register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Kuivkarter  
Poster Message
Trabi
Kuivkarter
Oskab keegi äkki öelda või soovitada millist kolmesektsioonilist pumpa võiks kasutada VW mootoril või kes sellise vidina müügiga tegeleb maarjamaal või lähikonnas. Mis sihuke vidin võiks ka maksta? Igasugune kogemus asja ehitamiseks on teretulnud.
25.11.2011 at 12:28
Raceboy
 
Kuivkarter
Pumpa tasub vaadata eBayst (UK või USA), hinnad kõiguvad paarisajast paari tuhande dollarini. Tavalisele R4 mootorile piisab kolmesektsioonilisest pumbast. Originaalõlipump tuleb tühjaks teha ja surve pool ühendada kuivkarteri pumba väljundiga. Õlivann teha ümber nii, et väntõlli pöörlemiseks ruumi jääks ja avad imisekstsioonide ühendamiseks. Lased teha või teed õlipaagi ise, võid (ja soovitav on) panna kuhugi sobivasse kohta ka teine õlifilter, mis säästaks mootori mingi jama korral süsteemi metallipurust.
Pumba ajamiks kasutakaste hammasrihma, pead väntvõlli rihmarattale sobiva ratta paigaldama (enamasti on ülekanne 1:1).

____________________________
www.vems.ee
25.11.2011 at 12:49
Trabi
Kuivkarter
Pilte sellest kuda asi väljanägema peaks ja kuda asi toimetama peaks on netiavarustes küllaga. Lihtsalt ei tahaks hakata leiutama kuna osal seltskonnal on asi juba toimivana olemas. Küssa on pigen nüanssides. MIlliseid probleeme on kellelgi ettetulnud ja millest peaks hoiduma sellise teema puhul. Kui suur peaks olema õlipaak ja kuhu vahele tavaliselt pannakse jahutusradikas ....? Kelle toodangut pumbanäol valida? Küsimusi on palju ja päris ise ei tahaks enam "jalgratast" leiutama hakata. Kas VW-l R-4 kõlbaks parasiitvõlli ka väljavisata (jagajat pole ja õlipump saaks käituse rihmaga otse vändalt) ?
25.11.2011 at 15:21
Raceboy
 
Kuivkarter
Õlipaagi võiks teha vast 1.5-2x suurema, kui tehase poolt ettenähtud õlinorm. Selle võrra suureneb õli termostabiilsus. Õliradika võid ühendada kas kohe pumbast väljuva otsa külge või kasutada õlifiltri alla käivad nö sandwich-plaati. Kõige parem oleks kasutada sellist adapterit, mis on 1. termostaadiga ja 2. ei lase survestatud õli radikasse vaid alandab survet. Sel viisil vähendad riske mootori tervise osas, kui radikaga peaks midagi juhtuma (õlisurve mootoris jääb alles). Tehasest kasutatakse selliseid nt Porsche 911-l, saadaval on ka aftermarket-juppe.

VW mootori spetsiifilisi asju ei oska eriti kommenteerida, aga kui tegu pole tasakaalustusvõlliga ja midagi ringi selle pealt ei aeta, võiks muidugi ära kaotada, kuna olen kuulnud, et selle võlli saaled ei pidavat väga tugev koht olema. Võin ka eksida. Kuid võlli ära kaotamise puhul tuleks õliavad saalepesades kinni panna.

____________________________
www.vems.ee
25.11.2011 at 16:09
hall
 
Kuivkarter
Toomas, pöördu Pipra poole. Tal on toimiv vormelitel töötanud lahendus VW mootorile olemas.

Täiendus: vahevõlli eemaldamisel tekib väiksem jebla sobiva hammasrihma leidmisega, aga see on lahendatav. Ka selles osas oskab Jaak konsultatsiooni anda.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
25.11.2011 at 16:58 1 edit. Last edited 25.11.2011 at 17:02 by hall
uzzac
 
Kuivkarter
Pumba ostsime meie Pace toodangu siitsamast foorumist kodanik bagiauto käest, neil on hunnikus VW teemalist tarkust ja ehk ilusasti küsides on nad nõus seda jagama. Uuena maksab samasugune pump 600€ ringis vist. Paak võiks olla 5l ja võimalikult pikk/kõrge et vähendada õli loksumist. Paagid Pace lehel on hinnaklassis 300£ umbes. Kusjuures VW on täitsa selline väline pump ka olemas mis käib otse originaal pumba kohale, kuid siis ei ole ta päris kuikarter, sest õli loksub ikka tavakarteris.

Pipar aretas Uusneeme kunagisele vormelile alumiiniumist karterit ja see tükk eksles ka korra meie garaažis, kuid siiski ei olnud meil võimalik sellest midagi leiutada. Hetkel ei teagi kas see on otsaga Jaagu käes tagasi.

Üks pump ootab omaniku endises Pesur Motorspordis, kuid meile jäi antud tükk gabariidilt suureks, lisaks on tegu suurema tükiga, küll on võimalik sealt üks sektsioon vahelt ära likvideerida võlli lühendamise näol. Õiglase hinna korral tasuks kaaluda ka seda võimalust.

Pilt ka sellest PesurMotorspordi pumbast. Tootja oli Barnes vist



____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
25.11.2011 at 20:34 1 edit. Last edited 25.11.2011 at 20:51 by uzzac
bagiauto
 
Kuivkarter
Nagu uzzac mainis usun omavat päris palju infot kuiva karteri ja sellesama VW mootori kohta. VW mootor tarbib soojana määrimiseks päris palju õli ja selle tõttu tuleks kõik kanalid mida otseselt vaja pole sulgeda. Ühe mootori olen selle süsteemi pärast ka laiali lasknud :D - nii, et kogemust on ka.




19.01.2012 at 11:25
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Kuivkarter  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.