register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85   .. 6 7 8 9 10 11 12 ..  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Gaasipedaal. Originaali plastmassist detail ei meeldinud eriti, see-eest meeldis 917-stiilis reguleeritav pedaal, mis sai netist leitud piltide järgi ise tehtud.

Kõigepealt detailid.



Need said Jõujaamas TIG-ga kokku keevitatud ja siis Ossmetis pulbervärvitud. Terasest on ka kerge reguleeritav raam alla tehtud.

Valmis toode.



Eestvaade.



Tulemuseks on pedaal, mida saab reguleerida nii külgsuunas kui pikisuunas kui ka "ratio" mõttes.
12.07.2013 at 14:48 1 edit. Last edited 12.07.2013 at 14:48 by rustang
Aspelund
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Mõttekaaslasi:


A.
17.07.2013 at 13:35
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Rally Estonia historicute "osakonnas" stardib päris mitu 911-t, kas oli lausa 6 tk, lahe oleks minna nende omanikega service parki juttu ajama aga sel aastal ei jõua, oma kodune service park on tööd täis.

Panen mõne vihje kusmaal autoga oleme, tegelikult on komplekteerimine kõige põnevam faas kus järjest ilusaid korrastatud originaaltükke või järeleidatud tuuningtükke autole külge keerata saab.

Viimati oli juttu ratastest, valitud rehvide kohta sai ka kuskil kevadepoole kirjutatud.

Liigume vahelduseks salongi, üks detail mille taga paljud teised ootavad on amatuuri polster.



Siin ta on, foto pole just kõige õnnestunum aga küll neid ilupilte ka teha jõuab kui asi edeneb. Selle detaili taga ootasid järge muuhulgas esiklaas aga ka kogu armatuurialune elu - juhtmed, kellad, ventilatsioon jamiskõik.

Esiklaasi saime mitu korda paigaldada, "halva nähtavuse" tingimustes kippus tihend valesti minema aga lõpp hea kõik hea.



Kaasitihendi alumiiniumliist sai eelnevalt mustast värvist puhastatud ja seejärel poleeritud.

Tagaklaas samuti paigas.



Jätsime alles auto eelmist Alabama-elu meenutava ja hästi teemasse sobiva IMSA-kleepsu:



Ka katuseluuk on nüüd küljes. Sellega sai palju "nalja", USA-st tulles oli luuk butafooriana autole paigaldatud - voolikujuppe ja muid käepäraseid asju fikseerimiseks kasutades ja mõnedki detailid olid puudu - seega ei olnud ka selget ettekujutust kuidas see kompott kõik tegelikult kokku käib. Juurde sai hangitud "käigukast", üks tross ja mõned pisikesed plastvidinad. Lisaks sai paigaldatud uued viltservaga tihendid luugiservas. Lõpuks umbes viiendal katsel läks kõik see mehhanismus kokku õiges järjekorras (mitu korda sai selgeks, et detail, mis tundus sobivat komplekti kõige lõpuks tuleb siiski paigaldada palju varem või siis läks mõni plastkolmnurgake külge tagurpidi jne) ja pärast mõningast reguleerimist sai luugi ilusti katusega samasse tasapinda.



Hulk aega ja vaeva kulub hetkel juhtmestikule, otsast sai hakatud nuppe ja lüliteid armatuuri tagasi panema.
Eraldi alamprojekt on "kellad", veel üks mahukas teema põrandamatid, siis veel sisemine polstriring - uksed, tagaküljed, aknalaud. Ühtteist on veel mootori kallal nokitseda.....
19.07.2013 at 10:27 1 edit. Last edited 19.07.2013 at 10:30 by rustang
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Saaga jätkub, tempo tõuseb.

Peaaegu terve päev läks "kellade" ühendamisele. Esialgselt on need nüüd küljes v.a. päris kell ise, see ootab veel esiklaasi.


Pilt on tehtud mobiili välguga, vabandage sellepärast. Juhstmestikku tuleb veel korntollida, seepärast ei ole kõik kellad veel õigetpidi aga mingi mulje ehk saab.

Võrdluseks pilt aasta tagant:



Stiilimuutus on vast aimatav. Kellad said lahti võetud, võrud puhastatud, lihvitud, poleeritud, nikeldatud ja veelkord poleeritud. Kus vaja klaasid vahetatud.

Aga elektrimured ei ole veel lõppenud, õnneks sai "peakilp" üles pildistatud enne kui kõik juhtmed autost eemaldusid:



Mis juhtuma hakkab kui toide külge panna - ma ei tea :)

Akukinnitus on lõpuks valmis.



See rändab varsti esiluugi alla. Samas sai tegeldud pikalt heli- ja termoisolatsiooniga, et valmistuda põrandavaipade tegemiseks.
Kõigepealt tagasein võu tulemüür. See läheb 911-l päris kuumaks, seega ei tahtnud vastu plekki panna muud kui (kuumakindlat) vilti.

Esimene kiht, süvendite seest täitmine.



Edasi juba lausvilt peale, mõlemi kihi paksus 1 cm.



Rattakoobastele bituumenmatti.



Edas said ka tagaküljed vildikihi peale, nii nagu algselt oli.

Viimane pilt on tagaaknalaua toorikust.



Sinna läks peale 6mm poroloon ja sellele tuleb peale kiht nahka, mida just täna juurde saime. Avad on turvavööde poltidele.

Jätkub...
22.07.2013 at 15:06
Jesper
 
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Dziises, see "peakilbi" pilt on karm. Ilmselt Escorti mehele pole vaja seda meelde tuletada, aga need pulkkaitsmed ja seonduv riistvara on Issanda nuhtlus inimkonnale nende pattude eest, tasuks vast millegi mõistlikuga asendada.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
22.07.2013 at 15:16 1 edit. Last edited 22.07.2013 at 15:16 by Jesper
uzzac
 
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Julgen soojalt soovitada sama katismekarpi mida Ladal kasutame. Väga kena ja lihtsa lahendusega.



Pärit on ta sealt - http://www.startax.net/index.php?lang=ee&mid=33&pid=73&id=


____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
22.07.2013 at 15:48 1 edit. Last edited 22.07.2013 at 15:52 by uzzac
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Sel nädalal on palju garaazivälist tegemist olnud aga siiski, midagi väikest tuleb iga päev teha, et asi edeneks.

Postiljon käis:



Paigaldasin värsked pirnid ja tagumised klaasid:



USA versiooni üleni punased tagatuled jäävad esialgu tagavaraks. ARK-i onudele ka vist kollased meeldivad rohkem.
24.07.2013 at 13:48
compact
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
quote:
Jesper: Dziises, see "peakilbi" pilt on karm.
Mnjah, meenutab tõesti mõnda nõukaajast pärit kolhoositöökoja peakilpi oma kruvitavate juhtmekinnituste ja muude "rõõmudega". Porschelt sellist asja poleks oodanud , näit konkurendil BMW-l oli 80ndate keskpaigas kaitsmekarp juba viisakas ja on ka täna suht probleemivaba IMHO.
24.07.2013 at 13:50
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
quote:
compact: Porschelt sellist asja poleks oodanud , näit konkurendil BMW-l oli 80ndate keskpaigas kaitsmekarp juba viisakas ja on ka täna suht probleemivaba IMHO.

Tegelikult on selle aja Porschedel elektriprobleemid üsna harvad. Üks lahe detail on Porsche maanduskohad mööda kere laiali: esiteks on need korralikud 8mm tikkpoldiga, teiseks on neid palju ja kolmandaks on iga maanduskoha juures kere külge joodetud vaskseib, mis garanteerib hea kontakti.

84-86 aasta Carrera 2 on selline auto, mis pidi legendi kohaselt jääma viimaseks 911ks. Milleks 911 tootmises hoida kui on olemas eesrindlikumad 928 ja 944? Õnneks plaanid muutusid ja 1987 hakati 911-le paigaldama uut tugevamat G50 käigukasti, mis töötati välja 89 aastal esitletava 911(964) jaoks.

Igatahes on juhtmekimpude (justnimelt mitmuses) ülesehitusest näha, et aluseks on võetud vana (SC) juhtmestik kuhu on lisatud hädapäraselt vajalikke juhtmeid jooksma nii eest taha, tagant ette kui vasakult paremale. Selgelt on eristuv mootorijuhtimise (Bosch Motronic DME) kimp, mis on uuema disainiga - aju juhiistme all ja juhtmed sealt taha mootorisse. Normaalsed lukustuvad pistikud.
24.07.2013 at 15:53
Jesper
 
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
quote:
compact:Porschelt sellist asja poleks oodanud , näit konkurendil BMW-l oli 80ndate keskpaigas kaitsmekarp juba viisakas ja on ka täna suht probleemivaba IMHO.


Jah, me juba kõik teame et bemm on igas võimalikus ja nii mõneski võimatus kategoorias maailma parim auto.

See auto on siiski 60ndatel projekteeritud. Kuigi eri markide fännid kipuvad oma lemmikute vigadest mööda vaatama, siis Porsche on samasugune tootja nagu iga teinegi, raha on samamoodi loetud, allhankijad on samad, tehas töötab samamoodi jne. Arvatavasti see käis umbes nii, et alguses seal oli juhtmeid 5-6 kaitsme jagu, aga mingil ajajärgul hakati kõvasti elektrit lisama, samas nullist uue süsteemi loomist peeti liigseks luksuseks, seega laiendati olemasolevat. Tulemuseks piltlikult öeldes metsaonni materjalidest ehitatud kontorihoone ;)

Muidugi ei käi ülaltoodud lõik bemmi kohta, selle on projekteerinud inglid ja tulemus on alati täiuslik ning tüüpvigadeta.

Täiendus: kuni klaviatuurilt tähti taga otsisin, jõudis Avo juba ülaltoodud teooria kinnitada...

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.07.2013 at 15:57 2 edits. Last edited 24.07.2013 at 15:59 by Jesper
compact
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Huvitav, et ka siin foorumis BMW margiga võrdlemine mõjub nagu härjale punase näitamine :D BMW näide lihtsalt seepärast, et olen 60-90 aastate bemmide hingeeluga hästi kursis, üks 70ndate isend nimelt otsast lõpuni ise üles ehitatud. Võrdluseks võiks leida kindlasti mõne veelgi parema lahenduse sellest ajastust.
Omad plussid on sellel Porsche kaitsmekarbil kindlasti ka, nagu suhteline lihtsus ja hea ligipääs kontaktidele, st potensiaalse kontaktivea leiab seal kiiresti.
Kui selline lahendus on tõesti töökindel siis pigem tasuks jääda minuarust originaali juurde kui hakata sinna mingit aftermarket läikivat kaitsmekarpi aretama nagu siin juba soovitati.
24.07.2013 at 16:40
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Ah ärge minu teemas kaklema minge, Jesper armastab ka BMW-sid - või vähemalt ühte. Räägime parem õhkjahutusest.

Sai lõpuks mootor puhtaks tehtud - et hakata ülemist otsa taas kokku panema ja avanes võimalus uurida mis kolbide peale on kirjutatud.



Tundub Mahle nagu peab, 0585 klapib kokku auto sünniaastaga.

Aga.

Kõikidel kolbidel on ka midagi sellist:



Kõikidel täpselt samasugune jälg väljalaskeklapi juures. Võtab veidi nõutuks, kas on toimunud mingi asjatundmatu remont? Ülepöörded?

25.07.2013 at 09:54
Garfield
  
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
quote:
rustang:Kõikidel täpselt samasugune jälg väljalaskeklapi juures.
Mina laseks freesiga sinna kohta klapipesa sisse. Sellise väikse. Muidugi peab vaatama, kas kolvil ikka niipalju "liha" peal on.


____________________________
Focus RS
25.07.2013 at 10:19
bagiauto
 
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Kas nukkvõll on ikka tehase originaal? Kui on , siis on keegi kunagi keti mõni hammas mööda pannud... Kui klapid sirged, siis nii väike jälg ei tohiks kolvile midagi teha.
25.07.2013 at 11:18
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
quote:
bagiauto: Kas nukkvõll on ikka tehase originaal? .

See tuleks jah üle vaadata, äkki tõesti on nukkvõllid vahetatud? Ebatõenäoline kuid võimalik.

Kõik väljalaskekplapid olid natuke kõverad, kaks neist lõhenenud, need on nüüd kõik uued. Aga see mootor on US-spec, madala surveastmega, klappide kolbide omavaheline kaugus ei tohiks mingi teema olla.

Loogiline seletus oleks ülepöörded - üks "korralik hooletu" käiguvahetus, kus 5. asemel raiuti sisse 3. ja nookurid läksid hetkeks nukkvõlli nukkadelt lendu.

Klassikaliselt keti hambaga eksida ei saa kuid jah, nukad saab ühtemoodi valesti peale panna küll (need pannakse alati mõõtekella järgi paika). Saab eksida ka klapivahega aga see on niigi väike - pigem ebatõenäoline. Võibolla on vaja igaks juhuks mootor "plastiliiniga" kokku panna, et veenduda klappide ja kolbide omavahelise vahe olemasolus.

Ilmselt tasub klapijälje teravad servad kolvilt maha lihvida.

25.07.2013 at 11:37
bagiauto
 
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Kui olla liiga tähelepanelik, siis tuleb palju tööd juurde :D Aga muidugi parem seitse korda mõõta kui ....
25.07.2013 at 11:44
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Üks ammu alustatud detail on nüüd valmis, jahutusventilaator esitleb end needitud kujul:



Täna sai mootoriga kõvasti vaeva nähtud.

Kõigepealt alumised silindripeapoldid välja - proovisin huvi pärast torutangidega kas hakkavad niisama liikuma või on vaja lambiga soojaks ajada - kõik tulid suhteliselt kergesti lahti.



Küsimus on selles, et alumised 12 polti on sulamist nimega "dilavar" mis on pikas perspektiivis halb materjal, poldid purunevad.

Uued alumised poldid on terasest, täpselt samasugused nagu ülemine rida, järgmisel pildil ongi need juba vahetatud:



Jäädvustasin ka silindri koos silindripeaga - kõik silindrid on seest nagu uued.



3,2-sel silindri ja silindripea vahel tihendit ei ole. Määrisin ühenduspinnale veidi klapisovelduspastat ja nühkisin edasi-tagasi, et kontrollida kuidas pinnad omavahel sobivad. Sobisid hästi.

Viimane pilt täna - silindrid ja kolvid on tagasi oma kohtadel, silindrialused vasktihendid on uued.



Järgmine ooper on paigaldada pulbervärvitud plekid silindrite ümber ja edasi läheb põnevaks, silindripead ja nukkvõllikoda ja õlitorud ja ketitallad ja ...
26.07.2013 at 23:38
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Loodan, et lugeja ei pahanda kui pildid veidi hilinevad, hetkel käib palavikuline kokkupanek, tunneli lõpus valgus paistab aga veel ei tea kas see on vastutulev rong....

Tegemist ei ole mehaanilise kokkulappimisega vaid igas etapis on vaja hoolega mõelda. Eriti käis see mootori kokkupaneku kohta.

Igatahes tegin täna loomkatse probleemse siduriga, koostasin hooratta-ketta-korvi laua peal ja tõmbasin tõmmitsaga survelaagrit niikaua kuni ketas korvi sees liikuma hakkas. 5mm pidi tõmbama. Samas on siduritrossi normaalkäik manuaali järgi 25mm mis transformeerub kahvli liigutuseks 9mm, seega on korv justkui korras ja sidur peaks lahutama pedaali veidi üle poole alla vajutades? Ok võtame kõik lõtkud ka juurde, ikkagi peaks vabalt lahutama.

Enne kui mootor+käigukast autosse läheb proovin veel sidurikahvli hoova otsast sama liigutust, kas lahutab või ei. Kontrollisin ka hoovad-kahvlid üle, keegi läbi ei paindu. Pilot bearing on korras. Miks aasta eest ei lahutanud - ei tea siiamaani. Müstika.

Hetkseis on, et mootor on põhiosas koos, nukkvõllid mõõtekellaga paigas. Todo-list on 50 pealt vähenenud 25-le aga siiski on veel suuri asju tegemata - põrandamatid ja uksepolstrid näiteks. Puuduvad täielikult. Selle nädala lõpuks peaks plaani kohaselt mootori autosse paigaldama....
30.07.2013 at 21:58
Lembit
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
quote:
rustang:5mm pidi tõmbama. Samas on siduritrossi normaalkäik manuaali järgi 25mm mis transformeerub kahvli liigutuseks 9mm, seega on korv justkui korras ja sidur peaks lahutama pedaali veidi üle poole alla vajutades? Ok võtame kõik lõtkud ka juurde, ikkagi peaks vabalt lahutama.
Tõmba prooviks 9mm täis ja kontrolli järgi, kas siis kah veel liigub. Mul on selliseid situatsioone tulnud vähemalt 2 tk ette, kus siduri mittelahutamise põhjuseks oli see, et sidurit põhja vajutades läheb korv "tagurpidi" ja vedruotsad vms pidurdavad ketta uuesti kinni.
30.07.2013 at 22:07
Ivalo
 
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Avo, kas 14.09 oled rajal?
30.07.2013 at 23:19
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Lembit, saan aru jah kui tavalise korvi, kus survelaagrit surutakse, põhja surud siis pood ketta kinni. Selle aasta 911-l korvi tõmmatakse lahti - surve (või hoopis tõmbe? ) laager sikutab lamelle hoorattast eemale, lamellid on kinnitatud korvi serva välisel diameetril, vahepealsel on surveplaat ja sisemisel survelaager, kui oled juba eemale tõmmanud siis midagi enam vastu käia ei saa, lõpuks tõmbad survelaagri lamellide vahelt ära ;). Aga eks ma proovin nädalavahetusel kui garaaazipõrandal mootori käigukastiga ühendan.

Raido, tahaks jah sel aastal sõita. Hetkel käib töö selle nimel.
30.07.2013 at 23:35
rollingjack
 
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Mind hakkas kummitama mõte, et kuidas sa silindrid, kolvid ja mootoriploki koos olevana nii puhtaks said?
Soodaprits?
Lahtised avad on küll korralikult kinni pandud


Kuidas selline pritsimine silindri seinale mõjub?

Ja sidur jah on ka mul tõmbav, mis siis, et juba hüdrauliline.
31.07.2013 at 20:07
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Viisin jah terve mootori koos pukiga soodapritsi. Silindriseinale ei teinud see midagi.
31.07.2013 at 23:02
H.E
  
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Ilmselt on sellel mingi hea põhjus aga miks mootorit lõpuni laiali ei võtnud?

____________________________
Raketibaas
31.07.2013 at 23:25
rustang
  
Moderator
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85
Keeruline küsimus, lühike vastus: põhjused on aeg ja raha.
01.08.2013 at 15:02
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85   .. 6 7 8 9 10 11 12 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.