register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Malmist pidurisadulate tsinkimine  
Poster Message
Kaido
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Ma ei tahaks tuju rikkuda, kuid suuri ootusi Volta teenusele ei tasuks luua. Tsink hakkab kooruma isegi ideaaltingimustes olevatel näituseautode detailidel, sõitvatest rääkimata. Minu ületsingitud veljepoldid pidasid veidi rohkem kui ühe hooaja, nüüd on rat-rod:-)
30.09.2012 at 16:09
Raceboy
 
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Võru Galvaanikas lasevad lõunaosariikide inimesed selliseid asju oma jubinatele teha. Siiani on tagasiside olnud positiivne.

____________________________
www.vems.ee
30.09.2012 at 16:11
rustang
  
Moderator
Malmist pidurisadulate tsinkimine
quote:
Kaido: Ma ei tahaks tuju rikkuda

Ikka rikkusid!

Mis on siis soovitus, lasta tsingitud detailid üle teha Võrus?
30.09.2012 at 16:18
-fred-
 
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Minul on Võrus tehtud asjad kestnud aastaid probleemideta.
30.09.2012 at 16:30
Kaido
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Üle pole vast mõtet teha, aga teiste analoogiliste asjade tarvis muretsen sulle homseks ühe teise Tallinna töökoja kontakti. Kui mingil põhjusel see ei peaks töötama, siis jääb järele Võru, kroom või värv.
30.09.2012 at 17:25
rustang
  
Moderator
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Thanks Kaido - mõtlesin ise ka, et ei hakka autos sees olevaid pedaalikarbi detaile vast uuesti üle tegema. Aga originaaalis on ka pidurisadulad olnud kollaseks tsingitud, need tahaks küll kvaliteetselt teha.
30.09.2012 at 17:32
rollingjack
 
Malmist pidurisadulate tsinkimine
No omal ajal oli Türi tänaval, Estoplastil suur galvaanika, aga see on minevik.

Tallinna piiril, Vana Narva mnt 1 on Vasara galvaanika, kellel paremini läks ja ka praegu töötab.

Oma eelmisele sama marki autole lasin ma tsinkimistööd seal teha. Muidugi selle kollase tsingi kohalt olen ma veidi pessimistlik.
Vanasti tehtiseda kadmeerimisega, aga kuna kaadmium on väga mürgine, siis praegu enam vaevalt.
Ka Vasaras tehtud kollase tsingiga detailid tundusid justkui kollaseks lakitud, aga võib olla ma eksin.

30.09.2012 at 20:35
rustang
  
Moderator
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Vasaras käisin, seal nii väikese koguse jaoks kollast tsinki ei tehta. Väga vanadel Porschedel on tõesti sadulad kaadmiumiga kaetud olnud aga Pelicani andmetel peaks meie auto sadulad olema tehasest tulnud kollase tsingiga.
30.09.2012 at 21:51
Cardo
 
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Voltas olen lahti saanud paarist pidurisuportist, mis võimalik, et olid liiga roostes ja leotati happes liiga kaua, tuulutusniplit ja miskit veel polnud pärast seda enam kusagile keerata.
Voltas on nii ja naa, mõni partii on imeilus tumekollane, teine aga selline läbihada talutav, ehk sõltub millises vees nad asju leotavad, kas vanas või uues. Asjad mis ei puutu kokku välistingimustega , teekatteplöga, sool või muud sellist kestavad küll.
Kuna ise viin aastas korra ikka miskit tsinki, siis tavaliselt olen need rattapoldid mis näevad juba halvad välja sinna kordustsinki viinud, eelarvele see eriti ei mõju. Samas väiksemad asjad mis lähevad värvialla on värvija väga rõõmus olnud, et pind on puhas.
Minu hobiautol on vist kõik eemaldatud detailid kalvaanikast läbi lastud, kui huvi võid teinekord piiluma tulla.
30.09.2012 at 22:10 2 edits. Last edited 30.09.2012 at 22:13 by Cardo
rollingjack
 
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Värskendasin mälu. Kollane värv tsingile saadakse passiveerimisega. Kromaatide lahuses.

Tegelikult pole korrosioonikindluse suhtes vahet, on ta kollane või hõbedane.
Detailile annab põhilise korrosioonikaitse tsink ja oluline on kihi paksus.

Vast saab ka Voltas korraliku korrosioonikaitse, kui panna tegijatele südamele, et tsingikiht võiks ikka veidi paksem kui 5 mikronit olla.

Ma arvan, et Kaido probleem seal oligi-liiga õhuke tsingikiht.
30.09.2012 at 22:50
Jesper
 
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Kuidas te neid sadulaid tsingite, silindrisse ja sisendisse panete mingid punnid ette? Või läheb tsingivanni alasti ja hiljem puhastate silindri ära?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
01.10.2012 at 09:40
rustang
  
Moderator
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Silinder tuleb seest kinni katta, mingid teibid pidi sobima (Voltas on külm protsess), tegelen just ise selle teemaga et millega ja kuidas kinni katta. Porsche sadulaid ei soovitata hoonida, muidu oleks ka see lahendus.
01.10.2012 at 09:44
Cardo
 
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Silindrit ei ole mõtet kinni katta, sinna sisse eriti midagi ei teki ja midagi õhemaks ei muutu. Vähemalt mina olen kõik sinna "paljalt" saatnud. Ainult soovitaks tuulutusnipli ja piduritoru sisse kerata ja selle kinni teipida. Piduritoru või siis voolik on mul olnud miskisest vanast voolikuotsast aretatud pime.
01.10.2012 at 12:05
rustang
  
Moderator
Malmist pidurisadulate tsinkimine


Kokkupaneku faasis on näha, et silindripinnad on seest ilusti mustad ehk ilma tsingita. Kas neid hooniti või kaeti eelnevalt kinni, kahjuks ei tea.

Siin väidetakse siiski, et on mõtet hoonida.




01.10.2012 at 14:34
rustang
  
Moderator
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Nägin täna Voltas värskelt tsingitud pidurisadulaid - olid ilusad! Silindrit kaitstud ei oldud aga sinna ei olnud ka tekkinud märkimisväärset tsingikihti. Küll ütles mammi, et need olid enne tsinkimist piinlikult puhastatud.
02.10.2012 at 11:00 1 edit. Last edited 02.10.2012 at 11:00 by rustang
compact
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Volta teenus on jah selline loterii, ja eelnev detailide puhastamine (roostest) ei mängi lõpptulemuse seisukohalt suurt rolli. Väidetavalt peaks kollane Zn olema korrosioonikindlam kui valge, paraku nagu juba eespool öeldi, siis Voltas galvaniseeritud tükid üle aasta puhtad ei püsi (mul hakkas üks partii erinevaid jubinaid juba paari kuuga garaazis seistes servadest pruuniks minema :( )
Lisaks veel, et kui viimati uurisin siis Võru galvaanikas on nüüd uus sisseseade ja kollast tsinki seal enam ei tehta...
02.10.2012 at 14:12
rustang
  
Moderator
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Panen ajaloo mõttes ka siia kirja mis siis sadulatest sai.

Before:


ja after:



Lühikokkuvõte oleks, et lihtsam on värvida, malmi tsinkimine on millegipärast keeruline ettevõtmine.
09.10.2012 at 21:51
bagiauto
 
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Oskab keegi täpsemalt rääkida , mida teeb tsinkimine terase mehaaniliste omadustega? Näiteks karastatud veovõllid (torsioonvõllid) jne. Vaja oleks üks hunnik selliseid detaile tsinkda bagi jaoks. Seni olen tsinkinud kiigesid jm. selliseid detaile- nende juures pole vastupidavuse muutust täheldanud. (vastu betooni sõites lähevad mõlemad katki :D). Kõik seni Võrus tehtud- mõnikord on tsingikiht lausa liiga paks...
10.10.2012 at 21:54
-fred-
 
Malmist pidurisadulate tsinkimine
quote:
bagiauto: Oskab keegi täpsemalt rääkida , mida teeb tsinkimine terase mehaaniliste omadustega? Näiteks karastatud veovõllid (torsioonvõllid) jne. Vaja oleks üks hunnik selliseid detaile tsinkda bagi jaoks. Seni olen tsinkinud kiigesid jm. selliseid detaile- nende juures pole vastupidavuse muutust täheldanud. (vastu betooni sõites lähevad mõlemad katki :D). Kõik seni Võrus tehtud- mõnikord on tsingikiht lausa liiga paks...
Vesinikhaprus (hydrogen brittleness) on märksõnaks.
10.10.2012 at 22:04 1 edit. Last edited 10.10.2012 at 22:07 by -fred-
Raceboy
 
Malmist pidurisadulate tsinkimine
Siin tegi üks huviline kogu asja ise kasutades DIY komplekti:

http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/726634-brake-caliper-refinishing.html



____________________________
www.vems.ee
03.01.2013 at 14:00
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Malmist pidurisadulate tsinkimine  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.