Poster |
Message |
peep Moderator |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Leidsin mõned teemakohased lingid. Et kaotsi ei läheks, panen siia tutvumiseks:
Teooria:
http://www.elephantracing.com/techtopic/cornerbalance.htm
http://www.nsxprime.com/FAQ/Performance/cornerbalance.htm
Kalkulaatorid:
http://vintagebus.com/cgi-bin/balance.cgi
http://www.356racing.com/balance.html |
14.12.2007 at 22:41 |
|
wax |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Selliseid kaale müügis kah. Eestist vist suht mõttetu otsida.
http://www.speedwaymotors.com/m/233_Race-Car-Scales.html
|
14.12.2007 at 23:39 |
1 edit. Last edited 14.12.2007 at 23:39 by wax
|
Jesper |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Või siis 12 sellist: http://www.handymann.ee/cart/view_product.php?product=80277
Tegelt ma hakkasin mõtlema, kui täpne see mõõt peab olema, et asjast kasu oleks? Kui ~1kg täpsus on piisavalt hea, siis võib paarist rauatükist ja garaaži ukse hingest teha mingi näiteks 4:1 kangisüsteemi ja kasutada nelja vannitoakaalu. Mitte, et 12tk nüüd mega kallis oleks , aga väiksemate vidinatega on lihtsam majandada.
Ja kui nüüd veel edasi mõelda, siis pole ühikuline täpsus ju üldse oluline, peaasi et kõik neli kaalu on ühesugused. Seda, kas ikka on, on kerge kontrollida, astudes lihtsalt järjest nende peale
Viimane edit ausalt, ma mõtlesin isegi liiga keeruliseks asja... http://www.miatapower.com/race-car-scales/index.html |
15.12.2007 at 00:34 |
3 edits. Last edited 15.12.2007 at 00:52 by Jesper
|
-XR- |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Kas ei oleks lihtsam mõne tiimi juures kaalumas käia, kel vastavad vahendid olemas? |
15.12.2007 at 19:15 |
|
Jesper |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Mina pakuks, et pole lihtsam. Kui oleks lihtsam, siis oleks maailmas ainult ühel tiimil need kaalud ja kogu ülejäänud seltskond oleks nende ukse taga |
15.12.2007 at 21:48 |
|
matukas |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Lihtsam on üks kord käia aga mitu korda läheb kalliks. Saksa AMK küsib ca 300 EEK ühe korra tavamõõtmise eest. Kui tahad seadistada ka, siis arvesta tunnihinnaga 900 EEK (oli vist nii).
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
16.12.2007 at 13:54 |
|
Jesper |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Kuna Saksa Auto AMK kaalud on Soomes, sai natuke nende Ruggesi kaaludega mängitud ja tekkis küsimus, et kas bemm ongi nii hea auto, et nurgakaalud ei tule mitte ainult ühe külje esi/taga suhetena õiged, vaid on ka sümmeetrilised? Või vusserdasime ikka midagi ära.
Ja miks tagaratta vedru kõrgemale keerates seal nurgas olev kaal väheneb? Kas see on mingi anomaalia, või peaksin ma arsti juurde minema Kaalude osas on muidugi parandamisruumi, aga tulemuste korratavus oli hea ja esiotsa kruttides muutusid kaalud täpselt nii nagu ette nähtud.
Veel oli üsna huvitav see, et vedru pealt mõõtes tulid ühe silla poolte asendid päris erinevad, vasaku ja parema tagaratta vahel oma pool cm kindlasti, ees viimast seisu üle ei mõõtnud, aga pidevalt elasid need nagu oma eraldi elusid. Kas sellised erinevused on vana auto puhul normaalsed?
Milline oleks "good enough" täpsus, ma arvestasin 3:1 suhte puhul et täpsemat kui +-3kg nurga kohta ei pigista ikka kuidagi välja, mulle tundub esialgu piisav, aga äkki oleks targem sellise täpsusega mitte pullida, panna lihtsalt keerdude arvu järgi paika vasak ja parem pool sümmeetriliseks ja otsida päris kaalud?
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
07.08.2008 at 02:26 |
1 edit. Last edited 07.08.2008 at 02:28 by Jesper
|
matukas |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Sa ise kogu varustusega sees istudes ka kaalusid? Saan aru, et see on olulisem mõõtmine.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
07.08.2008 at 10:33 |
|
JustMe |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
quote: Jesper: Ja miks tagaratta vedru kõrgemale keerates seal nurgas olev kaal väheneb?
Kas mitte ei ole see tingitud sellest, et raskuskese liigub ettepoole, kui tagaotsa tõsta ning sellega antud nurga kaal väheneb?
____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS |
07.08.2008 at 10:39 |
|
Jesper |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Ei tohiks olla. Jutt käib muutustest vahemikus 1-5mm vedrutaldriku asendis. Ma ise mõtlesin, et äkki see multi-hüper-duper tagavedrustus teeb seal mingeid trikke.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
07.08.2008 at 11:22 |
|
wax |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Ma arvan, et viga tuleb otsida kellaajast. Keerasid lihtsalt pool neli hommikul valele poole? |
07.08.2008 at 11:32 |
|
mart154 |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
quote: wax: Ma arvan, et viga tuleb otsida kellaajast. Keerasid lihtsalt pool neli hommikul valele poole?
jajah... righty - tighty, lefty - loosy |
07.08.2008 at 11:37 |
|
anryo |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
BHRA'l on Intercomp kaalud olemas, kuid on vaja korra hooldusesse saata, kuna peksavad segast. Tegeleme parasjagu sellega.
Kui korda saab, siis kindlasti saab ka sümboolse raha eest kaalumise teenust pakkuda.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
07.08.2008 at 12:50 |
|
Jesper |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Nojah, AMK oleks selle kogu pulli ka suht väikse raha eest ära teinud, kaasa arvatud ajude kasutamine ehk mitte ainult kaalurent. Lihtsalt ei vedanud sellega. Aga noh varem või hiljem tuleb nagunii kõik asjad endale selgeks teha.
Wax ja Mart154, selles viga ei ole
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
07.08.2008 at 12:57 |
1 edit. Last edited 07.08.2008 at 12:57 by Jesper
|
rolantsik |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
See kolmanda seeria bemm,millele "kakspool" vahele istutatud on,ongi suht veider pill.
Kui meie raamatu järgi kaaluma hakkasime ja rattad kõik kaalu said,oli pillil esinina püsti nagu maasturil.
Siis loobusime ja tegime nagu alati
Vedrusurved ühtlaseks ja ongi valmis. |
07.08.2008 at 20:02 |
1 edit. Last edited 07.08.2008 at 20:03 by rolantsik
|
valge välk |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Ma ei tea, aga kas stabikas sai ikka lahti lastud kui nurgakaalusid sätiti? Stabikaga muudab neid arve ikka jumala suvaliselt kui vedrusid keerad - on ju üks ratas teisega seotud
Ja mismoodi see vedrusurvete järgi paika panemine käib? Et igal pool on sama palju läbi vajunud? Siis ei saa ju diagonaalid kuidagi võrdseks ja kaalumisel pole nagu mõtet?
Või sain ma millestki valesti aru... |
14.08.2008 at 15:57 |
|
Jesper |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Stabikad olid lahti ja amorid max pehmed.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
14.08.2008 at 16:19 |
1 edit. Last edited 14.08.2008 at 16:19 by Jesper
|
BlueStang |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Sai täna amorditesti käigus naljapärast ka autot kaalutud. Tulemused kolmveerand paagi ja 70kg juhiga:
Nurgad
496 425
357 330
Sillad
921
687
Kogukaal
1608
Kaalujaotus on muidugi päris vahva - 57/43
Ainult, et mis selle teadmisega nüüd peale hakata
|
19.09.2008 at 19:41 |
1 edit. Last edited 19.09.2008 at 19:41 by BlueStang
|
HrHunt |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Parem pool selgelt liiga kerge - võta tibu kõrvale. Mul tuli viimane kord tibuga parem ringiaeg kui ilma - asi peab balansis olema
____________________________
|
19.09.2008 at 19:49 |
|
Jesper |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Irw, see tibu peab päris khm, kopsakas olema, et stangi balanssi saada
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
19.09.2008 at 20:02 |
1 edit. Last edited 19.09.2008 at 20:02 by Jesper
|
rolantsik |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
quote: Jesper: Irw, see tibu peab päris khm, kopsakas olema, et stangi balanssi saada
Haa,kopsakama tibu kohta tuli üks sõna meelde - broiler
|
19.09.2008 at 20:08 |
|
HrHunt |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Pole hullu, sportlike saavutuste nimel kannatab ehk paar ööd ära
____________________________
|
19.09.2008 at 20:16 |
2 edits. Last edited 19.09.2008 at 20:22 by HrHunt
|
BlueStang |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
okok, aga päriselt
kui mass on sisekurvis, siis see peaks ju pigem hea olema või mis |
19.09.2008 at 21:03 |
|
Jesper |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Sul on coiloverid all? Kui ei, siis vahet pole, nagunii midagi teha ei saa. Kui jah, siis võta kasvõi Peebu antud linkidest mõni ja arvuta ideaalkaalud välja (või kasuta veebikalkulaatorit, kui usaldad) ning keera paika. Ma nüüd olen üldse mitte ekspert selles asjas (ja kalkulaatorit otsida ka ei viitsi ), aga silma järgi pakuks et vasakpoolse esiratta pealt võiks kaalu natuke vasaku taharatta peale kallutada ja teisel pool vastupidi.
Kaalujaotust telgede vahel ja kaalujaotust vasaku ja parema poole vahel sa nurgakaaludega muuta ei saa, selleks peab HrHundi antud nõu sarnaseid nippe kasutama. Nagu ma eelnevalt kirjutasin, olin ma isiklikult üsna imestunud, kui bemmil vasak ja parem pool ühte auku tulid, see on rohkem õnn ja anomaalia.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
19.09.2008 at 21:12 |
|
valge välk |
Nurgakaalude seadistamine (corner balancing)
Coil overite olemasolul ma pigem paigutaks raskust vasaku esiratta pealt parema esiratta peale, kuna siis saab diagonaalid paremaks ning hetkel on just esisillal kaaluerinevus suurem.
Coilovereid ei ole, siis tuleb tellised panna paremasse esinurka või siis mõni rather bendy person veeretada kaasistuja jalutsisse |
20.09.2008 at 01:37 |
|