Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Porsche 911 Carrera (993)Sel kevadel ja suvel toimu(s/b) päris korralik ümberehitus. Mootor läbis kapremondi Tõukuris http://www.toukur.ee/.
Lisaks viskasin välja kunagi meeltesegaduses pandud kompressori (Eaton + vahejahuti).
Minu 911 on nüüd vabalthingav ja sisselase on ITB tüüpi. Selleks ostsin eBay'st kaks Suzuki GSXR1000 throttle body. 2000 ja 2001 a GSXR1000 throttle body'd olid modulaarset tüüpi. Kuna Porsche mootor on H6, sai kummaltki visata ära ühe elemendi ja kaugused sai vahepuksidega sobima panna.
Kuna std GSXR1000 on 190hj, tähendab see kahe kärbitud ITB puhul 280hj ekvivalenti, mis on piisav, arvestades ka varu. Praktika kinnitab teooriat, sama meetodit on USA-s Porsche modimisel kasutatud.
2x Pipercross filtrid
Vaheflantsid ja filtrite tagaplaadid tootis Peep aka Raceboy, temalt ka ITB kontseptsioon ja muu teostus.
11.07.2012 at 12:00
5 edits. Last edited 11.07.2012 at 14:08 by Jackson
Porsche 911 Carrera (993)Pihustid jäid Siemensid, mootorijuhtimine VEMS.
44mm ITB'dest (sisenemisava 53 mm -> koonilisena lõpeb 42 mm juures) käib 6sil läbi oluliselt rohkem õhku kui 280 hj Aga järgmine samm oleks mingid teised nukkvõllid paigaldada, kuid 993 puhul tähendab see, et tuleb loobuda hüdrotõukuritest ja kasutada 964 klapiajamit.
quote:Jackson: Lisaks viskasin välja kunagi meeltesegaduses pandud kompressori (Eaton + vahejahuti).
Miks nii? Kas jõulisa polnud piisav või olid muud põhjused?
Mulle ei meeldinud kompressormootori iseloom. See hakkab ropu jõuga vedama mingi 2500 pöörde juurest ja siis kuni 5000 pöördeni suurt miskit ei muutu, kust hakkas vääne ja võimsus ära kukkuma. Ringrajal oli raske kurvides sõita liigsuure väände tõttu, harvad polnud juhud kui hoidsin käiku kõrgemal, et vältida libisemist. Sirgjoones oli muidugi püss, uus 997 S sai dokumenteeritult lüpsta.
Vahepeal aga sain taas Tarmo Silla 997 GT3-ga sõita ja tuli kõik see Metzleri vabalthingav meelde. Lineaarne võimsuse juurdekasv, arusaadav mootori käitumine ja selge "võimsuse doseerimine" gaasiklapi ja pööretega.
Kompressori väljaviskamisega kaotas auto tagaotsast ka kaalu.
Ühesõnaga -- soovisin mitte võimsust, vaid paremat mootori iseloomu.
Porsche 911 Carrera (993)Kuidas ma auto ühe modifikatsiooniga 34 kilo kergemaks sain.
Istme elektrijuhtmed kinnitasin korralikult, et ei koliseks.
Männikult ostsin Sparco alumiiniumist istmekronsteinid, nn pikendatud tüüpi. Olen 180 cm pikk ja mul olid augud tagumises asendis. Kuna auto on vaid mu enda kasutuses, ei hakanud reguleeritavat kelku panema, kuigi Sparcol on ka sellised olemas.
Uued istmed ja 5-punkti turvavööd sees (esialgu 4 punktiga). Jäid ka tavalise dturvavööd, kuna soovin hoida autot registris.
Õigete aukude leidmine oli aeganõudev, aga lõpuks oli kalle ja kaugus õige.
Üks std 911 elektriiste kaalub ca 25 kg, 2 tk 50 kg. Ostsin Taiwanist GT3 replica carbon-istmed a' 7kg, kokku 14kg, lisandusid alumiiniumist kronsteinid ca 1kg, kogusääst 50-14-2=34kg
17.07.2012 at 17:18
1 edit. Last edited 17.07.2012 at 17:19 by Jackson
Porsche 911 Carrera (993)Ohoh, päris rasked istmed Porschel siis - millegipärast arvasin, et seal stockist kergemad asjad sees on. Huvipärast kaalusin mustangi raskuse tõttu paljukirutud juhiistme ära - täpselt 24kg...
Porsche 911 Carrera (993)Muidugi on vibratsioon tuntavam kui eelnevate hüdrauliliste mootoripatjadega.
Need siin on Vevo sinised. Porschel on omal ka valikus RS mootoripadjad, kus kumm vibratsiooni summutab.
Selliste jäigemate patjade korral on käikude lülitamine täpsem, sest mootor koos kastiga liigub vähem.
Plussiks leidsin, et RS mootoripadjaga ei pea mootorit allapoole laskma, kui on vaja tagumine mootorikandur maha võtta.
Piisab poltide väljatõmbamisest ja tagumise mootorikanduri saabki maha võtta.
Porsche 911 Carrera (993)Raimo, ausaltöeldes ootasin radikaalsemat muutust. Teatud hetkedel tunneb veidi tugevamat vibratsiooni, enamus ajast pea mitte. Jah, mootor liigub vähem ja käigud lülituvad täpsemalt. Sisuliselt on nüüd mootori tagumine kandetala ka keret täiendavalt jäigemaks muutev element. Ütleksin nii, et metallist kuul-liigenditega short shift kit üllatas mind rohkem oma teutoonilise tunnetusega. Aga kõigega harjud ära ja see muutub uueks standardiks.
19.07.2012 at 20:15
1 edit. Last edited 20.07.2012 at 07:33 by Jackson
Porsche 911 Carrera (993)Ja veel on "throttle responce" kohalt oluline tegija hooratas.
993-l on standardis kahemassiline hooratas, mis oma 12-13 kilo kaalub.
RS-i oma või Fidenza alumiinium on märgatavalt kergemad ja mootor kerib pöördeid palju rõõmsamalt.
Mis hooratast kasutad?
Porsche 911 Carrera (993)Enne reguleerimist sai rehvirõhud tehase spetsifikatsioonile vastavaks seatud. Rooli keerates liikus ka raskuskese vastavalt kuhupoole rooli keerasin ja istet reguleerides muutub ka.