register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Käte asend roolil, käigukangil  
Poster Message
matukas
  
Käte asend roolil, käigukangil
Vaadanud seda lätlase kaameraga tehtud videot torkas järjekordselt silma käte töö roolil ja käigukangiga.
Ärge pange pahaks, aga mulle tundus, et käed (pigem siis parem käsi) uitavad seal roolil liiga palju ja käiguvahetuse protsessis oli käsi samuti liiga kaua roolilt ära. Seda olen erinevatel rajapäeva juhtidel ennegi tähele pannud. Vbl teen nüüd liiga, aga minu arusaam on, et rooli peaks võimalikult kaua kahe käega hoidma ja käed võiks ideaaljuhul kogu aeg samadest punktidest kinni hoida. Kui nüüd puusse panin oma arvamusega, siis ehk siia foorumisse postitavad rinkasõitjad parandavad.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
24.06.2008 at 23:03
Jesper
 
Käte asend roolil, käigukangil
Nojah, parem 0,1 sekundit kaotust käiguvahetusel kui ribadeks kast ja pukseerimisnöör :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
25.06.2008 at 00:54
-XR-
Käte asend roolil, käigukangil
quote:
Jesper: Nojah, parem 0,1 sekundit kaotust käiguvahetusel kui ribadeks kast ja pukseerimisnöör :)

Ta mõtles pigem seda, kuidas Aarnel käed rooli suhtes olid seal 911 videos.
Sõitis nagu linnaliikluses.
25.06.2008 at 00:57
matukas
  
Käte asend roolil, käigukangil
Käiguvahetusel 5 sek enne reaalset käiguvahetust lebav käsi pole hea märk. Ja kas tõesti Porsche käiguvahetuse saab teha nii 'kiiresti'. Isegi minu pisikesega annab reaalse käiguvahetuse 2x kiiremini teha. Põhimõtteliselt võiks juba selle heietuse eraldi teema alla tõsta, ala juhtimisvõtted vms. Teema 'Juhi sõiduasend...' meil juba on Kiiresti sõitmise all.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
25.06.2008 at 08:38 1 edit. Last edited 25.06.2008 at 08:39 by matukas
devilc
Moderator
Käte asend roolil, käigukangil
Matukas, Porsche käiguvahetus ei kuulu tõepoolest maailma kiireimate hulka, ja Aarne autol puudub ka short-shifter AFAIK. Sellegipoolest saaks käiku kiiremini vahetada, aga see pole tingimata eesmärk. Kasti väiksema kulumise arvelt olen ma rahumeeli nõus selle mõne kümnendiku sinna rajale jätma. Sa ei taha teada, mitu "pisikest" Porsche käigukasti eest osta saab. ;)

5 sekundit enne ei ole tõesti mõtet kätt valmis panna, samas ei näe ka põhjust rabeleda, kui mööda sirget sõitmisega tegu. :)
25.06.2008 at 10:52
Jesper
 
Käte asend roolil, käigukangil
No ma mõtlen seda pigem et kui minul oleks Porsche siis ma kulutaks pigem selle aja et käik korralikult sisse saada ja säästaks need kümnendikud kuskil mujal, Fordi kaste ma võin lasta pilbasteks iga teisipäev ja varud ei lõppe enne järgmist aastat, aga Porsche pole just päris samas hinnaklassis.

Käte kohta ei oska kommenteerida muud kui seda, et olen proovinud mõlemat stiili ja ringi tõstes väsivad käed aeglasemalt. A see võib ka trenniga kõrvaldatav olla.

Edit: uhh, samal ajal tööd tehes ja posti kirjutades läheb päris sassi see järjekord et kus ta algselt pidi olema :) Anoh kustutama ka ei hakka, jäägu pealegi kisakoor.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
25.06.2008 at 10:57 2 edits. Last edited 25.06.2008 at 11:04 by Jesper
matukas
  
Käte asend roolil, käigukangil
quote:
devilc: ... Sa ei taha teada, mitu "pisikest" Porsche käigukasti eest osta saab. ;)...
2 OEM konditsioonis tükki.


____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
25.06.2008 at 11:00 1 edit. Last edited 25.06.2008 at 11:01 by matukas
wirx
  
Käte asend roolil, käigukangil
no egas need porsche kastid nii nõrgukesed ka pole...(hoovastik ainult on)
ma arvan, et matukas lihtsalt soovitas, et Aarne saaks sealt natuke aega säästa, välja tuli aga nii, et Aarne ei oska sõita ning porsche käimarid on jamad :D
egas ma ise ka ei jäta käe panemist käiguvalitsa peale viimasele hetkele, igasugu G jõud ning tavaline külgtugedeta iste ei sobi just eriti kokku, minu enamus valesti pandud käike(sidur all) on just tingitud nendest G jõudest

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
25.06.2008 at 11:06
-XR-
Käte asend roolil, käigukangil
Te räägite siin põhiliselt käiguvahetusest, aga imho parem käsi oli rooli peal ka väga imelikult. Kord ühes kohas, siis jälle teises kohas jne..
Aga no mõni mees sõidab vapsee ühe käega. Eks see enda turvalisuse ja mugavuse huvides eelkõige on, et kaks kätt koguaeg 3 ja 9 peal või siis 2 ja 10 peal.
Isiklikult mulle meeldib isegi tänavatel 3 ja 9 peal käsi hoida. Tunnetab teekonarusi ja on hea turvaline haare. Kui mingi jama peaks olema, siis saab väga kiirelt reageerida.
Kui üks käsi kuskil 10 peal on ja teine 5 peal kuidagi lõdvalt, siis ma ei teagi kuidas kiirelt reageerida saaks. Vasaku käega kuidagi vist.
25.06.2008 at 11:20
matukas
  
Käte asend roolil, käigukangil
Kui ma ei eksi, siis Aarnel oli enne Subaru? Eks harjumine vajab kindlasti aega, kui sellise ümberlülituse peab tegema. Ja ega ma saa seda Porschet ju eriti kiruda kah, kuna üks suur pere ju ;) Põhisõnum asja juures ongi, et rahvas enesekriitiliselt vaataks oma juhtimisvõtted üle. Kui võimalik, siis leidku kaamera ja filmigu. Kui ise roolis oled, ei pane tähele kui palju tegelikult valesti teed. Ja kui ei tee valesti, siis on ju hästi.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
25.06.2008 at 11:21
Jesper
 
Käte asend roolil, käigukangil
Matukas ja XR, iseenesest on juhtimisvõtete üle arutlemine ju huvitav ja kena, aga kui seda teha mitte vormis "mina teen nii, mis te arvate kas see on õige", ega ka "tema teeb naa, kas sellel on mingi huvitav point sees", vaid vormis "tema teeb nii, see on ju ometigi vale ja raiskab aega", siis ei ole selles vestluses kuigi meeldiv osaleda.

Nagu ma juba mainisin, ma olen seda rooli hoidmist igatmoodi proovinud ja see klassikaline kahe käega kolmveerand kolm on küll hea baseline, aga mõnes kurvis ja mõne autoga on käsi veidi ümber asetada mugavam. Näiteks Sauga "uutes kurvides" on hea panna vasak käsi nats kõrgemale, et kogu selle pika kangutamise saaks teha loomulikus asendis oleva randmega - minul isiklikult võtab jõu vastu sisemine käsi ja välimine korrigeerib, nii tundub kuidagi "õigem". Küünte ja hammastega 14:45 asendis on osadel autodel vasak käsi umbes jalgevahe kohal, kus on seda suht ebamugav pikalt jõuga hoida.

Muidugi võimendatud rooli ja teistsuguse rooliülekandega võib olukord täiesti teine olla. Ja noh ega ma ausalt öeldes ka kiiresti sõitmisest suurt midagi ei tea :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
25.06.2008 at 11:50 1 edit. Last edited 25.06.2008 at 11:51 by Jesper
HrHunt
Käte asend roolil, käigukangil
No kuulge, ainus asi mis siin oluline on, et vend reaalselt läks ja sõitis. Kuidas täpselt, on väga poogen - kuni auto, ise ja teised terved. Eks igaüks areneb omamoodi ja omas tempos.
Näiteks kui mul oli 4WD ja vahest talvel jää peal driftimas käisin, siis oli üldse vasak käsi kell 12 peal ja parem kogu aeg käiguka peal. See värk on kõik väga suhteline ja sõltub miljonist asjaolust kuda ja kellel parasjagu parem on. Ega see oma lõbuks kangutamine mingi pro sport ei ole.

____________________________

25.06.2008 at 12:02
James Herne
Käte asend roolil, käigukangil
Võitjate üle kohut ei mõisteta. Aarne oli tavarehvidega sõitjatest esimene. Seda kõvem sõna on see kuna ta auto on 100% stock ja see oli Aarnel esimene Open Track tagamootori autoga (millega ei ole alguses üldse nii lihtne sõita kui pealt paistab).

____________________________
jamesherne.com
25.06.2008 at 12:35
Garfield
  
Käte asend roolil, käigukangil
On olemas mingi algus, ehk see 3-9 või 10-2 asend. Edasi on juba harjutamise ja tunnetamise asi. Võidusõidus sõitsin ka mina üsna palju "ühe käega", sest võidusõidukast on tihedate ülekannetega ja käigukangiga sebimist omajagu sh. kurvide sees.
Ma arvan, et absoluutset tõde pole olemas, meelde on jäänud näiteks üks rallivideo, Armin Schwartz roolis, kus näiteks rooli pööre 180 kraadi toimus ühe käega, ehk pööre vastupäeva vasaku käe pöidla abil. Ise mõtlesin, et kui nüüd mingi kivi esiratta alla jääb, saab see pöial hea paugu, lisaks see, et sellest asendist edasi on ju käsi korrigeerimata "võimatu" keerata. Aga samamoodi olen ise keeranud Sauga väikese ringraja "teravas" või kardiradadel sõites. Käed ristis pole ringrajal ka mingi uudis, sest kõik mis rohkem keeramist nõuab = sõiduviga, oled eksinud jne.
Ilus oleks see, kui oskajamad algajaid abistaksid, kui ikka silmnähtavalt midagi valesti on. Põhivead, mida algajad teevad on see, et iste on liiga kaugel roolist (sirged käed) või on liiga "lamav asend". Aarne videost ma küll midagi "hirmsat" ei leidnud.



____________________________
Focus RS
25.06.2008 at 13:00
matukas
  
Käte asend roolil, käigukangil
Tundub, et olen endale võtnud sellise vabatahtliku provokaatori rolli.
Nagu oma algses postituses kirjutasin, siis ei soovinud ja ei soovi ma kedagi halvas valguses näidata.
Pigem on Aarne video selline õppematerjal, mille varal oli hea näidet tuua. Ma isiklikult ei pretendeeri mingisse sõiduõpetaja rolli, vaid üritan diskussiooniga tuua erinevates arvamustes sõiduvõtete kohta selgust. Kuna paraku Eestis on see (ringrajaõpetuse) valdkond selline nagu on ja paljudel pole vbl piisavalt aega või raha, siis usun, et ka kodutöö tegemine annab positiivse panuse ringrajal paremaks saamisel.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
25.06.2008 at 13:05
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Käte asend roolil, käigukangil  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.