register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Vedrustusest, jälle  
Poster Message
Jesper
 
Vedrustusest, jälle
quote:
rolantsik:
See vedrustuse asi on ka tänasel päeval nii nagu ta on,kui neid KW amorte oskaks reguleerida,siis oleksid nad kindlasti tavalistest paremad,kuid seni kuni seda oskust pole,ei näe ma ka seal vahet.

No kui võrrelda apples to apples siis ma hetkel ei tea palju Bilsteini tutikad asendusamordid maksavad, aga kuna minu autol olid tagaamordid läbi, esimesed teadmata korras, vedrud osad pooleks ja kogu kupatus ofkoors veel 316 oma, siis ma lõin kokku et tutikad kõige odavamad amordid + madaldusvedrud oleks maksnud suurusjärgus 8k. Lisaks tulevad KW komplektis kaasa M3 kondid, mille hind UM-is oli vist mingi 1,5-2k vahemikus paar, täpselt ei mäleta aga roppkirved. Seega see algselt plaanitud KW1 komplekt on juba peaaegu tavalise B-osa hinnaklassis. KW3 ei anna võib-olla sealt hetkel midagi juurde, aga noh kui võtta BMW Cupi hüppelauana suurematesse klassidesse, mitte lihtsalt odava lapatsi andmise klassina, siis imho on nendega mängimine piisavalt huvitav et selle eest tiba maksta.

Ja KW3 osta on odavam kui kõigepealt tavavedrustuse ja siis pärast KW3 ostmine :)

Ringiajad ei ole imho praeguse seisuga üldse relevantsed, ma olen täiesti kindel et tippvõidusõitja teeb suvalise autoga kogu meie pundi ümber ringe, vähemalt minu jaoks on oluline et saaks mingi kogemuse ja põhiteadmised võidusõidust ja auto sättimisest kätte, ilma end täiesti ogaraks maksmata. See, kui keegi tuleks ja sosistaks kõrva et vot võidu valem täna on niimitu klikki amorti, ei ole üldse huvitav.

Ja keda sättimine ei huvita, võib ju seda lasta proffidel teha, või sõita tavaamordiga.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
27.08.2008 at 15:08
valge välk
Vedrustusest, jälle
Minu arust on siin siiski veel paar asjaolu millega arvestada. Esimene on see, et amorte on üsna raske seadistada kui autol puuduvad vedrustuse käigu/kiiruse andurid, sest siis peab seda tegema a'la nagu KONI kodulehel on märgitud.
Teine asi, mitmes astmes neid amorte saab reguleerida?
- low speed bump?
- high speed bump?
- low speed rebound?
- high speed rebound?
Oluliselt aitab fancymate vedrustuste muidugi kaasa see, et vedrusid on kergem vahetada pluss suurem valik erinevaid, mistõttu on võimalik koostöös reguleeritavate stabikatega leida hea kompromiss ning autot suuremas ulatuses seadistada. Amortide seadistatavus tuleb mängu niil, et ei lase autol liigjäikade vedrude korral nookuma hakata.

Kas kusagil on graafikud ka üleval, kui suurtes piirides (ehk siis mis damping ratio ulatuses) saab neid KW-sid reguleerida?

Samas minu teada on ka variant, et kui arvestada välja oma auto omavõnkesagedus teatud vedrudega, teeb näiteks Bilstein just sellele kombole sobivad klapid amortidesse(seda ümberkalibreerimist tehakse vist ka Soomes)...aga ma võin ka eksida.

Pika jutu mõte on see, et kui ei tea, mis ulatuses amorte reguleerida saab, ei anna need ka väga palju juurde ning on samaväärsed kvaliteetsete mittereguleeritavate amortidega - samas raha annab natukene kokku hoida. Neid mittereguleeritavaid annab enamasti samuti klappide ümberehitamisega hiljem reguleerida , kui peaks vajadus tekkima.
27.08.2008 at 16:01
Jesper
 
Vedrustusest, jälle
Valge välk, üks tähtis asi mida sa vist ei ole märganud. BMW Cupi kontekstis me, taevale tänu, enam ei vali vedrustust :) Reeglites on ainuke valik KW3 või mittereguleeritav originaali sarnane, viimasega võib muidugi hulluks minna ja kustomeerida stiilis F1 inseneride osavõtul sadade tuhandete eest, aga tundub et kellelgi hetkeseisuga sellist asja plaanis pole.

Hetkel oli arutelu teema, et kas on mõttekas võtta tavaline odav OEM vedrustus kalli KW3 asemel, kui KW3 nagunii seadistada ei oska. Konsensus tundub olevat, et vahet väga pole, iseasi kui kaua kestab olukord "nagunii seadistada ei oska".

Aa, ja coiloveri vedrusid me ka ei vaheta :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
27.08.2008 at 16:29 2 edits. Last edited 27.08.2008 at 16:32 by Jesper
rolantsik
Vedrustusest, jälle
Teoorias on see reguleerimine väga lihtne,kuid reaalne elu seab oma korrektiivid.

Seda meie radade mappi selle KW jaoks sellise BMW all pole olemas ja kui olekski,siis näiteks Sauga omaga,mis iga aastaga sõiduomadusi muudab tohutult,polegi suurt midagi teha.

Mul kohe ei tulegi meelde,kas BMW reeglite järgi näit. AIM on lubatud?
Selle järgi ja ka sõitja poolt toodud infoga saaks küll pilli ilusti seadesse.
Enda kogemusest võin jällegi öelda,et ideaalseadet pole olemas.See sõltub parasjagu sõitja meeleseisundist,tujust ja füüsilisest vormist.
27.08.2008 at 16:59
Jesper
 
Vedrustusest, jälle
AIM on misasi? Datalogger? Logimine on lubatud, kuni see ei segune mootorijuhtimisega.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
27.08.2008 at 17:09
rolantsik
Vedrustusest, jälle
AIM näitab rooli,vedrustuse,pidurite jms tööd
27.08.2008 at 18:56
valge välk
Vedrustusest, jälle
Jesper, oskad öelda, mida nende KW-de juures annab reguleerida (vaata seda nelja asja, mis ma eelmises postituses küsisin)?

Juhi kohta on paljud võidusõiduinsenerid öelnud (Claude Rouelle tõi paar mahlakat näidet eelmise aasta seminaril) , et enne seadistuses vea otsimist tuleb alati uurida, ega naine juhti hommikul maha ei jätnud või börsil paha päeva ei olnud, sest juhi tujudest ning meeleolust sõltub väga väga palju. Mida väiksemate kogemustega juht, seda hullem.

28.08.2008 at 09:24
Jesper
 
Vedrustusest, jälle
Ma oskan öelda et amordi küljes on kaks nuppu, ühe kohta manualis kiri bump ja teisel rebound.

Mida ja kuidas nad reguleerivad on minu jaoks nõiakunst, kruttisime neid manuali soovituse+kõhutunde järgi natuke ja olid paremad kui otse kastist tulnuna :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
28.08.2008 at 09:32
meph
 
Vedrustusest, jälle
Reboundi sai vist jesperi amortidel krutitud minu mäletamist mööda. Bump'i ei hakanud kahe sõidu vahel kruttima, kuna see nupp polnud nii hästi ligipääsetavas kohas :P
01.09.2008 at 09:42
Jesper
 
Vedrustusest, jälle
Ei, kodus enne Krabat ma panin ikka mõlemad jonksu.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
01.09.2008 at 10:18
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Vedrustusest, jälle  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.