register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : McLaren MP4-12C müsteerium  
Poster Message
Jackson
McLaren MP4-12C müsteerium

Minuarust on viimase aja üks huvitavamaid teemasid, selle McLaren MP4-12C ümber keerlev. Tegu on kõva võidusõiduauto tootja uue asjaga. Kaalu lisab asjaolu, et eelmine (ja ainus) McLareni tänavasõiduauto McLaren F1 on täielik legend. Saapad on suured, kuhu MP4-12C'l sisse astuda. Uus auto on ka päris uudse lahendusega, ülelaaditud väike 8-silindriline mootor ja unikaalne hüdrauliline vedrustus kaldumis ja noogutamisvastaste mehhanismidega.

Autot on tänaseks testinud kõik olulised väljaanded. Võrrelnud seda peamise rivaali (või tegelikult eeskuju) Ferrari 458 Italia'ga. Paberil on McLaren kõvem. Testijatel tulev tagasiside on olnud enam kui segane. Näiteks Fifth Gear ja AutoCar. Paljudele uus McLaren ei meeldi. Pole nii kergesti juhitav ning driftiv kui Ferrari. Enamus testijaid on sõitnud Ferrariga parema aja kui McLareniga. Sealhulgas ka Inglisae väljaanded, kes uut Inglise toodet võiks juba puhtemotsionaalselt toetada. Auto on ju raskestimõõdetav meelelahutus.

Huvitava tulemuse sai Top Gear oma käesoleva hooaja kolmandas saates, kus Stig sõitis super-super aja 1:16,2 sellega. Aeg on lausa 3 sekundit Italiast parem!? Teemast mindi aga ebaloomulikult kiiresti üle. Minulgi tekkis imelik tunne, kuigi pole mingi suur konspiratsiooniteooriate austaja. Kas kasutati Pirelli PZero tänavasõidurehve, või Corsa rehve?

McLaren on viidanud vähemalt ühel juhul mittetöötavale aktiivvedrustusele ja valele rehvivalikule. Viidanud ka oma testisõitjate supertulemustele. Mujalt aga, peale Top Geari saate, sellele kinnitust pole tulnud. Kinnitust on tänaseks leidnud vaid McLareni hea kiirendus otse sõites. Võimsuse ja kaalu suhe on hea! Kurvis erinevad aga tulemused Stigi (ja McLareni omade testsõitjate) ja teiste testijate vahel väga suurelt.

Tegu on inglise sportautotootja üliolulise tootega. Lisaks Inglismaa auasjaga üldse autonduse valdkonnas. Jälgime teemade arenguid.

Mõned videod testidest:







McLaren uhke TopGeari aja üle:








13.07.2011 at 21:45 5 edits. Last edited 13.07.2011 at 22:30 by Jackson
Siiiim
 
McLaren MP4-12C müsteerium
Äkki on enamuste Ferrari paremate ringiaegade taga see teema? http://jalopnik.com/5760248/how-ferrari-spins
Ja Top Gear'is väideti ju, et McLaren testis arenduse käigus oma MP4-12C just seal samas Top Gear'i rajal, seega võibolla sealt ka see hea aeg?


____________________________
www.premiumprojekt.eu
14.07.2011 at 08:23 1 edit. Last edited 14.07.2011 at 08:24 by Siiiim
Jackson
McLaren MP4-12C müsteerium
599 ongi nagu kaasaegne fighter-jet. Disainitud ebastabiilseks ning juhitav vaid arvuti abil
15.07.2011 at 12:57
devilc
Moderator
McLaren MP4-12C müsteerium
Kiire kokkuvõte EVO ja CARi testidest.

CARi testis oli amortide tuli läinud põlema alles boksis, Collins arvas, et sõidu ajal oli kõik korras ja pigem segas teda stabiilsuskontroll, mille McLaren tahtis peal hoida. McLaren parandas auto ära ja andis talle siis uuesti proovida, seekord Corsa rehvidel (algne ring oli tänavarehviga). Tulemus oli parem, aga Ferrarist ikka 0,9 s aeglasem.

EVO testis prooviti samuti mõlema rehviga, Corsadega oli McLaren 0,3 s aeglasem, tänavarehviga siis rohkem.

Ferrari kasutab Pilot Super Sport rehve, mis Michelini reklaami järgi peaks Pilot Sport Cupi "lähedase" pidamisega olema, aga täissügavusega mustriga (just sai need ka Boxsterile alla keeratud, näis). Autode sättimise osas olid nad vähemalt EVO testis samas konditsioonis ja samadel rehvidel, millega neid juba kolm päeva ajakirjanikud testinud olid, mingeid spetsiaalseid muudatusi raja jaoks polnud lubatud teha. Mõlema firma jaoks oli see test väga tähtis, mõlemal kaasas terve pilv mehhaanikuid. Hea iseloomustus õhus oleva elektri kohta olid Ferrari põhimehhaaniku sõnad aega sõitnud ajakirjanikule: "Don't be afraid to damage the car. A little damage is okay. Just push, okay? Push, push, push!" :D

Minu arvates ajad totaalne müsteerium pole, McLaren on ju tegelikult sirgel Ferrarist ainult marginaalselt kiirem (0-150 mph kiirenduse vahe 0,5 s, 15.3 vs 15.8) ja EVO testi kohaselt ainult 36 kg kergem. Kuskil pole kirjutatud, et see revolutsiooniline vedrustus peaks tingimata rajal parem olema, lisaks on Ferrari ikkagi mõnevõrra kauem tänavaautosid ehitanud. :) Konks võib olla veel selles, et enamik McLareni benchmarkingut väljatöötamise käigus tehti 430 Scuderia vastu, millest 458 Italia on väga suur hüpe edasi.
15.07.2011 at 18:51 1 edit. Last edited 15.07.2011 at 19:00 by devilc
devilc
Moderator
McLaren MP4-12C müsteerium
quote:
Jackson: 599 ongi nagu kaasaegne fighter-jet. Disainitud ebastabiilseks ning juhitav vaid arvuti abil
See kehtib siiski ainult 599 GTO kohta, tavaline 599 peaks ka ilma stabiilsuskontrollita kiiresti sõidetav olema. No ja saab ka GTO-ga ilma nende süsteemideta kiiresti sõita, kui juhtud hea võidusõitja olema, lihtsalt pole pointi, kuna tehas on teisiti asjad sättinud.
15.07.2011 at 18:51 1 edit. Last edited 15.07.2011 at 19:02 by devilc
devilc
Moderator
McLaren MP4-12C müsteerium
Juba tehakse muudatusi: http://www.evo.co.uk/news/evonews/270433/mclaren_tweaks_the_mp412c_supercar.html
20.07.2011 at 16:57
wirx
  
McLaren MP4-12C müsteerium
uus GT-r sõitis top-geari rajal 17.8...olles 4 kohaline ja makstes mitu korda vähem...aga no nissan jääb ikkagi datsuniks :d

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
21.07.2011 at 18:30
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : McLaren MP4-12C müsteerium  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.