Poster |
Message |
Garfield |
Audru raja väljasõidualad
Selline palve OpenTracki rahvale, et sooviks teada, kui kaugele keegi on suutnud rajalt välja sõita.
Teema selles, et arvutan Sauga rajale praegu FIA metoodikaga ohutusalade suurusi ja selle järgi on näiteks stardikurvi ohutusala hoopis liiga suur
____________________________
Focus RS |
20.05.2008 at 15:00 |
|
rustang Moderator |
Audru raja väljasõidualad
Mälu järgi tulevad meelde järgmised kaugemad väljasõidud:
* peale S on vist levinuim väljasõidu koht, kuni sinna rajast paremale taha kraavini välja
* uuest kurvist otse taha kaugele võsani välja
* stardijärgsest kurvist alanud väljasõit on lõppenud ka rajast vasakul (sisekurvi pool) asunud kohtunike künka juures
* peale OT "kurikašikaani" paremale välja pikalt
* kõige ohtlikum tundub stardieelses kurvis väljasõit, OT-l pole õnneks keegi betoonini jõudnud.
|
20.05.2008 at 15:06 |
|
que |
Audru raja väljasõidualad
quote: rustang:
* kõige ohtlikum tundub stardieelses kurvis väljasõit, OT-l pole õnneks keegi betoonini jõudnud.
ja liiga suur ta küll ei tundu, pigem täpselt paras - kuna keegi pole betoonini jõudnud, aga väga lähedal on käidud küll ja küll - siis kui lõpus käest ära läheb nt. tagaveolisega. |
20.05.2008 at 15:39 |
|
nael |
Audru raja väljasõidualad
quote: rustang:
* peale OT "kurikašikaani" paremale välja pikalt
Ma ei tea kas šikaani võetakse üldse arvesse kurvina või mitte. Kuid sai ka tsipa liiga suure hooga mindud ja šikaanist paremale välja sõidetud valli poole.
Kuhu viper nina eelmine aasta puruks sõitis?
S-ist sai ka otse mindud, aga seal selles mõttes ohutu, et enne kui vallid tulevad jääb rada uuesti ette
|
20.05.2008 at 16:04 |
1 edit. Last edited 20.05.2008 at 16:06 by nael
|
Garfield |
Audru raja väljasõidualad
quote: que: ja liiga suur ta küll ei tundu, pigem täpselt paras - kuna keegi pole betoonini jõudnud, aga väga lähedal on käidud küll ja küll
Selle koha peal on turvaala vist on enamvähem paigas ka. Ma ei saa FIA-st (õigemini sellest metoodikast) päris täpselt aru, kas turvaala alguse peab arvutama enne kurvi nö. sisenemise kiiruse järgi (st. oled sirgelt tulles maha pidurdanud) või siis sirge lõpu kiiruse järgi (a'la pidureid pole ja sisenen kurvi). Arvutus algab selles punktis, kus auto kontrolli kaotab, kuid kas näiteks olematud pidurid kvalifitseeruvad ka "point of loss of control" alla?
Näiteks stardijärgse kurvi ohutusala võiks olla POOLE!!! väiksem.
EDIT: Jutt on stardieelsest kurvist selles postituses.
____________________________
Focus RS |
20.05.2008 at 16:06 |
1 edit. Last edited 20.05.2008 at 16:07 by Garfield
|
Silwer |
Audru raja väljasõidualad
quote: nael: quote: rustang:
* peale OT "kurikašikaani" paremale välja pikalt
Ma ei tea kas šikaani võetakse üldse arvesse kurvina või mitte. Kuid sai ka tsipa liiga suure hooga mindud ja šikaanist paremale välja sõidetud valli poole.
Ma oleks ka ühe korra äärepealt šikaanist otse üle valli põrutanud. Aga see oli vist Autocrossingu üritusel ja seal oli šikaan tehtud kiirele kurvile lähemale.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
20.05.2008 at 17:07 |
|
Jesper |
Audru raja väljasõidualad
Oot a milles siis probleem, ohutusala ei tohi suurem ka olla kui ette nähtud või?
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
20.05.2008 at 17:09 |
|
Cardo |
Audru raja väljasõidualad
Üsna OT , aga kui palju väljasõitudest moodustas halb pidamine teekatte kehvast seisust ja mitu lihtsalt ülemeelikust oskusest/kiirusest.
Kujutan ette, et kui asfaltkate uuendataks ja tehtaks kurvid korda, siis võivad ned ohu/väljasõidualad muutuda teistesse paikadesse. |
20.05.2008 at 17:18 |
|
python |
Audru raja väljasõidualad
See staradijärgne kurv mis pöörab väiksele ringile, kas selles ei või tekkida ohtu sattuda teisele poole rada. Eelmine aasta
viperid nagu midagi organiseerisid selles kurvis? |
20.05.2008 at 17:30 |
|
Garfield |
Audru raja väljasõidualad
quote: python: See staradijärgne kurv mis pöörab väiksele ringile, kas selles ei või tekkida ohtu sattuda teisele poole rada. Eelmine aasta viperid nagu midagi organiseerisid selles kurvis?
See on tiigikurv. Suundade vahe on ca' 90 meetrit. Ei tohiks probleemi olla.
To: Jesper, võib küll suurem olla aga ma lihtsalt üritan aru saada, mida see FIA arvutus ka reaalses elus tähendab. Siiamaani olen ohutusalasid arvutanud olematutele radadele (Viimsi, Sonda, Rae), paberil on kõik ilus. Nüüd on aga olemasolev rada, millelt on tehtud väljasõite reaalselt. FIA arvutustes on muidugi raja ääres "gravel-bed", meil muru. Tundub, et muru on tükk maad libedam ja autod käivad kaugemal, kui "ette nähtud".
____________________________
Focus RS |
21.05.2008 at 09:49 |
|
wirx |
Audru raja väljasõidualad
mina olen S kurvis välja sõitnud kiirusel 140, vedas ja jõudsin mõnekümne meetrikaugusele murule, enne mind suutis samas kohas üks golf katuse teha ning natuke hiljem üks M5 kaugemale kraavi sõita, muru on tõesti libe, samas ei riku see värvkatet väljasõites, mida ei saa killustiku kohta öelda...liiv oleks arvatavasti parim variant.
Shikaani järgse kurvi turvaala võiks suurem olla, sest selle läbimise kiirus on 150+ ja kui sealt sealt külgees välja minna, siis peab palju õnne olema, et ei jõuaks külgees mullavallini...
Samas kui vaadata tabasalu turvaalasi, siis tundub sauga paradiisina
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla |
21.05.2008 at 10:21 |
|
Garfield |
Audru raja väljasõidualad
quote: wirx: mina olen S kurvis välja sõitnud kiirusel 140, vedas ja jõudsin mõnekümne meetrikaugusele murule, enne mind suutis samas kohas üks golf katuse teha
Njah, S-kurvi lõpuosas pean mina arvutama kiirustega 180km/h... vormelite datalogid on mul nina ees.
Üldiselt, muru on paraja tõenäosusega "katus", sest kui ratas kamarasse haukab, siis on "olemas". FIA killustik on selline ollus, mida Eestimaalt ei leia, ehk mingi kergkruus on suhteliselt lähedal (ilma tervate nurkadeta peab olema), eks meil tulebki "gravel bed" ümber ristida "sand trap"-iks. Liiva sisse külg ees välja sõites üldjuhul kummuli ei lähe, liiva lükkab ratas eest ära.
____________________________
Focus RS |
21.05.2008 at 10:36 |
|
matukas |
Audru raja väljasõidualad
Selle 'gravel' mõte on minu arvates ikkagi see, et ta tuule vms tegurite + väljasõitude abil nii kergesti rajale ei satuks.
Ja kui satub, siis on kruusa kergem rajalt ära pühkida.
EDIT: Lisaks võib liiv väljasõidu korral tekitada lisaohu, kui nö keerutatakse 'tolm' üles ja võib jääda kauemaks õhku, varjates vaatevälja.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
21.05.2008 at 10:51 |
1 edit. Last edited 21.05.2008 at 10:53 by matukas
|
Kaido |
Audru raja väljasõidualad
Parim kate väljasõidualale on asfalt või siis betoon või kombineerituna koguni mõlemad - hästi kareda kattega ning erineva faktuuriga – jämedad sooned sisse freesitud, eri sageduse ja kõrgusega kerged lained jne. Selline rada on Prantsusmaal näiteks Paul Richard - sõidad 150ga suvalises kohas välja, teed spinni või kaks ja asi ants - katust on pea võimatu sooritada. Puuduseks muidugi asja hind. |
21.05.2008 at 10:51 |
|
rolantsik |
Audru raja väljasõidualad
Asfalt või betoon oleks jah parimad lahendused,kuid jah hind ....
Liiva kohta arvan ma,et seal on võimalik katust teha küll,jääb ratas kinni ja lupsti. |
21.05.2008 at 13:34 |
|
ardi |
Audru raja väljasõidualad
Eelmine aasta viimasel EMV etapil suutsin teha soojendussõidus uute kurvide esimeses kurvis sellise viguri: Kurvi sissekeerates läksin liiga ahneks ja võtsin liiga palju sisemist äärekivi. See viskas tagumise otsa õhku ja edasi "reisisin" poolenisti külg ees kurvi välisserva suunas, sellest üle ja kuni mullavallini välja - mis on tegelikult päris kaugel. Auto peatus ca 0,5 m mullavalli otsas... Sellest isegi pardakaamera video olemas.
|
22.05.2008 at 08:36 |
|
Garfield |
Audru raja väljasõidualad
quote: ardi: Eelmine aasta viimasel EMV etapil suutsin teha soojendussõidus uute kurvide esimeses kurvis sellise viguri: Kurvi sissekeerates läksin liiga ahneks ja võtsin liiga palju sisemist äärekivi. See viskas tagumise otsa õhku ja edasi "reisisin" poolenisti külg ees kurvi välisserva suunas, sellest üle ja kuni mullavallini välja - mis on tegelikult päris kaugel. Auto peatus ca 0,5 m mullavalli otsas... Sellest isegi pardakaamera video olemas.
Seal on tõesti probleem, esimese uue kurvi väljasõiduala on ka arvutuste järgi veidi väike.
____________________________
Focus RS |
22.05.2008 at 09:40 |
|