Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Malmist pidurisadulate tsinkimineMa ei tahaks tuju rikkuda, kuid suuri ootusi Volta teenusele ei tasuks luua. Tsink hakkab kooruma isegi ideaaltingimustes olevatel näituseautode detailidel, sõitvatest rääkimata. Minu ületsingitud veljepoldid pidasid veidi rohkem kui ühe hooaja, nüüd on rat-rod:-)
Malmist pidurisadulate tsinkimineVõru Galvaanikas lasevad lõunaosariikide inimesed selliseid asju oma jubinatele teha. Siiani on tagasiside olnud positiivne.
Malmist pidurisadulate tsinkimineÜle pole vast mõtet teha, aga teiste analoogiliste asjade tarvis muretsen sulle homseks ühe teise Tallinna töökoja kontakti. Kui mingil põhjusel see ei peaks töötama, siis jääb järele Võru, kroom või värv.
Malmist pidurisadulate tsinkimineThanks Kaido - mõtlesin ise ka, et ei hakka autos sees olevaid pedaalikarbi detaile vast uuesti üle tegema. Aga originaaalis on ka pidurisadulad olnud kollaseks tsingitud, need tahaks küll kvaliteetselt teha.
Malmist pidurisadulate tsinkimineNo omal ajal oli Türi tänaval, Estoplastil suur galvaanika, aga see on minevik.
Tallinna piiril, Vana Narva mnt 1 on Vasara galvaanika, kellel paremini läks ja ka praegu töötab.
Oma eelmisele sama marki autole lasin ma tsinkimistööd seal teha. Muidugi selle kollase tsingi kohalt olen ma veidi pessimistlik.
Vanasti tehtiseda kadmeerimisega, aga kuna kaadmium on väga mürgine, siis praegu enam vaevalt.
Ka Vasaras tehtud kollase tsingiga detailid tundusid justkui kollaseks lakitud, aga võib olla ma eksin.
Malmist pidurisadulate tsinkimineVasaras käisin, seal nii väikese koguse jaoks kollast tsinki ei tehta. Väga vanadel Porschedel on tõesti sadulad kaadmiumiga kaetud olnud aga Pelicani andmetel peaks meie auto sadulad olema tehasest tulnud kollase tsingiga.
Malmist pidurisadulate tsinkimineVoltas olen lahti saanud paarist pidurisuportist, mis võimalik, et olid liiga roostes ja leotati happes liiga kaua, tuulutusniplit ja miskit veel polnud pärast seda enam kusagile keerata.
Voltas on nii ja naa, mõni partii on imeilus tumekollane, teine aga selline läbihada talutav, ehk sõltub millises vees nad asju leotavad, kas vanas või uues. Asjad mis ei puutu kokku välistingimustega , teekatteplöga, sool või muud sellist kestavad küll.
Kuna ise viin aastas korra ikka miskit tsinki, siis tavaliselt olen need rattapoldid mis näevad juba halvad välja sinna kordustsinki viinud, eelarvele see eriti ei mõju. Samas väiksemad asjad mis lähevad värvialla on värvija väga rõõmus olnud, et pind on puhas.
Minu hobiautol on vist kõik eemaldatud detailid kalvaanikast läbi lastud, kui huvi võid teinekord piiluma tulla.
Malmist pidurisadulate tsinkimineVärskendasin mälu. Kollane värv tsingile saadakse passiveerimisega. Kromaatide lahuses.
Tegelikult pole korrosioonikindluse suhtes vahet, on ta kollane või hõbedane.
Detailile annab põhilise korrosioonikaitse tsink ja oluline on kihi paksus.
Vast saab ka Voltas korraliku korrosioonikaitse, kui panna tegijatele südamele, et tsingikiht võiks ikka veidi paksem kui 5 mikronit olla.
Ma arvan, et Kaido probleem seal oligi-liiga õhuke tsingikiht.
Malmist pidurisadulate tsinkimineKuidas te neid sadulaid tsingite, silindrisse ja sisendisse panete mingid punnid ette? Või läheb tsingivanni alasti ja hiljem puhastate silindri ära?
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Malmist pidurisadulate tsinkimineSilinder tuleb seest kinni katta, mingid teibid pidi sobima (Voltas on külm protsess), tegelen just ise selle teemaga et millega ja kuidas kinni katta. Porsche sadulaid ei soovitata hoonida, muidu oleks ka see lahendus.
Malmist pidurisadulate tsinkimineSilindrit ei ole mõtet kinni katta, sinna sisse eriti midagi ei teki ja midagi õhemaks ei muutu. Vähemalt mina olen kõik sinna "paljalt" saatnud. Ainult soovitaks tuulutusnipli ja piduritoru sisse kerata ja selle kinni teipida. Piduritoru või siis voolik on mul olnud miskisest vanast voolikuotsast aretatud pime.
Malmist pidurisadulate tsinkimineNägin täna Voltas värskelt tsingitud pidurisadulaid - olid ilusad! Silindrit kaitstud ei oldud aga sinna ei olnud ka tekkinud märkimisväärset tsingikihti. Küll ütles mammi, et need olid enne tsinkimist piinlikult puhastatud.
02.10.2012 at 11:00
1 edit. Last edited 02.10.2012 at 11:00 by rustang (Moderator)
Malmist pidurisadulate tsinkimineVolta teenus on jah selline loterii, ja eelnev detailide puhastamine (roostest) ei mängi lõpptulemuse seisukohalt suurt rolli. Väidetavalt peaks kollane Zn olema korrosioonikindlam kui valge, paraku nagu juba eespool öeldi, siis Voltas galvaniseeritud tükid üle aasta puhtad ei püsi (mul hakkas üks partii erinevaid jubinaid juba paari kuuga garaazis seistes servadest pruuniks minema )
Lisaks veel, et kui viimati uurisin siis Võru galvaanikas on nüüd uus sisseseade ja kollast tsinki seal enam ei tehta...
Malmist pidurisadulate tsinkimineOskab keegi täpsemalt rääkida , mida teeb tsinkimine terase mehaaniliste omadustega? Näiteks karastatud veovõllid (torsioonvõllid) jne. Vaja oleks üks hunnik selliseid detaile tsinkda bagi jaoks. Seni olen tsinkinud kiigesid jm. selliseid detaile- nende juures pole vastupidavuse muutust täheldanud. (vastu betooni sõites lähevad mõlemad katki ). Kõik seni Võrus tehtud- mõnikord on tsingikiht lausa liiga paks...
quote:bagiauto: Oskab keegi täpsemalt rääkida , mida teeb tsinkimine terase mehaaniliste omadustega? Näiteks karastatud veovõllid (torsioonvõllid) jne. Vaja oleks üks hunnik selliseid detaile tsinkda bagi jaoks. Seni olen tsinkinud kiigesid jm. selliseid detaile- nende juures pole vastupidavuse muutust täheldanud. (vastu betooni sõites lähevad mõlemad katki ). Kõik seni Võrus tehtud- mõnikord on tsingikiht lausa liiga paks...
Vesinikhaprus (hydrogen brittleness) on märksõnaks.