Poster |
Message |
joonas |
Radiaator õli jahutamiseks
Sooviks paigaldada enda autole õli jahutamiseks lisa radiaatori. Hetkel on autol jahutusvedelikuga jahutatav õli jahutamise süsteem.
Sooviksin kasutada termostaadiga n.ö. "sandwich plate" adapterit õlifiltri all ja siis õhuga jahutatavat õli jahutamise radiaatorit.
1. Kas keegi oskab kiita või laita seda "sandwich plate" adapterit?
2. Kui suur oleks optimaalne radiaatori suurus. Foorumitest on läbi käinud 13 realised Mocal radiaarorid (minu autole)? Mõni link või valem?
3. Millist radiaatorit valida? Setrab, Mocal ...
4. Kas Eestis keegi müüb õli jahutamise radiaatoreid, voolikuid ja otsikuid mõistliku hinnaga?
Kui juba õli jahutada, siis võiks ka õli temperatuuri jälgida.
5. Kuhu tuleks paigaldada andur (õlipanni, enne radiaatorit, peale radiaatorit)?
6. Oskate soovitada andurit ja näidikut?
Kui kellegi on pilte korrektse radiaatori paigutuse kohta, siis oleks linkide eest tänulik.
7. Kuhu paigaldada õli jahutamise radiaator? (jahutusradiaatori ette, kuhugi kõrvale, kuidas juhtida radiaatorile õhku, kuhu juhtida väljunud õhk)
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
06.06.2008 at 09:56 |
3 edits. Last edited 06.06.2008 at 16:06 by joonas
|
matukas |
Radiaator õli jahutamiseks
Samasse teemasse sobiks küsimus, et kes Eestis Mocal tooteid müüb?
Või oleks mõistlikum mõnest välisriigi netipoest soetada?
Mitte et mul endal vaja oleks, vaid rahva teadlikuse tõstmiseks.
Enda pisikesel tuleb terve esiosa 'custom' radikatega (IC, OIL, WATER).
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
06.06.2008 at 10:04 |
|
hall |
Radiaator õli jahutamiseks
quote: matukas:
Enda pisikesel tuleb terve esiosa 'custom' radikatega (IC, OIL, WATER).
On sul jahutusega nii suuri probleeme, et kogu asi tuleb ümber ehitada? Või on eesmärk lihtsalt ehitada?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
06.06.2008 at 15:31 |
|
matukas |
Radiaator õli jahutamiseks
G40 probleem on alati olnud õlitemperatuur. Foorumites laia ilma peal (Euroopa) kurdavad sama.
Nüüd lisandus uue Nissens jahutusvedeliku radiaatori paigaldamisega (originaal läks katki) ka selle temperatuuri tõus. Viimasel OT-l 5 ringi ja pidi hoolas olema.
Ja kuna mootorile on appi palutud Eaton M45, mis toodab kuumemat 'survet', siis tuleb 30x20 cm IC asemele midagi muud meisterdada.
Ehk lõppsõnana: reaalne vajadus.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
06.06.2008 at 16:26 |
|
Silwer |
Radiaator õli jahutamiseks
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1411&mospid=47283&btnr=11_0459&hg=11&fg=30
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
06.06.2008 at 20:41 |
|
raimo_r |
Radiaator õli jahutamiseks
Mul on üks sellesama 325i bemmi õlijahutusradikas koos torudega olemas kui keegi soovib. Kärje element on küll kõver ja kas ta hetkel ka õli peab ma ei tea.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
07.06.2008 at 10:10 |
|
Raceboy |
Radiaator õli jahutamiseks
325-e õliradikas on üks parimaid, mida tehases paigaldatud on ja seda on pmst olematu summa eest saada.
____________________________
www.vems.ee |
07.06.2008 at 13:56 |
|
rustang Moderator |
Radiaator õli jahutamiseks
On Sul Raimo ka see täisnurga all vahetükk (Silwer pildil nr.3), mis ploki ja õlifiltri vahele käib? Sel juhul on huvi olemas. |
07.06.2008 at 21:33 |
|
joonas |
Radiaator õli jahutamiseks
Kui bemmi radikast juttu tuli, siis mis on sellise kasutatud radiaatori tavaline hind?
Kas keegi teab selle radiaatori mõõtmeid ja millises mõõdus on keermestatud otsikud.
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
09.06.2008 at 09:39 |
|
raimo_r |
Radiaator õli jahutamiseks
quote: rustang: On Sul Raimo ka see täisnurga all vahetükk (Silwer pildil nr.3), mis ploki ja õlifiltri vahele käib? Sel juhul on huvi olemas.
Seda jubinat ilmselt ei ole. Seda saab bemmifoorumitest või siis näites Pesuri, Lille jne käest.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
09.06.2008 at 10:44 |
|
joonas |
Radiaator õli jahutamiseks
Võibolla oskate soovitada, kellega rääkida sellel teemal vms. ?
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
12.06.2008 at 17:46 |
|
bastion |
Radiaator õli jahutamiseks
tere,
MOCAL tooteid saab KEISEI RACING OÜ-st. Meil kohapeal sandwitch plated ja radikad olemas erinevatele automudelitele ning soovi korral saame toota teile ka sobiva pikkusega metallsukaga voolikud , teile sobivate nurkade ja liitmikega.
Pakume laost ka laia valikut AN liitmikke , ühendusi , adaptereid jms.
Õliradikate hinnad algavad 450eek 7 realine jahutusradikas.
Samuti on meie kaudu saadaval kvaliteetsed Black Diamond metallsukaga pidurivoolikud , pidurikettad ja klotsid. Rohkem infot tootja kodulehelt : http://www.blackdiamondperformance.com/
Tootepäringutele vastame ka e-posti teel ning kaupa saadame ELS ja Cargobusiga ka väljaspoole Tallinnat.
Olavi
____________________________
(Varuosad & Tuuning) CARSHOP.EE - tel 6701222 (Wiseco,K1,JE Pistons,ARP,Cometic,Trend,Dart,Diamond) |
13.06.2008 at 16:15 |
|
joonas |
Radiaator õli jahutamiseks
Eile vaatasin Peebu E36 masinat ja nägin, et sellele oli paigaldatud Setrabi õlijahutuse radiaator jahutusvedeliku radiaatori ette.
Jahutusradiaatori ja õliradiaatori vahe tundus olevat umbes 10 cm.
Kuidas E36 on õli jahutamine tehases lahendatud?
Mis mudeliga Setrab radikaga on tegemist? Miks valitud selline suurus? Millise siseläbimõõduga voolikud ja kuidas on radiaator ühendatud õlitussüsteemi?
Kui kõrge oli õli temperatuur rajal?
Minu auto on võimsuse poolest sama, seega huvitaks selline info.
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
30.06.2008 at 09:34 |
|
mart154 |
Radiaator õli jahutamiseks
quote: joonas: Eile vaatasin Peebu E36 masinat ja nägin, et sellele oli paigaldatud Setrabi õlijahutuse radiaator jahutusvedeliku radiaatori ette.
Jahutusradiaatori ja õliradiaatori vahe tundus olevat umbes 10 cm.
Kuidas E36 on õli jahutamine tehases lahendatud?
Mis mudeliga Setrab radikaga on tegemist? Miks valitud selline suurus? Millise siseläbimõõduga voolikud ja kuidas on radiaator ühendatud õlitussüsteemi?
Kui kõrge oli õli temperatuur rajal?
Minu auto on võimsuse poolest sama, seega huvitaks selline info.
m50b25 mootoril stockis polegi õli jahutust.
|
30.06.2008 at 09:44 |
|
ICE |
Radiaator õli jahutamiseks
Õlitemp oli Peebul kvalifikatsioonis u. 110 peal ja võistlustel 130 alla. Eks ta ise täpsustab, kui valesti mäletan.
____________________________
Petrolheads.ee |
30.06.2008 at 09:59 |
|
joonas |
Radiaator õli jahutamiseks
Sain US and A maalt 1200 praktiliselt kasutamata radiaatori
Kas keegi oskab järgneval pildil toodud radiaatori paigutamise variante kommenteerida
Kuidas käitutakse õlivahetuse korral, et radiaatorist vana õli kätte saada?
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
14.08.2008 at 11:14 |
|
joonas |
Radiaator õli jahutamiseks
Äkki keegi oskab soovitada õli temperatuuri mõõtmiseks kasutatavat näidikut (näidiku ja anduri komplekti).
Minu soov oleks see, et näidikul oleks võimalik sisestada normaalne kõrgeim temperatuur, mille ületamisel süttiks mingi tuli vms.
Leidsin sellise variandi
Kallim variant on ka selline
Ühe variandina pakuti, et tasuks kasutada tavalist näidikut ja keerata näidik nii, et normaalse näidu korral näitab nõel otse üles. Nii on lihtsam näidikuid jälgida.
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
14.08.2008 at 11:24 |
1 edit. Last edited 14.08.2008 at 11:25 by joonas
|
ICE |
Radiaator õli jahutamiseks
Neid smoke-klaasiga kellasid on päikeselise ilmaga PITA jälgida. Lihtsalt infoks.
Firmadest sihi ikka Autometer, Stewart Warner ja veel mõned tõsisemad tegijad, mille näidikud vibratsiooniga mingi hetk ära ei koole
____________________________
Petrolheads.ee |
14.08.2008 at 11:47 |
|
Siiiim |
Radiaator õli jahutamiseks
quote: Kas keegi oskab järgneval pildil toodud radiaatori paigutamise variante kommenteerida
Kuidas käitutakse õlivahetuse korral, et radiaatorist vana õli kätte saada?
Ma arvan et kui mõlemad läbiviigud on all, siis jääb õli vahetades õliradika ülemisse osasse õhk ja seega radika kasutegur väheneb märgatavalt.
Kui aga radika mõlemad läbiviigud on üleval, siis sa pead iga õlivahetus radika enda lahti monteerima et sealt vana õli välja kallata.
Kui aga 1 läbiviik on all ja teine üleval, siis kaovad mõlemad eelnimetatud probleemid + õli liikumine peaks kah terve radika ulatuses ühtlasem olema.
Ja teise küsimuse kohta niipalju, et õlivahetuse korral on siiski kõige mõtekam tõenäoliselt radika alumine voolik lahti võtta ja sealt vana must õli välja lasta. Vähemalt mina teen enda masinal alati nii.
____________________________
www.premiumprojekt.eu |
14.08.2008 at 15:30 |
|
joonas |
Radiaator õli jahutamiseks
Otsustasin lõpuks ilma tulukeseta näidikute kasuks. Kuna logima hakata ei taha, siis mingi süsteemi peale ei läinud.
Välimuse järgi soovisin saada klassikalist VDO näidikud. Sellised aitas leida Olavi Keisei Racingust.
VDO näidikute tabel
http://www.etbinstruments.com/VDO_Range.htm
http://www.hekbv.nl/Meter.PDF
VDO andurite tabel
http://www.m-protech.cz/VDO/Sensoren1.pdf
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
13.04.2009 at 18:09 |
2 edits. Last edited 13.04.2009 at 18:11 by joonas
|
joonas |
Radiaator õli jahutamiseks
Seoses radiaatori paigaldamisega on tekkinud paar küsimust.
Radiaatori paigaldan nii, et üks ühendus on üleval ja teine all. Kas kuum õli tasuks radiaatorisse lasta alt või ülevalt või pole vahet?
Olen uurinud Hydroscandiast ja mujalt, milliseid voolikuid saaks kasutada, siis silma on jäänud teflon sisuga terassukaga voolikud. Jama on selles, et 19mm siseläbimõõduga sileda seinaga vooliku minimaalseks pöörderaadiuseks on 203 mm. (19 mm siseläbimõõduga toru otsiku siseläbimõõt on 14 mm).
Minu lahenduses käib kogu mootoriõli läbi radiaatori ning termostaati ei ole.
Remote õlifiltri adapteritel on 1/2 tollised NPT sisekeermega väljundid, millele peaks tekitama ülemineku nendele otsikutele, millega voolikuid otsastatakse.
Millist voolikut on keegi teine kasutanud? Kogemusi otsikutega? Soovitusi?
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
11.05.2009 at 11:35 |
1 edit. Last edited 11.05.2009 at 11:48 by joonas
|
vvt |
Radiaator õli jahutamiseks
Õlirõhu kella oleks võinud 0-6 bar võtta. Üle 6 bar nagunii õlirõhk pole ja selle skaalalt on tühikäigu rõhud vms paremini jälgitavad.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
11.05.2009 at 12:25 |
|
joonas |
Radiaator õli jahutamiseks
quote: vvt: Õlirõhu kella oleks võinud 0-6 bar võtta. Üle 6 bar nagunii õlirõhk pole ja selle skaalalt on tühikäigu rõhud vms paremini jälgitavad.
Mind tühikäigu õlisurve ei huvita. Huvitab õlirõhk täispööretel, kus ta võiks olla kuni 5 bar-i. Selle tõttu ka selline valik. Huvitav vahemik on skaala keskel.
Külma mootoriga võib õlirõhk ka üle 6 bar olla.
Eks need näidikud ole maitse asi.
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
11.05.2009 at 12:49 |
1 edit. Last edited 11.05.2009 at 12:52 by joonas
|
vvt |
Radiaator õli jahutamiseks
quote: joonas: quote: vvt: Õlirõhu kella oleks võinud 0-6 bar võtta. Üle 6 bar nagunii õlirõhk pole ja selle skaalalt on tühikäigu rõhud vms paremini jälgitavad.
Mind tühikäigu õlisurve ei huvita. Huvitab õlirõhk täispööretel, kus ta võiks olla kuni 5 bar-i. Selle tõttu ka selline valik. Huvitav vahemik on skaala keskel.
Külma mootoriga võib õlirõhk ka üle 6 bar olla.
Eks need näidikud ole maitse asi.
Kui sul külmalt on õlirõhk üle 6 bar, siis tuleb algatuseks õlipumba reduktsiooniklapp korda teha. Pole küll ühtki autot näinud, millel avamisrõhk üle 5 bar oleks. Kui õlipump ei jõua pumbata, ei ole ju lahenduseks suurem maksimumsurve. Aga ju ma olen siis vähe näinud
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
12.05.2009 at 08:39 |
1 edit. Last edited 12.05.2009 at 08:40 by vvt
|
Raceboy |
Radiaator õli jahutamiseks
Porschedel on õlirõhk külmalt üle 6 bari tavaline ja tehase poolt ettenähtud.
Sõidu ajal on soojalt 5-6 bar vahel ja tühikäigul 2 bar.
____________________________
www.vems.ee |
12.05.2009 at 08:55 |
|