele rakendatakse PCRF võistlustel niinimetatud 13/13-reeglit.
Selle kohaselt järgneb alati, kui kokkupõrkega on põhjustatud kahju, järgmine:
1. Kõik avariis osalejad peavad viivitamatult lahkuma rajalt ja ilmuma võistluste juhi jutule ehk käituma nii nagu nad oleksid saanud musta lipu. Rajale ei tohi naasta enne kui igaüks on saanud võistluste juhilt selleks loa.
2. Võistleja, kes ei ilmu viivitamatult peale kokkupõrget võistluste juhi jutule või lahkub võistlusalalt ilma võistluse juhile selgitusi andmata – loetakse automaatselt kokkupõrke põhjustajaks.
3. Võistleja, kes on võistluste juhi otsusel kokkupõrkes süüdi, ei saa osa võtta antud võistluse veel toimumata startidest ja sõitudest.
4. PRCF juhatus käsitleb oma koosolekul, võistluste juhi ettekande põhjal, toimunud kokkupõrget ja otsustab edasised karistused või hoiatused. Võistlejale, kes PCRF juhatuse otsuse kohaselt on süüdi kahjudega lõppenud kokkupõrke põhjustamises võidakse määrata:
a. hoiatus tähtajaga 13 kuud. Kui selle aja jooksul antud võistleja põhjustab veel ühe kahjudega lõppenud kokkupõrke antakse võistlejale 13-kuuline võistluskeeld. Võistluskeelu lõppedes tohib võistleja osaleda PCRF võistlustel kuid talle kehtib 13-kuuline eeltoodud hoiatusperiood.
b. võistluskeeld, kui õnnetuse põhjustamine ja/või selle tagajärjed on eriti räiged.
Võistluskeelu saanud võistleja võib 30 päeva jooksul vastava teate saamisest esitada kirjaliku apellatsiooni PCRF juhtkonnale. Apellatsioon edastatakse vastava võistluse juhile, kes teeb sellekohase ettekande PCRF juhatuse koosolekul. Apellatsioon peab selgesti näitama asjaolusid, mille tõttu apelleerija näeb oma süütust antud kokkupõrke põhjustamises. PCRF juhatuse poolt määratud sanktsioonid ei muuda juba lõppenud ja kinnitatud osavõistluste tulemusi.

30.11.2012 at 13:32 2 edits. Last edited 30.11.2012 at 13:33 by rustang (Moderator)
Raceboy
 
Kokkupõrke reegel PCRF juhendis
Kas see "auto üle kontrolli kaotamine" on täpsemalt ka lahti seletatud? Kas selle alla käib spini tegemine või peetakse juba kurvi külg ees läbimist kontrolli kaotamiseks?

____________________________
www.vems.ee
30.11.2012 at 13:42
rustang
  
Moderator
Kokkupõrke reegel PCRF juhendis
quote:
Raceboy: Kas see "auto üle kontrolli kaotamine" on täpsemalt ka lahti seletatud?

See ei ole lahti seletatud aga common sense'i rakendades on külglibisemine üldjuhul OK ja seda saab reaalsuses juht kontrollida aga spinn võidusõidu ajal on siiski kontrolli kaotamine (kuigi mõni vigursõitja suudab ka seda teatud määral kontrollida).
30.11.2012 at 13:53
peep
 
Moderator
Kokkupõrke reegel PCRF juhendis
Amatöörvõidusõidus on sellised reeglid suht. tavalised, eriti teiselpool suurt lompi. Meie arusaamine hobitasemel autospordist veel sinnamaani ei küündi (kindlasti me pole rikkamad kui nemad) aga küllap me vaikselt areneme.
30.11.2012 at 14:58
Garfield
  
Kokkupõrke reegel PCRF juhendis
quote:
Ka kõige väiksem autodevaheline kokkupõrge treeningu, kvalifikatsiooni või võistluse ajal toob automaatselt endaga kaasa 20-sekundilise karistuse kõgile osapooltele. Karistus on juhtumi põhine s.t. igast eraldiseisvast intsidendist järgneb omaette karistus.
Lätis (National) Bikerniki rajal oleks siis kvalifikatsiooni tulemus selline:
1. Zbrsbsss Brbss, parim ringiaeg 3:20,34
2. Srbsdss Rsdtss, 3:45,42
3. Dftss Grftsss, 3:62,55
:)
EDIT: Kui asjalikku joont ajada, kui spinnad, oled/jääd ikkagi asfaldile ja teisega kontakti ei ole, siis ei tohiks karistust nagu järgneda.

____________________________
Focus RS
30.11.2012 at 15:24 1 edit. Last edited 30.11.2012 at 15:26 by Garfield
rustang
  
Moderator
Kokkupõrke reegel PCRF juhendis
quote:
Garfield: kui spinnad, oled/jääd ikkagi asfaldile ja teisega kontakti ei ole, siis ei tohiks karistust nagu järgneda.

Jah nii ta on, saad hoiatuse. Eks säärane poliitika eeldab pidevat järelevalvet ja järjepidevat aktiivset sekkumist ja mõne aja järel võib siis näha tulemusi.

Võimalik,et tulemuseks on "läti variant", et kõik võistlejad saavad samal hooajal 13-kuulise võistluskeelu :)

Igatahes PCRF juhatuse protokollidest leidsin vaid ühe avarii-juhtumi mainimise, 2008. a. viimasel etapil kahe auto kokkupõrge.

P.S. lootus oli saada üks PCRF osavõistlus ka Pärnusse hooajal 2013 aga hetkeseisuga kalendris siiski Audru etappi ei ole, ehk 2014?
30.11.2012 at 15:42
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Kokkupõrke reegel PCRF juhendis  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.