Poster |
Message |
rolantsik |
Grande Finale Bikernieke :)
Võistlus oli äge,oli kõike,märga rada,kuiva rada.
Kahju muidugi,et sealhulgas 2 BMW Cupi autot maha kanti.
1 sõidus(vist 5 ringil) tegid Peep ja Kristo tegid raja ühes ohtlikumas kohas raske avarii,ning võistlus sõideti lõpuni turvaauto sabas !!!!
Eesti autodest ei tulnud veel tagasi sellises konditsioonis nagu Riiga mindi Margus Pihlaku Alfa Romeo 156.
2 Super Touringu ja Super1600 stardi juhtus 4 osalejaga avarii,niiet võistlus lõpetati punase lipuga.
|
01.09.2008 at 08:13 |
|
-XR- |
Grande Finale Bikernieke :)
Mehed ise ikka terved? |
01.09.2008 at 09:01 |
|
rolantsik |
Grande Finale Bikernieke :)
quote: -XR-: Mehed ise ikka terved?
Kristol on vist pöidlaluu katki.
Kõige raskemate tagajärgedega "avarii" tegi muidugi Lembit,kes kandis jalgratta maha.
Rangluu katki ja muud sellised vastikud asjad. |
01.09.2008 at 09:09 |
|
Jesper |
Grande Finale Bikernieke :)
Mh, te räägite nagu reporter, muidugi on hea kuulda et laias laastus kõik siiski terved on.
Aga kes võitis?
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
01.09.2008 at 09:12 |
|
-XR- |
Grande Finale Bikernieke :)
A lätlastel endal ka midagi juhtus?
See on raudselt mingi vandenõu
Kui isegi jalgrattaga kõvasti kukutakse.
edit: a mis kohas nad avarii tegid? Pärast sirget enne aeglast kurvi?
Või milline see üks ohtlikemaid kohti on? Enne sirget on ka päris ohtlik. |
01.09.2008 at 09:13 |
1 edit. Last edited 01.09.2008 at 09:17 by -XR-
|
peep Moderator |
Grande Finale Bikernieke :)
Algus oli paljutõotav, reedeses trennis läks tagumises 90 kraadi kurvist väljudes natuke üle ja lõpetasin vasaku taganurgaga betoonis, niiet tagaosa oli suht kõver. Kuid see sai enam-vähem ära kohendatud ja kahju oli vaid kosmeetiline. Kogu laupäeva oli kuiv ja mõni hetk enne kvalifikatsiooni hakkas tugevalt sadama, niiet kulunud rehviga pidi järgi andma neile, kel all uued rehvid. See vahekord oli pooleks.
Niiet start viiendalt positsioonilt (üks juunior oli ka vahel) aga see läks edukalt, tõusin kohe kas teiseks või kolmandaks, ning koheselt õnnestus hetke isegi esikohal olla, kuid siis läks Roland oma teed. Kuna Ruve, Kristo, Rene ja mina sõidame täpselt samasse auku, siis läks meie vahel päris kõvaks pusimiseks - mina ja Ruve ees, Kristo ja Rene järgi. Mitu korda vahetasime Ruve'ga positsiooni, korra tõmbas tal auto enne stardisirgele väljakeeramist risti ja ma olin sunnitud tal tagaukse siise sõitma, kuid mingi täieliku ime tõttu suutis ta betooni vältida, Kristo pani põllule, et meile otsasõitu vältida.
Kuid see kõik oli lihtsalt hea võidusõit, hapuks läks asi kuuendal ringil Katla kurvis - mis on üks kahest selle raja kõige ohtlikumast kohast. See on osa kolme kurvi kombinatsioonist raja lõpupoole, kus esimene kurv keerab paremale, siis tuleb vasak "katel" ja siis lauge parem, mis viib välja lühikesele sirgele peatribüüni otsas.
Esimesse paremasse tuleb väga vara sisse keerata ja püsida paremas servas aga minu ees sõitnud Ruve'l läks seal laiaks ning kuna mina suutsin hoida võidusõitujoont, siis olin tal ilma eraldi pingutust tegemata kõrval enne vasakule "katlasse" keeramist. Samas ta suutis hoogu niipalju säilitada, et oli kohe selge, et pean talle sisekurvi ruumi jätma ja ise väljast sõitma - mis sundis mind hoogu maha võtma ja Ruve sai kurvi sisenedes ca. 3/4 autopikkust ette. Kuna me mõlemad nende manöövritega kaotasime kiirust, oli vahetult meie sabas sõitval Kristol võimalus järgi võtta ja ta valis katlasse sisenemiseks samuti vasaku trajektoori ehk siis sõitis Ruve järgi ja minu suhtes vasakul. Kahjuks tegi ta katlasse sisse keerates valearvestuse kas kiiruse või pidurdusmaa osas ja libises vasakult trajektoorilt välja minu auto juhipoolsesse tagarattasse või kuhugi sinnakanti, ning kuna kiirus oli suur, ning kokkupõrge oli piisavalt tugev, siis lõi mul auto hetkega kõigepealt vasakule risti ja sealt tagasi paremale 45 kraadise nurga alla kohe väliskurvis olevasse mullavalli ning edasi üle katuse. Kristo kaotas samuti juhitavuse ja lendas mõni meeter eemal samasse valli, ning üle katuse. Vaatasin kodus Performance Box'i järgi ja orienteruv kiirus rajalt välja sõites oli 115 kmh ning vall on kohe raja ääres, ma vist ei jõudnud isegi jalga gaasilt tõsta. Löök tuli kaasistuja poolsesse esirattasse, kere on täiesti deformeerunud ja pole enam taastatav. Kristo auto oli suht samasuguses konditsioonis. Mõlemad jäime ise terveks.
Turvavarustus toimis 100%, ilma puurita auto oleks 110+ kmh seina sõites päris lapik. Kasutan HANS tuge ja täna hommikul pole kaelal häda mitte midagi, absoluutselt pole valus ega kange - ilma oleks asi tõenäoliselt teisiti. Kindlasti oli abiks ka korralikult pead külje pealt toetavast istmest, sest löök tuli diagonaalis. Seega, tulin autost välja ilma pisima füüsilise kahjustuseta - võib-olla õnnelik juhus - kuid korralik turvavarustus kindlasti suurendas selle juhuse tõenäosust. Võidusõiduks soovitan kindlasti HANS'u kasutada. Ja ma ei tea, millest see tarkus tuli, kuid lasin vahetult enne kokkupõrget roolist lahti, seega jäid ka sõrmeluud terveks.
Nagu Roland mainis, päev oli ka muidu avariide rohke aga sõita oli sellegipoolest väga fun, ainult kahju, et seda nii vähe teha sai. |
01.09.2008 at 09:16 |
2 edits. Last edited 01.09.2008 at 09:19 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
Grande Finale Bikernieke :)
Ja palju õnne Ruve'le, kes tuli Eesti Meistriks !!! |
01.09.2008 at 09:20 |
|
rolantsik |
Grande Finale Bikernieke :)
quote: -XR-: A lätlastel endal ka midagi juhtus?
Juhtus ka lätlastel:Pihlaku auto mahakandmises osalesid ka kaks kiiret lätlast, Karlins ja Timaks,kes siis avarii hetkel sõitsid GT klassis oma BMW-dega.
Egons Lapins sõitis 1 stardi soojendusringil !!! oma Honda Integra vastu betooni puruks.
|
01.09.2008 at 09:24 |
|
ICE |
Grande Finale Bikernieke :)
Karm värk...
On mingit pildimaterjali ka nendest autodest? Kas pääseb ainult uue kere-puuriga või mootor-sillad jne ka prügikasti?
____________________________
Petrolheads.ee |
01.09.2008 at 09:41 |
|
hall |
Grande Finale Bikernieke :)
quote: rolantsik: quote: -XR-: Mehed ise ikka terved?
Kristol on vist pöidlaluu katki.
Kõige raskemate tagajärgedega "avarii" tegi muidugi Lembit,kes kandis jalgratta maha.
Rangluu katki ja muud sellised vastikud asjad.
Oh rattal pole midagi viga ja Lemps murdis käe-, mitte rangluu. Lisaks kraabitud nägu ja katkine kulm
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
01.09.2008 at 09:44 |
|
matrix |
Grande Finale Bikernieke :)
Kahju et kogu BMW cup viimasel võistlusel sellise pöörde võttis.
Kristo käsi on on õnneks terve ja asi piirdus ainult põrutusega.
Auto seevastu , pärast eile õhtust kontrolli kuulub 100 % maha kandmisele, kuna turvapuur on kahjustatud ja kerelt eriti sirget kohta ei leia.
Palju õnne Ruvele Esimese BMW Meistritiitli puhul !!!
Trektal RL Racing meeskond
|
01.09.2008 at 09:50 |
|
Silwer |
Grande Finale Bikernieke :)
Uhh, karm värk. Hea et turvavarustus oli tasemel ning asjaosalised praktiliselt terved. Selline asi paneb mind aina rohkem mõtlema ka oma autosse puuri paigaldamisele - nagu elukindlustuse eest.
Aga ka palju õnne Ruvele Meistritiitli puhul!
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
01.09.2008 at 10:00 |
|
Lembit |
Grande Finale Bikernieke :)
quote: rolantsik:
Egons Lapins sõitis 1 stardi soojendusringil !!! oma Honda Integra vastu betooni puruks.
Lapins pani lausa pealesõiduringi teises kurvis seina. See on vist tase omaette.
|
01.09.2008 at 10:03 |
|
-XR- |
Grande Finale Bikernieke :)
quote: Silwer: Uhh, karm värk. Hea et turvavarustus oli tasemel ning asjaosalised praktiliselt terved. Selline asi paneb mind aina rohkem mõtlema ka oma autosse puuri paigaldamisele - nagu elukindlustuse eest.
Aga ka palju õnne Ruvele Meistritiitli puhul!
Karm, aga huvitav.
Ja kui turvapuuri kerega ühendad, siis see lisab ka jäikust päris palju
Ma arvan, et see on hea investeering. |
01.09.2008 at 10:03 |
|
Jesper |
Grande Finale Bikernieke :)
Palju õnne Ruve!
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
01.09.2008 at 10:17 |
|
rolantsik |
Grande Finale Bikernieke :)
Ah jaa,minu "sõber" Grushelevsky suutis oma BMW 130-ne ka tunneli peal korralikult puruks sõita |
01.09.2008 at 10:21 |
|
hall |
Grande Finale Bikernieke :)
quote: Lembit: quote: rolantsik:
Egons Lapins sõitis 1 stardi soojendusringil !!! oma Honda Integra vastu betooni puruks.
Lapins pani lausa pealesõiduringi teises kurvis seina. See on vist tase omaette.
Kusjuures mul tekkis endal ka teise sõidu pealesõiduringil samas kohas äkilisemalt rehvi soojendades üsna tugev ülejuhitavus ja väike võimalus tabada samas kohas seina
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
01.09.2008 at 10:22 |
|
Cardo |
Grande Finale Bikernieke :)
Plekki annab taastada, mehi mitte, rõõm kuulda, et tervis korras on. Riia rada tundus vägagi karm ja andestamatu, nii ta ka oli .
|
01.09.2008 at 10:30 |
|
jaan tatikas |
Grande Finale Bikernieke :)
|
01.09.2008 at 19:04 |
|
peep Moderator |
Grande Finale Bikernieke :)
Mulle on paar korda sõbrad-tuttavad maininud, et võistlust vaadates on kahel sinisel raske vahet teha ja tõesti...nagu kaks tilka vett ! |
01.09.2008 at 19:13 |
2 edits. Last edited 01.09.2008 at 19:14 by peep (Moderator)
|
ICE |
Grande Finale Bikernieke :)
Oi püha #¤¤... Peep sinu auto tundub hullemini pihta olevat saanud, vähemalt selle nurga alt. Mitte, et sellel erilist vahet nüüd oleks. Huvitav, kas sellise avarii läbiteinutel kuidagi alateadvusesse mingi "arm" ka jääb ning mõjutab kuidagi hilisemaid kiirusi või kiirete otsuste langetamisi võistlusolukordades? F1-s tundub, et on kaks varianti- mees muutub kiiremaks või siis hoopis aeglasemaks.
____________________________
Petrolheads.ee |
01.09.2008 at 20:49 |
|
-XR- |
Grande Finale Bikernieke :)
Andke siis teada palju juppe kasutuskõlblikuks jäi.
Päris kallis ettevõtmine ikka. |
01.09.2008 at 20:53 |
|
hall |
Grande Finale Bikernieke :)
quote: DC ICE: Oi püha #¤¤... Peep sinu auto tundub hullemini pihta olevat saanud, vähemalt selle nurga alt. Mitte, et sellel erilist vahet nüüd oleks. Huvitav, kas sellise avarii läbiteinutel kuidagi alateadvusesse mingi "arm" ka jääb ning mõjutab kuidagi hilisemaid kiirusi või kiirete otsuste langetamisi võistlusolukordades? F1-s tundub, et on kaks varianti- mees muutub kiiremaks või siis hoopis aeglasemaks.
Eks see armi tekkimine ole individuaalne, ühest vastust pole. Minu kogemus näitab, et avariisid tuleb autospordis võtta kui paratamatust ning mitte möödunu pärast põdeda. Siis pole ka mingit armi. Samas tuleb kindlasti situatsiooni enda jaoks analüüsida ja teha õiged järeldused tulevikuks - kui juba nii kallist kooliraha maksta, tuleb võtta koolitusest maksimum
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
01.09.2008 at 21:24 |
|
peep Moderator |
Grande Finale Bikernieke :)
Juppidest, mis mingi olulise summa raha maksavad, jäi ilmselt enamus kasutuskõlblikuks peale kere/puuri. Ja E36 saigi ju seetõttu baasautoks valitud, et plekid/kere ja enamus teisi juppe on avarii korral suhteliselt soodne asendada. Küsimus on auto kokkupanemisel tehtud töö hulgas, mis nüüd tuleb uuesti teha ja eriti selles, et kõike on vaja korrata - kes see ikka tahab sama asja kaks korda teha ?
Mis Siimu küsimust puudutab, siis ei usu, et see kuidagi minu sõitu mõjutab, sest ma olin suht passiivne osaleja antud loos. Samas eks mul ole F1'ni veel areneda ka. Minul on kahju, et ei saanud järgmisesse starti minna, enda hinnangul olin võimeline täiega edasi panema kuid eks tegelikult poleks see ehk nii hea mõte olnud.
Samas, ma loodan, et see on positiivses mõttes õpetlik lugu neile, kes järgmisel hooajal joonele tulevad. |
01.09.2008 at 21:26 |
2 edits. Last edited 01.09.2008 at 21:52 by peep (Moderator)
|
-XR- |
Grande Finale Bikernieke :)
pildialbumeid ka tulemas on?
newton või serx olid kohal ikka? Või wax või äkki mõni lätakas? |
01.09.2008 at 22:10 |
|