Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Hakkab pihta ja läheb lahti!Terviseid kõikidele bemmisõitjatele.
Mul pole nüüd natuke aega olnud mahti sii nkäia, aga vahepeal on palju asju toimunud. Panen lühidalt kirja meeldetulemise järjekorras.
Kõigepealt sõitjatele,
võtke ühendust Annika Luigega kui tahate esimesel võistlusel osaleda annika.luige@baltictyres.ee ja registreerige ennast võistlusele ära. Meiepoolse palve peale lubati vaadata, kas on võimalik sõita laupäeva jooksul meie kaks sõitu ära. Kuna me ikka veel ei tea kui palju meid on ja arvatavasti 15 kokku esimesele etapile ei tule, siis pannakse meid super 1600 ja mingite muude klassidega ühte starti.
Teiseks küsige endale võistlusnumber piret.koov@gmail.com, olemasolevat numbrite jaotust näete www.autosport.ee sealt võtke ringrada ja juhendid. Seal on ka tehnilised üleval
Siis võtke üks pilt oma autost kaasa ja minge Priit Pallo juurde EAL-i ja tehke autole tehniline kaart ja võistleja litsents. Perearsti juurest käige enne läbi ja võtke B kategooria tervisetõend kah kaasa. Lisaks sõitjalitsentsile on teil vaja ka registreerijalitsentsi, toredad inimesed võivad selles osas minuga rääkida, ebameeldivad kellegi teisega.
Ja muidugi andke ka teistele siia teada kui olete tulemas võistlema. Minu auto igatahes tuleb kui enne puruks ei sõideta.
Tehnilistest:
Tehniliste tingimuste juures tuleb jooksvalt muudatusi ja täpsustusi ilmselt veel mitmel korral selle hooaja jooksul. Esimene bülletään tuleb varsti üles ja seal on kirjas järgmised asjad:
Miinimum kaal 1270
Rehv Barum
Ballasti kinnitamise reeglite täpsustus
Istme kinnitamise reeglite täpsustus
Auto telje laiuse mõõdud ja mõõtmine jms.
Ballasti kinnitamise kohta leidsime kaks erinevat kehtivat reeglit, millele me praegu viitasime, seega tuleb nendest kokkupandud oma variant mis on meile lihtsam. Ballasti kasti ei pea olema, tükid peavad olema monoliidsed ja iga tükk peab kinnituma kahe poldiga läbi põranda, lisaks peab poldipäid ühendama 3 mm terasplekist riba ning ballast peab olema plommitav, et kusagil peavad olema väiksed augud millest plommi traati läbi panna. Täpsema sõnastusega tegeleb Raul Koov praegu.
Istme kinnitusi olen kõigil autodel erinevaid näinud, seega lugege reeglit enne kui te neid tegema hakkate. Lisaks, kui kellelgi on mingil põhjusel vaja teha erinev lahendus, siis tuleb see tehnilise komisjoniga kooskõlastada, teha sellest pilt ja kui tehniline selle heaks kiidab, siis pannakse see pilt teie tehnilise kaardi külge koos aktseptiga. Kõik muud reeglitega vastuminekud samamoodi. Kui on mure, siis helistage Koovile ja katsuge "eeltehniline" enne võistlust ära teha. Niipalju kui mina neid autosid praegu näinud olen, siis saavad kõik reeglitest väga erinevalt aru, kui üldse saavad.
Raul Koovi number on 5137561 ja kohapeale tulemise eest võiks talle vähemalt 500 krooni loovutada, sest muidu võib ta niisama kah lakke vahtida ja teid lihtsalt võistlustel mitte peale lasta, kui miskit on valesti tehtud. See on teile kasulik, kui ta need autod eelnevalt üle vaatab ja omad märkused enne ära teeb. Isegi kui auto on veel poolik, siis puurid ja toolikinnitused tasub ikkagi enne ette näidata.
Ärge unustage eemaldada roolilukku! See jäi meie reeglitest välja vist, aga ringrajal siukseid asju ei tohi olla. Selleks tuleb kogu see aleeniumist lukukärakas maha keerata ja siis tulebki lupsti see klemm sealt välja.
Hakkab pihta ja läheb lahti!Istmekinnituste joonised on ju Appendix J-s ja lisaks on asi seal pulkadeni lahti seletatud? Või on meil mingi oma variant?
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Hakkab pihta ja läheb lahti!Reeglist on puudu ka karterituulutus, mis on minu andmetel kohustuslik. Pallo ütles telefonis, et tehnilise kaardi jaoks tema mingit pilti autost ei soovi - ma ise pole veel kohal vormistamas käinud.
Mis selle telje laiusega on, hetke reegel ei piira seda muidu kui, et peab koopasse mahtuma ja nii võikski jääda sest minuarust see on piisav.
Hakkab pihta ja läheb lahti!Istmekinnitusi on iga puuritegija erinevaid teinud, hoolimata sellest et Appendix J-s on kirjeldus olemas. Sellega on see häda, et kui puuri kaared on madalale tehtud, siis ei mahu sinna reeglite järgi sisse istuma minupikkune enam. Seega saab kasutada ka E46 M homologatsioonile vastavat kinnitust, kus risti torud on lõigatud põranda sisse, kuid mitte rohkem kui pool toru kõrgusest. Muidu poleks häda, aga meil on ju kere lõikumine keelatud, seega ei saa seda tunnelipoolset põhja, mis on kõrgem, ümber teha. Kui sinna panna toru nii, et mutri saaks poldile toru alla panna, siis jääb kogu kupatus ikkagi liiga kõrge. Mul on pea vastu puuri torusid laes ka ilma kiivrita, aga 8 senti on vaja madalamale saada, et ükskõik millise toru ja tema kaitse ning kiivri vahele peab jääma 5 cm. Seda ei pruugi kõigil ette tulla, aga mul oli küll see koht, kus tuleb kas auto minema visata või uus puur teha. Torude sisse lähevad nüüd keermestatud puksid, mis keevitatakse ilusasti kahelt poolt kinni, torud keevitatakse otsalappidega nagu ikka ning lisaks siis põhja pleki külge, ehk lõpptulemusena on rohkem jama, aga tugevam lahendus.
Tehnilise kaardi sees käib pilt, Pallo kirjutab ta ilma selleta ka välja, ent pilt tuleb sinna ikkagi kleepida.
Hakkab pihta ja läheb lahti!Ok. Lihtsalt mul just sai auto valmis, ei tahaks seal midagi enam ringi tegema hakata - selle istme kõrgusega õnneks probleemi pole.
Hakkab pihta ja läheb lahti!Telje laius == E34 velgede keelamine?
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Hakkab pihta ja läheb lahti!Mina arvan, et telje laiust mõõdetakse velje kinnituspinnast. Väga palju sellega vist mängida ei saa.
Paraku ei saa ma aru, miks peaks selliste asjadega jändama, kui on lihtsamad vahendid kiiresti sõitmiseks. Nagu paremini sõitmine ntx.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
quote:matukas: Mina arvan, et telje laiust mõõdetakse velje kinnituspinnast. Väga palju sellega vist mängida ei saa.
Paraku ei saa ma aru, miks peaks selliste asjadega jändama, kui on lihtsamad vahendid kiiresti sõitmiseks. Nagu paremini sõitmine ntx.
Nõus Matukasega.Reeglites piisavalt kirjas,et rehv ei tohi puutuda vastu poritiiva serva-seega sellega auto laius piiratud konkreetselt.Iseasi kui keegi suudab autole alla keerata ET0 väärtusega veljed kaldega näit.10 kraadi,siis on see tema enda mure kuidas ta selle juhtimisega toime tuleb.Leian,et pole vaja tekitada tööd juurde ei kohtunikele ega seada mõtetuid lisapiiranguid reeglitesse.
Hakkab pihta ja läheb lahti!E34 veljed proovitud ja mahuvad kenasti autole alla täitsa vabalt, taha võiks isegi vahetüki panna. Sele mõõduga on see lugu, et kui koopad on veidi õmber tehtud, nii et silmaga vahet ei tee, siis võiks olla ka mingi muu mõõt mille järgi telje laiust mõõta. Praegu siis ikkagi ainult koopad, mul on olemas ka vahend, millega selle väliskuju kergesti saab autodel võrrelda.
Sõitsime päev otsa kliendiüritusel kahe autoga, meil rehvidega mingeid probleeme polnud, ilmselt ei tohi sinna liiga palju rõhku sisse panna, siis läheb ta keema.
Mul ei ole ikka veel sõitjat kes Castroli üritusel peale läheks, et kui keegi tahab autot rentida siis andke teada, äkki saame kokkuleppele.
Hakkab pihta ja läheb lahti!Njaa, esimene võistlus on täiesti ukse ees Palju siis reaalselt E36 masinaid joonele jõuab? Jesper kas saad kokku? Vaatasin, et 5juuli OT oled kirjas...
Liblikad võivad kõhus olla küll "kollanokkadel", endal küll oleks
Hakkab pihta ja läheb lahti!Ei saa kokku, OT-le on jah plaanitud esimene laks.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Hakkab pihta ja läheb lahti!Kui kellelgi on probleeme oma auto Tallinnast Pärnusse tarimisega, siis mul peaks üks koht loodetavasti täna Pärnusse startival treileril üle olema.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
Hakkab pihta ja läheb lahti!Esimene võistlus oli päris lahe vaadata.
Veel eriti lahe oli kui Roland sõitis Baltic Openi sarjas kolmanda autona ja oli teisel kohal päris tükk aega ühe BMW 130 ees.
Üldse kogu üritus oli tegelikult väga mõnus. Vihma ei sadanud ja pealt vaadata oli hea.
Kõige rohkem actionit oli Läti rahvuslikus klassis. Kutid panid seal ikka väga hullu.
Audru raja puhul on see lahe, et saab boksialades rahulikult ringi tuiata ja mäe otsast näeb põmst tervet rada korraga.
Tagasisõites olid Pärnu maanteel autojuhid ka päris uljad. Tegid päris nappe möödasõite ja sõitsid Pärnu maantee kohta ikka keskmisest kiiremini (150km/h).
Muidu võiks E36 Cupi ka kunagi nii lahedaks saada kui Läti rahvuslik, aga kui ma peaks valima, siis valiks Läti oma.
Hakkab pihta ja läheb lahti!Nii, esimene võistlus tehtud ja kuna ma olen sarnaselt enamikule siinsetest lugejates alustanud oma ringrajaalaseid katsetusi rajapäevadelt, siis panen paari sõnaga kirja, kuidas see päris võistlemine algaja silmade läbi paistab ?
Kuna esimene võistlus osutus ka rinkahooaja peaürituseks, siis olid mastaabid tavapärasest suuremad ja üritus kokku kolmepäevane. Neljapäeva hommik algas registreerimise ja tehnilise ülevaatusega. Regamine oli kiire ja lihtne, kokku kulus ehk paar minutit. Tehniline tehti ka boksis ära ja erilisi märkuseid polnud ehk formaalsused sujusid üllatavalt kiiresti.
Neljapäeval oli kavas neli vabatreeningut a' 15 min, suht sarnane tegevus meie OT'le. Plaan oli sõita nii palju kui võimalik ja natuke eri settinguid proovida, eelkõige rehvirõhkude ja rattakallete kombinatsioone. Kokku sai sõidetud 31 ringi ning esimese sessiooni 1.09 sai viidud 1.07 peale järk-järgult kiirust suurendades. Mida aeg edasi, seda kindlamaks tunnetus muutus ja viimane sessioon oli juba päris kindel kontroll auto üle. Päeva lõpuks oli selge, et klassi autod on küllatki võrdsed, kolm kiiremat olid aegadega vaid ühe kümnendiku sees.
Reede algas kuidagi vaevaliselt, millegipärast oli kerge ärevus tekkinud. Hommikusel vabatreeningul kippusin natuke üle mõtlema ja sõit oli ebakindel, korra sai isegi rajalt väljas käidud. Kuid kuna suutsin korrata eelmise päeva parimat ringiaega siis ilmset oli autoga kõik korras. Roland oli teistest selgelt kiirem, mina täiesti rahuldavalt teine mõningase vahega. Kuid see oli vaid treening...stardijärjestus selgub kvalifikatsioonis.
Kvalifikatsioonist kujunes paras katsumuste rada, targemate õpetussõnad olid, et kohe peale ja kohe täiega. Tagantjärgi selgus, et kuldsed sõnad - neli kiiremat said oma aja kirja teisel ringil - peale seda punnita palju tahad (tegime 15-16 ringi), aeg on ikka pea sekund nõrgem. Stardieelsesse kurvi lihtsalt ei õnnestunud enam normaalselt sisse pidurdada, nagu tati peal. Hiljem selgus, et seal oli jahutusvedelik maas. Kas see oli nüüd ainus põhjus aga kahjuks läks nii, et minul see konkreetne ring ei olnud just eriti hea, 0,5 sek'i oma võimetekohasest ajast nõrgem ja seega olin alles neljas stardirivis. Isegi ei mäleta, kas oli keegi segamas või läks pikaks, et miks selline aeg ? Kuna rajal oli kolm klassi korraga, siis liiklus oli tihe ja kiiremate möödalaskmine tähendas üldjuhul ajakaotust. Ehk küllaltki palju õnnemäng. Sellega oli päev lõppenud, kuna võistlussõidud toimusid mõlemad pühapäeval. Seni polnud minu jaoks midagi uut, lihtsalt ehk närvipinget oli harjumatult palju.
Täna oli siis see otsustav päev, kus esimest korda oli võimalus päris ringrajasõitu proovida. Tuju oli hommikul hea ja eilne pinge oli kadunud, selle asemel oli soov kiiremini rajale kihutama saada. Autoga probleeme polnud ehk sai rahulikult stardiks ette valmistada. Kella 2 paiku olingi stardirivis. Kõik sujus suht kiiresti, soojenduring ja seejärel foori taha starti ootama. Startisin 18 positsioonilt ehk ees oli pikk rida masinaid. Kõige suurem küsimus oligi, kui kõvasti alguses vajutada ja kuhu keerata, et võimalikust stardisegadusest edukat mööda loovida ? Kahjuks jäi see kõik teooriaks, kuna peale suht talutava reaktsiooniga starti ei saanud ma teist käiku sisse ja lasin ühe oma klassi masina (Kristo) mööda ja napilt takistasin Eero möödumist ehk olin eelviimane. Samas stardisagin lahenes üllatavalt kenasti, alguses oli tempo madal, kuid mingeid suuremaid crashe ei tekkinud. Adrenaliin oli täiega üleval, üritasin kohta tagasi võtta ja kõik 15 ringi sõitsime Kristoga minimaalse vahega - samas Eero istus minul peeglites. Ca. 4 ringil sain tiigikurvis nina vahele, kuid Kristo keeras peale ja panime nurgad kokku. Jäime mõlemad rajale kuigi kontakt oli suht tugev. Egas midagi, täiega edasi. Kuigi mul oli pidurdamine parem ja kurvikiirused suuremad, siis algajana ei suutnud ma seda piisavalt osavalt ära kasutada ja ei hakanud üle äärekivide hüpates sisekurvist pressima, nagu eelnevalt võistelnud profimate klasside sõitudes oli ette näidatud. Sirge peal oli möödumine välistatud, autod liikusid täiesti võrdselt. Kaarte segasid ringiga mööduvad teiste klasside autod, kord jäin seetõttu maha, kord võtsin järele - korra olime tagasirgel pea kõrvuti aga kuna kolmandana meie kõrval oli kiirema klassi masin, siis ei hakanud kolmekesi kiiresse kurvi pressima ja jätsin katse pooleli. Seega Kristo suutis mind edukalt seljataga hoida ja nii me finisheerisime, mina viiendana. Tunne peale sõitu oli sellest hoolimata eufooriline. Sellist sõidufeelingut pole mul ühegi autoga ühelgi rajal varem olnud, täiesti super ! Vaatasime kokkupõrke jäljed üle ja need olid tühised, vaid mõned kriimud ja rehvijäljed auto esinurgal.
Väike vaheaeg ja kohe oligi teine start. Stardijärjekord eelmise sõidu tulemuste põhjal ehk mina eelviimane. Start oli esimese kordus, kenasti kohalt ära aga teise käigu asemel tabasin tühjust ning koheselt olin viimane. Hiljem selgus, et langesin bemmi tüüpvea ohvriks, mootor liigub patjadel kiirendustel ja seda tuleb käiguvahetusel arvestada. Minu seljatagant startinud Eero vana dragi hundina muidugi endale vigu ei lubanud ja parandas korraga mitu positsiooni. Samas, ma sain ka kiirelt hoo üles ja kuna kõik olid ühes pundis, siis polnud raske järele jõuda. Paremkurvis vaatasin, et saan korraga kahest omavahel pusivast kaasvõistlejast seestpoolt mööda, kuid siis keeras Rene ootamatult mulle külge, lihtsalt ei pannud mind tähele. Küljed käisid kõva pauguga kokku ja möödasõit jäi katki, kuid panime täiega edasi. Paar ringi oli kõva pusimine, mille käigus sain Kristost mööda, siis tema minust ja jälle mina temast. Kusjuures seekord ilma kontaktita. Selleks ajaks olid teised eest libisema hakanud, kuid kiirust mul oli ja suutsin vahet tasapisi vähendada. Ees käis kõva võitlus, sõit käis põhiliselt külg ees ja põllu pealt haugati aeg-ajalt lisa. Suutsin Rene'le suht lähedale sõita aga samamoodi nagu eelmine sõit, möödumiskatse oleks ilmselt olnud võimalik vaid konkreetselt seest vahele sõites. Rene omakorda üritas Eerost mööda saada, me olime ilmselt mõlemad kiiremad aga Eero kattis edukalt ja nii me seal kihutaisme ring-ringi järel. Mul erilist aimu polnud, mitmes ring on aga kuna sain aru, et lõpp pole enam kaugel, tegin paremasse sisenedes veel viimase ürituse, olin valmis kasvõi küljed kokku panema, kuid jäi tsipa puudu. Alles finishis nägin, et stanged olid meil Rene'ga kokku käinud ehk olin tal tagastanges kinni. Kuna Ruve põrkas vahepeal Eeroga kokku ja tegi spinni, ning langes tahapoole, siis sellest sõidust neljas koht. Preemiaks jäi veel selle sõidu kiireim ringiaeg. Feeling peale teist sõitu oli veelgi parem, kuigi ei võitnud, siis tunne oli nagu oleks olümpial kulla saanud. Auto oli küll tsipa mõlkis kuid ei midagi hullu. Üllatus tabas veel kaalumisel, kus tulemus oli 1270 kg ehk täpselt miinimumkaal. Ma ise arvasin, et oleme ca. 6 kilo ülekaalus. Ühesõnaga vedas...
Kokkuvõtteks võib öelda, et sari käivitus üle ootuste hästi, masinad on väga võrdsed, samuti enamus juhte alles õpivad kiirelt sõitma. Puhtalt möödumine on küll keeruline aga sama võib öelda ka teiste klasside kohta, meie eeliseks on see, et väike plekitmõlkimine ei ole eriti kulukas. Seekord said vist kõik peale Ronaldi oma autodele "märgid" peale ehk põrkasid kaasvõistlejaga kokku. Autod libisevad küll palju aga mina võtan seda boonusena, saab aeglaselt sõitmist õppida, et siis hiljem parema rehvi/autoga oskaks kiiresti sõita.
Kuid peamine on ikkagi see feeling, mille annab kaasvõistlejast sentimeetrite kaugusel täiega kihutamine ning positsiooni pärast võitlemine. Mulle on see kõrvalt vaadates alati keeruline tundunud, kuid tegelikult on see nagu malemäng, lihtsalt kiirem ja mõtlemisel on abiks ka seljaaju. Ausalt öeldes, peale seda ei viitsi enam niisama rajapäevale keerutama tulla, nende tegevuste emotsionaalsuse tase on sedavõrd erinev. Eks ta ole hetke emotsioon aga nii ta on ja see on just see mida ma otsisin.
Suutsime kokku loendada 11 valmis või kohe valmivat autot, seega järgmisel etapil 2 nädala pärast on ehk stardirivi juba veelgi pikem. Loodetavasti saame siis ka eraldi startida ?
Hakkab pihta ja läheb lahti!Peep sa ajad isu ikka päris kõvasti peale.
Võidusõit on ikka jah võidusõit, mitte niisama keerutamine ja sekundite tagaajamine,
sellepärast mulle meeldibki vahest kardiga võistlemas käia.
Hakkab pihta ja läheb lahti!Peep läbis võidusõidu "puhaste" paberitega, ehk tema autonumber ei läinud kordagi "intsidendid rajal" nimekirja. Üldiselt käitusid BMW Cup autod rajal "korralikult". Rolandi osalemine kahes klassis annab aimu, palju on vahet tänavarehvil ja semislick rehvil.
quote:Garfield: Peep läbis võidusõidu "puhaste" paberitega, ehk tema autonumber ei läinud kordagi "intsidendid rajal" nimekirja. Üldiselt käitusid BMW Cup autod rajal "korralikult". Rolandi osalemine kahes klassis annab aimu, palju on vahet tänavarehvil ja semislick rehvil.
põmst 3 seki, kui Rolandi kiiremaid aegu võrrelda.
Ehk Peep ja teised kommenteerivad rohkem, kuid Peebu rehvid on sõitnud Riias OT-l ja nüüd üks nädalalõpp Pärnus. Ja need rehvid on otsas. Juhul, kui hakatakse sheivimist kasutama, on väga kahtlane, et nädalalõpu võidusõidu ühe komplektiga üle elab.
Minu soovitus on järgmiseks aastaks kasutada mingit semi-slikki, Yokohama, Toyo vms.
quote:to -XR- :
3 sekki küll, aga Roland ehk ütleb, mis rehv tal täpselt oli.
Hakkab pihta ja läheb lahti!Mina tegelikult eriti rehvide üle ei kurda. Minu omad on sõitnud ühe OT + ühe trenni Pärnus (kokku ca. 80 ringi), ühe OT Riias (ca. 60 ringi), Castroli võistluse Pärnus (ca. 80 ringi) ja nad pole veel läbi, paremal on 1,6 mm mustrit, vasakul rohkem. Tõstan pooled ringi ja peaks ühe etapi veel sõitma. Võtmesõna on piisavalt kallet ja mõõdukas rõhk - esimesel katsel mul kallet polnud ja rõhk oli liiga kõrge ning hakkas tükke viskama. Nüüd pole see üldse probleem. Seega 2-3 jooksuga 5 etapi peale peaks hakkama saama, kui settingud väga mööda pole.
...
- Cole, you're all over the track.
- He just slammed into me.
- He didn't slam you or bump you. He rubbed you. Rubbing is racing.
- There goes the fender. There goes the quarter panel.
- While we're still under a caution, go out and hit the pace car.
- Hit the pace car? What for?
- You hit every other damn thing out there. I want you to be perfect.
...
Mnjah, "Rubbing is racing" annab tõesti teistsuguse imala mõtte igasugu OT jt. samalaadsete timeattack tüüpi üritustele