register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Porsche 911-peamiselt mootorist   1 2 3 4 5 6  
Poster Message
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Jah, inimesed tulevad ja lähevad, aga ega elu maakeral sellest ei peatu.

Sai käidud sellisel toredal üritusel

Algul sõitsime etteantud kiirusega ja seejärel võis teha ühe vaba kiiirenduse.
Kuna mootor just äsja kokku sai ja eriti just palju tunde töötanud pole, sättisin piiraja 6000 pöörde peale.

Algul oli väike kahtlus, kas etteantud teepikkusel 200 km/h kätte saabki. Aga polnud probleemi.
Selles vabakiirenduses tuli 228 km/h ja piiraja sekkus juba paarsada meetrit enne mõõtmispunkti.
Sellest võib järeldada, et minekut on, eriti, kui saan pöörded tagasi normaalsetele või ka natuke üles viia.

Standardselt on sellisel mootoril pööretepiiraja kuskil 6800 p/min kohal.

Samas, mootoril tilgub õli tilgake siit ja tilgake sealt. Mõnele kohale hakkan juba jälile saama.
Õliga on nimelt nii, et näed teda kõige madalamas kohas, mis tegelikult ise õli läbi ei anna.
Ja jahutusõhk, mis silindrite vahelt läbi puhiseb, annab õlile veel oma raja ja suuna.
Jahutusventilaator saadab 6000 pöörde juures 1000 liitrit õhku minutis silindrite vahele.

Nii et eriti lihtne neid lekkekohti leida pole.

16.04.2012 at 20:38
Jesper
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Ehk siis see nali et õlitilk Porsche mootori all on hea märk (järelikult õli on veel sees) ei olegi päris nali? :)

Kas mingi selline hüva rüübe ei või juhuslikult abiks olla: http://www.amazon.com/Tracer-Products-TP34000601-Fluorescent-Detection/dp/B000JFHNTM ? Ma küll ei tea, kas ja kust seda Eestis mugav saada oleks ja kas sellel üldse mõtet on, lihtsalt kunagi salvestasin pähe ära et selline asi on olemas.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
16.04.2012 at 22:31
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Jesper, Sinult tuleb neid häid mõtteid nagu Vändrast saelaudu-nagu vanasti öeldi :)
Lase neid ikka ka edaspidi rahva sekka.

Huvitav toode igatahes. Päris lõbus oleks UV lambi valgel helendavat mootorit vaadata.
Tegelikult saab ka niisama õlilekete jälile. Seda sellepärast, et õli tuleb pidevalt juurde lekkivast kohast.

Kas või eelmisel lehel olev näide:



Siin langes esimene kahtlus sellele kahe sarvega õlirõhuandurile. Õli leemendas ümber selle ja anduri
ühenduskoht läikis õlist. Peale selle on need andurid tuntud lekkijad.

Aga mitte seekord. Süüdlane oli hoopis see foto keskpaigas olev vertikaalne voolik, mille alumine ots
oli veidi puitunud ja ei sulgunud toru ümber enam korralikult.

[/url]

Olen tegelikult juba viis aastat vaikselt neid lekkeid otsinud ja vahel mõne kõrvaldanud. Aga ikka ei saa lõplikult lahti.

Eks peab siis nende mõne tilgaga leppima lõpuks.
17.04.2012 at 22:11 2 edits. Last edited 22.02.2015 at 12:34 by rollingjack
vvt
  
Porsche 911-peamiselt mootorist
Arvan, et see mootor on võimalik kuivaks saada, küsimus on lihtsalt jõupingutuste mõttekuses, eriti kui tegemist autoga, kus puudub normaalne ligipääs.
Muidugi kultuurne oleks kuiv mootor, aga seepärast pole vast mõtet mootorit maha võtma hakata.
Mina paneks madalaima punkti alla karterikaitse, karterikaitse põhja ülemisele küljele liimiks õhukese porolooni ja õlivahetuse ajal peseks/vahetaks seda.
See vältib nõmedate tilkade teket (muidu lohaka omaniku tunnuseks peetav) ning virisemist ülevaatusel. Või kui karterikaitse on kausikujuline, pole mingit imavat asja vaja.
Imav seepärast, et peagi hakkab sinna kogunev õli üle kaitse serva ikka tilkuma.

Kui tilka alla ei teki, on mõnikord tõesti lihtsam pesta enne ülevaatust või auto müümist leemendav koht puhtaks.
Üks igavene lekkekoht on BMW käsikastide sabasimmerling - no lekkevabu kohtab samaharva kui päikesevarjutust.
Et kõrvaldada ülevaatusonu häiriv leemendav kasti saba, tuleks kast põhjalikult remontida (leket ei peata simmerite vahetamine, kuna põhjuseks on loksuv väljundvõll).
Pinnad, kus puutub kokku õhuke alumiiniumkaan ja malmist plokk, ei jäägi pabertihenditega pidama.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
20.04.2012 at 12:40
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Tegelikult oled, vvt, õigel teel.

Mootorialune kate hoiab tõepoolest tilkumise veidi vähemnähtavana. Õli kogub katte peale ka ilma svammita.
Lihtsalt liiv, mis rataste alt lendub, seob selle.

Mootorialune kate on sellel autol standardis olemas. Tegelikult küll aerodünaamika ja mürasummutuse seisukohast.
Aga samas on ta porscheomanike seas ka "tip tray" ehk tilgakandiku nime saanud, kuna tõesti õlitilku korjab.

See on esimene 911, millel oli täiesti sile põhi ja ka üks paremaid õhutakistustegureid.

Siin pilt, mis seletab jahutusõhu liikumist, aga näitab ka põhja kapseldust:



Mootor alt kaetuna:



Olen ise ka reisidel seda katet kasutanud.

Aga muidu väldin seda, sest:

-mootori jahutus on selleta parem
-lisab mitu kilo lisakaalu
-sama ajastu RS ja Turbo ei kasutanud seda

20.04.2012 at 20:46
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Vabandan, risustan veidi foorumit.

Aga tõend sellest, et sai kiirusega 207 km/h politsei radarisse lennatud :devil

12.05.2012 at 22:31
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
On öö Sahara kõrbes.

Just nagu välklambi sähvatust ette tundes, on kõik ööloomad ja suslikud oma peidupaikadesse tõmbunud.

Ainult tühjus ja tuul...

Ja välklamp sähvatab!

EI TILKAGI ÕLI ENAM!

03.06.2012 at 20:10 2 edits. Last edited 22.02.2015 at 12:35 by rollingjack
BlueStang
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
et siis kaks varianti:
1. Said lekked kõrvaldatud

või tulenevalt Jesperi postitusest
quote:
Jesper: õlitilk Porsche mootori all on hea märk, järelikult õli on veel sees :)
2. Õli sai mootoris otsa
10.06.2012 at 16:37
veekaheksa
Porsche 911-peamiselt mootorist
3. Õlipump on alatootlikkusega, ei jaksa tihendite vahelt välja pressida :)

____________________________
It's not about the result, it's about the emotion.
11.06.2012 at 15:39
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
:) ehee, õigeks osutus variant 1, seega BlueStang viktoriini võitja.

Viimane lekkija oli esimese silindri sisselaskeklapi nookuri võll.
Võll on selline, et otstesse lähevad kaks koonust, mis kokkupoole surudes peaks otstes tihendava pinna moodustama.
Võlli otsad surutakse jämedamaks ja see ka üldjuhul õli kinni peab.
On ka olemas muidugi ka RSR-i rõngastihendid, mis leket aitavad vältida, aga lootsin ilma läbi ajada.
Siin näide võllist ja RSR tihenditest, mis võlli soontesse surutakse.


Õli tuli seega mootori ülemisest poolest, valgus mööda silindripead alla ja tilkus soojusvahetile ja sealt maha.

Siin pilt lekkest- õli noolest vasakul ja nool näitab lekkivat võlli.


14.06.2012 at 18:48 1 edit. Last edited 22.02.2015 at 12:35 by rollingjack
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Nüüdseks on peale mootori kokkupanekut umbes 5000 kilomeetrit läbitud.

Heaks üllatuseks on see, et praktiliselt pole üldse õli kulunud. Valasin küll korra paarsada grammi juurde, aga see oli eksitus.
Auto seisis natuke kaldpinnal ja sellest veidi valeandmeid. Muidugi olen kaks õlivahetust teinud, nagu ikka mootori sissesõiduks soovitatakse.
Samas, viimane ots oli üle 4300 kilomeetri ja mootor õli juurde ei nõudnud.

Tehasejuhend lubab 1000 km läbimiseks 1 liitri õli kulutada. Enne mootori lahtivõtmist ka sellisel hulgal õli kulus.





Algaja kohta päris hea tulemus, ma ise nii arvan :)
24.07.2012 at 17:10 2 edits. Last edited 22.02.2015 at 12:36 by rollingjack
uzzac
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Paisab et väisasid Varssavit autoga :) Ise just tule samuti 4600km Itaali tripilt. Kuidas 120km teetöid meeldis?

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
25.07.2012 at 00:50
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Jah, kui remondi all uut kiirteelõiku Lodz-Varssavi mõtled. Kuna oli laupäev, siis mingeid töid ei tehtud. Kohalik võim eriti kiirteel toimuvasse ei sekku ja kiirus oli selline, et umbes tund ja natuke enam kulus selle tee läbimiseks.

Aga muidu on Poola kiirtee Varssavist saksa piirini kiidetav. Lubatud kiirus 140 ja tegelikult on ka 180-190-ga sõitjaid.

Ise hoidsin mootori seal nii 4000-4400 p/min pööretel pikemaajalselt.

25.07.2012 at 21:56 2 edits. Last edited 22.02.2015 at 12:37 by rollingjack
anryo
  
Porsche 911-peamiselt mootorist
quote:
rollingjack:Aga muidu on Poola kiirtee Varssavist saksa piirini kiidetav. Lubatud kiirus 140 ja tegelikult on ka 180-190-ga sõitjaid.
Kuidas kuni Varssavini tee oli ja Leedu enne seda? Sa kui just värskelt käinu....

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
26.07.2012 at 12:37
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Leedu piirist Varssavisse on praegu kavalam sõita esiti nagu GPS-id soovitavad, Augustowist Lomza peale aga sealt pöörata Zambrovi, kust E67 peale saab. Mitte Ostroleka, nagu GPS soovitab.
Augustowist Bialystoki peale oleks hea sõita lähemas tulevikus.
Praegu käib Bialystoki juures kiirtee ehitus ja kilomeetrite viisi tuleb aeglasema auto sabas kulgeda.
GPS-id suunavad Poolas väiksemaid teid mööda, nende arust otse, aga Poolas tähendab see pidevat veoautode vahel slaalomi sõitmist. Eestist minnes on algul harjumatu nii napikaid möödasõite teha, aga Poolas on see tavapärane. Meie liikluse organiseerijatel ja seaduseloojatel tõuseks seal hirmust juuksed püsti :) Muidugi peab märkima, et liiklus on ka Poolas siiski rahulikum kui eelnevatel aastatel.

Leedu ja Läti kohta midagi erilist lisada pole, sarnanevad veidi meiega.

26.07.2012 at 18:53
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
No eks naabreid peab ka hoidma ;)

Ja endalegi hakkas 83 dB tühikäik ka veidi närvidele käima.

Aga originaal primaarsummuti kaalus ju 11 kg! Praegu oli selle asemel küll otsetoru, mida "Cup pipe" ks kutsutakse.

Sobiva püti leidsin Burns Stainlessi valikust. Lisandus ainult 1,6 kg.

Hääletämber ei osutunud kannatajaks, aga veidi rahulikum on sõita küll.

Nüüd vahel saab isegi raadiot kuulata :D


05.10.2012 at 21:00 2 edits. Last edited 22.02.2015 at 12:38 by rollingjack
Garfield
  
Porsche 911-peamiselt mootorist
quote:
rollingjack:Nüüd vahel saab isegi raadiot kuulata :D
;) ajate siin üks-koht-peale-koma kaalu taga - vaat seal need lisakilod ongi ;)

____________________________
Focus RS
06.10.2012 at 18:42
rustang
  
Moderator
Porsche 911-peamiselt mootorist
Oleks palunud pilti, mis võetud auto all selili lamades ;) hetkel ei orienteeru ma kuidas Sul need torud seal jooksevad?
07.10.2012 at 21:30
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Rustang,

kui summuti poolt mõtled, siis originaal näeb selline välja:




Mul oli siiani otsetoru "Cup Pipe" summuti nr. 8 (mis tõesti 11 kg kaalub) asemel.

Nüüd on sellel cup torul lisaks ülal pildil olnud Burns.


Garfield,

Ma pole just kohanud vanemate Porschede omanikke, kes oma autole võimsust juurde ei sooviks.

Ja keegi kuskil rääkis, et "-" mõni kilogramm võib teha "+" mõni hj. :)

Tegelikult mul pole sellest mingit tähtsust, sest auto võimed käivad praegugi juhi oskustest pikalt üle.

07.10.2012 at 22:17
rustang
  
Moderator
Porsche 911-peamiselt mootorist
Thanks Rollingjack, nüüd saan aru - 964-l on torustik teistmoodi, vanematel on just "8" koha peal lõpupütt.
07.10.2012 at 22:22
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Lisame siis ka ühe vanema Porsche sabaaluse pildi. See on küll ilma soojusvahetiteta, aga see-eest minimaalse takistusega.


11.10.2012 at 20:01
rollingjack
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Nüüd paar sõna sidurist.

Kippus viimasel ajal väga kergesti suitsema minema. Mõtlesin, et ketas küps.

Sai mootor koos kastiga jälle maha võetud. Lihtsalt nii on lihtsam sidurit kätte saada.

Nagu ei oleks ketas küps, katete paksus on 3mm, kettal kokku paksust nii 8mm jagu. Neetide pead ka 2 mm kaugusel pinnast.
Peaaegu nagu uus ketas.



Tunne oli, et ka esimesel käigul tugevalt kiirendades libises läbi.

Mis võiks olla- ketta hõõrdmaterjali omaduste muutus?




23.10.2012 at 22:56
Cardo
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
Kas hooratta või korvi tööpinnad on igalt poolt ühte värvi ?
Minul on olnud selline juhus kus ühel VW tööautol hakkas sidur samuti libisema, seal oli jõude vaid 50kw , aga samamoodi oli ketas korralik. Tundus ka, et ketta kate oli muutunud (tuimaks) , samas korvi tööpind oli osaliselt mõnest kohast pisut sinakas, juu siis libisedes kuumenes üle. Võimalik, et teatud materjalid ka vanusest võivad omadusi muuta.
23.10.2012 at 23:45
rustang
  
Moderator
Porsche 911-peamiselt mootorist
quote:
rollingjack:
Mis võiks olla- ketta hõõrdmaterjali omaduste muutus?


Sinul ka sidurimüstika.... Kui ketas on korras ja kulumata siis peab viga olema korvis, milel survejõud on ehk ebapiisav. Huvitav kas seda survejõudu ei saaks kuidagi mõõta?
24.10.2012 at 10:27
Raceboy
 
Porsche 911-peamiselt mootorist
quote:
rustang: Sinul ka sidurimüstika.... Kui ketas on korras ja kulumata siis peab viga olema korvis, milel survejõud on ehk ebapiisav. Huvitav kas seda survejõudu ei saaks kuidagi mõõta?



Kontakteeru Mihkel Osaga, tel 5274011.

____________________________
www.vems.ee
24.10.2012 at 10:32
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Porsche 911-peamiselt mootorist   1 2 3 4 5 6  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.